בקרוב בישראל? קליפורניה תאלץ חנויות דיגיטליות להודות שלצרכנים אין בעלות על תוכן דיגיטלי

חנויות למשחקים דיגיטליים, סרטים, מוזיקה וספרים אלקטרוניים לא יוכלו להשתמש במילים כמו 'קנה' או 'רכישה' אלא אם כן הם יפרסמו הבהרה לצרכנים

על פי דיווח של האתר The Verge, מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, חתם על חוק (AB 2426) למאבק ברכישות ובתופעת "היעלמות" של משחקים דיגיטליים, סרטים, מוזיקה וספרים אלקטרוניים. החקיקה תאלץ חנויות למוצרים דיגיטליים לספר ללקוחות שהם רק מקבלים רישיון להשתמש במדיה הדיגיטלית, במקום להציע להם שהם באמת הבעלים של המוצר.

כשהחוק ייכנס לתוקף בשנה הבאה, הוא יאסור על החנויות הדיגיטליות להשתמש במונחים כמו "קנייה" או "רכישה", אלא אם הם מודיעים ללקוחות שהם לא מקבלים גישה בלתי מוגבלת לכל מה שהם קונים. החנויות יצטרכו לספר ללקוחות שהם מקבלים רישיון שניתן לשלול וכן לספק רשימה של כל ההגבלות הנלוות אליו. חברות שיפרו את הכלל עלולות להיקנס על פרסום כוזב.

החוק החדש לא יחול על חנויות המציעות הורדות "אופליין קבועות", מה שנראה כמו מענה ישיר לחברות כמו סוני (Sony) פלייסטיישן ויוביסופט (Ubisoft), כשהאחרונה החלה להסיר את המשחק The Crew מחשבונות השחקנים לאחר כיבוי שרתים עבור המשחק המקוון בלבד. יוביסופט הסבירה את החלטתה להעביר את The Crew למצב לא מקוון בהודעה שפרסמה ואמרה, "אחרי כמעט עשור של תמיכה, נוציא את The Crew 1 משימוש ב-31 במרץ 2024, אנחנו מבינים שזה עשוי להיות מאכזב עבור שחקנים שעדיין נהנים מהמשחק, אבל זה הכרחי בגלל תשתית השרתים ומגבלות הרישוי".

באשר לסוני, בשנה שעברה, החברה אמרה שהיא תסיר תוכן דיסקברי (Discovery) שנרכש מספריות הפלייסטיישן של המשתמשים לפני שחזרה בה מהמהלך. חבר האסיפה בקליפורניה, ג'קי ארווין, מסר בהודעה לעיתונות:

ככל שהקמעונאים ממשיכים להתרחק ממכירת מדיה פיזית, הצורך בהגנת הצרכן ברכישת מדיה דיגיטלית הפך ליותר ויותר חשוב

"אני מודה לנגיד על החתימה על AB 2426, מה שמבטיח שהפרסום הכוזב והמטעה של מוכרי מדיה דיגיטלית האומרים באופן שגוי לצרכנים שהם הבעלים של הרכישות שלהם יהפוך לנחלת העבר.", סיכם ארווין.

משחקים דיגיטליים

בעיות סביב בעלות ומוצרים דיגיטליים, כמו סרטים ומשחקי וידאו, ימשיכו להוות בעיה; מעבר לחברות שפוסלות רישיונות, זה גם הופך ליותר ויותר נפוץ לראות משחקים נמחקים מהמכירה או נשלפים לגמרי לא מקוון, כמו במשחק הנייד הפופולרי Kim Kardashian: Hollywood. במקרה של קים קרדשיאן: הוליווד, שחקנים איבדו רכישות דיגיטליות של עשור. זה לא רק בעיה צרכנית, אלא גם בעיית שימור נכס דיגיטלי שנרכש וטופח על ידי הצרכן לאורך שנים.

אילוץ חנויות דיגיטליות לחשוף שהם מוכרות בעצם רישיונות ולא מוצר בבעלות ללקוחות לא ימנע מהן להמשיך ולמכור רכישות של מדיה דיגיטלית, אבל זה לפחות יגרום לאנשים להיות מודעים יותר עבור מה הם משלמים ומדוע, אם זה מתאפשר, להעדיף מוצר פיזי.

x

כל החדשות אצלכם בנייד

בטלגרם ובווטסאפ

טלגרם ערוץ
וואטסאפ ערוץ
שיתוף:

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות