ביקורת משחק: Outriders

אאוטריידרז הוא IP חדש שמנסה להשיג דריסת רגל בז'אנר בו שולטים דסטיני ודיויז'ן, האם הוא מצליח?


Outriders הוא משחק יריות מקוון שיתופי (קו-אופ) המשלב אלמנטים של RPG בגוף שלישי. המשחק פותח על ידי People Can Fly, האולפן הפולני שחתום על משחקים כמו Bulletstorm, Painkiller. האולפן שעבד לצד Epic Games על Bulletstorm ועל Gears of War: Judgment, צולל כעת לפיתוח הכי שאפתני שלו, משחק יריות בשילוב משחק תפקידים מרובה משתתפים עם אופציה ל- cross-play.

זוהי שאפתנות שדורשת מאולפן להיות אמיץ במיוחד כדי להיכנס לשדה קרב מול ענקים כמוDestiny 2 Beyond the Light, ואף The Division 2 (שפותח על ידי Ubisoft Massive). אבל כשיש לך גיבוי של  Square-Enix אחת המפיצות הענקיות בתעשייה, זה אפשרי.

העלילה

הדבר הראשון שבולט הוא שבניגוד למשחקים שהוזכרו למעלה Outriders אינו מעוצב כ"משחק כשירות". כל תוכן המשחק מופיע במלואו בדיסק, ואינו תלוי בהרחבה כזאת או אחרת- DLC, ורק על זה מגיע למשחק עוד נקודה בציון הסופי. בנוסף, אין בו "raids" או מצבי תחרות, המשחק סובב סביב הקמפיין, שמאפשר לשחק בין 1 ל-3 שחקנים.

המשחק מכניס אתכם מיד לעניינים בכל מה שקשור לעלילה ולאן בעצם הגענו. **ספוילר** הסיפור מתחיל בבריחה נואשת; כדור הארץ הפך לבלתי מיושב והאנושות מחפשת מקלט בכוכבי לכת אחרים. בין כולם, חנוך (Enoch ) הוא זה שמציע את מירב האפשרויות להישרדות. ולשם מכוונת ספינת פלורס (Flores) עם צופי החלוץ הראשונים: האאוטריידרז, המוטלת עליהם משימת ההתיישבות. 30 שנה אחר כך התעוררנו במצב שונה. גופנו עבר טרנספורמציה והוא מסוגל לתמרן את היסודות … וחנוך הוא עולם הרוס במלחמה ובנוכחות מוטציות וסיעות. כל האלמנטים הטכנולוגיים הפסיקו לעבוד, וכוכב הלכת חזר למצב "פרימיטיבי" שתלוי במנועי שריפה ובמנוע בעירה פנימית **סיום הספוילר**.

outriders story

4 לוחמי אאוטריידרז

אחד האלמנטים העיקריים שעוזרים ל- Outriders להתבלט מהקהל, וללא ספק החשוב ביותר, הוא הלחימה שלו. בתחילת ההרפתקה, השחקנים יכולים לבחור בין ארבעה קלאסים ייחודיים: טכנומנסר, פירומנסר, טריקסטר או הרס.

כמו בכל משחק יריות ובמיוחד בז'אנר הספציפי הזה, עליכם לבחור את הדמות או את הקלאס שלכם לקרב. במשחק הזה ניתן לבחור אחד מתוך ארבעה סוגים של אאוטריידרים: הפירומנסר (Pyromancer ) הוא אאוטריידר מאוזן, שיש לו התקפות אמצע טווח וכוחות הנגזרים מאש. הטריקסטר (Trickster) יכול לשנות את מרחב הזמן הרציף, להפתיע אויבים ולעבור בשדה הקרב במהירות גבוהה.

Outriders Review classes

ה"הרס" (Devastator) הופך ל"טנק "ויכולתו העיקרית היא לעמוד באש האויב. זה מאפשר לו להתקרב למטרותיו ולבצע התקפות ואחרון חביב הוא הטכנומנסר (Technomancer) לוחם תמיכה המיועד ללחימה ארוכת טווח, כמו צלף ועושה שימוש בגאדג'טים. כוחותיו מאפשרים לו ליצור צריחים, בנוסף לתמרון בטכנולוגיות כדי לתמוך בשאר חברי הצוות.

מכניקת הלחימה

מערכת הלחימה של המשחק היא שונה ממה שאנחנו מכירים והשלבים מעוצבים בסגנון שמדרבן אותנו בעיקר לתקוף. הדרך הטובה ביותר להישאר בחיים היא לתקוף ללא מנוחה. הכוחות נטענים די מהר, ואנחנו יכולים להחליף אותם כמעט בלי לעצור (עם L1, R1 ושילוב של שניהם).

