ההמתנה לחשיפת הדבר הגדול הבא של Bangie הסתיימה. החברה חושפת היום את המשחק Destiny.
מפתחת סדרת Halo לשעבר, הבטיחה בשבוע שעבר כי תחשוף היום את המשחק החדש שלה -Destiny. עד היום, המידע לגבי המשחק נאסף מכל מיני מקורות ושמועות אך לא היו רשמיים. היום, יצא המרצע מן השק, והחברה שופכת אור על הפרויקט הגדול שלה אחרי סדרת היילו.
רקע ועלילה
Destiny הוא משחק יריות מגוף ראשון בתוך יקום דמיוני שבו בני אדם חיים מול איום זר המבקש לפטור אותם מן הקיום. המשחק מתרחש בעתיד רחוק, אחרי אירועים שנגרמו בשל עימות נורא שבו האנושות הותקפה על ידי כוח בלתי ידוע והובאה לסף הכחדה. בני אדם מסוימים שרדו, עם זאת, הודות ל"נוסע", דמות של ישות אור (Orb), כדור מסתורי שמרחף מעל חלק מכדור הארץ. הנוסע מהווה מעין גג למקלט הבטוח האחרון לבני אדם. אבל ככל שהזמן עובר והאנושות מתחילה להרים את עצמו מהכחדה, הם לומדים שהם לא לבד. "יצורים מוזרים וקטלניים כבשו העולמות הישנים שלנו. והם נצמדו אל העיר, מחפשים נקודות תורפה שלנו, ומנסים למגר אותנו לעד.
כאפוטרופוסים של העיר האחרונה של כדור הארץ, שחקנים יהיו מסוגלים להפעיל חלק מכוחו של הנוסע ויצאו כדי להגן על הגלקסיה מפני התוקפים. התפקיד שלנו במשחק, הוא כמובן, למצוא את הדרך בכדי להציל את העיר, כדי להשיב את כל מה שאבד לנו. אם השחקן יצליח- הוא יהפוך לאגדה. אם לא, האור האחרון של הציביליזציה פשוט ייכבה לעד. "קמפיין המשחק יעביר חוויה הרבה יותר פתוחה מכל דבר ש Bungie עשתה עם Halo". ברגע שתצאו למשימות הללו, תוכלו יכול לחבור לחבורה של שחקנים אחרים. אחת המשימות Bungie תיארה פשיטה על "אזור Cabal" על מאדים, מבצר אדום מאיים מאויש על ידי חייזרים הנקראים קרנפי המלחמה.
הצלחה במשימה העניקה לא רק פיסה יקרה של בינה מלאכותית עתיקה כדי לעזור למטרה הנואשת של האנושות, אלא גם שלל נדיר לשחקן. שלל זה מתורגם לשריון וציוד שמשנה גם את מראה ותכונות הדמות שלו, כמו גם כלי נשק נדירים.
כוכב המאדים, שרובו אזורים מדבריים המשתרעים על פני שטח גדול, נמצא תחת הכיבוש של גזע חייזרים בשם Cabal, שמתוארים כיצורים גדולים, דמויי קרנף. גזעים אחרים שבהם ניתקל כוללים יצורים עכבישיים המסתמכים על מכונות כבדות חלודות, רובוטים נוסעים בזמן, וזומבים חלל. באשר ליצורים מגזע Cabal, מומלץ להימנע מקרבות עם היצורים האלה כשאתם לבד או בצוות קטן כי הסיכוי להכניעם קשה.
מאפייני המשחק
שלא כמו בסדרת Halo, המשחק אינו מתמקד בגיבור אחד (מאסטר צ'יף בהיילו), ומאפשר לשחקנים ליצור את הדמות האישית שלהם שתכלול אפשרויות רבות של שדרוגים, יכולות, נשקים וכו'. החברה חשפה 3 קלאסים: The Hunter, The Titan, The Warlock.
שחקנים יוכלו לקנות חלליות שתהיינה מסוגלות לקחת אותם לכוכבי לכת שונים כגון ירח, מאדים, נוגה, שבתאי, ועוד. Bungie מסרה כי הנסיעה בין פלנטות שונות תהיה מהירה.
המשחק גם יכלול מערכת מסחר המאפשרת בין היתר, לקנות ספינה ולנסוע לכוכבי לכת אחרים.
Destiny זה משחק רשת חברתי
זה לא בדיוק MMO, זה הכל סמנטיקה
הטכנולוגיה
הפיתוח של Destiny החל בשנת 2009, שנה לפני שהסתיים החוזה של Bungie עם מיקרוסופט. כמו העולם הפתוח של Skyrim, כל יעד במשחק נועד לספר סיפור בכדי לגרום לשחקנים לתור אחר המשימה הבאה. כדי לעשות זאת, Bungie נאלצה להשליך לפח את כל הכלים הקודמים שלה וליצור חדשים. "זה היה מפחיד", הודה ראיין אליס ",השארנו מאחור את הכלים הישנים והנוחים שהכרנו כל כך טוב". כמעט כל היבט בכל הנוגע לטכנולוגיה של המשחק נעשה מאפס.
יש מנוע גרפי חדש, כלי עורך עולם חדש שהופך את תהליך העיצוב הרבה יותר מהר ממה שהם יכולים לעשות עם AI מתקדם, תאורה בזמן אמת, והכי חשוב, מערכת רשת משופרת בהרבה יותר. זה אומר ששחקנים ינועו בצורה חלקה ויצטרפו לשחקנים אחרים באזורי לחימה ציבוריים, עם מערכת matchmaking משופרת, ממשק משתמש נוח והימנעות ממסכי טעינה ארוכים.
לסיכום, אז מה חדש?
יש עדיין הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על Destiny, ולמעשה, רב הנסתר על הגלוי בשלב זה. צלבד השחרור לשתי הקונסולות העיקריות, מה לגבי PC? כמה שחקנים יכולים להיות מקובצים יחד בפעם אחת? מה לגבי המולטיפלייר? מצבי משחק באונליין התחרותי? מה קטע עם הרובוטים האלה שנוסעים בזמן? (אם לא ציינתי אז כן. יש דבר כזה במשחק). למרות כל זאת, זה עדיין מרגיש כמו מוצר של Bungie. זה מרגיש כאילו Bungie לוקחת את כל העבודה הטובה שעשתה לאורך השנים ונעה לכיוון חדש, עם טכנולוגיה חדשה, לקראת משהו הרבה מעבר לסדרת Halo. חברת Bungie נחשבת לאחת החברות המובילות בענף הודות לתרומה הגדולה שלה להיסטוריית המשחקים העשירה שלה, בעיקר עם זיכיון Halo. "עשיתי המון דברים שאפתניים על Halo בכוונה להגיע לאנשים", כך מספר ג'ייסון ג'ונס . "אנחנו, הגבלנו לשני כלי נשק, נתנו להם טעינת בריאות, כפינו שמירות אוטומטיות ושחזור של המשחק, ממש כפירה בז'אנר היריות מגוף ראשון בזמנו … ועכשיו אף אחד לא משחק בז'אנר הזה בדרך שבה נהגו לשחק אז. היינו חלוצים".
Bungie נחשבת לאחת החברות המובילות בענף הודות לתרומה הגדולה שלה להיסטוריית המשחקים העשירה שלה, בעיקר עם זיכיון Halo. "עשיתי המון דברים שאפתניים על Halo בכוונה להגיע לאנשים", כך מספר ג'ייסון ג'ונס . "אנחנו, הגבלנו לשני כלי נשק, נתנו להם טעינת בריאות, כפינו שמירות אוטומטיות ושחזור של המשחק, ממש כפירה בז'אנר היריות מגוף ראשון בזמנו … ועכשיו אף אחד לא משחק בז'אנר הזה בדרך שבה נהגו לשחק אז. היינו חלוצים". בנוגע להגדרה שלו למשחק Destiny, הוא מכריז כי "מדובר במשחק יריות מגוף ראשון לקונסולה, שיתחבר לכל מי שאוהב את הז'אנר. ומי כבר משחק משחקי יריות עם עכבר ומקלדת?" (יש לו מזל שהוא גר רחוק מכאן!)
השאיפה של באנג'י הוא ליצור את "משחק היריות מגוף ראשון הכי טוב ששיחקתם בחיים", ואם נוסיף לזה גם קצת מלודיה, שעליה אחראי מארטי אודונול שבצוות שלו יושב לא אחר מפול מקרטני, יכול להיות שיש למשחק הזה סיכוי להפוך ללהיט.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EwOUi4JDC4o#!]
חברת Bungie, היא החברה שאחראית על פיתוח סדרת היריות מגוף ראשון, הסופר מצליחה לאקסבוקס, Halo. למעט הכותר האחרון Halo 4 שזכה לביקורות יחסית טובות, והגיע למקום השלישי במצעד המכירות השנתי בארה"ב ולרביעי באנגליה. הכותר האחרון שפיתחה לסדרה היה Halo: Reach, שחתם למעשה את ההסכם שהיה לה עם מיקרוסופט. כמה חודשים לפני ששוחרר Halo: Reach, בקיץ 2010, החברה הדהימה את תעשיית הגיימינג כשהכריזה על חוזה בן 10 שנים עם חברת המיליארדים, Activision. ובכך למעשה, נפתחה לה דלת לפיתוח משחקים למספר פלטפורמות.
13 תגובות