ביקורת: באטלפילד 1 מצליח לרענן ז'אנר שלם

battlefield-1review

ההיסטוריה. ההיסטוריה היא חלק בלתי נפרד מסדרת באטלפילד והמסע הארוך שלה עוצר הפעם בתחנה הכי היסטורית שידעה, מלחמת העולם הראשונה. האם ההימור של EA מצליח?

ואם כבר בהיסטוריה עסקינן, אתחיל את הביקורת דווקא עם המסע הזה של הסדרה עד היום כי יש חשיבות רבה בהחלטה של EA ושל DICE להפגין אומץ ולהטיל פצצה שכזאת בדמות משחק חדש בסדרה שמתעלם מכל מה שקורה היום בז'אנר.במיוחד כשהמתחרה הגדול ביותר שלה מוצא את עצמו השנה בחלל החיצון.

סדרת באטלפילד החלה את דרכה לפני 14 שנה כסדרת משחקי יריות בגוף ראשון שעסקה במלחמת העולם השניה, עם הכותר הראשון Battlefield 1942. כעבור 3 שנים הסדרה עברה מהפך תקופתי כששוחרר Battlefield 2 שהביא את הסדרה לתקופה מודרנית והציג מנוע חדש וגרפיקה ריאליסטית לתקופתו. המשחק זכה להצלחה אדירה ולביקורות מצוינות, למרות שלא היה חף מבעיות טכניות. אחריו הגיע משחק עתידני יותר באטלפילד 2142 שלמרות שלא זכה להצלחה של קודמו, נחשב בעייני שחקנים רבים כאחד הטובים בסדרה. עד כותר זה הסדרה היתה מבוססת מצב אונליין בלבד, דבר שהשתנה בשנת 2008 עם המשחק המצוין Battlefield: Bad Company.

באד קומפני היה קפיצת המדרגה הכי גדולה של הסדרה, אפילו עד היום. המשחק הציג מנוע גרפי חדש לגמרי בשם "פרוסטבייט 1.0" שהציג סביבה כמעט הריסה לחלוטין, וגרפיקה יפייפיה, ומעל הכל, לראשונה בסדרה הביא גם מצב קמפיין משעשע ומהנה. השילוב של מצב קמפיין לצד המולטיפלייר בסדרה הפך למסורת וגם בכותרים הראשיים הבאים, באטלפילד 3 ובאטלפילד 4 זכינו למצב קמפיין. יש שיגידו שמצב הקמפיין מיותר בסדרה כמו באטלפילד שמבוססת על אונליין מפואר, אך יש לא מעט גיימרים שנעזרים בקמפיין לצורך למידת הנשקים והרכבים, מין סוג של אימון כדי שיהיה קל בקרב.

%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%91%d7%90%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%9c%d7%93-1

משחק המלחמה היפה ביותר בהיסטוריה

באטלפילד 1 מציג את הקמפיין אולי הכי טוב בסדרה, עם כמה רגעים מרגשים ואפיים, למרות שהוא קצרצר, בסך הכל 5 משימות. למרות שלעלילה יש נטיה לבינוניות, זה לא מחסיר מהעוצמה שהמשחק מצליח להעביר דרך חמשת הדמויות השונות, חיילים שונים עם רקע שונה כשמעל הכל מלחמה אחת די ברברית וקשה הסובבת סביב שדות קרב מגוונים ברחבי העולם, והמראות לעיתים מזעזעות וקשות אך בעיקר מרהיבות, זהו משחק המלחמה היפה ביותר בהיסטוריה.

bf1-%d7%a1%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8

המפתחים התכוונו ליצור קמפיין שיצליח להעביר את המסר של מלחמה עולמית חסרת פשרות אי שם בתחילתה של המאה הקודמת וזה הצליח. מגוון המשימות והאפשרויות להתקדם בהן באמצעות טקטיקות שונות ובעזרת כלי רכב מלחמתיים שונים, יוצר לדעתי את כר הדשא הכי נכון לשחקנים מתחילים לפני שהם נכנסים למולטיפלייר, כי בכל זאת, מלחמה חדשה לסדרה ומגוון עצום וחדש של נשקים. הסיפור האנושי של כל אחת מהדמויות במשחק ורצון לשרוד מצליח להביא את הקמפיין לראשונה בסדרה, למקומות מרגשים. הסיפור של מלחמת העולם הראשונה הוא כואב, מזעזע, ברברי והמשחק הזה מצליח להעביר את המסר הזה בצורה טובה.

