ביקורת משחק: Dying Light

dying-light-review

Techland רוצה להוכיח לכולם שהיא מדברת זומבית, ואחרי 2 משחקי זומבים שלא איתגרו את הז'אנר, המפתחת הפולנית מבטיחה שיש בניסיון השלישי שלה יותר שאפתנות והשקעה, כאשר הפעם הטוויסט הוא שהמשחק נשען על פארקור, האם Dying Light הצליח לספק את החוויה שלה ציפינו יותר מכל?

עלילה

המשחק מתרחש באזור סגור בטורקיה, בעיר הראן (Harran), עיר עתיקה שנהפכה לבדיונית במשחק, כאשר וירוס פרץ באזור בעיר והפך את רוב האוכלוסיה לזומבים, דבר אשר אילץ את הפרדתה ובידודה של העיר משאר הארץ.

אתם תשחקו בתור קייל קריין, סוכן סמוי שנשלח להסתנן לאזור המבודד, על מנת לאתר קובץ רגיש שאם יחשף עשוי לפגוע קשות במוניטין של הסוכנות שלו (GRE). במהלך המשחק קייל נאלץ להתמודד עם ההחלטה האם להישאר נאמן למשימה שלו או לעזור לשורדים. למרות העלילה המקורית, המשחק לא מתפתח בצורה מגוונת מידי, אמנם מספקת למדי כאשר מדובר בז'אנר ההישרדות/זומבים.

Dying-Light-Zombie-gameplay

משחקיות

כמו שציינתי בהתחלה, חלק מרכזי במשחק הוא הפארקור והוא גם חלק מרכזי במשחקיות. הפארקור בא לידי ביטוי בדרך שבה העיר נבנתה, כלומר, העיצוב של העיר כולה מכיל מספיק אובייקטים, שהדרך שבה תשרדו תלווה בדרך בפארקור. המשחק גם מציע מבחר העצום של נשקים, שרובו המכריע הוא נשקים קרים. כל נשק נכלל בקטגורית איכות מסוימת, ניתן להבחין בהבדל לפי צבעו של השם של הנשק, לדוגמא, צבע לבן הוא הבסיסי ביותר זאת אומרת החלש ביותר.

בתחילת המשחק תמצאו את עצמכם מתקשים להילחם נגד הזומבים, גם בגלל שתמצאו נשקים בסיסים ועיקר בגלל שהמשחק מעודד אותכם להתחמק מהם בעזרת סקילים שתרכשו כאשר תעלו רמות, כמו למשל להעיף את הזומבים לצדדים, או לקפוץ מעליהם. הבעיה מתחילה כאשר תאלצו להילחם בזומבים, מכיוון שבהרבה מהפעמים תמצאו את עצמכם לא מוכנים פיזית ואם תוסיפו את העובדה שהנשקים נהרסים עם הזמן, אתם בבעיה רצינית.

עם זאת, כאשר תמותו, תאבדו מספר קטן של נקודות ניסיון אך כמות הנזק שעשיתם לזומבים תישמר, ולא תאלצו לעבור את המשימה מחדש. דבר נוסף שהמשחק שם עליו דגש הוא המחזור של היום לילה, כאשר ביום אתם יכולים לשלוט על הסביבה ויכולים להתמודד עם הזומבים בקלות יחסית (כל עוד לא נכנסתם לזירת קרב), בלילה זה הפוך לגמרי, כאשר הראות נמוכה והזומבים החזקים יוצאים החוצה, כמעט בלתי אפשרי לשרוד את הלילה, במיוחד בתחילת המשחק.

מולטיפלייר ו-COOP

עקב בעיית ההשקה של המשחק (שתחילה הופץ דיגיטלית ורק לאחר חודש גם בצורה פיזית) המפתחת החליטה לחלק את מצב המולטיפלייר Be The Zombie בחינם לכולם (תחילה הוא חולק רק למי שעשה Pre Order). מצב המשחק בדומה למשחק Evolve הוא אסימטרי, זאת אומרת ששחקן יחיד בצד אחד (זומבי) נלחם נגד קבוצה של שחקנים. הזומבי "פורץ" למשחק בלילה והמטרה שלו היא להרוג את השורדים 10 פעמים והמטרה של השורדים היא להשמיד 5 מטרות.

אם נתעלם מבעיות החיבור הקשות, המצב נחמד מאוד, במיוחד כאשר מדובר בקבוצה של חברים והוא מצליח לשבור את השגרה של הסיפור הראשי.

dying-light-online

במצב ה-COOP, בדומה לסדרת המשחקים Dead Island, תוכלו להתאגד לעד ארבעה שחקנים ובו תמשיכו את הסיפור כרגיל, הטוויסט הוא שתוכלו ליצור תחרויות כמו תחרות הריגת זומבים והזוכה יקבל תגמול נאה במשחק.

גרפיקה

מנוע הגרפיקה במשחק נקרא Chrome Engine והוא פותח על ידי Techland. המשחק Dying Light נוצר בעזרת גרסתו השישית של המנוע וכתוצאה מכך המשחק נראה מדהים והוא מציב רף די גבוה לדור הנוכחי. העיר נראית מצוין, יש דגש על הפרטים הקטנים במיוחד כאשר הורגים זומבי בברוטליות.

Dying-Light-Ultimate-Edition

למרות זאת, המשחק רץ על הקונסולות בכ-30 פריימים לשנייה דבר אשר קצת פוגע בחווית המשחק, בעיקר בגלל שמדובר במשחק מגוף ראשון (FPS).

פס קול

את פס הקול יצר Paweł Błaszczak, והוא ניסה להעביר לנו את המתח, הפחד והאקשן שמסתתרים במשחק, לצד האווירה הטורקית הישנה, קיבלנו פס קול שרק מגביר את החשק ללחוץ Play עם כל החששות שבדבר.

 סיכום

Dying Light בא לתקן את כל מה שלא הצליח במשחקיה הקודמים של Techland ולמען האמת, הוא הצליח בענק. המשחק הצליח לעשות את מה שהוא ניסה מלכתחילה – להפוך את הריגת הזומבים לכיפית, ואם נוסיף את האווירה ואת הפארקור ונתעלם לרגע מהסיפור נקבל את משחק הזומבים האולטימטיבי, משחק שנותן תקווה לז'אנר למרות כל המגרעות שלו.

[divider]

*תודה להד-ארצי שסיפקה לנו עותק PS4 לצורך הביקורת.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אמא שלך יורדת

אתה לא יכול להגיד ש30 FPS מפריע כי כמעט כל משחק רץ על 30 FPS בקונסולות, אז למה קנית קונסולה?

2
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x