החזון של Rainbow Six Siege

Rainbow-Six-Siege-מידע

לאחר שנים של דממה תקשורתית, הפתיעה יוביסופט את כולנו עם כותר חדש בסדרת היריות הטקטית ריינבוסיקס. כל המידע על המשחק והחזון של יוביסופט

כולנו היינו שם כשזה קרה מסיבת העיתונאים של יוביסופט עמדה להיסגר ואז מנכ”ל החברה עלה לבמה והצהיר “יש לי עוד משחק אחד להראות לכם“. בבת אחת האורות החשיכו וה Gameplay Demo המצורף למעלה התחיל להתנגן וצפינו במשחק שמזכיר מאוד את ריינבוסיקס. אבל, לא האמנו לעצמנו כי האזכור האחרון למשחק היה על Patriots ב2011 וזה לא היה נראה דומה בכלל אך בסוף הדמו עלתה איישה לבמה ואישרה את התחושות של כולנו זהו משחק הריינבוסיקס החדש בשמו Siege, סוף סוף מעריצי הסדרה לאחר שש שנים! מקבלים כותר חדש.

השאלה הראשונה שעולה עכשיו לראש של כולנו היא מה קרה לPatriots שראינו ב 2011?

הגרסה המקוצרת למה שקרה לPatriots היא : הוא פשוט לא התאים לקונסולות החדשות. כשהחומרה החדשה הוכרזה הוחלט להקים צוות חדש כדי שיוכל לנצל את מלוא הפוטנציאל של הקונסולות החדשות(כל שחקן PC מתפקע מצחוק כרגע) הפוקוס על Siege ומערכת ההרס
והחזון שלהם לא התאימו לחזון של Patriots ובסוף הבילו לביטולו.

אני חושב שזה דבר שנעשה רק לטובה Siege הציג את עצמו כמשחק שמתקרב לערכי עבר של הסדרה הפוקוס על הטקטיקה ועל המתח בעוד שPatriots היה נראה כמו גלריית יריות יפה בסגנון Ghost Recon.

אז מהו החזון של Siege
המנהל היצרתי אמר “מצור זוהי לא רק כותרת המשחק זוהי החוויה”, “רצינו להישאר נאמנים לעמודי התווך של ריינבוסיקס שהם טקטיקה, משחק קבוצתי ומתח” הוא מסביר:

ריינבוסיקס  תמיד הציע לשחקנים לשחק בתור יחידת לו”טר(לוחמה בטרור) בסינגל ובמולטי . אנחנו נשארים נאמנים לדי.אן.איי של המשחק ומאפשרים לשחקן לשלוט על יחידת לו”טר משלו במצבים אמיתיים אבל במצבים של תקיפה והגנה.  זהו עמוד השדרה של המשחקיות האיסמטרית בRainbow Six Siege.

מנוע ההרס
כבר בתחילת פיתוח המשחק החליט הצוות שלהרס יהיה מרכז המשחק לכן הם בנו מנוע הרס בשם RedBlast  אשר הוא יחודי למשחק. מערכת ההרס היא מבוססת חומרים כלומר :  אם לדוגמה הקיר עשוי מעץ ותפוצץ אותו עם מטען פריצה הקיר יתפוצץ כמו שקיר עץ אמיתי היה מתפוצץ,
העץ היה נחתך כמו שעץ אמיתי היה נחתך.

מנוע ההרס מביא עוד מידה של ריאלסטיות למשחק בכך שלנשקים שונים תהיה השפעה  שונה על החומר עליו הם יורים, כמו כן המערכת לוקחת בחשבון גם את המרחק ממנו הירייה נורתה, ירייה רחוקה יותר תפיק חור קטן יותר בקיר לדוגמה .
כאשר אתה יורה על הרצפה אתה תשבור אריח רצפה אחד כל פעם בנפרד, אם תרצה לפעור חור גדול יותר תצטרף להשתמש בחומרי נפץ לפריצה.

מערכת ההרס מאפשרת יצריתיות רבה לשחקן ונותנת לו חופש רב בניגוד לעבר שהיית יכול לפרוץ רק דרך חלונות ודלתות ( בדומה לנאמר למעלה) אלא אתה יכול גם דרך קירות, רצפות במקרים מסוימים גגות.

מערכת ה-הרס

Hostage Rescue
Hostage Rescue זהו מצב המשחק אשר הוצג בE3, זהו מצב משחק בקצב מהיר שבו שתי הקבוצות נלחמות על השליטה בבת ערובה. מצב המשחק עובד בסביבובים זאת אומרת שלאחר כל סיבוב התפקידים מתחלפים.
התוקפים הופכים להיות מגנים וההפך.

המשחק מתחיל בשלב ההכנות בו כל קבוצה מבצעת את ההכנות הדרושות לה מצד המגנים זה אומר להקים ביצורים(פירוט נוסף בהמשך) ולהציב מלכודות ומבחינת התוקפים זה אומר לגשש אחר מיקומי האויב, ההגנות ובת הערובה וההצבעה על שיטת ההתקפה.

תכנון ההתקפה

לאחר שלב ההכנות צוות התקיפה נכנס בעזרת דרך התקיפה שהוא בחר במקרה שלE3 דרך הגג ואז שתי הקבוצות מתחילות להילחם על הניצחון. ישנם סוגי ניצחון שונים לתוקפים ולמגנים :

תוקפים
א. חילוץ בת הערובה מחוץ לבית.
ב. הריגת כל המגנים.
מגנים
א. עיכוב צוות התקיפה שלא יצליח לחלץ את בת הערובה בזמן הנתון.
ב. הריגת כל התוקפים.
ישנו גם מצב כישלון לשני הקבוצות שהוא : בת הערובה מתה כשהיא בחזקת הקבוצה(ישנו מצב שבת הערובה אינה מתה סופית וניתנת להחיה). בת הערובה היא ישות אינטראקטיבית במשחק כאשר היא מודיעה לצוות התקיפה היכן היא(כמו שרואים בצורה ממש מגניבה בדמו על הבמה בE3) או בכך שהיא מגנה על עצמה, בזמן קרב יריות היא תחפש מחסה כל הדברים האלה הופכים את המשחק לחוויה יותר סוחפת ומרגשת.

בת הערובה קוראת לעזרה

בנוסף לכך לכל קבוצה יש גאדג’טים משלה:
לקבוצת המגנים יש C4(חומר נפץ פלסטי)  ומגן גדול וכבד שניתן להצבה, וכלי ביצורים שונים :
חיזוק קיר – מונע מהחלק הזה של הקיר להיהרס לגמרי לדוגמה אם צוות התקיפה יניח מטען פריצה על החלק הזה של הקיר אז הקיר לא יהרס לגמרי וישאר החיזוק של הקיר.

בניית חיזוק קיר

מחסומים – את המחסומים מציבים על דלתות ו\או חלונות בשביל לעבור מחסום התוקפים יצטרכו לפרוץ אותו דבר אשר גורם רעש רב ומיידע היכו הם נמצאים בנוסף לכך הוא חוסם את קו הראייה ואז אינך יודע אם ישנו מישהו מהצד השני דבר אשר יכול לגרום לתוקפים לא לבחור דרך זו.

מחסום הנבנה על דלת
מחסום הנבנה על חלון

חוטי תיל – חוט התייל נועד לעקב את צוות התקיפה כשאר מישהו עובר דרך חוט תייל החוט תייל מאט אותו, האטה זו יכולה לתת לך את השניות היקרות שאתה צריך בכדי להגיב אליו בנוסף לכך הוא מייצר רעש דבר שיכול לבוא לעזרה כאשר אחד מצוות התקיפה מנסה להתגנב החוצה עם בת הערובה.

חוט תיל מוצב

לקבוצת התוקפים יש מטען פריצה, רימון רסס ורימון הלם.
בכדי שקבוצת התקיפה תוכל להתמודד אם מגוון הביצורים שהמגינים מצבים היא מקבל גם מז”לטים אשר מסוגלים להתחמק אל תוך הבית ולתצפת על ההגנות ומיקום האויב דבר אשר יאפשר לקבוצת התוקפים לחשוב על תוכנית תקיפה מתאימה.

קמפיין לשחקן יחיד
עד עכשיו דיברנו רק על המולטי אך בכל זאת זהו משחק ריינבוסיקס סדרה אשר ידועה בחווית קמפיין לשחקן יחיד העשירה שלה. מצוות המשחק נמסר שחווית השחקן היחיד ללא ספק תהיה חלק מהמשחק אבל הם לא מוכנים לחשוף פרטים עדיין, הם בחשיפה רצו לחשוף
את המוד המדהים של Hostage Rescue ומערכת ההרס החדשה שלהם.

דבר אשר מדאיג אותי טיפה זה שהצוות אמר שהוא התחיל לפתח את המשחק במחשבה של מולטי קודם מצב המשחק המרובה משתתפים מפותח ראשון
הדאגה שלי היא שזה יפגע בחוויה של הסינגל אבל מספיק לראות שחורות אולי סופסוף יצא משחק אשר מאזן את השניים בצורה טובה.

[divider]

 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
8 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

מתי אפשר לשחק כבר בבטא?

ב-24.9 היא מתחילה. זו בטא סגורה, ניתן להירשם מכאן http://rainbow6.ubi.com/siege/en-GB/beta/index.aspx

אז זה רק לPC ??

למחשב ולקונסולות החדשות (PS4/X1)

יופי של כתבה חן Patriots ניראה יותר מעניין לשחקן יחיד בסרטון ב2011
אתה לא חושב?

תודה רבה על המידע מת על הסדרה!