כל מה שידוע לנו על המולטיפלייר של Call of Duty: Modern Warfare

המולטי של קול אוף דיוטי הבא נחשף וים של מידע עם כל החידושים פשוט מציף את הרשת: ראיית לילה במולטי, ביטא למשחק, גראונד וור עם 100 שחקנים, קרוס-פליי ואפילו הקיל סטרק האגדי מ-MW2, ה-NUKE חוזר

לאחר הכנות וטיזרים, שכללו אפילו סרטון גיימפליי ראשון חשפה אקטיביז’ן את מצב המולטי של Call of Duty: Modern Warfare, שקטף את פרס המולטי הטוב ביותר בתערוכת E3 2019, בטריילר בכורה:

אין מיני מפה, אבל יש קרוספליי (Crossplay) ומלחמת 100 שחקנים ב-Ground War

ב-25 באוקטובר ישוחרר המשחק הבא בסדרת קול אוף דיוטי, בשמו המלא Call of Duty: Modern Warfare, שמפותח על ידי חברת אינפיניטי וורד, המפתחת המקורית של הסדרה כולה (אך בהרכב חסר). המשחק ינסה להחזיר הביתה את השחקנים הוותיקים של הסדרה עם מצב מולטי שחוזר לשורשים, אך גם לצרף לשורותיו גיימרים חדשים עם מצב גראונד-וור המוני שיכיל 100 שחקנים. לא מדובר כרגע במצב באטל רויאל, כמו הבלאקאאוט של בלאק אופס 4, אך אם המשחק מוכן להכיל כמות שחקנים שכזאת בסיבוב, הבאטל רויאל עוד צפוי להגיח בהפתעה. מלבד מצב ה-100 שחקנים, לראשונה בסדרה תוכלו להיכנס לסיבוב עם עד 40 שחקנים, 20V20.

מזרק הריפוי הידוע מבלאק אופס 4 נעלם והחיים מתמלאים באופן אוטומטי, אך יהיה מזרק למי שרוצה לקצר את הדרך במצבים מסויימים. אם תשימו לב לסרטונים ששוטפים עכשיו את הרשת, משהו חסר שם, המיני מפה פשוט נעלמה, ולראשונה בסדרה, לא תוכלו להיעזר במינימאפ הקלאסי לאתר אויבים, אלא אם כן הפעלתם קילסטרק חדש  שנקרא “פרסונל-רדאר” (4 הריגות). זה נשמע כמו משהו קטן שפשוט ויתרו עליו אבל מדובר באחד הפיצ’רים הכי סטנדרטיים שידעה הסדרה מאז שהחלה. למעט מודים ספציפיים של הארדקור, שחקנים עשו שימוש באופן תדיר במינימאפ, איך תדעו איפה שאר הצוות שלכם? מאיפה נורתה ירייה עכשיו? היכן האויבים ממוקמים כעת? ועוד ועוד סיטואציות ושימושים שאתם כשחקני קול אוף דיוטי לקחתם כמובן מאליו.

מה שנשאר כרגע הוא שאינפיניטי וורד ציינה שבהמשך היא תשחרר פיצ’ר שיתן לכם לזמן מאוד קצר אינדיקציה היכן ממוקמים השחקנים האחרים בקבוצה שלך, אך עד להודעה חדשה זה מולטי ללא מינימאפ, מה שידרוש מיכם לשוטט יותר, לבחון כל סימטה, ולנחש היכן יהיה הריספאון הבא שלכם או פינת החדר הבאה של הקאמפר התורן.

כפי שדווח בחשיפה הראשונה של המשחק, המשחק יאפשר קרוס-פליי, כלומר שחקני PS4 לדוגמא, יוכלו לשחק עם/נגד שחקני PC או אקסבוקס, ולהיפך. המשמעות של זה היא שלראשונה בסדרה שחקנים מכל פלטפורמה יוכלו לשחק אחד עם השני, אבל, ויש אבל אחד גדול, ברירת המחדש של המערכת היא שיוך שחקנים על פי החיבור שלהם (איזור) ועל פי הציוד ההיקפי שברשותם, הקרוספליי נכנס לתוקף כאשר אתם משחקים עם חבר או מספר חברים ואחד מהם נמצא בפלטפורמה אחרת. סביר להניח שלאחר ההשקה, כשמספר השחקנים ילך וירד, הקרוס-פליי יאפשר למלא מוד של 100 שחקנים ללא כל בעיה, וכאן טמון היתרון הגדול שלו, ורסטיליות.

