ביקורת משחק: Call of Duty: Black Ops 3

Call-of-Duty-Black-Ops-3-review

סדרת קול אוף דיוטי חוגגת השנה בת-מצווה. הכותר ה-12 בסדרה, בלאק אופס 3 שוחרר בקול תרועה רמה, והנה מתחיל לו מסע שנתי נוסף אל עבר הכותר הבא, שישוחרר בדיוק בנובמבר שנה הבאה. מה בכל זאת השתנה בסדרה, והאם ה-CoD החדש בשכונה שווה קנייה?

בלאק אופס 3 (שמעתה ייקרא כאן "BO3") הוא משחק עשיר בתוכן, לבטח המשחק הכי עשיר בסדרה, שגם אם יש לו ירידות, כמו מצב קמפיין מעט מבולבל, העושר הזה מחפה על כולן. הביקורת הזו מבוססת על גרסת ה-PS4, אחרי שסיימתי את הקמפיין, השתעשעתי עם זומבים לשעתיים-שלוש-ארבע ואף יותר, שיחקתי עם חבר בקו-אופ בכמה משימות ועם המולטי נפגשתי כ-15 שעות.

מעשה ברובוטים ובעולם מטריד

בדומה להגדרת העלילה של הכותר האחרון (AW), גם טרייארק בחרה ללכת על עלילה עתידנית ולזנוח את המודרניות שאפפה את שני הבלאק אופס(ים) הקודמים. מעריצים ותיקים לא אוהבים את זה, לי אין בעיה עם זה כל עוד עושים את זה טוב.

call_of_duty_black_ops_3_ROBOT

העלילה לוקחת אותנו 40 שנים לאחר האירועים של בלאק אופס 2 (BO2) והטכנולוגיה הצבאית התפתחה פלאים, ובמלחמה הזאת, הלוחמים הם סופר-חיילים מאומנים, בעלי יכולות מיוחדות, ויש גם רובוטים, והרבה.

black-ops-3-single-player

הסיפור של BO3 מתחיל טוב, אך הופך מהר מאוד למעט מבלבל, אך זו היתה כנראה כוונת המשורר, לתת לכם להרגיש את הכאוס שמתחולל בתקופה שכזאת. אנסה להיות עדין בתיאור כדי למנוע ספוילרים, אז רק אציין שאחרי שבחרתי דמות נשית כגיבורה, היא נשלחה על-ידי מפקדה ג'ון טיילור (שחקן הקולנוע כריסטופר מלוני, הבחור פה למעלה) למשימת שחרור בני ערובה באתיופיה, ביחד עם השותף שלה, ושם היא עוברת תאונה מצערת ונפגעת במצב אנוש.

Call-of-Duty-Black-Ops-3-Story-Trailer

גופה של הגיבורה שלנו נאלץ לקבל שורה של שיפורי סייבר מתקדמים כדי להציל את חייה והיא הופכת לחיילת מפותחת יותר, מתקדמת יותר ובעלת יכולות המאפשרות לה "לתקשר" עם מכונות אחרות.

מכאן ואילך הסיפור מסתבך, תחשפו למראות קשים של עינויים, בדרך לכל מיני מדינות ואיזורים, משתף אתכם במזימות CIA ובמשימות שברובן כיף להרוג. אבל, הרובוטים החצי אנושיים קשים יותר להריגה, לא מבחינה אתגרית, אלא מבחינת הזמן והכדורים שצריך ל"בזבז" עליהם, מה שהוך את החוויה למהנה קצת פחות בכמה רגעים. למי שמגיע מוכן לקמפיין עם מצב רוח לסרט אקשן חסר עומק אך עמוס באירועים וקצב טוב, מאוד יהנה ממנו.

ביקורת בלאק אופס 3

בית מבטחים

לאלה שמחפשים עומק, הרגשתי שלאורך כל הקמפיין, אני מפספס פרטים רבים, מכורח ההרגל של סבב הקמפיינים האחרון, ואולי פה נעוצה הבעיה של כל העושר הזה בתוכן, רציתי להספיק מכל דבר. אם אתם רוצים משפט אחד ומוחלט על הקמפיין, אז הוא פשוט מהנה עם דמויות מעניינות, ולמרות שמדובר במשחק CoD הן אפילו עמוקות.

השמירות במשחק לא מאכזבות, אולי כי לא מדובר במשחק מאתגר במיוחד. חשוב לי גם לציין שהפרזנטציה של המשחק פנטסטית! הביצוע של בסיס האם שלכם בקמפיין, "בית המבטחים" (safe house) הוא פשוט נהדר ומאפשר לכם לגשת לכל השדרוגים הקיימים בסינגל, לבחון משימות ולצאת אליהן, להתאמן, לשדרג את ידיי הסייבר החדשים שלכם ולהיערך בהתאם.

בית מבטחים- Safe House
בית מבטחים

מצד שני, הניואנסים הקטנים הזכורים לרובנו מקמפיינים של כותרים קלאסיים נעלמו, הגשת הסיפור היא אמנם מהירה וקצבית, ויש כאן באמת רצון לספר סיפור "אמין" של מצב עתידני לא פשוט ואף מטריד, קשה לי לזכור משפטים חזקים ממנו (אני עוד זוכר בשלוף משפט מ-2007- "50000people used to live here… now it's a ghost town", ועברו 8 שנים!).

Call-of-Duty-Black-Ops-3-גרפיקה

התחושה הכללית היא שהקמפיין היה מקבל הרבה יותר תשומת לב, אפילו ממני, אם לא היה נושא מעל גבו את השם CoD. המולטיפלייר. אבל קודם, מילה או שתיים על מצב הזומבים.

צללים של רשע

מלבד הרף הגבוה שהציבה טרייארק למשחק השלישי בתת הסדרה של בלאק אופס, מולטי וסינגל, גם מצב הזומבים, אותה היא הביאה לראשונה לסדרה, היה צריך להוכיח את עצמו שוב. Shadows of Evil עושה את זה בענק ואף מאפיל על כל המצבים האחרים.

call_of_duty_black_ops_3_zombies

מצב הזומבים מושקע ופשוט מעולה. האווירה של סרטי ה"פילם נואר" של שנות ה-40, הפסקול עם צלילי הסקסופון ברקע, עיצוב הדמויות והזומבים, מצליחים להפוך את מצב הזומבים לעוד משחק אחר ושלם בתוך המשחק. נראה שהושקעה מחשבה ושעות פיתוח רבות במצב זה, ומלבד הסיפורים מאחורי ארבעת הדמויות אותן מגלמים ג'ף גולדבלום, רון פרלמן, הת'ר גרהאם, וניל מקדונו, הסיפור האמיתי הוא החוויות שתעברו שם.

אני מוכן להמר שאם הוא היה משחק עצמאי, הוא היה זוכה להצלחה ולקהל מעריצים רב, ואם יש משהו שהכי מסקרן אותי כרגע, עד שיגיע BO4 (או איך שלא יקראו למשחק הבא של טרייארק), זה לאן ייתפתח המצב הזה. חשקה נפשכם בעוד זומבים במשחק? סיבה טובה לסיים את הקמפיין של המשחק, כי אז תגלו כי נפתח מצב חדש בשם Nightmares, המאפשר לצאת שוב למסע הקמפיין, רק בעיצוב שונה ועם ים של זומבים.

עתיד מכניקת התנועה

כשמדברים על משחקיות, למה מתכוונים? למשחקיות בקמפיין? בזומבים? או במולטי? זה לא באמת משנה, כי היא נמצאת שם בכל אחת מהמצבים הללו, והשנה היא מביאה משהו חדש. לכאורה, BO3 הוא לא בהכרח משחק להמונים כמו בעבר, בגלל השינויים הללו דווקא במקום הרגיש של שחקנים וותיקים, התנועה. אך מאז BO2, כשהיה נדמה שהסדרה לקראת דעיכה, עם שחרורו של Ghosts, נפל דבר בשנה שעברה וחברת פיתוח חדשה לסדרה הביאה את השינוי הגדול במשחקיות.

Black-Ops-III_Specialist

טרייארק לקחה את זה טיפה אחרת והצליחה להביא את השינוי הזה בצורה הכי מלוטשת שהיא יכלה, וזה יצא לה פשוט חלק. ברגע שלומדים את ההיגיון שעומד מאחורי הריצה על הקירות ושימוש בנשקים, העסק הופך להיות הרבה יותר קל, פשוט והגיוני יותר מ-AW.

המולטי הוא המלך

כולנו ניסינו את שלב הבטא של המשחק, רק בשביל להרגיש את המשחק ואת השינויים שהוא מביא איתו. מאז הבטא ערכה טרייארק מספר שינויים קוסמטיים במשחק ואף ליטשה את מכניקת ההתנועה החדשה שהביאה לראשונה בתת הסדרה הזאת: האפשרות לרוץ על קירות. אפשרות זו מגבירה את קצב המשחק באופן משמעותי, ואף מאפשרת לשחקנים יצירתיים חופש פעולה לאורך פני המפה.

ההשפעה המיידית של השינוי הזה, הוא מבנה המפות, שרק לכאורה נראה כמו מפות CoD קלאסיות, הן לא. התנסות של כמה שעות תאפשר לכם להבין שהמפות נבנו כך שתוכלו לייצר בהמשך גישה נינוחה יותר לפעולות הסטנדרטיות שלכם במשחק, כמו ריצה, זריקת רימונים, מטעני חבלה ועוד.

בלאק אופס 3 גרפיקה סוני 4

אבל השינוי האמיתי במצב המולטי הוא שילוב של "מומחים", חיילי העתיד של האנושות, עטופים בשריונות מטיטניום, ומרססים בנשקים נוצצים. ההתאמה האישית במולטי עדיין מבוססת על מערכת ה-loadout המסורתית שמאפשרת לכם להתאים נשק, פריטים, וציוד, והמומחים באים לתת ערך מוסף לבחירת הדמות שלכם וכוח חדש שניתן להפעלה כמה פעמים במהלך כל סיבוב. מצד אחד זה מוסיף גיוון, אך מצד שני, זה הופך את מצב המולטי לנגיש הרבה יותר, כי אין צורךף במאמץ או באתגר מסויים כדי לקבל כוחות אלו.

בלאק אופס 3 מולטי סוני 4

עניין נוסף הוא שלשחקנים שהורגלו למערכת הנשקים בלבד שבכותרי קול אוף דיוטי קודמים, פוגשים לראשונה מצב דיכוטומי שמחייב אותם לשלב בין בחירת הנשקים לבין בחירת הכוח המועדף או המתאים. לי זה אמנם הוסיף עניין אך גרע מעט מההתרגשות הנושנה שלי לקראת פתיחת נשקים ("יש לי כוח אדיר ביד, מי צריך נשק מיוחד?"), ומאז ההשקה לא התחברתי במיוחד לנשק ספציפי.

גרפיקה וסאונד

ניכר בגרפיקה של בלאק אופס 3 בקונסולה של סוני, שיש שיפור קל לעומת כל הכותרים הקודמים בסדרה. האובייקטים חדים האפקטים בולטים יותר, אך לא בצורה מוגזמת. הגרפיקה לא עוצרת נשימה כמובן והיא גם לא מתיימרת לגרום לכם להתפעל, אבל היא נראית מעולה ונעימה לעין ולא נופלת משאר משחקי היריות הגדולים שיש כרגע בשוק. באופן אישי אני לא חסיד של משחקים שנראים ריאליסטיים בצורה חריגה, ומעדיף לשמור עדיין על הקו האומנותי של עיצוב שפחות דומה לעולם האמיתי.

COD-Black-Ops-3 review

המשחק רץ ברזולוציית-1080p וב-60 פריימים לשניה, והוא עובד בצורה חלקה וזה מה שחשוב. לפי מיטב הבנתי, מחשבים חזקים מתקשים להריץ אותו בהגדרות אלה, מוסר השכל- לא מתפיע שהמשחק פותח בראש ובראשונה לקונסולות ואחר כך עבר התאמה למחשב.

Black-Ops-3 ביקורת גיימפרו

הסאונד ממשיך להשתפר בסדרה, והנשקים נשמעים מצויין, האפקטים נשמעים אדיר, ולמרות שעדיין אין את אפקט ה"וואוו" שמלווה האזנה לסאונד של כותרי באטלפילד האחרונים, נעשתה פה עבודה מקצועית ועריבה לאוזן.

לסיכום:

לכאורה, BO3 הוא לא בהכרח משחק להמונים כמו בעבר, בגלל אותם השינויים שהוא מביא לסדרה, מכורח הגדרתה כסדרה שנתית ויהי מה. אך להבדיל מ AW של שנה שעברה, טרייארק מעניקה לשחקנים תוכן כל כך עשיר שאין שום משחק בסדרה שמשתווה אליו בכמות. לא רק כמות, גם איכות תמצאו ב-BO3, אם זה במולטי, תהנו ממשחק סוחף וקצבי, תנועה חלקה ומלוטשת בכל האספקטים של המכניקה, מפות מעוצבות ויפייפיות עם מבנה שמתחשב במכניקה החדשה. "מומחים" חדשים פותחים את הדלת לשחקנים מתחילים, וליצירתיות של המנוסים גם. הקמפיין גדול, עמוק וכדאי להתייחס אליו ברצינות כי הוא שווה את זה, ויש גם מצב זומבים ועוד מצבים חבויים שתגלו בהמשך.

Call of Duty: Black Ops III הוא משחק מעריצים קלאסי: אם אתה עדיין אוהב את הסדרה, אתה תאהב אותו, ותמצא את עצמך מבלה שעות רבות במצב האונליין של המשחק או עם חברים. אבל אם מערכת היחסים ביניכם הפכה לשגרתית, והניצוץ נעלם, אתה רשאי כבר מעכשיו לצאת ידי חובה גם בכותר הזה. המלצה שלי- תנו לניצוץ צ'אנס להידלק מחדש.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
15 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

אין שום סיכוי שאני נותן למשחק הגרוע הזה צאנס, נתתי לו בבטא, המשחק נראה לחלוטין כאילו ניסו להפוך אותו ליטינפול 2 אבל הוא לא מתקרב לכיף של טיטנפול.
bf4ever.

