יוטיוברים קיבלו עד 30,000$ על "קידום שקרי ומטעה" של Xbox One בעת השקתה ב-2013

machinima

משינימה הזרימה ליוטיוברים עשרות אלפי דולרים עבור הצגת ההשקה של קונסולת ה-Xbox One באור חיובי, וזאת מבלי להצהיר על הכנסה מהנושא.

תזכורת קלה: בינואר, 2014, התקבל דיווח שלפיו מיקרוסופט משלמת ליוטיוברים שונים בעבור כיסוי הקונסולה שלה, ה-Xbox One, כמובן שזה כלל שתי הוראות, שהכיסוי לא יהיה שלילי, ושאף אחד לא יידע על הכסף שעובר דרך הפרטנרים של מיקרוסופט, משינימה. להלן סרטון החושף את פרטי הסקנדל באותו החודש:

וכעת, היום התברר שיש גוף רשמי שמאשש ודואג לטובת הצרכן. וועדת הסחר הפדרלית בארצות הברית הפניתה אצבע מאשימה כלפי משינימה, ונטען כי שולמו עשרות אלפי דולרים לקבוצה של יוטיוברים כדי שיקדמו את השקת קונסולת ה-Xbox One, יציגו אותה באור חיובי, ושלא יציינו שהסרטונים החיוביים על הקונסולה אינם אלא תוצאה של חוזה פרסום משתלם במיוחד.

בין היוטיוברים ניתן למנות את תום קאסל (TheSyndicateProject) שקיבל לא פחות מ-30 אלף דולר עבור שני סרטונים בהם העביר ביקורת על הקונסולה, וגם את אדם דלברג (SkyVSGaming) שקיבל 15 אלף דולר, גם כן עבור שני סרטוני ביקורת. בכל אופן, ליוטיוברים הנוספים שילמה משינימה 25,000 דולרים בסך הכל כדי שיעלו סרטונים ש"לא יכולים להכיל כל תוכן נגטיבי או מזלזל הקשור למשינימה, Xbox One וכל משחק השקה", וכמו כן הם נתבקשו "לשמור על סודיות כל הזמן בכל הקשור להסכם".

XBOX YOUTUBE

הוועדה מצאה שהקידום בערוצים הללו לא הופק באופן עצמאי, ושהם לא נעשו באובייקטיביות, וכינתה אותם "שקריים ומטעים". בדיווח וועדת הסחר הפדרלית עוד נכתב:

במקרים רבים, הנתבעים (משינימה) כשלו בגילוי, או גילוי כראוי, שהאנשים שהעלו את הביקורות קיבלו תגמול על הקשר לחסות שלהם.

והוסיפה:

העובדה הזו עלולה להוות חלק מהחלטת קנייה של צרכנים לגבי Xbox One וכותרי השקה. הכישלון לגלות את העובדה הזו, לאור הייצוגים שנעשו, היה, ועדיין, תרגיל מטעה.

לדוח המלא בקובץ PDF לחצו כאן.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אני חושב שזאת קונסולה אדירה בכל מקרה..

מאכזב אבל היה דיי צפוי הרוב עושים את זה