תוכלו כבר להתרשם מסרטוני גיימפליי שכאלה, לדוגמא:

מנוע גרפי חדש, ריאליזם

כשאינפיניטי וורד הכריזה על המשחק הבא, בד בד היא גם הכריזה על מנוע הגרפי חדש שאמור לטענתה להביא את הסדרה למחוזות האולטרה ריאליזם. למרות שעדיין מוקדם להתרשם ויזואלית מהמנוע הגרפי החדש, משום שכל סרטוני הגיימפליי ששוחרר עד כה, אינם באיכות 4K, החברה דאגה לשחרר סרטון אחד ב-4K למצב הגאן-פייט שממחיש את השיפור הגרפי במשחק:

מטרת המפתחת עם המנוע החדש הוא להביא אליכם לסלון (בתאכלס, לחדר) את מציאות המלחמה הקשה בדרכים ששום משחק מעולם לא עשה בעבר, והם קבעו שכדי לעשות זאת, הדברים צריכים להיות אותנטיים ככל האפשר. פירוש הדבר היה שיפוץ מוחלט של מה שהסטודיו ידע על פיתוח משחקים. אחד הכלים בהם השתמשו בכדי להשיג את הנאמנות החזותית היה פוטוגרמטריה, שהיא ממש סריקה של עצמים או צילום תמונות מרובות של סביבה או סביבה ושימוש ב- AI כדי לתפור אותם יחד לאובייקט או סצנה תלת-ממדית. פוטוגרמטריה אינה בדיוק טכניקה חדשה, אך אינפיניטי וורד חלוצה בכמה מהשיטות הייחודיות שלה ליישום, כולל השימוש בה כתוסף כדי להחמיא לעיצוב המשחק.

ועם האוכל, בא התיאבון והם התחילו לצלול גם לעיצוב ציוד ותלבושות, לדוגמא, אובייקטים של פיסיקה על דמויות שנעות באופן ריאליסטי. ודמות שלבושה חליפת ג’ל, למשל, פיזיקת הבד של החליפה מקיימת אינטראקציה עם תנועת הדמות. עבור התותחים במשחק, הם למעשה מדדו ועיצבו את הזוהר של מתכות שונות כדי לוודא שהתאורה מקיימת אינטראקציה עם כל אחד מהם בצורה נכונה.

החלק הגדול האחר של הריאליזם הוא תאורה וולימיטרית, כלומר, איך המשחק עושה שימוש בתאורה בסביבה שההמסה שלה הוא חלל הריק. לכל מעט שטח ריק במשחק יש נתוני צפיפות, וחלקיקים ישנו את התאורה, ויציעו ריאליזם הרבה יותר מדגמי התאורה שברוב המשחקים. כל התאורה מועברת בזמן אמת, מה שאומר שאפשר להשתמש באורות גם כדי להשפיע על טקטיקות במשחק. אינפיניטי וורד מביאה למשחק גם את טכנולוגיית ray-tracing שחלקכם מכירים ממשחק באטלפילד 5.

סאונד מלוטש, מערכת קילסטרק חדשה

אינפיניטי וורד טוענת שמחלקת הסאונד של המשחק העמיסה למעלה מ-90 מיקרופונים ביחד עם שלל הנשקים הקיימים במשחק ופשוט לקחה את כל הציוד למדבר. במדבר נערכו כל ההקלטות של הירי בנשקים במגוון רחב של מצבים כך שהמשחק החדש יגיע עם מערכת סאונד אותנטית ומציאותית. תוכלו לצפות בסרטוני הגיימפליי מצויידים באוזניות ולהתרשם מהסאונד, מכדור שעובר ליד האוזן, מההד של הירי ומאפקטים שהחברה השתמשה בהם, ריברב למשל.

