לראשונה: משחק מחשב המאפשר לכם לשחק בתור 'הכובשים היהודים האדירים'

בשביל משהו שלוקח חלק מאוד גדול בחיי היום-יום של בני אדם רבים, דת, זהו לא משהו שרבים מן המשחקים שמים עליו דגש, בלשון המעטה. במשחק האסטרטגיה המצליח של פראדוקס, Crusader Kings II, העניין של אמונות, דווקא מהווה משהו הרבה יותר מעניין

'Sons of Abraham' (או הבנים של אברהם, אם תרצו) זוהי ההרחבה האחרונה שיצאה למשחק, שרבים מחשיבים לאחד מהטובים אי פעם, כאשר ההרחבות האחרונות עסקו יותר באצטקים, המיתולוגיה הנורדית, והפגאנים, הפעם, הרחבה תתעסק יותר באמונות קיימות בימינו, הנצרות, האסלאם, ולמה לא, היהדות. כן, מה ששמעתם, יהדות.

זה לא נשמע כמו עניין כל כך גדול, וזה לא צריך להיות, אך העובדה שזה לא קיים כמעט בכלל במשחקי וידאו, עושה זאת.
קחו למשל את סדרת Civilization של 2K, לקח למשחק שני עשורים בשביל להגיע למצב שבו ניתן לשחק כשהיהדות היא הדת של הסיביליזציה שלך, אבל עדיין, מלבד מספר מדינות הנחשבות ל'אפורות' (יחסית), כמו פולין וברזיל, אף משחק לא כלל משהו בסדר גודל כמו יהודה.

ההרחבה החדשה ל-Crusader Kings II, גם תעמיק יותר בדיוק ההיסטורי של אמונת הכוזרים, שהיתה כבר זמינה בתור ה'טנגרי', אך דתם למעשה הומרה ליהדות במהלך המאה השמינית.

דעה אישית: פעם ראשונה שמשחק מעמיק בנושא היהדות וישראל, ואני ללא ספק, בתור מעריץ של המשחק וחובב אסטרטגיה, אקנה את ההרחבה, ואני מקווה שגם אתם. רק כדי להראות שאנו כן שווים השקעה כלשהי, כי יכול מאוד להיות שזה הצעד הראשון, מי יודע, אולי נראה בשנה הבאה את הליגה הישראלית במשחק הכדורגל פיפא?

מקור


כל החדשות ועדכונים שוטפים מ-GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

שנה אחרי ההרחבה למוסלמים : Sword of Islam

המשחק מצוין ומאוד כיפי, ואף מצחיק באכזריותו, דברים שקרו ו..עלולים לקרות גם לכם: הבת שלי התחתנה בלי להודיע עם אחד הוסאלים (אדם ששולט בשטח באימפריה, מפני שהמלך עצמו אינו מסוגל לשלוט על כולה לבדו) שלי, והוא הכריז עליי מלחמה, הצבא שלו לא היה מספיק גדול בשביל לגבור עליי ותפסתי את הבת שלי (הנחשבת לבוגדת) זרקתי אותה לכלא וערפתי לה את הראש, ולכן הנכדה שלי, כבת שלוש, שנאה אותי מאוד, וגם היא.. בשלב מאוחר יותר הוכנסה לכלא כי… טוב, עדיף שלא אספר. אם אתם לא רגילים לאסטרטגיה עדיף שתעשו tutorials לפני. שחקו ותהנו 🙂

שאלה: המשחק הזה טוב?

עד היום לא החזקתי מהמשחק.. הוא היה בבאנדל לא? ואני אנסה אותו

Jewish and proud! 😉