xbox-one-logo

גל הפיטורים הגדול בהיסטוריה של ענקית התוכנה כולל סבב פיטורים של לא פחות מ 18 אלף עובדים. מה יעלה בגורלה של חטיבת אקסבוקס?

מיקרוסופט תבצע את סבב הפיטורים הגדול ביותר של החברה אי-פעם, לא מעט אנשים יאבדו את עבודתם בשנה הקרובה, 18,000 עובדים שיפוצו ב800 מיליון דולרים, 18,000 האנשים מהווים כ-14% מכוח העבודה העולמי של הענקית האמריקאית.

כתוצאה מהמהלך הדרמטי, במיקרוסופט מדווחים כי היא תרשום הוצאה של בין 1.1 ל-1.6 מיליארד דולרים, ובין 750 ל-800 מיליון מהם ילכו לפיצויים.
זהו המהלך המשמעותי ביותר של מנכ"ל מיקרוסופט  החדש, סאטיה נאדלה, מאז שקיבל את התפקיד ב-4 בפברואר, ואנחנו כאן ב-GamePro קיבלנו דיווח מדברים שנאמרו לעובדי מיקרוסופט מאת המנכ"ל החדש, מחליפו של באלמר:

אני מאמין באקס בוקס. החטיבה הזו היא זהב טהור עם מעריצים נאמנים, נתח שוק, ומותג גלובלי משמעותי.
אני רוצה שלחטיבה הזו יהיה כוח לעשות את כל מה שהם צריכים בשביל להמשיך ולצמוח ולהגיב למה שהשוק רוצה.

"אקסבוקס זה זהב טהור". מנכ"ל מיקרוסופט | מקור NBC

ומי יעזוב את ענקית התוכנה?

רוב העובדים המפוטרים הם עובדי נוקיה לשעבר, אותה מיקרוסופט קנתה, ולמעלה מ-12,000 עובדים שעבדו לשעבר בנוקיה יאבדו עבודתם, למה?, הסיבה היא שנוצרו המון כפילויות באנשי המקצוע לאחר רכישת נוקיה, אל מיקרוסופט התווספו כ-25,000 עובדי נוקיה לשעבר. אין ידוע על השפעת הפיטורים במיקרוסופט ישראל, ולפי נאדלה, המטרה של המהלך היא להעניק סמכויות מעבר למה שהיו עד עכשיו לעובדים במסגרות שונות, ולצמצם את סדר הגודל של החברה, ובכך יווצרו קבוצות עבודה יעילות יותר ומשפיעות יותר.

אז על מה חושב נאדלה?

לפני כעשרה ימים שחרר נאדלה הודעה לעובדיו, ובו אומר:

ביום שבו נכנסתי לתפקיד החדש אמרתי שההתעשיה אינה מעריכה מסורת – היא רק מכבדת חדשנות. בנוסף, אמרתי שכדי להאיץ את תהליך החדשנות, אנחנו חייבים לגלות מחדש את הנשמה שלנו – הליבה הייחודית שלנו

המובייל והענן, אלו שני מנועי הצמיחה העיקריים שמדגיש מנכ"ל מיקרוסופט, ועקב כך, דווח לאחרונה כי החברה תיפרד ככל הנראה מהסטודיו הבידורי של האקסבוקס, זה שהיה אחראי לייצר תכנים טלויזיונים מבוססי משחקים, רק שלא ידוע מה יעלה בגורלם של 200 העובדים במחלקה.

xbox-one-מייצרת-נוזל

כך או כך, אם היו חששות שחטיבת האקסבוקס תיפגע קשות מגל הפיטורים המשמעותי ביותר בהיסטוריה של מיקרוסופט, אפשר להיות רגועים, האקסבוקס כאן כדי להישאר.

[divider]