היכונו למחירים גבוהים במיוחד: מחיר טרום ההשקה של ה-GeForce RTX 3060 באירופה מרקיע שחקים

קמעונאים באירופה מציעים בהזמנה מוקדמת את כרטיסי המסך GeForce RTX 3060 במחיר גבוה משמעותית ממחיר ההשקה, עד פי 3


לא שזה מפתיע מישהו, אבל מסתמן שגם כרטיס המסך הבא של חברת NVIDIA, ה-3060 (ללא ה "Ti") יימכר הרבה מעל מחיר המומלץ לצרכן. קמעונאים אירופאים מציגים כעת את כרטיסי הגרפיקה מדגם GeForce RTX 3060 במחיר התחלתי של 490 אירו.

אז אחרי ההשקות הנוצצות של NVIDIA עם סדרה GeForce RTX 30 וההשקה של חברת AMD עם סדרת RX 6000, חשבנו שנגיע להשקות הקטנות יותר עם מלאי שיש בו הרבה יותר בשר, אבל זה לא קרה. ההשקה של GeForce RTX 3060 Ti, חשפה לנו כרטיס מדהים, שהיה אמור להחליף את RTX 2070 Super, אך בפועל, הוא התעלה על כרטיס ה-RTX 2080 Super.

כרטיסי Rtx 3060 צפויים לנחות החודש- באיזה מחיר בישראל?

כעת מגיע תורו של האח הקטן, כרטיס GeForce RTX 3060 מביא איתו 3,584 מעבדי CUDA בהשוואה ל-4,864 של ה-RTX 3060 Ti, אך ההבדל הגדול הוא בתצורת הזיכרון בין שני כרטיסי המסך הללו. ה-RTX 3060 מגיע עם 12GB GDDR6 ומשתמש בבקר זיכרון בנפח 192BIT בלבד לעומת ה-RTX 3060 Ti שעושה שימוש בבקר 256BIT עם 8GB זיכרון בלבד. ה- 3060 הוכרז במחיר נמוך במיוחד של 329 דולרים, כרטיס שהיה אמור להביא בשורה לכל מי שחיכה בסבלנות לכרטיס תקציבי מסדרת RTX 30. בשורה לחוד, ומציאות לחוד, כי במרחק של 10 ימים מההשקה הרשמית של הכרטיס בחנויות, נראה שקמעונאים כבר רומזים על חוסר מלאי ומחירים מרקיעי שחקים.

המחיר המומלץ לצרכן הוא פיקציה

קמעונאים המציעים כרטיסי מסך GeForce RTX 30 העלו כעת את המחירים משמעותית על הדגם הקרוב, שיושק ב -25 בפברואר. על פי הנחיות האמברגו הפנימיות של NVIDIA, היא מצפה כי המנה הראשונית של כרטיסים חדשים תימכר ב- MSRP (מחיר מומלץ לצרכן- 329 דולר). זה בדרך כלל אומר שקמעונאים שלוקחים הזמנות מראש צפויים למלא אותם תוך כמה ימים, לפעמים שבועות, אך מוודאים שהמחיר שנרשם בהשקה לא השתנה.

למרבה הצער, ראינו באופן קבוע קמעונאים מבטלים הזמנות מראש, רק כדי לאלץ את הלקוחות להזמין את אותו הכרטיס במחיר גבוה משמעותית. עד כה NVIDIA לא עשתה שום דבר כדי למנוע זאת, אך מבחינה טכנית אין הרבה מה שהיא יכולה לעשות, למעט להגביל את ההיצע לחנות או למפיץ בעתיד.

מחירי ה- RTX 3060 באירופה מאמירים עוד לפני שהגיעו לחנויות. מקור: ProShop

לדוגמא, הקמעונאית האירופית ProShop, הפועלת במספר מדינות באירופה, כבר רושמת את הכרטיסים במחירים גבוהים, לפני שמישהו בכלל זכה להזמין כרטיס ב- MSRP. פרושופ מציעה כעת את GeForce RTX 3060 ב -499 אירו כשה- MSRP הרשמי באירופה הוא 329 אירו. כלומר, עוד לפני שיש לה כרטיסי מסך במלאי, היא מפרסמת עלייה של 52% ו -75% בהשוואה למחיר המומלץ לצרכן שקבעה NVIDIA.

חלק מהקמעונאים באירופה אף העלו את מחירי ה- RTX 3060 עד לסכום אסטרונומי של 835 דולר ארה"ב (או 689 אירו) וזה מטורף לחלוטין בהתחשב בכך שמדובר במחיר שהוא כמעט פי שלוש מה- MSRP המקורי בשלב זה. בצילומי המסך לפני ואחרי ההשוואה, ניתן לראות כי המחירים הראשוניים (שכבר היו מנופחים) של ה- RTX 3060 לעומת התמחור המופקע החדש ב- PCDIGA – חנות אירופאית:

מחירי ה- RTX 3060 באירופה מרקיעים שחקים

לקריאה נוספת:

משבר הצ'יפים הגדול

לאלה מבינכם שלא בעניינים, זה הזמן לספר לכם שיש בעולם בעיה גדולה של ייצור צ'יפים. לא בגלל שחברות נתקלות בקשיים של ייצור, אלא בגלל הסיבה שהביקוש עולה שבעתיים על ההיצע ובמיוחד בשוק כרטיסי המסך. כשמטבע הביטקוין שובר שיאים חדשים וכבר נושק לעבר שער של 50 אלף דולר, הגבוה בהיסטוריה,  אין פלא שהכורים חוטפים כרטיסי מסך מכל הבא ליד, על חשבון הגיימרים, שחווים עליית מחירים מטאורית של כרטיסים.

אם חשבתם ששער דולר נמוך יוזיל את מחירי כרטיסי המסך בישראל, המציאות היא די עגומה נכון להיום. מרפרוף מהיר בחנויות בזאפ (ZAP) מצטיירת תמונה תמוהה של כרטיסים שנמכרים במחירים גבוהים בעשרות אחוזים ממחירם לפני חודש או חודשיים. מה שעצוב בכל הסיפור הזה הוא שזה כנראה לא הולך להשתנות בזמן הקרוב ובעיות המלאי יישארו איתנו עוד זמן רב.

מקור:  Proshop דרך videocardz


כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות