Close Menu
GameProGamePro
  • ראשי
  • חדשות גיימינג
    • ביקורות
    • PC
    • XBX
    • PS5
    • PS5 Pro
    • Switch
    • מובייל
    • VR
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
  • אודות
  • יצירת קשר
פייסבוק Threads X (טוויטר) Instagram WhatsApp Telegram
  • אודות
  • צור קשר
  • פרסמו אצלנו
X (טוויטר) פייסבוק Instagram YouTube Threads WhatsApp Telegram
GameProGamePro
  • חדשות
    • PC
    • PS5
    • XBSX
    • Switch
    • מובייל
    • VR
    • ביקורות
  • גיימינג
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
    • סדרות טלוויזיה
    • קולנוע
GameProGamePro
  • חדשות
    • PC
    • קונסולות
      • PS5
      • XBSX
      • Switch
    • ביקורות
    • סקירות
  • גיימינג
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
    • סדרות טלוויזיה
    • נטפליקס
    • קולנוע

טכנולוגיית הדחיסה החדשה של AMD יכולה להפחית את גודל התקנת משחקים עד 70%

איתי בן טוב15 ביולי 20242 תגובות
AMD NTBC
שיתוף
פייסבוק טוויטר Telegram WhatsApp העתק קישור

חברת AMD פירטה את טכנולוגיית הדחיסה החדשה שלה כדי לצמצם את שטח האחסון הנדרש להתקנת משחקים. חידוש זה, הנקרא Neural Texture Block Compression (NTBC), דוחס טקסטורות באיכות גבוהה תוך שמירה על "איכות סבירה". לפי החברה, NTBC יכול להקטין את טביעת הרגל של האחסון של משחק בעד 70%, ולהקטין את גודל ההתקנה של כותרים כמו Call of Duty מ-150GB ל-45GB.

כאשר גדלי המשחק עולים לצד הגברת הנאמנות החזותית, שיטות דחיסה מסורתיות מתקשות להתמודד מולם, במיוחד כאשר מתמודדים עם מספר רב של טקסטורות 4K באיכות גבוהה. כדי להקטין את גודל המשחקים המותקנים על התקני האחסון של המשתמשים, טכנולוגיית ה- AMD Neural Texture Block Compression משלבת דחיסת תמונה מבוססת רשת עצבית.

AMD דחיסה

שין טאקהירו ופוג'ידה הארדה מחברת AMD, העלו מסמך טכני מפורט על Neural Texture Block Compression הממחיש כיצד הוא יכול לעבוד לצד פורמטי דחיסה נוכחיים ולהוות תחליף ישיר לטכניקות דחיסת מרקם קיימות. ראוי לציין כי ל-NTBC יש מצבי איכות שונים ל FSR ו-DLSS.

בהתחשב בגדלי ההתקנה 'מרקיעי שחקים' של כותרי AAA, עם מספר הולך וגדל של משחקים שתופסים מעל 100GB של אחסון, טכנולוגיות כמו Neural Texture Block Compression של AMD הופכות לחיוניות יותר ויותר, התקדמות זו מבטיחה לחסוך ב-VRAM תוך שימוש בגדלים מופחתים של מרקם כאשר מפתחים יכולים לגשת לטכנולוגיה הזו, ההשפעה הפוטנציאלית שלה היא בהחלט משהו שצריך לצפות לו.

מקור: kitguru

קישור המוביל לערוץ הטלגרם של גיימפרו
AMD Neural Texture Block Compression NTBC דחיסה של בלוק מרקם עצבי טכנולוגיית דחיסה
ערוץ ה-Google News של גיימפרו ערוץ ה-WhatsApp של גיימפרו
שיתוף טוויטר פייסבוק Telegram WhatsApp העתק קישור
מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות
עומר
1 שנה לפני

"שיטות דחיסה מסורתיות יכולות לעשות רק הרבה"
בחייאת, תעברו על התרום מאנגלית לעברית לפחות לפני – "traditional compressing methods can only do so much" לא ממש מתרגם בעברית למשפט ששמתם, שבעברית הוא חסר כל היגיון ומשמעות

1
0
הגב
סיימון מזיג
מנהל
תגובה ל...  עומר
1 שנה לפני

תודה על ההערה עומר, איתי העלה את הכתבה מאוחר בלילה, היה עייף כנראה 🙂
תוקן.

1
0
הגב
GamePro
RSS Threads פייסבוק X (טוויטר) WhatsApp Telegram
  • רוטר מבזקי חדשות
  • רוטר סקופים
  • לוח שנה עברי
  • אתר זה נבנה ועוצב על-ידי קידומא | דיגיטל קריאייטיב
כל הזכויות שמורות לגיימפרו ישראל © 2025

הקלידו מילת חיפוש

wpDiscuz