"מחצית מעסקאות הביטקוין ב-Steam היו הונאה"

נשיא Valve, גייב ניואל, הביע את עמדת החברה שלו נגד הקריפטו, וקבע שמשחקים מבוססי NFT "שודדים את הלקוחות".

גייב ניואל חזר לכותרות השבוע בעקבות ההשקה של קונסולת כף היד, Steam Deck. כרגע מסתמן כי ההשקה נוחלת הצלחה בקרב המבקרים והגיימרים, וצריך לחכות כדי לבחון אותה בחודשים הקרובים.

אחרי שהביע את דעתו בנוגע למטאוורס (Metaverse), ניואל מתפנה לענות על עניינים הקשורים לקריפטו. סטים הציגה את הביטקוין כאפשרות תשלום באפריל 2016, אך נטשה את הניסיון הזה בדצמבר 2017, תוך ציון תנודתיות המחירים של המטבע הקריפטו ו"עלייה משמעותית בעמלות לעיבוד עסקאות ברשת הביטקוין".

כשבסטים היה ביטקוין

מחצית מכל עסקאות הקריפטו בפלטפורמת משחקי המחשב סטים (Steam) היו הונאה לפני שהיא הסירה את הביטקוין כאפשרות תשלום, לדברי נשיא חברת וואלב (Valve), גייב ניואל. בשיחה עם PC Gamer, אמר:

היו לנו בעיות כשהתחלנו לקבל מטבעות קריפטוגרפיים כאפשרות תשלום. 50% מהעסקאות הללו היו הונאה, שזה מספר שמטריף את המוח. אלה היו לקוחות שלא רצינו שיהיו לנו.

מרחב הקריפטו מאוכלס בשחקנים ש"אינם אנשים שאתה רוצה שיתקשרו עם הלקוחות שלך", טוען ניואל. חוסר החיזוי של המחיר של מטבע ביטקוין הפך אותו ל"סיוט מוחלט" לשימוש בעסקאות, מכיוון שמשחק יכול לעלות 10 דולר ביום אחד ו-100 דולר למחרת (זה לא מדויק יש לציין).

גייב ניואל – Gabe-Newell. (קרדיט תמונה- esports)

בראיון נפרד לאתר הגיימינג יורוגיימר (Eurogamer), הוא ציין שתנודתיות של מטבעות קריפטוגרפיים פירושה שללקוחות "לא היה מושג מה המחיר שהם משלמים בפועל", והוסיף כי "כן, הם היו מעוגנים למטבע קריפטוגרפי, אבל שכרם של רוב האנשים אינו במטבעות קריפטוגרפיים."

NFTs ו-Steam

החברה נשארת פתוחה לגבי האפשרויות של יומנים מבוזרים (ledger) וטכנולוגיית בלוקצ'יין, אם כי ניואל נותר סקפטי לגבי היתרונות שלהם. "יש הרבה טכנולוגיות ממש מעניינות בבלוקצ'יין ולהבין איך לעשות יומן מבוזר", אמר ניואל והוסיף כי, "אני חושב שאנשים לא הבינו למה בעצם אתה צריך יומן/ספר חשבונות מבוזר."

חברת וואלב עלתה לכותרות בסוף 2021 עם החלטתה לאסור משחקים "הבנויים על טכנולוגיית בלוקצ'יין המנפיקות או מאפשרות החלפה של מטבעות קריפטוגרפיים או NFTs". בראיונות האחרונים, ניואל חיזק את העמדה הזו, ואמר שמשחקים רבים מבוססי NFT "שודדים לקוחות".

ניואל אמר ליורוגיימר ש"הדברים שנעשו היו סופר מעורפלים." הוא הוסיף כי "התרחש שיט לא חוקי מאחורי הקלעים, ואתה פשוט כאילו, כן, זה גרוע". בעוד שהודה שבלוקצ'יין הוא "טכנולוגיה נהדרת", אמר ניואל כי, "הדרכים שבהן נוצלו כרגע הן די מעורפלות. ואתה רוצה להתרחק מזה."

Epic תומכת בבלוקצ'יין, ויוביסופט רוצה NFT

חברת אפיק גיימס (Epic Games) מתחרה בוואלב עם חנות משחקים שצוברת אט אט גיימרים בעזרת מבצעים טובים, סוברת אחרת. בדיווח של האתר The Verge הודיעה החברה כי היא תהיה "פתוחה למשחקים שתומכים בנכסים מבוססי מטבעות קריפטוגרפיים או בלוקצ'יין".

המנכ"ל והמייסד של אפיק, טים סוויני, צייץ בטוויטר: "Epic Games Store תקבל בברכה משחקים שעושים שימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין בתנאי שהם פועלים לפי החוקים הרלוונטיים, חושפים את התנאים שלהם ומדורגים לפי קבוצה מתאימה".

הוא הוסיף כי בעוד "אפיק לא משתמשת בקריפטו במשחקים שלנו, אנו מברכים על חדשנות בתחומי הטכנולוגיה והפיננסים." לפי הדיווחים, אפיק אמרה ל-The Verge שהיא תהיה מוכנה לעבוד עם "מפתחים מוקדמים" גם בעולם ה-NFT.

חברת אפיק ידועה בעיקר בזכות פיתוח משחק הבאטל רויאל מהפופולריים ביותר בעולם, המשחק פורטנייט (Fortnite). תכניות שילוב של טכנולוגיית בלוקצ"ין יכולות להיות קשורות למטבע במשחק שנקרא V-Bucks. בשנת 2019, סוויני אישר כי המטבע מונרו (Monero) נוסף "בטעות" לרשימת התשלומים המקובלים עבור חנות המרצ'נדייז של Fortnite – האפשרות הוסרה מאז.

בסוף שנה שעברה יוביסופט נכנסה לתחום ה-NFT כשהשיקה פלטפורמה בשם קוורץ (Quartz) למסחר בפריטי NFT, אותם היא מכנה "דיג'יטס" (Digits). את ה- NFT הטמיעה החברה במשחק היריות הטקטי שלה "Ghost Recon Breakpoint". למרות שזה נשמע נוצץ, נראה שהגיימרים לא הביעו ענין מיוחד במערכת זו. 

מקור: decrypt


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות