דיווח ראשון: דון מטריק, הבוס הגדול של האקסבוקס, עוזב את מיקרוסופט

דון-מטריק-עוזב-את-מיקרוסופט

מקורות המקורבים למיקרוסופט, מדווחים כי דון מטריק, האיש שחתום על ההצלחה של קונסולת האקסבוקס 360, לא יישאר במיקרוסופט כשתושק קונסולת הדור הבא, Xbox One. מטריק יעזוב לטובת זינגה, כנראה למשרת מנכ"ל. הדיווח לא רשמי כרגע, אך צפוי לקבל אישור של מיקרוסופט בקרוב.

אתם בטח כבר מכירים את דון מטריק, שהיה נוכח כמעט בכל ידיעה שקשורה לקונסולת הדור הבא. האיש שחשף את ה-Xbox One לעשרות מיליוני צופים ברחבי העולם, בפעם הראשונה, בערב הכרזתה, ואח"כ ניסה להסביר מדוע הקונסולה עולה 500 דולרים, אך בכל זאת הכריז על ביטול תכונות ה-DRM שלה, לא יעבוד במיקרוסופט ביום שהיא תושק.

מטריק מכהן כיום באחד התפקידים הבכירים ביותר בחברת מיקרוסופט, נשיא עסקי הבידור האינטראקטיביים של החברה, תפקיד המתרכז בקונסולת ה-Xbox ובכל המשחקים של ענקית התוכנה ובמאמצי הבידור שלה.

xbox_one_don_mattrick

מטריק הצטרף למיקרוסופט בשנת 2007, לאחר קריירה ארוכה בתחום המשחקים, שהחלה בגיל 17, כשהיה שותף בפיתוח סדרת המירוצים Test Drive שמאוחר יותר נרכשה על ידי EA. בחברת EA הוא כיהן בתפקיד ראש האולפנים ברחבי העולם של החברה, עד שעבר למיקרוסופט. 

מאז החל מטריק לנהל את חטיבת ה-Xbox, ובעיקר ה-Xbox 360 גדל מחזור המכירות של הקונסולה מ-10 מיליון דולר לכמעט 80 מיליון דולרים ברחבי העולם.

זינגה מחכה לדון

המקורות מדווחים עוד, כי מטריק קרוב לנטילת תפקיד בכיר בענקית המשחקים החברתיים, זינגה, לתפקיד שעשוי להחליף את המנכ"ל הנוכחי, ומייסד החברה, מארק פינקוס. אמנם זה לא צעד יוצא דופן עבור המייסד לוותר על כוח שכזה, אך זה בהחלט מדגיש את המחויבות של פינקוס להחייאת חברתו Zynga, שרחוקה כ-70% מערכה מאז ההנפקה הציבורית שלה, בסוף 2011.

לאור הדיווח, מניית חברת זינגה (ZNGA) מזנקת בשיעור של 12%

זינגה מניה

מיקרוסופט וזינגה סרבו להגיב לידיעה.

מקור: All Things D

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות