ביקורת משחק: Watch Dogs

Watch_Dogs-gamepro-review

הרגע הגדול של יוביסופט כבר מאחוריה, וה IP החדש והנסיוני שלה, שהצליח ליצור הייפ חסר תקדים לחברה, שוחרר לאוויר העולם וצפוי לפצוח בקריירה מצליחה (או לא) של סדרת משחקי עולם פתוח. האם יריית הפתיחה של Watch Dogs היתה שווה את ההמתנה?

אני מעריץ של סדרת GTA, וגם השגתי לי את גרסת האספנים של GTA 5, אך זה לא מנע ממני לצפות לWatch Dogs, וכמו רבים, חיכיתי למשחק כזה, משחק גדול שמוכן לעשות מה שמשחקים אחרים לא יכולים לעשות, להתחרות באחת מסדרות המשחקים הפופולאריות, הרווחיות, והענקיות שקיימות בשוק, סדרת Grand Theft Auto. יוביסופט לקחה על עצמה פרויקט גדול ומסוכן, וכנראה גדול מדי, אני לא יודע אם הם ציפו שתתקיים תחרות בין המשחקים, למרות ההצהרות המרומזות, אני לא רוצה לסבור או להגיע למסקנות, כי מה שמשנה זה הכאן והעכשיו, וכרגע, נראה שלמשחק יש עוד עתיד מול הסדרה קוטפת התארים של רוקסטאר, אבל, וזה לא אבל קטן, המשחק הראשון בסדרת Watch Dogs, כשל במשימה, אמנם זה משחק ראשון בסדרה, אבל הוא פותח במשך חמש שנים, על ידי הסטודיו הגדול ביותר של יוביסופט, במונטריאל, ובעזרת עוד מספר אולפנים אחרים של יוביסופט, ובציר הזמן הזה, המשחק צבר מספר לא מבוטל של מעריצים, שציפו למשחק "דור הבא", שימחץ ביקורות על ימין ועל שמאל, ויפיל לסתות של גיימרים ברחבי העולם לרצפה, הציפייה המוגזמת אולי הלחיצה כמה אנשים ביוביסופט, והמשחק יצא שבור, ואיכזב גם אותי.  

עוד מילה על GTA

אני אישית לא בעד ההשוואות והמלחמות בין GTA ל-WD, לא רק בגלל שהן לא נועדו להיות מתחרות, אלא גם בגלל סכום הכסף שיצא לפיתוחן, על המשחק האחרון בסדרת GTA, היקר ביותר בהיסטוריה, Take Two הוציאה מהכיס כרבע מיליארד דולר (250 מיליון דולר, כ-870 מיליון שקל), בזמן שעל WD מהצד של יוביסופט, בסביבות ה-52 מיליון אירו (כ-70 מיליון דולר, או 244 מיליון בשקלים) אך אם יש משהו שהם פחות או יותר חופפים בו, זו לבטח תהיה האופטימיזציה גרועה על המחשב, שראינו לפני כחמש וחצי שנים עם המשחק הרביעי בסדרה של רוקסטאר, ואם אנחנו כבר בענין, אגלה לכם אופציה שאני מקווה מאוד שתעזור, היא יעילה למי שקנה את המשחק ומחזיק בו באופן חוקי: שרתי יוביסופט מכבידים על המשחק, כשאת/ה מחובר/ת ליופליי, המשחק מסתנכרן עם השרתים כל הזמן, בשביל מקרי הפלישות עליהם כתוב למטה, וזה יוצר סיטואציה של לאגים בזמן המשחק גם אם את/ה במצב לשחקן יחיד.

חלק מהמשחק שיחקתי במצב אופליין כדי לחסוך נפילות FPS, והמשחק רץ הרבה יותר טוב.

watch_dogs מולטיפלייר
Everything is connected, עד שמדובר בשחקן והדמויות.

העלילה

 

את המשחק אנחנו פותחים במלון "מרלו" בשיקגו, אליו איידן פירס ושותפו דמיין ברינקס מנסים לפרוץ, הדברים משתבשים כשהאקר נוסף פורץ, ומסבך את איידן. בעקבות התקרית במרלו נשלחים אל איידן מתנקשים, שכירים, במטרה להפחידו, ולהרחיקו "מעסקי ההאקינג". אחד מאותם שכירים, העונה לשם מוריס וגה, הורג את אחייניתו של איידן, שיוצא למסע נקמה ארוך, כשהיא רק בת 6. אותו מסע מתחיל מתחת לאצטדיון מלא בכ-40 אלף אנשים, שם תופסים את מוריס, ומנסים לחלץ ממנו את השם של הבחור "מלמעלה", זה ששכר אותו לעבודה השחורה, לאחר שזה לא עובד שם ומוריס מנסה לברוח, איידן לא מרפה ולוקח אותו כשהוא מחוסר הכרה, בעזרת עמיתו, ג'ורדי שין, למקום… שונה.

אני קראתי לזה לפני המשחק ספוילרים, וגם אחרי שצפיתי רק לאחר שסיימתי את המשחק אני קורא לזה ספוילרים, אבל לפי מה שהבנתי, זה רק אני, כך שאם לא באמת אכפת לכם, תראו את הטריילר על דמויות המשחק, ותבינו איך יוביסופט בנתה הייפ כה גדול וצורם, טריילרים שיוצרים חתיכת רושם:

במשחק אין שום רקע של איידן, או לכל "חבר" במשפחת פירס, וכך גם עם שאר הדמויות הראשיות, יש לנו שם, יש לנו מקצוע, ושום דבר נוסף, לא פעילות בעבר, לא קורות חיים, ולא איך הגיעו למצב שבו הם בהווה. אז כשאנחנו משחקים את איידן פירס, כל מה שאנחנו יודעים זה שהאחיינית שלנו נרצחה בגיל צעיר ואנחנו כועסים ורוצים לנקום. יוביסופט גרמה לעלילה טובה, להיות שטוחה, מהסיבה הפשוטה שהם לא נותנים לנו להתחבר לדמויות. אם ניקח מקרה מהמציאות, יהיה קל לאתר בשביל דוגמא את החשד להתרסקות המטוס המלזי MH370, הדבר שודר בכל כלי תקשורת אפשרי, ואני בטוח ש-100% מהקוראים שלנו לא הרגישו עצב, לחץ, עצבנות, וכו', כי אנחנו לא מכירים אותם, גם אם ראינו תמונות ו/או סרטונים, אנחנו לא נקרא תהילים ונהיה באבל, אי אפשר להתחבר למשהו ו/או מישהו שאנו לא מכירים, כפי שאמרתי, העלילה שטוחה, כשהמשחק מנסה להציג משהו חזק, מרגש, ומלא בעוצמה, הוא לא מעביר את זה, וכך הוא משאיר מקום לשיפור נאה בשביל המשחק השני.

עוד בעיה שהייתה לי עם העלילה במשחק, היא קבוצת Dedsec, הקשר בינם לבין איידן, נורא קטן וקצרצר,ו-FOR F*** SAKE, יוביסופט הוציאה גרסא מאוד יקרה של המשחק בשם "Dedsec", גרסא שעולה 100$, אם לא הייתי מוצא את המשחק גרסת דלוקס כולל Season Pass במחיר נמוך של 60$ אולי אפילו הייתי בעצמי קונה את Dedsec, ואני שמח שלא עשיתי זאת בסוף, ציפיתי שהם ישתפו את הח'ברה שם ב-Dedsec הרבה יותר, אבל הם כמעט ולא מעורבים ונמצאים בעיקר ברקע. העלילה לא זוועתית, אבל היא לא סוחפת, המשימות מצוינות, חלקן מורכבות, חלקן מאוד פשוטות, ובכך העלילה נשענת על הגיימפליי, וזה תרם לכך שלא השתעממתי במשך שעות מול המסך, אפילו שהעלילה לא יותר מדי טובה.  

הדמויות בעלות התפקיד הראשי במשחק. אותי לא הרשימו.
הדמויות בעלות התפקיד הראשי במשחק. אותי לא הרשימו.

במהלך המשחק פוגשים אנשים שרגע אחד רוצים להבריג בראשו של איידן קליע, ותוך דקה נעשים Best Friends 4Ever (חברים הכי טובים לעד). המשחק עובד במתכונת של אקטים (סוג של פרקים, חלקים), ואחת המשימות היא סרטון, וכמה פעמים שצריך ללחוץ על מקש או שניים. לא פעם ולא פעם יש במשחק רגעים של "אני יודע איפה זה אפילו שלא אמרו לי", כשבמפה מופיע לך לאן צריך ללכת, אפילו אם לא נאמר המיקום, וזו רמת זלזול שאני בכלל לא חובב.

הגיימפליי

החלק הכי טוב במשחק, זו המשחקיות, שפשוט זורמת וכיפית. לא הייתי אומר שהמשחק פורץ דרך, הוא לא מחדש משהו בתעשייה, אבל הוא בהחלט מרענן ופותח דלת לחוויה אחרת בעולם פתוח, וזה בעצם מה ששמר עליי להשאר בתוך המשחק ולא ללחוץ ALT+F4 כל פעם כשנראה שהוא רץ עם תקיעות (זה.. וגם כי אני מתעצל לפתוח מחדש ולחכות 5 דקות בשביל שיטען, המשחק נורא בנושא הזה).

רעיון הפריצות במשחק הוא מעולה, המערכת עובדת כמו שצריך, חלקה, ונוחה. מדי פעם יש צורך בחשיבה, ולעתים רחוקות גם אלתור וחשיבה מהירה, כשהמשחק מגביל אותך בזמן, ומדי פעם נכנסים לסתם קרב יריות קליל תוך שימוש עזר בחפצים. צריך לצבור נקודות לאט לאט, איתן אפשר לקבל יכולות חדשות, שמוסיפות המון, ועוזרות לשחקן במצבים קלים או קשים. בתור איידן עלינו להגן על אזרחי שיקגו תוך כדי שאנחנו מבוקשים במשטרה, במשחק יש מערכת מוניטין, למשל, כשאנחנו עוצרים פשע המוניטין משתפר (ואם הקורבן לא נפגע אז הניקוד יותר טוב) ואם אנחנו פוצעים, או הורגים אזרח או שוטר, המוניטין יורד (כן, המוניטין יורד גם אם אתם דורסים שוטר בזמן מרדף אחריכם) העיר חיה, נושמת, האינטיליגנציה המלאכותית (AI) מדהימה, וכמו כן המרדפים עם המשטרה מלהיבים ומלאי אנדרנלין.

אך גם בגיימפליי יש סדקים, הפיזיקה עלובה, במיוחד כשמדובר בתחבורה, איידן יכול 'להכנס' עם רכב בן עשר במשאית גדולה, המשאית תעוף הצידה ואדון פירס יוכל להמשיך לנהוג, גם אם יש רכב גדול, ומתנגשים ברכב כלשהו, רגיל, יגרם נזק רנדומלי ולאו דווקא ספציפית היכן שהרכב נפגע, ובנוסף, לנהג לא קורה כלום, חוץ מבהלה. השליטה פעם נוחה, פעם לא נוחה, תלוי מאוד ברכב המשומש, מכוניות הספורט מאוד מהירות, נהרסות יותר מהר מהרגיל, והשליטה נוראית עד לא נסבלת (ניסיתי גם עם מקלדת וגם עם שלט, אותה תוצאה), ויש מכוניות שהמהירות שלהן עלולה לא להספיק אם רודפים אחריכם מסוק, מכוניות, ג'יפים משטרתיים וכו'.

חוץ מהשליטה, נתקלתי בבעיה ברמה אחרת, אני נכנס לרכב, והוא לא מגיב, המקלדת שלי היא לא הבעיה כי שאר הפונקציות עדיין עובדות, זה לא קרה הרבה, קרה 3 או 4 פעמים, הבעיה היא שכולן קרו תוך כדי משימה או בריחה מהמשטרה.

אם נעשה זום אאוט נשים לב שגם יש את מיני גיימס, ואם נתרכז בהם לרגע, הם טובים, זורמים ולא קשורים כמעט ל-Watch Dogs עצמו. יש מגוון די רחב של משחקונים כאלה, משליטה בעכביש ועד "מבצע" דריסת הולכי רגל, וזה בסך הכל מגניב ביותר.

העולם בגודל בינוני לטעמי, אם כי יש ה-מ-ו-ן תוכן, ולא כל כך אהבתי את המפה התלת מימדית, שלעתים אפילו הפריעה לי. המשימות הצדדיות, שלא חסר מהן, רובן חוזרות על עצמן, ובד"כ מתחילות כשאנחנו רואים את איידן מול המצלמה אומר לעצמו "אוי הילדים האלה עשו דברים רעים, אני ממש כועס עכשיו, אני צריך לעצור אותם", למה זה שימושי? תשאלו את יוביסופט. אין שום מידע על מה שהם עשו, למה אני צריך להתעסק איתם ולסכן את איידן, במקום לתקוע לי את איידן במצלמה, היו צריכים לתת מידע על מה שגורם לאיידן לרדוף אותם, אולי אפילו חתיכות עיתון עם טקסט מידעי על מה שעשו, המשימות הללו הן מאולצות, היו צריכים גם עליהן להשקיע יותר זמן, מחשבה ויצירתיות. אבל שימו לב, חלקן אפילו יותר טוב מהסיפור הראשי. ולבסוף יש לנו את האפליקציות הנלוות לנייד ולטאבלט, HIDE by W_D, שלא תורם בכלל, ו- ctOS Mobile, שהיא אפליקציה די שימושית והסברתי עליה לפני מספר שורות, אך שמתי לב לענין אחר, האפליקציה מחממת מאוד מכשירי Galaxy S3 (לא יודע לגבי מכשירים אחרים, וכנראה מתאימה יותר לטאבלטים).  2 דוגמאות לבאגים במשחק:

אז ככה, או שזה באג, או שאני צריך להתחיל להרכיב משקפיים. ואני רואה 6/6.
כן… האינטיליגנציה המלאכותית מעולה, בדרך כלל.

בנוסף, הספקתי לצלם סרטון גיימפליי בן 10 דקות בזמן ששרתי יופליי קרסו על הגדרות Ultra:  

{העבירו לדקה 1:16 אם אתם רוצים לחסוך ולא לראות טעינה}

מה לגבי המולטי? לא היה שחיק במשך יומיים מיציאתו, הסרברים הגוססים של יוביסופט היו צריכים תיקון, וברגע שהתחלתי לשחק, הבנתי דבר אחד: הוא משעמם. ישנם שלושה מצבים עיקריים:

  • סשן עם חברים בעולם הפתוח, אצטט את עצמי, ואגיד על המצב הזה "הוא משעמם."
  • מצב הפלישות, בזמן משחק, כשמסתובבים, עלול להכנס אל העולם שלנו האקר, במטרה לפרוץ ולגנוב מידע ממכשירנו, עלינו להרוג אותו, או לפחות להבריח אותו (פחות ניקוד) אותו דבר יכול להיות הפוך, אנחנו גם יכולים להכנס לעולם של שחקן אחר ולנסות לפרוץ ולגנוב מידע.
  • המצב שיותר אהבתי, השימוש ב-ctOS Mobile, יש את השחקן במחשב/קונסולה, ויש את השחקן שמשתמש באפליקציה שעל הנייד/טאבלט, התפקיד של השחקן עם Watch Dogs הוא לברוח מהמשטרה, והתפקיד של שחקן ה-ctOS Mobile, הוא לשלוט במסוק, ורכבי המשטרה, וזה כיף לעשות את זה, במיוחד עם חברים.

גרפיקה וטכני

הביקורת שלי נעשתה על גרסת המחשב, שהיא למעשה היתה הפלטפורמה המרכזית של הפיתוח,  ועשיתי שימוש במפרט הבא:

  • כרטיס מסך – Nvidia Geforce GTX 780TI 3GB
  • מעבד – Intel i7 2600k 4GHz
  • זיכרון פנימי – 8GB RAM

למרות שהמפרט למעלה עומד בקנה אחד עם דרישות המערכת של המשחק (מינימום/מומלצות) , עדיין נהניתי משלל בעיות ומספר קריסות של המשחק, כך שאם יש לכם בעיה עם המשחק, זה לא המחשב שלכם, המשחק כנראה עבר פורט מהפחות טובים שראיתי.

אני משתמש בשני מסכים, והמשחק הזה ספציפית גרם לי לבעיה מציקה מאוד, שקשורה טכנית לגרפיקה, המשחק לא נועל את העכבר בתוך החלון, גם אם הוא במצב מסך מלא, העכבר יכול לגלוש למסך השני, וכשמקליקים, המשחק מתמזער, זו בעיה שאף אחד לא רוצה לחוות, בלית ברירה ביטלתי את המסך השני כדי לשחק כמו שצריך. הרצתי את המשחק בהתחלה על High, עם מים על Ultra, רץ חלק, מלבד הקרטועים בנסיעות, והקרטועים הללו מאוד מפריעים במרדפים, לאחר שהבנתי שאם אני באופליין המשחק רץ יציב יותר, העברתי לUltra, ובאמת שאין שום הבדל, הפרטים המאוד מאוד קטנים יוצרים הפרש של כ-20 פריימים לשניה (fps), ולכן עדיף, לשחק על High, מלבד המים, הים נראה יותר טוב על Ultra.

תעלומת ההשתקפות

המשחק עבר "Downgrade" (שנמוך) מאז שהוצג לראשונה ב-E3 של שנת 2012, לטובת הקונסולות, ובתור איש מחשב, חוץ מהבעיות האחרות בגרפיקה, העובדה הזו הציקה גם לי. עוד בעיה שהפריעה לי מאוד, קשורה להשתקפויות, ההשתקפויות לא נכונות, מופיעים בה אלמנטים אחרים לגמרי, לפי Kotaku מדובר בעולם חלופי, אבל אם אין עומק בעלילת המשחק אני לא חושב שביוביסופט החליטו להתפלסף ולהעמיק ברקע המשחק.

אם תשימו את איידן מול מראה, הוא לא יופיע, אותו דבר לגבי הצל שלו אל מול רכבים עם פנסים, אין צל של איידן אם רכב, בלילה, מכוון פנסיו עליו.

לא ציפיתי למערכת הבעות פנים כמו ב-L.A. Noier, אך הדמויות לא נראות טוב לטעמי, והיו יכולים לעשות עבודה יותר טובה מזה. לגבי אנימציה, משהו שהפריע לי זה שאין מגוון בתנועות, למשל, בזמן קרב יריות היו מולי שלושה אנשים שתפסו מחסה, והתנועות שלהם בדיוק אותו דבר, זה לא נראה נכון ודי הורס. עוד פרט שהפריע לי, הוא משהו שמופיע אצלי, לא תמיד, בעיות טקסטורות, הן סוג-של מהבהבות, זה נורא מציק לעין, אך פותרים אותה עם סגירה ופתיחה מחדש של המשחק שאני לא חובב. שורה תחתונה, נראה נחמד, לא יותר, המשחק מרגיש גרסה לא גמורה, ואני לא מרגיש בנוח לקרוא לה אפילו בטא.

Watch-Dogs-Gets-Ultra-Quality
הכי יפה שהוצאתי מהמשחק, תאכלס, משחק יפה, אבל עם בעיות לא פתורות.

פסקול וסאונד

חלק שלא סימפטתי במשחק, זה הסאונד, הפסקול נשמע חד משמעית גרוע. ולחלק שהוא יכול להיות יותר קשור לטעם, השירים הם חלק חשוב בזמנים חופשיים במשחק שבהם השחקן עושה דברים אקראיים, וזה חשוב במיוחד במשחקי עולם פתוח. סאונד הרכבים נשמע מלאכותי מדי, לא אהבתי את זה, אך עם הנשקים הם עשו עבודה טובה. הדמויות, בכל אופן, הם הבעיה המרכזית, שומעים מהן דבר אחד ולפי תנועות השפתיים הן אומרות דבר אחר, ובחיי שזה פתטי, למשחק טריפל A שמבוסס בשנת 2013. קטע שלא אהבתי במשחק, זה שלא ניתן להוסיף שירים משלך, מגוון השירים מצומצם ולטעמי גם לא טוב ברובו, אבל העיקר שהם הוסיפו אפליקציה בסמארטפון של איידן שאפשר לבצע קסטומיזציה לשירים שיש במשחק, נכון? הרדיו… הרדיו גרוע, עם כל כניסה לרכב ניתן לשמוע את אותו טקסט, אותה שורה שאומרים על הויג'ילנטי איידן, ברצינות, אני יכול לדקלם את זה כאן, עכשיו ובעל פה. הדיבוב לא רע, אבל לא מרגיש בסדר כשאתה מסתכל על הדמות ורואה כאילו היא אומרת משהו אחר. 

dedsec
דדסק, יהיו יותר משמעותיים במשחק הבא.

סוף עם הבטחה

כהמשחק מגיע לסיומו, איידן מנסה להכניס עומק וריגוש עם נאום קצרצר, הוא לא הצליח. אחזור ואשנן את דבריי, יוביסופט לא החדירה במשחק שום מידע עליו או על משפחתו, ואי אפשר להתחבר, ככה שהעלילה היא די כישלון, אבל נהנתי מהסך הכל, העלילה נשענת המון על הגיימפליי במשחק, שכמו שכבר אמרתי, הוא שונה, הוא מרגיש מיוחד, אין משחקיות מהסוג הזה במשחקים אחרים, אך אני לא מגדיר את המשחק כפורץ דרך, הוא לא הביא משהו מיוחד לעולם, רעיון ההאקינג לא חדש, אלא שיוביסופט הראשונה לעשות מהנושא הזה משחק טריפל A מושקע. ואני מבקש, אחרי שאתם מסיימים את המשחק, והקרדיטים יתחילו להתגלגל, מופיעים שם קטעי וידאו שמרחיבים יותר על מה שקורה לאחר סיום המשחק. סוף המשחק מציג עתיד כלשהו למשחק הבא, עם ctOS גרסא 2, והיא מתרחבת אל מעבר לשיקגו, ערים גדולות מכוסות ע"י בלום ברחבי העולם, מה שגורם לי לתהות.. היכן נבלה בפעם הבאה? ניו יורק? ריו? לונדון? בכל אופן לי לא יהיה אכפת להמשיך עם שיקגו, כל עוד הם ישקיעו בכל מה שכשלו במשחק הזה.

לאנשי יוביסופט יש מה ללמוד והם צריכים להפיק לקחים מהמשחק, אני לא חושב שהיה כל כך מומלץ לפתח משחק, IP חדש, ראשוני, למספר פלטפורמות כה רחב, ההתנהלות לא הייתה מושלמת, כמו המשחק, ועכשיו אני מצפה מהם לקחת את הזמן, ולתת לאח הקטן של GTA לתת פייט נוסף במשחק הבא, רק נותר לקוות שיצליחו להרשים אותנו, ולא רק בטריילרים.

תודה לכם על הקריאה, מקווה שנהנתם, כתבו דעתכם בתגובות. [divider]

Review Overview

עלילה - 6.5
משחקיות - 9
גראפיקה - 8
סאונד - 5.5
מולטיפלייר - 6.8

7.2

המשחק לא "דור הבא" כמו שאני, ועוד רבים ציפינו, הוא גם לא רע, אבל בסך הכל, הוא בסדר.

User Rating: 3.49 ( 13 votes)

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
85 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

התרשמתי מביקורת שלך על המשחק!! אתה בהחלט יודע לכתוב ולסקרן אנשים…
בהתחלה אמרתי לעצמי… "מה ניראה לו שאני עכשיו יקרא את כל זה מה אני פסיכי!!"
אבל התחלתי לקרוא שורה שורה ופתאום ממש התעמקתי בכל מה שכתבת!! ביקורת טובה ומעניינת!!

מתי יוצא הmultiplayer ?? ואיך משחקים בו ? והאם זה יהיה אותו שחקן או שיוצרים שחקן כמו בgta ?

המולטי פלייר יצא יחד עם המשחק, זה לא משחק נפרד, ומשחקים פשוט עם השחקן שלך, אתה לא יוצר שחקן.

ומה עושים שם?

??

אתה יודע מה עושים שמה ?

יש כתבה שלמה על כל הפיצ'רים במולטי ב-IGN:
http://www.ign.com/wikis/watch-dogs/Multiplayer

מה יש בspecial edition ?

מה יש במהדורת ספיישל????

http://watchdogs.ubi.com/watchdogs/en-gb/buy/
כאן יש את כל המידע 🙂

מצחיק שהמבקר מתעלם מאנשים שמבקרים את הביקורת שלו, ולעומת זאת מודה לאלה שכתבתו "תודה".
המבקר יודע שכל מה שהוא כתב בביקורת זה כי הוא מעריץ סדרת GTA.
גראפיקה 8? סאונד 5.5? עלילה 6.5? איפה אתה חי?

למה מתעלם? עניתי אתמול על כל התגובות, לא רק מי שמסכים עם מה שכתבתי. מדינת ישראל, חדרה. ולפני שאתה פוסל את הביקורת בגלל משפט אחד, אני ממליץ שתיקח את הזמן ותקרא כל מילה שכתבתי בביקורת עצמה, ולא רק את המספרים למטה.

קראתי כל מילה, ומה שמצחיק זה שאפילו אין מילה אחת על הגרפיקה ונתת לה 8.
כל מה שאמרת זה איך אתה מריץ את זה.
WATCH DOGS זה המשחק הכי יפה שיש היו מבחינה גראפית.
בנוסף הפסקול והסאונד זה שקר אחד גדול, השפתיים מסונכרנות עם הקול ומבחר השירים מאוד מגוון ויפה.
עם העלילה אפשר עוד איכשהו להסכים, אבל לגבי הגראפיקה שלא הזכרת מילה וסאונד שזה שקר ועוד בושה שנתת לזה 5.5..
מציע לך לערוך טיפה את הביקורת.

וואלה אחי בדיוק לזה התכונתי (בתגובה שלי)

היה לי וואצ' דוגס גרפיקה חרא ואחרי ששיחקתי יומיים לא חזרתי עליו
ג' טי איי 5 לא רואה את זה ואני משחק בו כבר כמעט שנה ולא נימאס לי

I REST MY CASE

שום קייס ושום נעליים. לפי הקאונטר מילים, אגב, יש 380 מילים על הגראפיקה. זה שאתה נשאר דבק בדעתך זו זכותך ואין בכוונתי לשנותה, אני מתחתי ביקורת על המשחק, שקניתי ושיחקתי באופן חוקי, על המחשב שלי, וכאן נגמר הסיפור.

אגב, יש סדרה של אתרים נוספים, לא מהארץ אמנם, שהביאו למשחק 7 או פחות, על הביקורת שלהם הערת או שלא מצאת לנכון?

אתם לא חושבים שזה מגניב שהמבקר מבקר גם תגובות לביקורת בה הוא ביקר משחק 🙂
— inception —

(סתם הוא לא מבקר תגובות, הוא מגיב בנחמדות)

למה שלא אגיב בנחמדות חח, כולנו בני אדם.

חוץ מאלה שהם רובוטים, מוטאנטים, חייזרים, דינוזאורים, מורגן פרימן או צ'אק נוריס.

אני קצת דיברתי על מי שכאן, לא בכללי.

אופסי…

אני ממש אבל ממש לא מסכים איתך על הציון 7.2 חחחחחחח גראפיקה 8 סתם מעניין אותי אחי למה הית נותן למשחקים בדור שלנו 10???? עלילה 6.5 חחחחח אתה משווה את העלילה לעומת gta…חחח
טוב אין לי עצבים להתפלסף אם כולם על זה אבל מה שכן זה שממש אבל ממש מגיע לזה יותר מ7.2 משהו כמו 8.5 מינימום.

אני לא נותן 10 למשחקים, כי אין כזה דבר מושלם. ואתה צוחק הרבה, זה בריא.

לשום משחק לא מגיע 10, וכן כשאני חושב על זה, גם לא לג'יטיאיי 5 או לTLoU. למרות זאת, זה לא אומר שאי אפשר לתת למשחקים ציון 10 בקטגורייה אחת או שתיים… לדוגמא, TLoU יכול לקבל 10 בעלילה, או קילזון נפילת צללים בגרפיקה, או רייס במשחקיו- לא….

אל תתרגם שמות של משחקים, זה לא נראה טוב ._.
לא שיחקתי לא TLOU, ולא ראיתי את KZ החדש, אבל מה שאני יכול להגיד בטוח, זה 10 לפוטבול מנג'ר ברפיטטיביות.

לאאא, נראה לי שאני אמשיך לתרגם שמות של משחקים, לפחות בתגובות. העיקר לא לטמטם את זה לרמה של הסרטים: X-Men: Days of Furute Past – "אקס-מן: העתיד שהיה? מה? מה הייתה הבעיה ב'ימי עבר עתידי?!' "This is fucking bullshit!".
זה לא בגלל עצלנות, דרך אגב. 😛

ואם אנחנו כבר בלתת 10, הייתי נותן ל"נוסע השמיני: נחתים קולוניאלים" (סליחה, הייתי חייב) 10 בשיווק מטעה, ול"מעבר: שתיי נשמות" (סליחה, עוד הפעם) 10 בשעמום.

מישהו יודע מה זה הסימן של הבטרייה בצד שמאל ????

סימן הבטריה בשמאל למטה זה בטרית הסמארטפון של איידן, יש דברים בעולם בפתוח ש"עולים" קווים של בטרייה, כמו נגיד בלוקר, שעולה קו אחד, ומסוק שעולה 2.

ואם היא נגמרת? יש אפשרות להטעין?

היא נטענת לבד תוך זמן קצר.

חברים יקרים ביקורות לא ביקורות
מה זה משנה כבר המשחק כבר
יצא לעולם אנשים משחקים בו
חלק נהנים מהמשחק וחלק לא
נהנים בכלל כל אחד אוהב לשחק את
מה שבא לו אתם לא חושבים רגע
לא משנה איזה ציונים הוא קיבל טוב או
חרא זה כבר לא משנה
אבל מה שמשנה זה שכל אחד
משחק במשחקים שהוא אוהב לפי
טעמו האישי ולפי רצונו לקנות איזה
משחק שבא לו לקנות באותו הרגע
תמיד אנשים ידברו לטוב ולרע
ככה זה הטבע של בני האדם
מדינה דמוקרטית כל אחד משחק
מה שבזין שלו תחשבו על זה!!!

אם גם אתם מצבא המעריצים המושבע של וואטץ' דוגס, הנה לכם ביקורת מצולמת, ההתחלה, משקפת חלק מהביקורת שלי למשחק, לפחות את הקטע של הבעיות: https://www.youtube.com/watch?v=RILVX9W3vRY

צפייה מהנה.