Outriders Review Gear

הנשקים במשחק מרגישים נהדר (אתם יכולים להחזיק 3 במקביל) במיוחד אחרי שעשיתם להם קראפטינג או התאמה אישית והפכתם אותם לנדירים. הגאן-פליי במשחק מאפשר לכם ללמוד את הנשקים בכל מה שנוגע לרתע של הנשק והאנימציות של הטעינה והירי. המכניקה של הירי בשילוב הכוחות המיוחדים עובדים נהדר ביחד ומפלס הכיף עולה ככל שהאקשן גובר, במיוחד מול הבוסים הענקיים. בשביל הריגות בהדשוטס מומלץ להגדיר מצב כוונת ידנית ולא אוטומטית.

outriders review gameplay

האפשרות לשנות את הרובד העולמי (World Tier), כלומר את הקושי של המפה שמשפיע על רמת האויבים וגם על התגמולים שהושגו היא מבורכת. זו פשוט דרך נהדרת לשמור על משחק מאתגר ולא משנה כמה הרמה שלנו גבוהה או נמוכה, המיצוי יסבול דחייה.

ה-RPG לא עמוק, אבל זה בסדר

למרות שהמשחק מציג רמה גבוהה מאוד של פיתוח, אחת מנקודות התורפה של Outriders היא הדרך בה מיושמת מכניקת RPG. אלמנטים של התקדמות ועלייה בדרגות, ביטול כוחות חדשים דרך עץ , סקינים, שריון וכלי נשק טובים יותר מתבצעים בצורה די אוטומטית ללא עומק. זה מרגיש שהמשחק יכל לוותר מראש על אלמנט ה-RPG וזה לא היה הופך אותו לפחות טוב. גם כל המידע על כוכב Enoch, יצוריו ועלילתו, נמצא שם ברקע במסגרת ה" "lorואני יכול לנחש ששחקנים רבים ידלגו על המידע שנמצא שם.

Outriders Review class

Outriders מציג עולם משחק מעוצב להפליא עם דמויות משמעותיות, מפגשים די מתגמלים, ומגוון לא מבוטל של תוכן. עם זאת, קרה לי כבר שהשלמתי משימה שהיה בה עומק רגשי עם אחת הדמויות, וכשחזרתי מאוחר יותר ופגשתי באותה הדמות, הוא התייחס אלי כאילו הרגע הכרנו. לא נפגעתי כמובן, זה רק ממחיש עד כמה האלמנטים של ה-RPG כאן לא מושלמים.

לא המשחק שממחיש את הדור הבא

Outriders נראה נהדר ברזולוציית 4K וב- 60 FPS, אך המודלים והטקסטורות, השלבים של המשחק לא ממש מנצלים את הפוטנציאל הגדול של הקונסולות החדשות. במקומות סגורים וחשוכים העיצוב מזכיר משחקים כמו דום (DOOM) מ 2016 אך בשלבים שמשוחקים בחוץ, הגרפיקה משתפרת. העולם של Outriders  מרגיש מחוספס ומרתק, והיכולת ליהנות בעולם הזה לצד חברים טובים רק מגבירה את החוויה כולה.

גזר דין

Outriders על הנייר, הוא עוד משחק יריות מגוף שלישי עם שלל, אבל הקונספט, העיצוב והביצוע של הלחימה מבריקים מההתחלה ועד הסוף. המשחק ישאיר לכם טעם של עוד עם לחימה מסיבית בסביבות מגוונות למרות שהוא לא נראה כמו משחק מהדור הבא, הלחימה היא הנכס החזק ביותר שלו. למרות שמשחק אינו מבוסס על רעיונות חדשים וגדולים, אלא מציע גיוון של אלמנטים מוכרים בדרכים ניסיוניות, הוא עושה את כל זה בצורה טובה. בסופו של יום מדובר במשחק וידאו שיעניק לכם שעות רבות של הנאה וניפוץ אויבים חזקים וענקיים בכוחות הקסם הקטלניים שלכם. את זה הוא עושה בצורה נפלאה.


Outriders review
בסופו של יום Outriders יעניק לכם שעות רבות של הנאה וניפוץ אויבים חזקים וענקיים בכוחות הקסם הקטלניים שלכם. את זה הוא עושה בצורה נפלאה.
עלילה
8
משחקיות
8.8
עיצוב אמנותי
8
גרפיקה
8
8.2
שעות רבות של הנאה

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפה בכל התגובות
אולי יעניין אתכם
Close