קול אוף דיוטי הוא המותג הבלתי מעורער של דור הקונסולות הנוכחי, מקום ראשון ברשימת 20 המותגים הנמכרים ביותר בין השנים 2005-2012. חברת אקטיוויז'ן הגיעה בשנת 2012 לנתח שוק של קרוב ל-20% בענף הגיימינג.
על פי נתונים שנאספו על ידי חברת יוביסופט מ-NPD, GfK ו-Nielsen, ונחשפו בדו"חות השנתיים של החברה שפרסמנו כאן, נמצא כי חברות אקטיוויז'ן, יוביסופט, טייק 2 ומיקרוסופט הגדילו את נתח השוק שלהן בשנת 2012.
חברת אקטיוויז'ן החזיקה בשנת קודמת (2011) בנתח שוק של 15.7% ובשנת 2012 הצליחה להגיע לנתח של 19.5%. חברת EA שהחזיקה ב-2011 בנתח שוק של 19.7%, ירדה ב-2012 ל-18.4%.
2011 ← 2012 נתח שוק בשנתיים האחרונות
- Activision 19.5% ←15.7%
- Electronic Arts 18.4% ←19.7%
- Ubisoft 11.2% ←8.8%
- Nintendo 10.8% ←12.4%
- Take-Two 6.4% ←4.8%
- Microsoft 5% ←4.8%
- Sony 3.5% ←5.3%
- THQ 3.3% ←4.9%
- Warner Bros. 3.3% ←3.7%
- Capcom 2.4% ←1.2%
20 המותגים הנמכרים ביותר בין השנים 2005-2012
סדרת משחקי היריות מגוף ראשון, Call of Duty, היא המותג הנמכר ביותר לדור הקונסולות הנוכחי בין השנים 2005-2012, שבע שנים של שלטון, יותר מכירות ממאריו של נינטנדו. הנתונים מתייחסים לעותקים פיזיים, ולא להורדות דיגטליות של משחקים.
היילו של מיקרוסופט במקום השביעי ובאטלפילד במקום ה-11, שלהבדיל מקול אוף דיוטי, לא מושק מדי שנה. חברת EA מובילה במספר המותגים ברשימה (6). הרשימה המלאה:
- Call of Duty
- Mario
- FIFA
- Wii Fit – כולל חומרה
- Assassin’s Creed
- Guitar Hero
- Halo
- Madden NFL
- The Sims
- Need for Speed
- Battlefield
- Just Dance
- Rock Band
- Mario Kart Wii
- Lego
- Grand Theft Auto
- World of Warcraft
- WWE
- Elder Scrolls
- Sonic
להורדת הדו"ח המלא של יוביסופט, לחצו כאן.
מקור: GI International
[divider]