חברת מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה בסוף חודש שעבר כי עדכון אופציונלי ל-Windows 11 (KB5036980) יוסיף עוד פרסומות לממשק המשתמש של Windows (UI) בתפריט ה'התחל' (Start) ויהיה זמין למשתמשים המריצים את גרסה 23H2 ו-22H2 ב-Windows Update (זמין גם להורדה ישירות מקטלוג העדכונים).
נכון להודעה של מיקרוסופט, מדובר בעדכון אופציונלי שיקדם את Windows 11 23H2 ל-Build 22631.3527 ו-Windows 11 22H2 ל-Build 22621.3527, ויביא אליכם לתפריט התחל “המלצות” עבור אפליקציות מהחנות של מיקרוסופט.
הפרסומת הראשונה לגיימרים
Windows 11 עומדת לקבל את המודעה הבלעדית הראשונה לגיימרים והיא כוללת באופן לא מפתיע את קידום ה-Xbox Game Pass תחת האפשרות "הגדרות". בעדכון המפתחים האחרון של מיקרוסופט נכתב:
אנו מציגים כרטיס המלצות חדש של Game Pass בדף הבית של ההגדרות. כרטיס זה יוצג לך אם אתה משחק במשחקים באופן פעיל במחשב האישי שלך.
החברה מציינת ומדגישה כי דף הבית של ההגדרות יוצג רק במהדורות Home ו-Pro של Windows 11 ואם אתם מחוברים עם חשבון Microsoft שלכם. למרות שהפרסומת הנ"ל מיועדת לגיימרים או לכאלה שחיפשו משחקים בחנות, נראה שאנו בתחילתו של עידן הפרסומות במערכת ההפעלה הנפוצה בעולם.
לפי הערות התיקון, נראה שאם אתם מנויים של שרות ה-Game Pass, מיקרוסופט תשתמש במקום הפרסומת הנ"ל, בפרסומת של משחקים חדשים או מומלצים אחרים מעולם הגיימינג.
נשמע טוב, איך מבטלים את זה?
מיקרוסופט טוענת שהאפליקציות הללו מגיעות מקבוצה קטנה של מפתחים שנבחרו בקפידה והפרסומות נועדו בסך הכל לעזור למשתמשי Windows 11 להיחשף לאפליקציות נוספות, מה שיעזור למפתחים בהמשך.
אם בכל זאת תתקינו בהמשך את עדכון KB5036980, או אם לא עשיתם דבר אך גיליתם לפתע פרסומות בתפריט ה'התחל', תוכלו לעבור אל הגדרות > התאמה אישית > התחלה וכבו את האייקון נורה שאומר “הצג המלצות עבור טיפים, קיצורים, קידום אפליקציות ועוד”.
שילוב פרסומות במערכת ההפעלה זה לא משהו חדש, אבל נמתחת כעת ביקורת על כך שמיקרוסופט תקדם אפליקציות של צד שלישי, וש-Windows 11 הופך למעשה ללוח מודעות שאין לו שום קשר לחוויית הליבה של השימוש במערכת ההפעלה.