המולטיפלייר הוא המלך

קשה שלא להתנער מהתחושה שלמרות שמדובר במלחמה חדשה, היסטורית אמנם, חלק גדול מהעיצוב והליטוש נלקח ממשחק אחר של DICE, שהוא לא חלק מהסדרה, מלחמת הכוכבים: Battlefront. לא שזה רע, זה אפילו משתלם כי אם היו בעיות טכניות במשחק ההוא הן נפתרו כאן. אז אין גיבורים גדולים אבל כל אחד מיכם הוא גיבור בפני עצמו במולטי אם ילמד את הקלאס הכי נכון לו וישתפשף.

bf1-classes

עם מצבי המשחק המוכרים והאהובים במולטי כמו Conquest, Rush, Domination ו-Team Deathmatch קיבלנו עוד שניים חדשים:  War Pigeons ו-Operations. אם חיפשתם אקשן אמיתי War Pigeons יספק לכם את זה, מפה קטנה שמצריכה מיכם לשגר יונים לחלל האוויר למיקום ה-Spawn של האויבים וכדי לנצח תצטרכו לעשות זאת 4 פעמים. זה לא נשמע מלהיב על הנייר אבל ממליץ לכם לנסות את המצב הזה כדי להבין כמה הוא יכול להיות מהיר וכייפי.

large.img

המצב החדש השני Operations מציב חיילים משני הצדדים כהאחד תוקף והשני מגן, והמטרה היא לכבוש את שתי הנקודות על המפה ולהתקדם לנקודות הבאות. יש 3 נסיונות לצלוח את המשימה ואם היא נכשלת חוזרים לנקודה הכבושה האחרונה ומקבלים עזרה קטנה מזפלין (או צפלין/Zeppelin, אם לדקדק) באוויר או רכבת משוריינת שנעה לאורך המפה מצויידת בחומרי נפץ. פחות אהבתי את המוד השני החדש, אולי כי לא היה לי מספיק סבלנות להתמקד בו ורצתי למוד שאני הכי אוהב בסדרה, קונקוואסט.

operations-bf1

באטלפילד 1 מציע כמעט את אותה חוויית אונליין שהציעו הכותרים האחרונים בסדרה, מפות ענקיות, מגוון כלי רכב וזירת קרב שמוכנה לקבל עד 64 שחקנים, רק שהפעם כל התפאורה השתנתה והאווירה באונליין היא קצת אחרת, שינוי אחד ענק שקיבלנו והוא ממאוד מבורך זה ההתנתקות מהכניסה לשרתים דרך דפדפן אינטרנט, הכל נמצא בתוך המשחק. אז מה בכל זאת השתנה? שחקנים ותיקים טוענים שהסדרה איבדה את הפאן הקבוצתי שהיה חלק בלתי נפרד מהמולטי, ואני חושב שאולי יש בזה משהו, אבל זה כי שחקנים פחות משחקים ביחד כקבוצה ויותר רודפים אחרי היחס של הריגות מול מיתות K/D או הרדיפה אחר שדרוג נשק כזה או אחר, כלומר המטרה היום של שחקנים היא ההישג האישי ולא הקבוצתי. זה לא נכון בהכרח כי נפלתי על שרתים עם שחקנים קבוצתיים ולשם שינוי המדיק אפילו ביצע בי החיאה, מה שנדיר שקורה בחלק גדול מהמקרים, וברקע היתה תחושה של קבוצה שמנסה לנצח בכל מחיר, גם אם זה עולה לחברים בה ביחס הריגות שלילי.

%d7%91%d7%90%d7%98%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%9c%d7%93-1-%d7%a1%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8

ארסנל הנשקים בבאטלפילד 1 מצריך הסתגלות ראשונית גם משחקנים ותיקים, שכן יש כאן מגוון רחב של כלי נשק, אבל בסופו של יום מדובר בסך הכל בעיצובים חדשים של נשקים היסטוריים שאמנם נראים אחרת אך מרגישים בדיוק כמו המשחקים הקודמים בסדרה.מאחר ומדובר בביקורת ולא בסקירה או מדריך למשחק, זה לא המקום לפרט על כל אחד ואחד מהנשקים במשחק, כי יש לא מעט וההמלצות לגבי נשקים הן ענין סובייקטיבי, ובכל זאת, כמה נשקים שמצאו חן בעיני בהמשך.