חרא משחק, כל הביקורות האלה זה לא מדד לכלום, הם מושחתים הם משלמים כסף כדי שייתנו להם ציון גבוה, הסיבה שאנשים קונים את המשחק בגלל השם כמו אפל.

מצטער להרוס את הקונספירציה אבל… אין לנו שום קשר עם אקטיוויז'ן, זו ביקורת אובייקטיבית לחלוטין.

היי. רציתי להתייעץ (שוב חח). אני רוצה לקנות מחשב חדש אבל לא יודע אם ממש חדש או לשדרג (המחשב שלי ישן)

המפרט שלי:

windows 7 ultimate 64bit

intel core 2 due q6600 2.40 ghz

4 GB RAM

ATI Radeon 5450 HD 1024

יש מחשב מוכן באייבורי שאני חושב לקנות ולהוריד ממנו את ההארדיסק כי יש לי כבר 2 שאני יכול להעביר אליו

ופשוט לקנות SSD של 240 או משהו

https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=10198

אשמח לעזרה

במחיר הזה אפשר להוציא הרבה יותר.

http://www.plonter.co.il/priceoffer_shoppingcart.tmpl?PriceOffer=39033

http://startpc.co.il/build/media/build/build.php

אם אתה מחליט שלהוריד את הקשיחים והSSDים מהמפרטים הללו בכדי לקנות SSD של 250 גיגה, אני ממליץ מתוך ניסיון על האפשרות מאמזון דווקא: https://www.amazon.com/gp/buy/shipoptionselect/handlers/display.html?hasWorkingJavascript=1

ב-106$, יותר זול מכל מקום בארץ בלפחות 100₪ וזה מגיע די מהר.

תודה. בדקתי ונראה מצויין, הלכתי גם לאייבורי ורוב החלקים שיש באתר שנתת לי באייבורי טיפה יותר זולים. אפשרי אולי לתת להם את החלקים שיש לי ובמקומם לקבל עוד הנחה? עוד משהו אני ממש אוהב את המארז שלי הוא יתאים או שאצטרך חדש?

בעקרון תוכל לשמור על המארז, תצטרך לבחור לוח אם ספק כוח המתאימים בגודלם, במקרה שלך זו לא ממש בעיה

אוקי תודה. אני מאמין שיגיע היום אני אשאל את דעתכם שוב חח תודה ושבת שלום 🙂

אכן הגיע הזמן לשדרג ידידי, אך לעולם אל תקנה מפרט מוכן.
אני מציע לך לכוון למעבד i5 (גם דור קודם זה מצוין ואף חסכוני) ולפחות ל-gtx 980 או r9 390x. אל תקל ראש בבחירת הקירור למעבד ובמיוחד הקפד לבחור ספק כוח אמין מחברה בעלת שם טוב בתחום

היי, למה לא לקנות מוכן? מבחינת מעבד לא עדיף i7-4790K?
אני לא ממש מבין בכל הדברים האלה, איך אני יודע אם הקירור מתאים וספק כוח תואם?

כאשר אתה קונה מפרט מוכן אתה מוותר על האפשרות להתאים את המחשב בדיוק לצרכיך ולתקציב שלך. אפרופו תקציב, לא כדאי להשקיע נתח גדול כל כך במעבד i7 כאשר ה-i5 יעניק לך ביצועים מעט זהים, כרטיס המסך הוא האלמנט החשוב ביותר. לגבי מאוורר וספק ישנן המון ביקורות באינטרנט אני ממליץ ללכת על noctua או coolermaster בשביל מאוורר ו-corsair, coolermaster או evga בשביל הספק

הבנתי. התכוונתי במחשב מוכן שאני אלך עם המפרט הזה ובחנות אשנה דברים שאני לא צריך, למשל HDD.
אין לי בעיה לגבי i7 כל עוד הוא לא במחיר מוגזם
וכרטיס מסך אני לא יודע, לא ממש באלי AMD וההטלבטות שלי היא בין 970 ל 980 אבל לא TI. ההפרש בין 970 ל 980 זה עוד 1000 שקל אם לא יותר זה מבאס

לדעתי משחק מדהים ואחד הטובים בסדרה, שיפור ענק מהמשחקים האחרונים שהיו קצת מאכזבים.
מצב הזומבים פשוט סוף הדרך ולדעתי מתעלה על הרבה מאוד משחקי זומבים אחרים.
חוץ מזה ביקורת מעולה (:

כרגיל, ביקורת מקצועית ומעולה!
ממש עשיתם לי חשק "לנסות" את המשחק -_-

אחלה ביקורת כל הכבוד
מחכה לטומב ריידר 🙂

אולי יעניין אתכם
Close