דעה: גם השנה, סוני תנצח את מיקרוסופט ב-E3

הקיץ הגיע, E3 כאן, וזה בדיוק הזמן לתחזיות לתערוכה החמה שהולכת ומתקרבת ותערך השנה כרוב השנים במרכז הכנסים בלוס אנג'לס. מה אני צופה? שלמרות חשיפתו המסקרנת של ה-Scorpio, הסופר קונסולה של מיקרוסופט המקבילה ל-PS4 Pro. סוני עדיין תנצח את E3 בענק ותספק את מירב הכותרות שיעסיקו אותנו לפחות עד התערוכה הבאה. למה? להלן התשובות:

הרגע לו מיקרוסופט ומעריציה חיכו לו לא מעט ובעיקר מאז השקת ה-PS4 Pro הולך ומתקרב וב-E3 בחצות הליל שבין ראשון לשני, תחשוף מיקרוסופט את החיזוק הממשי שלה לקונסולת ה-Xbox One עם פרויקט Scorpio. הקונסולה שמיקרוסופט עתידה לחשוף היא ללא כל ספק חזקה יותר מה-PS4 Pro של סוני וצפויה לתמוך בין היתר גם בדיסקים באיכות Ultra HD בניגוד ל-PS4 Pro של סוני. באשר למחיר, הקונסולה צפויה לעלות כ-499 דולר, 100 דולר יותר ממחיר ההשקה של ה-PS4 Pro.

תוצאת תמונה עבור ‪project scorpio‬‏

ללא ספק, יש הרבה לחץ מצד מעריצי מיקרוסופט (והמשקיעים) להציג קונסולה חזקה שתבטל את הטענה של PS4 Pro לתואר הקונסולה העוצמתית ביותר או לפחות תחזק את מעמדו המעורער של מחנה מיקרוסופט בדור הקונסולות הנוכחי (סוני מכרה מעלה 100 מליון קונסולות, כאשר מאז השקת ה-Ps4 Pro בנובמבר כל 1 קונסולה אחת מתוך 5 שנקנות היא PS4 Pro. לעומת זאת, מיקרוסופט לא מדברת על מכירות נוכח המצב, אך ידוע שלא מכרו יותר מ-50 מליון קונסולות מאז השקת הקונסולה). המצב הלחוץ בו נמצאת מיקרוסופט לקראת חשיפת ה-Scorpio, הופך את מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט למשהו שיהווה נקודת מפנה לחברה בדור הנוכחי, הצלחה מסחררת שתקטין את הפער בצורה משמעותית ממכירות ה-PS4 שלא פוסקות, או כשלון שיחרוץ את גורלה של מיקרוסופט לכל אורך הדור הנוכחי.

תוצאת תמונה עבור ‪project scorpio‬‏

ובצד השני של הזירה, נמצאת סוני, הכל מצליח לה לאחרונה. קונסולות ה-Pro נמכרות בקצב מספק, מכירות ה-PS4 בכלל הן יותר מפי 2 ממכירות ה-Xbox One וגם ה-PSVR עומד בצורה מכובדת מול ה-HTC VIVE וה-Oculus Rift. המשחקים האקסקלוסיביים פשוט לא נופלים, עם הצלחות גדולות כמו Horizon Zero Dawn או Nier: Automata (שאקסקלוסיבי למחצה), והצלחות יותר נישתיות כמו Yakuza 0 ו-Persona 5. זה כשבדרך יש את Uncharted: The Lost Legacy שצפוי לנחול הצלחה רבה כחלק מסדרת הדגל של הקונסולה והרימאסטר לשלושת המשחקים הראשונים של Crash bandicoot בטווח הקרוב, והמון משחקים מבטיחים מאוד בטווח היותר רחוק (God Of War, Spiderman, Days Gone, The Last Of Us 2, Death Stranding והרשימה רק ממשיכה). וזה בלי לדבר על כל העסקאות עם מפיצות צד שלישי שנותנות יחס מעדיף לשחקני ה-PS4 עם תכנים אקסקלוסיביים או נעולי זמן במשחקים כמו Destiny והצפי הוא גם ל-Far Cry 5, Red Dead Redemption 2 ו-Assassin's Creed Origins.
כל אלו, שמים את סוני בעמדה מאוד נוחה, לאחר שהיא נהנית מאחת השנים הטובות בהיסטוריית הפליסטיישן והיא מגיעה ל-E3 עם הרבה רוח גבית, כשאף אחת לא מפריעה לה, לא סתם טוענים בסוני שמחשבות על הסקורפיו לא מדירות שינה מעיניהם.

תוצאת תמונה עבור ‪SPIDERMAN PS4‬‏

אבל עם כל הכבוד, זה לא אומר כלום על מה שיקרה, אז על פי מה אני בכלל טוען שסוני תנצח את E3 גם השנה, אתם בטח תוהים. הרשו לי לענות, על פי ניחושים מושכלים.
עם כל הכבוד ל-Scorpio, קונסולה לא שווה כלום בלי משחקים, ובואו נהיה כנים לרגע, האקסקלוסיביים של מיקרוסופט (שכבר חדלו בחלקם מלהיות אקסקלוסיביים רק לאקסבוקס) הם פשוט חלשים. גם כשיש הברקה, היא לא קרב הוגן בשביל אף אחד מהתותחים הכבדים (ואפילו הכבדים פחות) של סוני, כאשר האחרונה מביסה את כל האקסקלוסיביים של מיקרוסופט הן מבחינת מכירות והן מבחינת ביקורות, ושלא נדבר על הכמות והתדירות. סוני יורה יותר קליעים, לכן, יותר קליעים פוגעים. סוני מבינה את העמדה בה היא נמצאת. וזה מביא אותנו לגישה הראשונה בה סוני עלולה לנקוט:

95% משחקים,  5% דיבורים

סוני מבינה שהיא מנצחת בחזית המשחקים, ובמקום לנסות לתת פייט או די-לגיטימציה מיותרת לסקורפיו מבחינת חומרה, היא תעשה די לגיטימציה כללית לאקסקלוסיביים של מיקרוסופט בעזרת שרשרת לא נגמרת של הכרזות, טריילרים וקטעי משחקיות ממשחקים שהוכרזו, מה שיבעט את כל הכותרות של מיקרוסופט לאותה תקופת זמן, ובעזרת הכרזות חזקות גם ניתן יהיה לבטל מספר לא מבוטל של הקונים של הסקורפיו, שעתידה להיות קונסולה נישתית ויקרה. אגב, עם ביטול האקסקלוסיביות לאקסבוקס ועם התופעה בה יותר ויותר אקסקלוסיביים יוצאים גם למחשב, אין שום סיבה לגיימר שמשקיע במחשב לקנות גם קונסולה שתספק לו את אותם משחקים בדיוק (ואולי אף בקצב רענון פחות טוב). כל אלו שמים את סוני בעמדה הכי נוחה שהיא יכולה להיות כדי להבליט כמה שיותר את הדומיננטיות שלה בשוק האקסקלוסיביים ולתת עוד כמה הכרזות גדולות כבר לשנת 2019. עם מבנה כזה של 95% משחקים ו-5% דיבורים, למיקרוסופט לא יהיו הרבה תשובות, אלא אם כן היא תפתיע עם מספר לא מבוטל של אקסקלוסיביים מובילים וחזקים שיהוו כמשחקי הדגל של הסקורפיו ושל Xbox בכלל, ותחזור למודל של אקסקלוסיביות ל-Xbox (מה שלא סביר שיקרה).

תוצאת תמונה עבור ‪The last of us 2‬‏

משחקים גדולים, חשיפות גדולות, אבל הכרזות גדולות אפילו יותר.

דבר אחד בו אקסבוקס מצליחה לספק את מעריציה הרבה יותר מאשר סוני אפילו מנסה, זה כל עניין התאימות לאחור. כאשר בשנה שעברה ב-E3 הוכרז שכעת ניתן לשחק בחלק ממשחקי ה-Xbox 360 על ה-Xbox One, המון ממעריצי סוני פתחו עיניים בקנאה והסתכלו בעין עקומה על שירות ה-PS Now שלא מצליח במיוחד (וניתן לומר שבצדק). על גל ההצלחה של התאימות לאחור, ומרירות הקנאה של שחקני הפליסטיישן, מיקרוסופט הכריזה לא מזמן גם על שירות Xbox Game Pass שיהווה את ה"נטפליקס" של המשחקים ויאפשר במחיר סמלי של 10 דולר לחודש, גישה למעל 100 משחקים מהדור הנוכחי והקודם.
סוני הביעה את דעתה בנוגע לעניין התאימות לאחור במשפט "אנחנו מסתכלים לעתיד ולא לאחור", משפט שאכזב מעריצים רבים שמחכים בכיליון עיניים לשירות יעיל שיאפשר להם לשחק במשחקים האהובים עליהם מהדור הקודם. ועל ה-Game Pass אין לה שום תשובה. האמנם? חשיפה של מודל תאימות לאחור או אחד דומה לזה של Xbox Game Pass, יגרום לפיצוץ תקשורתי ואינספור שיחות והתלהבות ברשת, עקב הציפייה המתמדת למשהו כזה. זה יכול להיות שירות חדש לגמרי, זה יכול להיות שיפור משמעותי של ה-PS Now ואולי הורדת מחיר/שילוב השירות עם ה-PS Plus אך זה חייב להיות משהו מהעולם הזה. למרות שסוני עצמה לא מתלהבת מהרעיון, היא בנקודה שבה אין לה מה להפסיד, היא מובילה בפער שגדל מיום ליום על מיקרוסופט ולא שוקלת אפילו את הסוויץ' של נינטנדו כאיום, ואם היא צריכה להכריז על שירות כזה כדי לגנוב את ההצגה למיקרוסופט, היא יותר ממסוגלת לעשות דבר כזה. עם זאת, אני ממליץ לשחקני הפליסטיישן לא להיות יותר מדיי אופטימיים, למרות שזו אופציה מאוד סבירה עקב כל מה שסוני יכולה להרוויח ממהלך כזה.

עוד הכרזה גדולה שצפויה לקרות, זה הורדת מחיר ה-PS4 Pro רשמית ל-350 דולר בצפון אמריקה ו300 יורו באירופה, מה שיציף שאלות ויציג את המחיר של הסקורפיו באור שלילי. כאמור, סוני רק מרוויחה מהמצב כרגע ולא תהיה לה בעיה להוריד קצת מחירים. עם זאת, מחיר ה-PSVR צפוי להישאר כמו שהוא, כי למיקרוסופט נכון לרגע זה אין תשובה למשקפי המציאות המדומה של יריבתה.

תוצאת תמונה עבור ‪PS NOW‬‏

כמו שזה נראה כרגע, אם למיקרוסופט אין אקסקלוסיביים עוצמתיים ואיכותיים כדי לגבות את הכרזת הסקורפיו, מיקרוסופט הולכת להפסיד גם ב-E3 של השנה, ואולי בכל הדור הנוכחי כולו. 
כמו בכל שנה, צוות גיימפרו ידאג לפרסום כל העדכונים החמים מהתערוכה בזמן אמת ו-24/7 החל מיום שבת ב-22:00 עם מסיבת העיתונאים של EA והלאה. מה דעתכם על התחרות בן סוני למיקרוסופט השנה? שתפו אותנו בתגובות!

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x