דיווח חדש מגלה כי המטרות ההוליוודיות של ענקית הגיימינג Riot Games, נבלמו על ידי חוסר ניסיון שהוביל להוצאה של לא פחות מ-250 מיליון דולר על 18 פרקים של הסדרה "ארקיין" (Arcane) המשודרת בנטפליקס (Netflix).
סדרת הטלוויזיה עטורת הפרסים שתחזור לנטפליקס בעונתה השנייה והאחרונה ב-9 בנובמבר, הספיקה לקטוף ארבעה פרסי אמי בשנת 2022, כולל פרס לסדרת אנימציה הטובה ביותר, וגם הייתה סדרת הטלוויזיה מספר 1 ב-85 מדינות בשירות הסטרימינג של נטפליקס.
ריוט גיימס, מעצמת הגיימינג מלוס אנג'לס הידועה בעיקר כיוצרת של זיכיון "League of Legends" ושסדרת "ארקיין" מהווה ספין-אוף שלה, שכרה מנהלים רבים מחברות מדיה מובילות מתוך הבנה שהם בונים חטיבת בידור מלאה כדי להרכיב לוח של טלוויזיה וסרטי לייב אקשן ואנימציה המבוססים על קניין רוחני שלה.
המנכ"ל דאז ניקולו לורן הבהיר את מטרתו, ואף הרחיק לכת והתחייב בראיון שהוא בונה את "חברת הבידור של המאה ה-21".
אבל, חלומות לחוד ומציאות לחוד, ולמרות כל הדיבורים על שאיפותיה, ל-Riot אין כמעט מה להראות כיום מעבר ל-"Arcane", שמקורות חשפו כי הפרויקט הזה כאמור עלה לחברה כרבע מיליארד דולר להפיק ולקדם יותר מ-18 פרקים בסך הכל, מה שהופך אותה לסדרת האנימציה היקרה ביותר אי פעם בסטרימינג או בטלוויזיה ליניארית. ההוצאות המופרזות והשאיפות הלא ממומשות משקפות, לדברי מקורות בחברה ובסביבתה באותה תקופה, את חוסר הניסיון של החברה לנווט בנבכי ההפקות בעולם הבידור.
רבע מיליארד דולר על שתי עונות
אף על פי כן, מארק מריל, מייסד שותף ומנהל מוצר ראשי של Riot, אישר מחדש את מחויבותה של Riot להפקת סרטים וטלוויזיה באיכות גבוהה, אך הכיר בעקומת הלמידה. "השאיפות שלנו בתחום הבידור לא השתנו", כתב מריל במייל בתגובה לשאלות לכתבה זו. "מעולם לא התכוונו לפעול כמו אולפן מסורתי עם לוחות זמנים מסורתיים. מה שכן השתנה ככל שלמדנו יותר היה הציפיות שלנו מעצמנו: הבנו שלעשות את זה נכון לוקח הרבה יותר זמן ממה שציפינו בהתחלה, ולכן כיילנו מחדש את יעדי הפיתוח, התפוקה והצוותים שלנו מתוך מחשבה על כך".
באשר לתג המחיר של 250 מיליון דולר, מריל סירב לאשר את הסכום הגבוה הזה אך אמר: "אנחנו יותר ממרגישים בנוח עם ההוצאות שנדרשו כדי לספק הופעה שהייתה ראויה לזמן של השחקנים שלנו".
אבל חברה כמו ריוט יכולה להרשות לעצמה לעשות טעויות שכאלה, למרות הטעויות שלה בהוליווד, Riot היא אחת החברות הרווחיות בעולם משחקי הווידאו מאז השקת "LoL" ב-2009, משחק מחשב מקוון מרובה משתתפים שמשך 180 מיליון שחקנים פעילים חודשיים ברחבי העולם (כולל ספין-אוף). בעוד שמדובר במשחק חינמי, חלק הארי של ההכנסות המוערכות ב-3 מיליארד דולר ש-Riot ייצרה בשנה שעברה מגיע ממכירת "סקינים", או מרצ'נדייז וירטואליים שנמכרים בתוך המשחק, מקור הכנסה נפוץ עבור שירותים חיים רבים בגיימינג.
לאן הלך הכסף?
מקורות המעורים בפרטי ההפקה העריכו את עלות תשעת הפרקים הראשונים בני 40 הדקות ב-80 מיליון דולר; למקבץ השני של הפרקים שעומדים לעלות לאוויר בקרוב יש תג מחיר שמתקרב ל-100 מיליון דולר. מה שהניע את העלות הרבה מעבר להוצאות אנימציה טיפוסיות, אומרים יודעי דבר.
אבל מה שגרם להרמת גבה גדולה עוד יותר מעלות ההפקה היה העובדה ש-Riot הוציאה 60 מיליון דולר מכספה כדי לקדם את העונה הראשונה של "Arcane", הרבה יותר ממה שאולפן היה מוציא בדרך כלל על סדרה שהוא לא מפיץ – והרבה יותר ממה שנטפליקס עצמה הוציאה. נציגי שירות הסטרימינג סירבו להגיב לכתבה.
עוד באותו נושא:
- הטריילר הרשמי של "ארקיין" עונה 2 מדליק את ניצוץ מלחמת האזרחים
- בגלל פרצת אבטחה בנטפליקס, 5 פרקים מעונה 2 של ארקיין דלפו לרשת
- ארקיין – עונה 2: אקו והיימרדינגר במשימה חשאית בטריילר החדש
- ביקורת: סדרת האנימציה "טומב ריידר: האגדה על לארה קרופט"
ההוצאה הזאת על שיווק תמוהה ואף מפוקפקת עוד יותר בהתחשב בכך של-Riot כבר היה בסיס מנויים עצום דרך "LoL" ומשחקים אחרים כדי לקדם את הסדרה בזול, אבל שילמה עבור פעלולים ראוותניים כמו לדוגמא השתלטות על גורד השחקים בורג' ח'ליפה בדובאי. עלויות השיווק של העונה השנייה אמנם אינן ידועות, אך ההערכה היא שהן נמוכות בהרבה מהראשונה, עקומת הניסיון החלה לעבוד.
עונה שנייה של "ארקיין" תגיע לסיומה ב-9 לנובמבר, ותשודר בנטפליקס (צפייה מכאן).
מקור : Variety