המשמעות של כל עבודת הליטוש הזאת על הנשקים היא שכל רובה או אקדח יישמע ריאליסטי ויישמע גם אחרת במספר מצבים, בתוך בניין תקבלו סאונד אטום יותר ובחוץ תקבלו סאונד פתוח יותר. כדורים שיעופו לכיוונכם מלפנים יימשעו אחרת מאותם כדורים שיאיימו אליכם מאחור:

ואם כבר בנשקים עסקינן, מערכת ה-GUNSMITH חוזרת עם שיפורים מרחיקי לכת והיא מאפשרת לכם לקסטם נשקים ברמה של בין 30-60 חלקים לרובים ועד 30 לאקדחים:

מערכת ה-killstreaks (תגמול על הישגים) זוכה לחידושים רבים, והשנה, בשונה מכל מה שהכרתם עד כה בסדרה, הניקוד שאתם מקבלים ושמקשם אתכם לעבר הקילסטרק הבא מבוסס אך ורק על הריגות. לקיחת דגלים, אסיסטים וכו לא יקדמו אתכם אל מטרה זו, אלא רק הריגות. למרות השינויים הגדולים, אין פה משהו חדש השנה: גאן-שיפ שנראה בדיוק כמו ה- AC-130 האגדי והשנה חוזר הניוק, הקילסטרק שבלחיצה אחת הורג את כל מי שנמצא במפה. צפו:

Night Vision Goggles – המוד הריאליסטי ושאר המודים

שימוש בראיית לילה יופיע לראשונה בסדרה במצב המולטי, אך מדובר במוד טקטי ייעודי שמזכיר מצבים ממשחקים כמו ריינבוסיקס. הריאליזם הוא קו מנחה במוד זה. אין רדאר, אין היט-מרקר, אין HUD, ירי מהמותן בלבד ובאופן כללי הנשקים מתנהגים בצורה אחרת מהמולטי, הרבה יותר ריאליסטי.

להלן המודים שהוכרזו עד כה למולטי:

  • Hardpoint
  • Search & Destroy
  • Capture The Flag
  • Domination
  • Infection
  • Gunfight
  • Cyber Attack
  • Kill Confirmed
  • Headquarters
  • Ground War
  • Team Deathmatch
  • Gun Game
  • Musical Chairs
  • War

תוכלו לנסות את המשחק קודם- הוכרז מצב BETA

וכמובן, אי אפשר שלא להתייחס למצב הבטא למשחק, וצריך להודות למפתחת שהיא מאפשרת לשחקנים להתנסות במשחק, טרם הזמינו אותו.  IW כבר צייצה בטוויטר כי היא מתכוונת להקשיב לקהילה ובעיקר מה יש לשחקנים להגיד על המשחק החדש ובמיוחד על הסרת המינימאפ, כך שדברים עוד עשויים להשתנות. הבטא תתקיים במספר שלבים, כששחקני סוני, כאלה שהזמינו את המשחק, ישחקו ראשונים, אחריהם יוכלו לשחק כל בעלי קונסולת PS4 ובסופו של דבר כולם יוכלו לשחק בבטא הפתוחה ואף לבחון את מצב הקרוספליי. להלן התאריכים לבטא של המשחק:

  • בין ה-12-13 בספטמבר – גישה מוקדמת ל- Early Access, PlayStation 4

  • בין ה-14-16 בספטמבר – בטא פתוחה לכלל שחקני PlayStation 4

  • בין ה-19-20 בספטמבר  – גישה מוקדמת ל-PC ו- Xbox One

  • בין ה-21-23 בספטמבר- בטא פתוחה לכולם- PlayStation 4, PC, Xbox One

Call of Duty: Modern Warfare ישוחרר ב-25 לאוקטובר ל-PlayStation 4, PC, Xbox One


 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות