חולשתה של האקסבוקס: מספר עצום של מולטי-פלטפורמרים מוכרים יותר ב-PC

multi-platform-games-sell-better-on-pc-rather-than-on-xbox-one

עוד כישלון של מיקרוסופט? מספר עצום של משחקים נמכרים יותר למחשב מאשר ל-Xbox One.

מה אפשר להגיד, אין על SteamSpy, בו נתוני מכירות של פחות או יותר כל משחק ודרכו ביכולתנו להביא לכם פרטים מעניינים של מגוון משחקים. מה עוד, הודות ל-VGChartz, ניתן להשוות את המכירות (פיזית ודיגיטלית) של משחקי המחשב עם אלו של דור הקונסולות הנוכחי ולעשות הצלבת נתונים בין השניים. המסקנה היא שמשחקי PS4 נמכרים יותר משל פלטפורמות אחרות, ושמשחקי מחשב רבים שזמינים גם לקונסולות, נמכרו יותר מאשר ל-Xbox One.

כדי לחשב את מספר העותקים הפיזיים והדיגיטליים השתמשו dsogaming בפורמולה הבאה. בשנת 2014, קבוצת NPD טענה כי 25% מסך קניות המשחקים בקונסולות הדור הנוכחי נעשו באופן דיגיטלי (זהו המקסימום, אז מספר זה שומש עבור הקונסולה של מיקרוסופט). לזה מוסיפים את המספר שמופיע ב-VGChartz (עוקב אחר עותקים פיזיים בלבד). מן הסתם, החישוב כלל משחקי טריפל-A ששוחררו עבור שלושת הפלטפורמות.

הקונסולות הנוכחיות
הקונסולות הנוכחיות

קונסולת ה-PS4 פעילה יותר משאר הפלטפורמות ומכאן ניתן להסיק שהקונסולה של סוני עושה עבודה יותר ממעולה, בעוד שבצד השני נראה ה-Xbox One סופגת מכה מפני שמשחקים נמכרים פחות מלמחשב, ולכן נשווה אותם.

המשחקים והמספרים

בואו נתחיל עם Alien: Isolation. המשחק מכר נהדר ובחלוקת פלטפורמות: 120 אלף עותקים פיזיים למחשב ו-320 אלף עותקים פיזיים ל-Xbox, לפי SteamSpy נמכרו 427 אלף עותקים דיגיטליים למחשב (יש לשים לב כי המשחק אינו משחק SteamWorks, זאת אומרת שהעותקים הפיזיים לא קשורים לנתוני סטים ואפשר לחבר את המספרים). בסך הכל Alien: Isolation מכר כ-547 אלף עותקים למחשב ו-320 אלף עותקים ל-Xbox One, פיזיים ודיגיטליים.

Dying-Light-Zombie-gameplay

Dying Light, דוגמה נוספת למשחק מולטי-פלטפורמר שעוקף את האקסבוקס במחשב. המשחק מכר 640 אלף עותקים בסטים (דיגיטליים בלבד) כשל-Xbox One מכר 506 אלף פיזיים + דיגיטליים.

Lords of the Fallen, אמנם לא המשחק הכי מוצלח אי פעם, אך גם הוא מצליח יותר על המחשב עם 218 אלף עותקים לעומת 146 אלף לאקסבוקס, פיזיים ודיגיטליים.

ל-THIEF הלך טוב במחשב כשהגיע למיליון עותקים, וזאת כאשר ל-Xbox One המשחק של Square Enix מכר 506 אלף, פיזיים ודיגיטליים.

Worldwide Tomb Raider Reboot Sales Surpass 8.5 Million

Tomb Raider גם הוא הצליח יותר במחשב. Nixxes עשו עבודה טובה עם הפורט והמשחק שוחרר בתאריך מאוחר ל-Xbox One, אך לא הגיע קרוב לנתוני המכירות במחשב. Tomb Raider עבר את 3 מיליון העותקים בסטים ורק 440 אלף ב-Xbox One.

Dark Souls 2 גם כן נמכר יותר טוב במחשב מאשר על ה-Xbox One, ואת אותו הדבר ניתן להגיד על Resident Evil: Revelations 2, Sleeping Dogs, Metro: Last Light, Diablo 3, ו-Sniper Elite 3.

כמובן, ישנם משחקים שנמכרו יותר ל-Xbox One, אך אין אפשרות להשלים את נתוני המכירות של משחקים אלו בשל העובדה שאין גישה לנתוני UPLAY או Origin. לדוגמה, Assassin's Creed Unity מכר הרבה יותר עותקים בגרסתו ל-Xbox One מאשר ל-PC, ואותו הדבר עם Call of Duty: Advance Warfare ו-Battlefield Hardline.

קול אוף דיוטי עדיין חזק בקונסולות
קול אוף דיוטי עדיין חזק בקונסולות

מספר עותקי Metal Gear Solid V: Ground Zeroes שנדחה בין 8 ל-9 חודשים למחשב קרוב למספר העותקים שנמכרו ל-Xbox One. כ-264 אלף עותקים נמכרו דרך סטים, ו-306 עותקים פיזיים ודיגיטליים נמכרו ל-Xbox One.

זה די ברור שמשחקי מחשב נמכרים לא רע בכלל, וזו כנראה הסיבה שעוד ועוד מפיצות מביאות את הבלעדיים לשעבר שלהם אל הפלטפורמה – אולי גם למיקרוסופט כדאי להפיץ את הבלעדיים שלהם במחשב, האם לזה התכוון מר ספנסר?

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

שונא את מיקרוסופט והלוואי ותמשיך להיכשל!!
חברה רעה

הנתונים מאוד מפתיעים כי הייתי בטוח שהPC מת! אה הוא לא?
-_-