FrenchBelovedEasteuropeanshepherd

אחד הנשקים שאני אישית הכי התחברתי אליהם נקרא Lewis Gun, בקלאס התמיכה: נשק מדויק עם חיסרון קל בקרב פנים מול פנים אבל הוא מרגיש נהדר ושונה מכל שאר ה-LMG (לייט מאשין גאנס) שהפך בקלות לחבר טוב. הכמות הבלתי נגמרת של תחמושת תעזור לכם להתמודד עם מספר גדול של אויבים בו זמנית ותעניק לכם יתרון מול אויב שיאלץ לטעון את הנשק באמצע הירי. אנימציית הירי הכניסה לכוונת ברזל והטעינה של הנשק פשוט יפייפיה ומרגישה מכנית ומציאותית.

ThinHarmoniousAnglerfish

נשק אחר שאהבתי הוא בכלל נשק שאף מדינה לא אימצה במלחמת העולם הראשונה, והוא נקרא Cei-Rigotti ושייך לקלאס המדיק (החובש). את הנשק הזה פיתח קצין איטלקי בשם אמריגו סה-ריגוטי וכנראה שהיה חסר ל EA במשחק נשקים חצי אוטומטיים עם BOLT אקשן ולכן החליטו להכניס אותו למשחק. נשק מצוין למרחקים בינוניים ארוכים ומאוד מדוייק.

CloseScrawnyHaddock

לחובבי הסנייפרים שבחבורה, שאני לא נמנה עליהם אך עדיין אוהב מדי פעם "לנוח" ולהתמקם עם סנייפר בשדה הקרב, אני יכול להמליץ על הנשק Russian 1895 שהיתרון הגדול שלו על פני האחרים הוא שעם כניסה למצב כוונת עדיין רואים מה קורה בצדדים, כלומר שדה הראיה לא ממוקד רק בכוונת אלא מוכן להפתעות מהצד. למרחקים ארוכים, רובה הצלפים הזה פחות מומלץ אך לשדה קרב יחסית צפוף, קחו אותו לסיבוב או שניים, לא תתחרטו.

גרפיקה וסאונד

עוצר נשימה, מדהים, יפייפה ובמילה אחת "וואוו". זה לא מפתיע שהחלק הטכני בסדרת באטלפילד הפך בשנים האחרונות לשם דבר ולחותמת קבועה של קירוב לשלמות. מעבר לעובדה ש Battlefield 1 נשמע מצוין, בכל סצינה וסצינה, עם כל כדור ששורק לנו מעל הראש ובכל פיצוץ, הגרפיקה פשוט מהממת.

bf1-ps4-review

אם הייתי מנסה במילה אחת להדגיש את ההבדל בין באטלפילד 1 לקודמו BF4, כי שניהם נראים מדהים, הייתי בוחר במילה "חם". הגרפיקה בבאטלפילד 1 מהפנטת ומרהיבה ופשוט כיף להתענג על שדה הקרב כמעט בכל מקום, הגרפיקה השנה נראית הרבה יותר חמה ונעימה מהכותר הקודם, ודי מזכירה לי את הגרפיקה בבאטלפרונט, שוב, עוד אלמנט שנלקח מהמשחק ההוא.

battlefield-1-1080p

הטקסטורות חדות ומרשימות והמודלים של כל אחד מהאובייקטים במשחק כמו הבניינים הנופים והסביבה וכמובן החיילים הנשקים וכלי הרכב, מרגישים כמו השקעה רבה שנעשתה מצוות המפתחים של DICE. ככל שמרבים לשחק במולטי שוכחים מהעובדה שמדובר במלחמת העולם הראשונה ומה ש DICE הצליחה לעשות זה, לנסוע אחורה בזמן אך להרגיש מודרני ומעודכן.

לסיכום: ההחלטה של EA וגם DICE לא להשיען על הנוסחה הקיימת של מלחמה מודרנית/עתידנית הצליחה ובאטלפילד 1 נראה ומרגיש רענן לעומת "המתחרה" הגדול שלו, קול אוף דיוטי. תעוזה ולקיחת סיכונים לא תמיד מצליחה לעבוד אבל במקרה זה, קיבלנו את אחד ממשחקי היריות הטוב ביותר של השנה ומועמד כמעט בטוח בטקבי משחקי השנה, קחו אותו לסיבוב וסיכוי גבוה שתתמכרו.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

ציון ממש טוב לבאטלפילד ולא רק פה. רק לי זה עדיין נראה כמו שקין אחד גדול לבאטלפילד 4? בא לי איזה משחק יריות טוב וקשה לי להחליט 🙁

מאוד מעניין את ההבדל לטובה שיהיה בגרפיקה על ה ps4 pro
מקווה שתבדוק את זה ותכתוב על זה

עוד לא יצאה הקונסולה 🙂

ביקורץ מעולה

וקיבלנו את אחד הביקורות הטובים של השנה!
יופי של כתיבה Doomy!

אולי יעניין אתכם
Close