GTA V הוא המשחק היקר בהיסטוריה

GTA-V-תקציב

Grand Theft Auto V  הוא המשחק בעל התקציב הגדול ביותר בהיסטוריה. התקציב למשחק לא היה מבייש שובר קופות הוליוודי

זה לא ממש מפתיע שרוקסטאר השקיעה המון (המון) כסף במשחק הכי גדול שלה בהיסטוריה הכל -כך משובחת שלה. אבל, כדי שתבינו על איזה סדר גודל מדובר, תחשבו על הפקות ענק של סרטי קולנוע. למשל, הידעתם ש"שודדי הקאריביים: סוף העולם" הוא הסרט היקר ביותר בהיסטוריה?  עם עלות ההפקה שנאמדת ביותר מ-300 מיליון דולרים הוא העמיד תקציב גבוה במיוחד, אך GTA V  לא משתרך הרחק מאחור, ועל פי אחד הדיווחים, עלות הפיתוח של המשחק הגדול הזה נאמדת בכ- 265 מיליון דולרים (!).

האתר wccftech שפרסם את התקציב ואת הגרפים הנחמדים, טוען שמדובר במשחק הכי יקר בהיסטוריה שהתקציב שלו יכל לממן את סרטי הקולנוע היקרים בהיסטוריה.

Movie Budget

אם להתייחס לענף שבו נמצא GTA V, ונשווה אותו למשחקים אחרים, אז הכותר הקודם של רוקסטאר למשל, GTA IV, הוא היחיד שהתקציב שלו כמעט נגע בסכום תלת ספרתי בכל ההיסטוריה של הענף (כ-100 מיליון דולר). משחקי AAA אחרים כמו סקיירים, היילו 4, קרייסיס 3  וכותרים בסדרת פיינל פנטזי, נהנו מתקציב של בין 60 ל-85 מיליון דולרים. 

Game Budget

סביר להניח כי רוקסטאר תחזיר את ההשקעה ותמכור מספיק עותקים, כי אם קול אוף דיוטי יכול להגיע למכירות של מיליארד דולר בשבוע וחצי, גם GTA יכול וצריך.

אם נתייחס גם למשחקים מצליחים אחרים אך דלי תקציב, כמו HL2, אז כל אפיזודה של Half Life עלתה בסביבות ה-12 מיליון דולרים. מה שאומר שעלות פיתוח של GTA V יכולה לממן לפחות 20 אפיזודות. אנחנו נסתפק באחת…

GTA V ישוחרר ב-17.9 לאקסבוקס 360 ולפלייסטיישן 3.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

תחשבו מה יהיה התקציב של ג'יטיאיי 6…. O.0

כל הכסף הזה והם לא יכלו להעסיק כמה מפתחים שיעשו גרסא למחשב?

הממ
מה עם The old republic?
שכחתם להתייחס למשחק הזה

לא מחשיבים אותו בגלל שהוא משחק אונליין ולכן ממשיכים לפתח בשבילו כל הזמן. הוא כנראה ממזמן כבר עבר את ה300 מליון

נכון.
הכתבה מתייחסת למשחק הסינגל היקר ביותר