למה אתם עושים ממוצע כזה שטחי?
משחקיות שקול לסאונד? ממש ממש לא!
ולא ממש אהבתי את הביקורת הם נכנסים לפרטים קטנים מאוד, כמו הקטע עם באג ההשתקפות

מה הכוונה ב"משחקיות שקול לסאונד"?
וכל הקטע בביקורת זה להכנס לפרטים קטנים, ואני לא נכנסתי עד הסוף כדי לקצר קצת, אם הייתי באמת נכנס לפרטים קטנים הייתי כותב גם שאי אפשר לרדת בסולם, אפשר רק לעלות.

בכל מקרה אם נוצרה איזושהי אי הבנה, למרות הציון הסביר שהמשחק קיבל, נהנתי ממנו מאוד.

אני חושב שהוא מתכוון שהמשחקיות היא החלק החשוב ביותר במשחק, ונמצאת רמה מעל כל שאר האלמנטים…

כשחושבים על זה: אם יש שני משחקים – אחד מהם מקבל 10 בקטגוריית המשחקיות, אבל 5 בסיפור/גרפיקה/סאונד, בזמן שמשחק אחר מקבל 10 בשלושת הקטגוריות האלו, אבל 5 במשחקיות – איזה מהם עדיף?

במקרה הזה ספציפית של WD, בהצלחה בקנייה ואז להריץ ללא בעיות. בכנות, אני מעדיף לשחק Postal 2.

סליחה אני חושב שלא קראתי נכון… פוסטל 2?!

כן, היה חלק במשחק שהזכיר לי משום מה את המשחק הזה. משחק מפגר רצח אגב, לפי ה"?!" אני מניח ששיחקת בעבר.

הוא היה… מיוחד… לטוב ולרע… :S

כן… יכול להיות שאני פשוט לא זוכר אותו מספיק טוב.

לא.. אל תדאג. לא צריך לזכור.

יאמר לזכותו, עדיין משחק הרבה יותר טוב מדיוק ניוקם "פורנוור", סטיל בטאליון ורייד טו הל, הרבה.

חחח איזו הגזמה, בממוצע המשחק קיבל יותר משבע, לא 0.

הוא קיבל משהו כמו 50, לא?

בכל מקרה, אני מעדיף לשחק וואצ' דוגס על פני פוסטל. בינתיים זה הכיף הכי טוב שהיה לי השנה.

אה, וואללה, במטאקריטיק זה חמישים ומשהו, זכרוני הטעני, סימן שהמשחק ישן מדי חח
השנה Watch Dogs הוא המשחק הגדול ביותר שיצא מבחינת השקעה בפרויקט, בכ"ז, עדיין לא הגענו לסביבת ספטמבר שם יוצאים רוב המשחקים, ותוחשת הבטן שלי היא שהוא (WD) פותח את שנת 2014 כשנת מעידה של משחקי טריפל A, ואני חושב שמשחקים כמו Sniper Elite 3 יהיו יותר משמעותיים, סיביליזיישן חדש ומרענן, המשחק הבא של עקדת יצחק, Rebirth, הארטס אוף איירון של פראדוקס, ובקיצור, יש לנו עוד חצי שנה ארוכה ומלאת משחקים טובים ואולי גם לא טובים.

הבנתי על מה שדיברת, הערה מצוינת, אבל החישוב של הממוצע הולך לפי מספר החלקים (כלומר, יש 4 חלקים אז כל אחד מהם הוא 25%) בכל מקרה אני לא מייחס חשיבות רבה לציון, ולציון הסופי, אחרי הכל אני ממש נהנתי מהמשחק, ובכ"ז עומד מאוחרי כל מה שכתבתי.

מה אתם מZיינים את השכל?
ביקורת מעולה! כל נושא שם סוקר כמו שצריך
אם קוטאקו אמרו NO למשחק, גם לגיימפרו מותר ובצדק

וואלה צודק עכשיו ראיתי את הביקורת שלהם אנשים לא יודעים לקבל ביקורת
רוצים 100 לכל משחק שהם קנו חחח

כן, אבל אחד לא שם זין על קוטאקו…

האתר הוא מהמכובדים ביותר שאפשר למצוא לנושא הגיימינג, אני היום עברתי על הביקורת שלהם והם צודקים בכל מילה שלהם על המשחק.

לא הייתי קורא להם "אחד מהמכובדים ביותר" – בדומה לIGN הם איבדו הרבה מרמתם בשנים האחרונות.

אני כן אוהב את העובדה שהם לא משתמשים בציונים בשביל הביקורות שלהם. הממ… אוליי גיימפרו צריכים לאמץ את זה?

אני בעד זה, ציונים לא משקפים תמיד את הביקורת, וגם גורמים לקוראים פשוט לרדת למטה בשביל לראות את הציון. אני אולי נתתי ציון סביר למשחק, אבל נהנתי ממנו רוב הזמן.

קוטאקו האתר האהוב עליי מהאתרים בחו"ל, כתיבה יוצאת מן הכלל ואי אפשר לקנות אותם.
אצלי הם מקבלים YES
או 10/10
או 100/100 או איך שאתה לא רוצה לקרוא לזה

טוב, זוהי דעתך ואני מכבד את זה 🙂

אבל בעיניי, האתר קצת התדרדר… לא לאותה רמה של IGN (פאק, אפשר להגיע למצב הזה?!).

אין לי ממש אתרמגזין משחקים אהוב. הייתי ואני עדיין מקפץ מידי פעם לתוך IGN (שדרך אגב, פרסמו את "רשימת 100 משחקי הדור ע"פ הקוראים". תקראו את התגובות. החומר הזה שווה זהב XD).

אני גם בודק את גיימספוט, גיים-אינפורמר, וידאו-גיימר, אדג' (ביקורות בלבד), ופעם גם את 1UP וגיימספיי (אבל סגרו אותם – ארורים תהיו IGN!).

הדבר הכי קרוב אצלי לאתר משחקים אהוב, או יותר נכון חלק קטן מאתר משחקים, זה Zero Punctuation באסקייפיסט.

אני מאוד נהנה מDestructoid, לפחות מאוד נהניתי בתקופה שג'ים סטרלינג כתב להם, הם עדיין מוצלחים, פשוט הביקורות פחות מושכות אותי

רב תודות.

להגיד שאני מאוכזב מהביקורת? כן, אני מאוכזב.
להגיד שאני מאוכזב מוואצדוגס? כן, אני מאוכזב. מאוד!
כל אלה שמגיבים פה ומשחקים בגרסה הפרוצה- תתביישו לכם! לי יש את המשחק המקורי ואני חווה הרבה בעיות ומרגיש תמיד את השרתים של יוביסופט ברקע זה פשוט נוראי!

אדוני, מגיע לך לייק

הנה, קח!

ביקורת קטלנית רועי תעשו ביקורת על Wolfenstein The New Order שגם משחק מדהים!

המשחק לא זמין בישראל אם אני לא טועה, נכון?

תודה, תודה.
לצערי המשחק לא זמין למכירה בארץ וכתוצאה מכך לא ניתן לבקר אותו.
למי שתוהה למה ומדוע, זה מפני שNMC טוענים שהמשחק פוגעני מדי והחברה פוחדת מתביעות.

ילה ילה מה קרה??? חחח
נתן ציון 70 וכולם בוכים? עם יד על הלב: לא ציפפיתם למשחק מטורף????
אני ציפיתי, קניתי והתאכזבתי!! משחק סבבה והכל אבל איפה זה ואיפה GTA V ??

לא ציפיתי, כן קניתי, ולא התאכזבתי, אבל גם לא אמרתי לעצמי אחרי שסיימתי את המשחק "או אלוהים, זה הדבר הכי טוב מאז לחם פרוס!", and I was fucking hyped for sliced bread!

איפה ג'יטיאיי 5, ואיפה לחם פרוס. XD

אבל אני כן חייב להודות שאני מעדיף שגיימרים יהיו בהייפ ממשחק עם משחקיות טובה (וכל שאר הדברים חרא), מאשר משחק שמנסה להסתיר את הצרות שלו עם עלילה או גרפיקה…

לחם לא פרוס יותר טעים.

אז שווה לקנות ?

אם אתה יכול להתעלם מהייפ וכמה פאקים במהלך המשחק, אז כן. אם אתה ציפית למשחק שיהיה פורץ דרך ומדהים מעבר לכל דימיון, אז אוליי.

אם כבר אני מגיב פעם ראשונה אז דבר ראשון תודה לאתר ולכותבים, אני מבקר באופן קבוע באתר מספר פעמים ביום ונהנה מכל רגע כל הכבוד!!!!
בקשר לביקורת, אני יחזור על דברי שאר המגיבים משום שזה נראה לי דבר די משמעותי,
המשחק עצמו, הוא אחד המשחקים היפים ביותר שנתקלתי אי פעם, החל מהרעיון של הפריצה וכלה בעולם הפתוח ומדויק עד לפרטים קטנים
בקשר לטענות על המשחק, אני חושב שזה לא אשמתו שיצא GTA לפניו וכל פרט הכי קטן משווים אותו אליו, המשחק ראוי לביקורת בזכות עצמו, בלי לתלות אותו בשום אילן אחר
אני כלל לא בטוח שזה אשמתו של המבקר אלא של החברה שנתנה יותר מדי ציפיות מוגזמות וכגודל הצפיות כך האכזבות
דבר נוסף, הסאונד במשחק הוא בין היפים שנתקלתי וביחוד השירים שמאד מכניסים לאוירה (לבד מהדיבוב של איידן פירס)
ובקשר ללאגים א. אני משחק את המשחק במצב אופליין עם מעבד I3 וכרטיס מסך 560TI על הגדרות בינוניות והגרפיקה מדהימה והמשחק רץ בלי שום בעיה "ללא עיכוב בעליה" ב. כמו כל IP חדש, תמיד יש בעיות בהשקה, למה לא ניתן להם צאנס'??

אתה מפיל את הציון של המשחק על דברים קטנים, בעיקר על העלילה והסאונד. זה סיקור קצת עצבני, ובאגים הם דברים שקורים בגלל המורכבות של המשחק ולא כדי לעשות דווקא, בסוף מתקנים אותם…

באגים אומר שהאולפן והמפיצה שהוציאו את המשחק, לא ישבו מספיק זמן בשביל לתקן את הבאגים, לעשות אופטימיזצייה מוצלחת למחשב, ולהבטיח שחווית השחקן, בין אם היא ביום הראשון ליציאה, או היום המאה, תהיה מוצלחת. משחק שמושק בתנאים מחפירים, בטענה ש"יתקנו אותם בהמשך", הוא לא משחק מושלם, ולכן צריך לדרגו בהתאם. ביקורת זו חוויה, כאשר החוויה פגומה מהיסוד, יש למוצר הסופי ערך נמור יותר.

בתאכלס משחק מאכזב.
ביקורת טובה וכנה

אני חייב לציין שלא אהבתי את הביקורת בכלל, בתור אחד שנמצא באתר עוד מהכתבות של FARCRY3 (מהתקופה שפירסמתם את הכתבה איך להשיג את כל הנשקים במשחק)ציפיתי לכתבה קצת יותר מקצועית ומדוייקת…תנו לי להתחיל:
א) זה שהמשחק הוא עולם פתוח עם נשקים זה לא אומר שזה ישר נושא להשוואה עם GTA
ב) הסאונד במשחק הזה הוא מעולה! הנהיגה מרגישה ארקיידית מאוד וככה גם הסאונדים במשחק, הרגשה ארקיידית וכיפית
ג)השירים במשחק לטעמי טובים מאוד, מאוד מתאימים להרגשה של שיקגו, שירי בלוז מעולים ביחד עם קצת ראפ שמתאים ומידי פעם דאבסטפ
ד) הגראפיקה במשחק מאוד טובה (אני משחק על ULTRA והמשחק נראה יפיפה!) והקטע של ההשתקפות…ברצינות?! זה משחק AAA מושקע בטירוף ואתה תקוע על זה שההשתקפות לא תואמת את מה שיש,ברצינות?! אתה סתם תקוע על קטנות בזמן שאתה לא רואה את התמונה מלאה….אתה תקוע בGTA (משחק שלטעמי OVER RATED) ולא מסוגל "לעכל" את WD…כתבה ביקורת נוראית.

אני אישית הייתי נותן לו ציון של 9.4
נ.ב- הבעות במשחק אומנם ללא ברמה של L.A NOIRE אך הן באמת טובות. אם הדמויות ינסו לתקשר רק עם הבעות פנים אני אבין הכל בצורה ברורה, הבעות הפנים במשחק מעולות….כתבה של HATER.

