Europa Universalis 4: Rights of Man, היום

prussia-patch

הערב, מיד עם כניסת כיפור, תצא ההרחבה Rights of Man.

4 Europa Universalis, לצד ההרחבה התשיעית של המשחק, ייכנס לגרסה 1.18, עדכון "פרוסיה" שאיתו יגיע תוכן חינמי רב, כמו גם מודלים למדינות האוונגליסטיות הגדולות.

Rights of Man תרחיב לנו את החוויה בשלל דרכים, תוך שהיא מעמיקה בשלטון, השליט ומשפחתו. להלן מגוון פיצ'רים מתוך ההרחבה:

  • אישיות השליט: שליט המדינה יהיה בעל תכונות, אחת שיקבל בהגיעו לגיל 15, שנייה בהימלא עשור לכהונתו ואחרונה בהימלא 25 שנים לכהונתו. תכונות יכולות להיות נפלאות ויכולות להיות מרגיזות – אבל לשם כך הפיצ'ר השני. בנוסף לתכונות אלו, ישנן יכולות לגנרלים שלנו, גם זה הגרוע ביותר יכול לקבל יכולת טובה או טובה יותר (כי אין יכולות שליליות, כמה כיף) גם מלכים, יורשים קונקיסטאדורים, ואדמירלים יכולים לקבל יכולות מתוך 22 היכולות שקיימות.
  • פרישה או נישול ירושה: המלך יכול לפרוש מכס המלוכה בהינתן ועבר את גיל 60 או שמלך במשך 25 שנים, זאת כאשר יש יורש בגיל מתאים. באשר ליורש, אם התכונות שלו לא מוצאות חן בעיני השחקן, כל עוד ה-Prestige אינו שלילי, ניתן לנשל אותו מהירושה ולסמוך על המזל עבור יורש אחר. כמובן, ביורופה כמו ביורופה, על כל פלוס יש מינוס אחד או יותר, ושימוש באופציות הללו עולה לנו ב-Prestige, לגיטמציה וכו'.
  • מלכות: עד היום בהיעדרו של מלך, נאלצנו להעביר הזמן עם מועצה, אך כעת עם ההרחבה המלכה, אם המלך, תיקח את העצר ותוריד מאיתנו את חוסר הוודאות בנוגע לנקודות המונרך וכן את אי היכולת להכריז מלחמה.
  • מכניקת מעצמות: מכניקה חדשה לחלוטין שמוסיפה לנו מעצמות. יש עד שמונה מעצמות שהן שמונת המדינות החזקות ביותר, דבר הנקבע על פי דירוג המתבסס על חלוקת רמת הפיתוח של המדינה לפי עלות הטכנולוגיה. למדינה עוצמתית שכזו יכולות דיפלומטיות מיוחדות, לשלם חוב של מדינה אחרת, להשפיע עליה, להתערב במלחמה שבה חוסר איזון בין מעצמות, וכן להכריח מדינות לשבור בריתות. כל פעולה והתנאים שלה.

קיימים עוד דברים חדשים במשחק עליהם אפשר לקרוא למטה ברשימת השינויים של הפאטץ'. לגבי פאטץ' 1.18, שני שינויים גדולים: מערכת טכנולוגיה חדשה, מערכת זו מתבססת על "Institutions", אני פשוט אקרא לזה תקופות ורעיונות. ישנן שבע תקופות שאת הרעיונות שלהן תופסות הפרובינקיות; פיאודליזם, רנסאנס, קולוניאליזם, מכונת דפוס, מסחר עולמי, תעשיה ולבסוף השכלה. הפיאודליזם קיים מההתחלה של 11 נוב', 1444 למעט אצל השבטים הנודדים. כל חמישים שנים לתוך המשחק מגיעה תקופה חדשה, שהמקור שלה נאמן למציאות, רנסאנס באיטליה, קולוניאליזם באחת מהמדינות המיישבות, וכולי.

באופן דיפולטיבי הרעיונות החדשים לא מאומצים על ידי מדינות, וכדי שאכן יאומצו, יש צורך בכך שהפרובינקיות בממלכה כולן יאמצו ב-100% את התקופה (זאת ניתן לראות על ידי מפה ייעודית או בכל ממשק של פרובינקיה) ולשלם דוקט בודד, או מינימום 10% מהפרובינקיות (לפי פיתוח) שאימצו את הרעיונות הללו, ולשלם מספר דוקטים השווה לסכום הכולל של הפיתוח בפרובינקיות שלא אימצו. מדינה שלא התקדמה לתקופה החדשה תספוג 1% של עלות טכנולוגיה עבור כל שנה שעברה מאז תחילת התקופה, עד 50% לתקופה. כל תקופה מעניקה למי שמאמץ אותה גם בונוסים כאלו ואחרים. אז למה זה טוב? המערכת הזו, בניגוד למערכת הקודמת, לא מבטיחה את ההתקדמות של אירופה, ומדינה במזרח יכולה להיות חזקה יותר מלפניכן, וחזקה באופן יחסי למדינות אירופאיות.

דבר שני וגדול שיבוא עם הפאטץ' שתורידו, הוא דווקא שייך לתרבות. אם עד היום היינו מוגבלים באופן גורף, איזו תרבות אנחנו מקבלים ואיזו תרבות אנחנו לא, על סמך אזורים בלבד, אז כעת השחקן חופשי כציפור לבחור לו תרבות שתתקבל בעין יפה ע"י המלך, ופרובינקיות בעלות אותה התרבות תניב לנו יותר פירות, ופחות מינוסים. אז עם 1.18 נוכל 'לקדם' תרבויות, תמורת 100 נקודות דיפלומטיות, עד מכסה שנקבעת לפי טכנולוגיה דיפלומטית. לעומת זאת, אם מחזירים תרבות כלשהי אחורה, אמנם משלמים 90% פחות נק' דיפלומטיות, אבל כל הפרובינציות בהן מצויה תרבות זו תסבולנה מ-5 'חוסר שקט'.

פרטי השינויים שוחררו היום, כל השינויים כאן.

באמת שמדובר בעדכון גדול מאוד, ויחד עם פיצ'רים שהם מגדירים 'גדולים', אני חושב שגם העובדה שבעל מבצר תמיד ייחשב כמגן, גם בעת שהוא מגיח אחרי שנה של מצור, משנה את כל התנהלות המלחמה וייצור הרבה עניין. דבר אחרון!: הערב תצא חבילה בחינם של מודלים עבור המדינות האוונגליסטיות הגדולות; ברנדנבורג/פרוסיה, צרפת ושוודיה. בתשובה שקיבלתי מג'ייק, הוא אמר שמי שלא לקח את החבילה של המדינות הקתוליות כשהיו זמינות, לא יקבל כרגע, אבל פרדוקס רוצה שזה יהיה זמין בדרך כזו או אחרת.

אז הנה, Rights of Man, עם עדכון "פרוסיה". ביקורת שלנו בקרוב, ושיהיה צום קל.

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אני יודע שלא עשיתם למרה נוסטרום review אבל אשמח אם תעשו להרחבה החדשה!!!