ביקורת: The Witcher 3: Hearts of Stone

witcher-3-hearts-of-stone-review

The Witcher 3: Wild Hunt שוחרר לפני שבעה חודשים ברחבי העולם, מאז הספיק להכניס ל-CD Projekt RED הון תועפות, כאשר בדיווח האחרון, חודשיים לאחר יציאתו, נאמר כי כבר שישה מיליון עותקים שלו נמכרו, ומאז המספרים מן הסתם רק גדלו, וצפויים לגדול, עם ההרחבות. עכשיו על הכוונת: Hearts of Stone.

את הביקורת אני מעביר בגרסת המחשב, פאטץ' 1.10 של המשחק שיצא לפני כשבוע, ולאחר חרישה של שעות על גבי ההרחבה הראשונה של ה-Witcher 3.

יואנה
יואנה.

ללא יותר מדי ספוילרים או בכלל, המלצה לכל מי שעוד לא שיחק: קחו את הזמן, לכו אל הנשקית יואנה שבכפר "Crow's Perch" ואל הנפח האטורי שבנוביגרד, אתם תצטרכו שריון וחרב לתנאים לא פשוטים, מפני שההרחבה הזו לא תעשה לכם חיים קלים. מה עוד? אם אתם לא סיימתם עוד את המשחק, עדיף שתעשו זאת קודם, הרמה המומלצת לשחק בהרחבה היא 32, בתנאי שזהו המשחק הראשון שלכם. אצלי מדובר במשחק שני, עם התוספת של "New Game +" איתה פותחים משחק חדש עם גראלט משמירה קודמת, והרמה המומלצת בהתאם, 64.

גונטר או'דים.
גונטר או'דים.

Hearts of Stone. "שטויות" אין בה, אין מכניקות חדשות או יותר מדי חפצים חדשים, מה שיש בה זה סיפור מדהים שזורק את גראלט שלנו לעולם שעוד לא הספיק לראות גם בגילו המופלג, עם דמויות שליבן קשה כאבן לא פחות מזה של פרעה. ההרחבה שבמרכזה עומד גונטר או'דים, היא חוויה שבאמת לא הייתי רוצה לפספס, הסיפור כה מרתק, לעתים מרתיע, ולרוב כיף טהור. העלילה של ה-Wild Hunt מצוינת ואשמח להמשך כמה שיותר מהר, אך לא ארצה לפספס גם המשך להרחבה הזו שמבחינתי לא מסתיימת כאן.

גראלט, לא חיים קלים.
גראלט, לא חיים קלים.

עם כל המחמאות שמגיעות ל-CD Projekt על ההרחבה, יש נקודות לא חשובות שהייתי מוריד או לפחות לא-מעצים כפי שהם עשו. יש קרבות שמרגישים מיותרים בעיקר מפני שהם נורא קשים, ההדגשה לא מספיקה כדי להמחיש עד כמה הם קשים, ונדמה שהם שם רק כדי שיהיה לשחקן עוד משהו להוציא עליו זמן. עם זאת יוצא מזה משהו, כלי בעל יכולת מיוחדת, הנחשב חרב מתכת, שכל תיאורו מתנקז ב-10% מהנזק שנגרם לאויב האנושי שלכם ימלא את מד הבריאות של גראלט, היכולת הזו יכולה להוסיף לקטגוריית הנשקים החזקים מדי, אבל אני מסתדר בלעדיה עם חרבות מעט יותר חזקות עם יכולות היותר מתאימות לי, רק צריך להשתדל שלא להיפגע בקרב.

האיש והחרבות.
האיש והחרבות.

עם המזל שלי, עליתי על דרך לשפר את הנשקים רק לאחר שסיימתי עם המשימות הראשיות, וגם היא עצמה נכללת בהרחבה – משימה בשם "Enchanting: Start-up Costs", את המשימה משיגים מלוח ההודעות שליד אכסניית "שבעת החתולים", שם בעצם ההרפתקה כולה מתחילה. מה שהולך שם לא אפרט יותר מדי, מלבד שהעסק בסופו של דבר יעלה עד 30,000 שקל עם סחטנות ללא בושה של דמות נחמדה מדי. ההטבות שמקבלים לאחר מכן, ובכן, בהן ייצא לי כבר להשתמש במשימות משנה ובהרחבה הבאה.

witcher 3 expansion

בסך הכל, להרחבה שתג המחיר שלה עומד על 9.99$, לטעמי מקבלים מענה מספק. מיד עם הטריילרים הציפיות שלי החלו לעלות, ולא התאכזבתי בכלל למעט קרבות קשים על סף הייאוש, הסיפור של גונטר או'דים (שמחייה את דמותה של שאני שלא הופיעה עד עכשיו ב-Witcher 3…) היה נפלא, ומומלץ לכל מי שרוצה עוד וויצ'ר. Hearts of Stone זמינה ל-PS4, Xbox One ודרך GOG או מגוון חנויות דיגיטליות למחשב.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
12 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

שמתם לב שכשמגיעים לחווה לקבל את החוזה הראשון של ההרחבה, קולות הרקע ששומעים הם בעברית

אחלה ביקורת..הורדתי גם.. ובאמת באמת קשה מאוד הפעם.. ומעצבן שהטעינה היא ארוכה.. תגיד,אני גם סיימתי את המשחק ואני על רמה של 32 ,כתבת שמומלץ ללכת לנפחית או לנפח.. זה עוד אפשרי עכשיו גם באמצע ההרחבה? וזה כל כך כדאי?

בהחלט, בכל זאת עולם פתוח. אם אתה יכול להשיג חרב ושריון יותר טובים ממה שיש לך, כדאי ועוד איך, כל מה שיכול לעזור להביס את הבוסים.

רועי היקר, אתמול ישבתי על המשחק ובאמת הלכתי ליוהנה ..עשיתי את המשימה וכו.. קיבלתי את הארמור/שריון אבל התבאסתי כי הוא על 27 level כשבפועל השריון שלי התחיל (בהרחבה החדשה) עם 32.. אז סתאם בזבזתי זמן 🙂
אבל הלכתי למשימה הצדדית שהמלצת אצל הבחור הסחטן ..היה לי 20,000 מטבעות
תוך דקה הלך הכסך.. עשיתי איזה משהו(שדרוג) על החרבות הם ניהיו בצבע צהוב שהאמת אני לא כל כך יודע עדיין מהזה אומר? חוזק?
ועל השריון האדום נוספו לי 3 מקומות לאפשרות לחזק אותה..
למה כל כך מלא מטבעות? ואיך אני משיג עוד כל כך הרבה מטבעות ..כדי שיפתח לי עוד אפשרויות הוא רוצה עוד 10,000 ואני לא מדבר על השדרוגים עצמם שהם עולים יותר (להיכנס אליו עלה לי 5,000 השדרוגים עלו 15,000)

לכל שדרוג יש שם ותיאור, תקרא בתיאור מה השיפור/תוספת. 10 אלף מטבעות לא באים ברגל, אבל אפשר למכור ציוד קיים שאתה לא משתמש בו לסוחרים ונפחים, או להשלים Witcher contracts.

נכון שיש תיאור אבל זה כבר ממש אנגלית קשה עבורי.. 🙂

מה לעשות, שפה זה חלק אינטגרלי מכל משחק בעיקר משחקים בהם יש צורך בקריאה מרובה כמו בוויצ'ר 3, במקרה כזה לצערי אין לי איך לעזור, נסה להשתמש בגוגל טרנסלייט.

רועי חייב את עזרתך..אני מקווה שאתה מקבל את התגובה הזאת..
הגעתי למשימה שצריכים לאסוף שלושה אנשים (הבחורה מהקרקס+גנב +אחד עם פצצות..)
לא מצליח להגיע לבחור עם הפצצות.. זה לא מראה לי במפה את הדרך.. תקוע..
הוא השלישי שנשאר לי
העלתי תמונה..
מה לעשות?

בינתיים אני עושה כל מיני משימות אבל זה לא מסתדר..
מה לעשות?

למיטב זכרוני עכשיו אתה צריך להכין משהו באלכימיה, תלחץ L וגלגל לפריט האחרון שם אמור להיות מה שצריך למשימה. למקרה שאני טועה תפתח את דף המשימות (J) ותראה מה האוב'קטיב שלך.

רועי המלך אין עליך
ד"ש לסיימון

🙂

כרגיל- ביקורת מצויינת. תודה רבה.

12
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x