אתה צודק ולא צודק. המשחק נראה מדהים על ULTRA אבל נראה חרא על כל דבר אחר…
הבעות הפנים בסדר והופתעתי מאוד לראות שהאנשים שמדברים בטלפון מזיזים את השפתיים לפי מה שהם אומרים.(הכתב טועה בעניין זה)
מגיע לו 7 רק בזכות האופטימיזציה הנוראית!
לא לכולם יש מחשב ב14000 (7000 בחול)שקלים בכדי לשחק אותו(690 GTX היחיד שמעכל אותו טוב באמת) כל שאר המשחקים פועלים לי חלק ונראים יותר טוב מWD אז אתה מבין את הבעיה כאן?
יש לי מחשב עם עוצמה של 5 קונסולות דור ישן ועדיין המשחק רץ רע על המינימום(טקסטורות) ומה גם שהורדת הטקסטורות למדיום מוריד את רמת המודלים. מה לעזאזל יוביסופט???? מי עושה דבר כזה נוראי? בשביל זה יש את הLEVEL OF DETAIL!!!!!
עוד סיבה למה אני חושב שהמנוע שלו נוראי. הרבה לפני WD מנועים היו מראים את מה שקרוב אליך כמו שצריך ומה שרחוק יורד באיכות למה כאן לא עושים זאת?
וכן GTA בהחלט OVER RATED הוא דיי נוראי למען האמת.

אני מסכים איתך פה על חלק מהדברים…יש לי מחשב ב4500 ואני משחק על אולטרה עם FPS גבוהה והכל עובד חלק וטוב

א) ציינתי שאני לא בעד ההשוואה בין המשחקים וגם פירטתי.
לגבי ב' וג', הנהיגה לא סבילה עם כמות הדרופים בfps, וכשכן רץ טוב, השליטה לא טובה, לגבי הסאונד, אני מניח שזה טעם אישי, חוץ מזה, עיבוד הסאונד לוקח יותר מדי זמן, כשכיביתי את השירים תוך כדי שאני נוסע המשחק רץ יותר טוב, במספר פריימים בודדים לשנייה, אבל זה כבר אומר משהו.
ד) כשאתה אומר לי לא להסתכל על ההשתקפויות ואז אומר שאני לא מסתכל על התמונה המלאה אתה סותר את עצמך, ההבדל בין מה שאני עשיתי למה שאתה עושה הוא שאני דווקא כן מסתכל על התמונה המלאה, ובתמונה המלאה יש המון בעיות די מפגרות, כן, כמו ההשתקפויות שבכלל לא במקום. אני יכול להבין שאתה מתעצבן שהזכרתי פעמיים או שלוש את GTA, אבל אותו הזכרתי ברקע בלבד, במהלך הביקורת לא היית יכול לשמוע ציוץ אחד עליו, וזה סימן שאתה לא קראת את הכתבה, אני מפקפק בטענה שאתה באמת קורא מאז FarCry 3.

אתה היית נותן לו ציון של 9.4, נחמד לדעת, אבל 7.2 זו הדעה שלי ותיאלץ להתמודד, יש אנשים כמוני שציפו למשחק הזה והתאכזבו, כתבה של הייטר? נתחיל מזה שזו ביקורת, לא כתבה, ואני הייתי מאלה שהיו יותר בהייפ לקראת יציאת המשחק וכתבתי הכל באופן אובייקטיבי לחלוטין, אם אתה חושב שגיימפרו זה IGN, שמקבלים את המשחק לפני היציאה ובחינם, אז אתה טועה בגדול, קניתי את המשחק מהכסף שהיה בכיס שלי וזה מקנה לי את האפשרות להביע את דעתי המלאה עליו, יודע מה? אני גם בטוח שאתה משחק בגרסא הפרוצה.

ותודה לך על התגובה החשוכה הזו.

לא עושים הגהה ועריכה לשונית באתר הזה?
הביקורת מנוסחת ברמה נמוכה, שממש מקשה על קריאה שוטפת. סימני פיסוק, תחביר, שגיאות הקלדה…
חבל.

ברגע שראיתי את הציון על העלילה הבנתי שאו שאתה לא מבין אנגלית טוב או שאתה ילד קטן, העלילה היא הרבה יותר טובה מרוב המשחקים שסיקרתה כאן אי פעם וזה מירלוט ולא מירלו (כן זה לא יין אלא מלון) .להגיד שהסאונד הוא בינוני מראה שאתה צריך להחליף אוזניות אבל שוב בסך הכל אתה כנראה עוד אחד שמחפש תחליף לGTA בעוד ש WATCH DOGS הוא לא בא להחליף אלא לתת משחק בז'אנר בסגנון וכול הפונקציה של ההאקינג מעלה אותו רמה מעל

*ספוילר*

עלילה דיי שטוחה עם כמה שאלות אתיות פשוטות ואיזו דמות מתה בסוף, כי יאללה בוא נהרוג מישהו שיהיה מעניין.

זה מרלו, כמו שיש צימר מרלו בתל אביב, ככה אומרים את המילה הזו בעברית.
בגלל שאין לי כוח לכתוב עכשיו, קח ציטוט של הקיצור של קוטאקו לביקורת על העלילה:
"The story is lazy and cliché-ridden" תופתע לגלות שהכתב בקוטאקו דווקא כן יודע אנגלית, והוא עשה די הרבה דברים בחייו, הביקורת שלי לא רחוקה שנות אור משלו ככה ש..פסלתי מה שאמרת.

אני לא ממש מסכים עם הביקורת או עם הציון, אבל "היי", כל אחד ודעתו שלו.

בכל זאת ביקורת מעולה! Thumbs Up!

אחרי הפסקה הראשונה הפסקתי לקרוא,
הביקורת לדעתי פשוט צפויה מידי שתשווה כל דבר לGTA V, ותגיד שWD גרוע כי "זה יותר טוב בGTA".

חבל, בסך הכל אם היית ממשיך לקרוא עוד כמה שורות היית גם קורא שההשוואות לGTA אינן לטעמי. במהלך הביקורת עצמה לא הזכרתי אף משחק אחר וGTA מופיע רק ברקע.