ביקורת: The Walking Dead עונה 2 – הפרק הראשון

The-Walking-Dead-Season-2-ביקורת-פרק-ראשון

*הביקורת תכלול ספויילרים מהעונה הראשונה של המשחק, אם לא שיחקתם ואתם מתכננים לשחק בעתיד מומלץ לא לקרוא את הביקורת*
המשחק הקודם של The Walking Dead מבית TellTale היה הצלחה מסחררת ללא שום ספק, הצלחה כל כך גדולה עד כדי כך שהמשחק זכה בתואר משחק השנה לשנת 2012 בזכות העלילה הסוחפת . הפרק הראשון של העונה השנייה של The Walking Dead שוחרר ב-17 לדצמבר ונקרא All That Remains, ינסה לכבוש את לב השחקנים והמבקרים בשנית ולעבור את הרף הגבוהה שהציבה לו העונה הראשונה ואפילו הפרק הראשון של The Wolf Among Us שגם הוא נראה מבטיח. אך האם הוא מצליח?

עלילה

הפרק מתחיל מספר חודשים לאחר סופה של העונה הראשונה, את זה אפשר להבין לפי הבטן ההריונית של קריסטה שמוכרת כבת זוגתו של אומיד עוד מהעונה הראשונה, נראה שאומיד קריסטה וקלמנטיין מסודרים ומצליחים לשרוד כמו שצריך, אך החלום הופך מהר מאוד לסיוט בשביל קלמנטיין לאחר מספר אירועים שקורים בהתחלה (בלי להיכנס עמוק מדיי לספוילרים). האירועים האלו מובילים את קלמנטיין לכך שהיא צריכה לשרוד לבדה, בעולם האפוקליפטי והאכזרי שהיא נמצאת בו.
השחקן ילמד להכיר קלמנטיין חדשה לחלוטין מהילדה הקטנה והתמימה שהכיר בעונה הראשונה, ואנחנו רואים לראשונה את קלמטניין בדרך אחרת, ללא כל צל של תמימות של ילדה קטנה, אפשר לומר עם קצת פחות רגשות והרבה יותר חזקה שיודעת להתמודד עם העולם. השינוי הזה טלטל אותי לפחות, ואפשר לומר שעדיין לא התרגלתי אל קלמנטיין החדשה, ואני מאמין שאם זה יקרה, זה יהיה רק בפרק השלישי או מאוחר יותר.
השינוי הזה מביא את קלמנטיין לעשות כמה דברים שקשה לי לדמיין את עצמי עושה, הדברים האלו הופכים את המשחק לאינטנסיבי ומערב רגשית כמו שמצופה מהמשחק, והיו רגעים שפשוט כאב לי לראות, ועוד יותר כאב לי לחשוב עליהם, כך שאם תרצו או לא, המשחק יכנס לכם עמוק לראש וללב.
מעבר למה שרשמתי פה, כל פרט קטן יהרוס אות חווית המשחק למי שעדיין לא שיחק, לכן לא ארחיב.
עם הכוחניות בעלילת הפרק הראשון, אני מוצא אותה מאכזבת ולא מספיק מספקת כמו שציפיתי, אני מאמין שהפרק השני יהיה הרבה יותר טוב.

משחקיות

לאחר שהמשחקיות בעונה הראשונה הייתה מסורבלת ומגושמת, המערכות בעונה השנייה טובה יותר ומרגישים את השיפור שנעשה, המשחק מרגיש הרבה יותר טוב והרבה יותר נוח וחלק לשחק. בדומה ל-The Wolf Among Us האינטראקציה עם חפצים שונתה מהדרך בה היא הייתה בעונה הראשונה, וכעת כאשר מצביעים על חפץ נפתח גלגל עם אפשרויות, מה שעדיף בהרבה על איך שזה קרה בעונה הראשונה כאשר כל האופציות לאינטראקציה עם החפץ היו אחת מתחת לשנייה.

ושוב, בהתאם לשינוי שנעשה ב-The Wolf Among Us גם כאן הדיאלוגים מוצגים בדרך קצת שונה מהדרך בה הם מוצגים בעונה הראשונה, כאשר ארבעת האופציות מוצגות לרוחב המסך ולא אחת מתחת לשנייה, מה שהופך את קריאת התשובות האפשריות ובחירתן לנוחה הרבה יותר מאיך שמערכת הדיאלוגים הייתה בעונה הראשונה.
קטעי ה-QTE (או Quick Time Events) לא ממש שופרו מהמשחק הקודם, והם מרגישים אותו דבר ופועלים באותה הדרך, מה שכן הוסיפו זה הצורך להזיז את העכבר ימינה ושמאלה מהר על מנת לעשות מספר פעולות במשחק, אני אישית מרגיש שיכלו לשפר קצת את ה-QTE ולעשות את הקטעים האלו יותר טובים בפרק הזה, וזה לא היה מספיק מספק כמו שציפיתי.
בפרק לא היו יותר מדי קטעים שדורשים מחשבה מחוץ לקופסה, והרגשתי שהמשחק זורק עליי את הפתרון ל"פאזלים" שכן היו קיימים בו, שוב, אני אישית ציפיתי לקצת יותר מזה.
את הפרק סיימתי לאחר שעתיים, וזהו זמן המשחק הממוצע של שחקנים אחרים לאחר בדיקה באינטרנט, לא אוכל להגיד שזה מאכזב, כי הם הרי צריכים לשמור משהו לפרק הבא, אבל הם יכלו להרחיב ולטובה כמה קטעים במשחק על מנת להעביר חוויה יותר עוצמתית.

גרפיקה וסאונד

ל-TellTale היה חשוב לשמור על האווירה המוכרת לנו מהעונה הראשונה, והם ללא ספק הצליחו ואף שיפרו אותה במעט, כאשר גרפיקת ה-Cel-Shading המוכרת לנו מהעונה הראשונה עברה שיפור ניכר, העולם מרגיש יותר חי (עם כמה שזה אירוני וכולם מתים מסביב), והתחושה היא שהגרפיקה פשוט מושלמת למשחק. (לאחר שהיו כמה אנשים שלא הסכימו עם זה שנתתי 9 לגרפיקה ב-The Wolf Amomg Us חשוב לי להבהיר, את הציון לגרפיקה אני נותן על פי ההתאמה לסגנון המשחק והעברת האווירה הרצויה על ידי המפתחים).
על הסאונד אין יותר מדי מה לדבר, חוץ מזה שהוא מדויק ומתאים בדיוק למה שקורה במשחק.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אחלה ביקורת ספיק

תודה!
חיכיתי לזה ובסוף לא איכזבתם כל הכבוד !!

בכיף, הפרקים הבאים יצאו בזמן 🙂 הייתה קצת בעיה עם הביקורת הזו, לא יקרה שוב.