חברת AMD פירטה את טכנולוגיית הדחיסה החדשה שלה כדי לצמצם את שטח האחסון הנדרש להתקנת משחקים. חידוש זה, הנקרא Neural Texture Block Compression (NTBC), דוחס טקסטורות באיכות גבוהה תוך שמירה על "איכות סבירה". לפי החברה, NTBC יכול להקטין את טביעת הרגל של האחסון של משחק בעד 70%, ולהקטין את גודל ההתקנה של כותרים כמו Call of Duty מ-150GB ל-45GB.
כאשר גדלי המשחק עולים לצד הגברת הנאמנות החזותית, שיטות דחיסה מסורתיות מתקשות להתמודד מולם, במיוחד כאשר מתמודדים עם מספר רב של טקסטורות 4K באיכות גבוהה. כדי להקטין את גודל המשחקים המותקנים על התקני האחסון של המשתמשים, טכנולוגיית ה- AMD Neural Texture Block Compression משלבת דחיסת תמונה מבוססת רשת עצבית.

שין טאקהירו ופוג'ידה הארדה מחברת AMD, העלו מסמך טכני מפורט על Neural Texture Block Compression הממחיש כיצד הוא יכול לעבוד לצד פורמטי דחיסה נוכחיים ולהוות תחליף ישיר לטכניקות דחיסת מרקם קיימות. ראוי לציין כי ל-NTBC יש מצבי איכות שונים ל FSR ו-DLSS.
בהתחשב בגדלי ההתקנה 'מרקיעי שחקים' של כותרי AAA, עם מספר הולך וגדל של משחקים שתופסים מעל 100GB של אחסון, טכנולוגיות כמו Neural Texture Block Compression של AMD הופכות לחיוניות יותר ויותר, התקדמות זו מבטיחה לחסוך ב-VRAM תוך שימוש בגדלים מופחתים של מרקם כאשר מפתחים יכולים לגשת לטכנולוגיה הזו, ההשפעה הפוטנציאלית שלה היא בהחלט משהו שצריך לצפות לו.
מקור: kitguru
"שיטות דחיסה מסורתיות יכולות לעשות רק הרבה"
בחייאת, תעברו על התרום מאנגלית לעברית לפחות לפני – "traditional compressing methods can only do so much" לא ממש מתרגם בעברית למשפט ששמתם, שבעברית הוא חסר כל היגיון ומשמעות
תודה על ההערה עומר, איתי העלה את הכתבה מאוחר בלילה, היה עייף כנראה 🙂
תוקן.