עסקת ענק: EA רוכשת את Codemasters תמורת 1.2 מיליארד דולר

EA משתלטת על ז'אנר המרוצים ורוכשת את קודמסטרס וכעת היא הבעלים של הזיכיונות Need for Speed, F1, Grid, Project Cars, ו- Dirt


חברת אלקטרוניק ארטס (Electronic Arts) הסכימה לרכוש את המפתחת הבריטית המוערכת Codemasters בצעד שעשוי להפוך את הענקית האמריקאית לבעלת שליטה חסרת תקדים בז'אנר משחקי המרוצים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של השנה הבאה תמורת שווי של 1.2 מיליארד דולר.

Sky News דיווחה לראשונה על התעניינותה של EA בקודמאסטרס בסוף השבוע, ואמרה כי החברה הבריטית הסכימה בעבר על עסקה של 970 מיליון דולר עם חברת Take-Two Interactive, הבעלים של Rockstar Games (סדרת GTA) שרצתה להרחיב את 2K Sports למשחקי מרוצים. העסקה הזאת לא יצאה לפועל, וכעת EA אישרה את ההסכם מוקדם הבוקר.

Codemasters היא מפתחת בריטית ותיקה מאוד, שנוסדה בשנות ה -80 ופיתחה להיטים כמו Dizzy עבור מערכות שהיו פופולריות בבריטניה כמו ZX Spectrum ו- Commodore 64. בעשורים האחרונים היא ידועה בעיקר בזכות פיתוח משחקי מירוצים כמו סדרת Dirt, Grid ו- Formula 1, ובשנה שעברה רכשה את המפתחת שעומדת מאחורי Project Cars.

EA, כמובן, מחזיקה בזיכיון Need for Speed, כך שתוספת Codemasters תעניק לה שליטה נוספת על נתח ענק משוק משחקי המירוצים. המתחרות העיקריות יהיו גראן טוריסמו (Gran Turismo) של סוני וסדרת פורזה (Forza) של מיקרוסופט, שתיהן בלעדיות לפלטפורמות הקונסולות וימשיכו כך גם בעתיד עם דור הקונסולות הנוכחי (PS5 | XSX) .

EA מקבלת שליטה כמעט מוחלטת בז'אנר המרוצים

"אנו מאמינים שיש הזדמנות אמיתית להפגיש את Codemasters ו- Electronic Arts כדי ליצור משחקי מרוצים חדשים ומדהימים עבור האוהדים", אומר בהצהרה מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון. "הענף שלנו הולך וגדל, קטגוריית המרוצים הולכת וגדלה, וביחד נהיה מובילים בעידן חדש של בידור ומרוצים."

אנדרו ווילסון-- EA
מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון

"ל-EA יש שאיפה משותפת להוביל את קטגוריית מרוצי משחקי הווידאו", אומר יו"ר קודמיסטרס גרהרד פלורין. "דירקטוריון Codemasters מאמין בתוקף שהחברה תפיק תועלת מהידע, המשאבים וההיקף הגלובלי הנרחב של EA – הן באופן ספציפי ובתחום המרוצים. אנו מרגישים שהאיחוד הזה יספק עתיד מרגש ומשגשג עבור Codemasters, שיאפשר לצוותים שלנו ליצור, להשיק ולשרת משחקים גדולים וטובים יותר לקהל נלהב ביותר. "


 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות