TitanFall: האלטרנטיבה ל- Modern Warfare 4 [דעה]

Titanfall הוא כפי שרובכם יודעים, משחק הבכורה של יוצריה המקוריים של סדרת Call of Duty. המשחק ישוחרר לאקסבוקס 360 ו- One וגם ל-PC. כמה הוא קרוב ל- MW2 ואיך קשור בכלל MW4?

תיאורטית, משחק היריות מבית היוצר של מפתחי Call of Duty, לא היה קיים אם מייסדי אינפיניטי וורד לא היו נפרדים מאקטיוויז'ן. הם היו עדיין יושבים במשרדי IW ומפתחים את המשחק הבא בסדרה, Ghosts, או משהו אחר שמתחרז עם אופס. השתלשלות האירועים בקצרה היא ש MW1 (או CoD4) שוחרר ב-2007 והגדיר מחדש את הז'אנר, ועד היום נחשב לאחד הכותרים הכי טובים בסדרה. MW2 שוחרר ב-2009 והיה סיפור הצלחה חסר תקדים במונחי מכירות, ואנחנו ועוד נחזור אליו. את המשחק MW3 ששוחרר ב-2011 פיתחה חברת אינפיניטי וורד "החדשה", ללא מייסדיה וללא העובדים הנאמנים שלה.וזו הסיבה שאין MW4.

MW האחרון

MW3 נחשב למשחק פושר במקרה הטוב, כשמדברים במונחי מולטיפלייר, והשילוב של חברת Sledgehammer במהלך הפיתוח, בנוסף לשאריות המפתחים שנשארו ב-IW, די הרס את השם מודרן וורפר. אילולא הפלופ הזה שנקרא MW3, השנה היינו מקבלים MW4, אבל כ'שמותג משנה' עושה בושות, מחליפים לו את השם. וכל הסיפורים של אקטיוויז'ן שהגיע הזמן לרענן את הסדרה עם "מנוע חדש", שם חדש, דמויות חדשות, וכלב בשם ריילי, הוא תרגיל ידוע מעולם הפרסום שנועד לטשטש עכבות מן העבר.

35cam1

האנשים שהקימו את ריספאון, ירצו זאת או לא, לא יצליחו להתנער מה DNA של סדרת Call of Duty, והמבחן הגדול שלהם יהיה להצליח לעשות את זה. Modern Warfare 2 מ-2009, הוא כותר קול אוף דיוטי האחרון של מייסדיי ריספאון והראשון שסלל את הדרך לביטול השרתים הייעודיים במולטיפלייר (PC) והתבסס על חיבור P2P.  ב-TitanFall, זה לא יקרה. ווינס זמפלה כבר הודיע כי המולטיפלייר יהיה מנוהל על-ידי שרתים ייעודיים. מלבד הבדל השרתים, ל- TitanFall יש עוד הרבה מה להציע:

מה זה TitanFall?

TitanFall הוא משחק יריות מגוף ראשון Sci-Fi מרובה משתתפים: חייל, רובה, ריצה, להרוג. המשחק יתמקד במולטיפלייר וישלב בין לחימת קרקע לבין לחימת רובוטים ענקים בגובה 7.5 מטר (Mech) שייקראו טיטאנים (Titans).

TitanFall respawn  03

הטיטאנים במשחק הזה מהירים, ביחס למשחקי Mech אחרים שאנחנו מכירים. מן העבר השני יש את השחקנים שמכונים טייסים (Pilots), שנחשבים זריזים ויכולים גם לקפוץ ולרוץ על קירות. השחקנים יהיו מצוידים במגוון של כלי נשק. אקדח, רובה סער, משגר טילים נגד טיטאן, ואפילו סכין נתונים לפרוץ תווי AI כדי שיצטרף אליך.

למרות שמוקדם מדי להתייחס ברצינות לשאלה כמו:"האם יש לו סיכוי להתחרות בקול אוף דיוטי?" או לנסות להעריך את סיכויי ההצלחה של המשחק, ניתן ללמוד מסרטוני הגיימפליי הבודדים ששוחררו ומהמידע שיש לנו על המשחק את הכיוון של המשחק.

על פי הסרטונים ששוחררו ובעיקר שלבי הגיימפליי, משחק הבכורה של respawn מצליח להיות הרבה יותר מרשים מסכום חלקיו. לא ראינו משהו חדשני או מהפכני, אך יש משהו בדינמיות, במכניקה ובמבנה של המשחקיות בסרטונים, שנראה שהושקעו בהם מחשבות רבות.

קשה שלא לראות שהשורשים של CoD הצליחו לחדור עמוק ל Titanfall. העיצוב, המשחקיות והתנועה של השחקן/דמות. אם היינו מתעלמים רגע מהרובוטים, היינו מקבלים משחק בעל מולטי דומה ל Modern Warfare 2, רק שאף אחד לא באמת רוצה CoD Clone.

חתולים שמנים נגד עכברים

כמעט בכל ההיבטים של המשחק שראיתי בהדגמה, יש הרגשה כאילו הוא תוכנן בשביל כיף. לאלה שמעדיפים את הזריזות והמהירות, קיבלתם פה יכולות מצוידות בחבילת סילון. הניגוד המוחלט בין הטייסים (החיילים) והטיטאנים ב Titanfall הופך את המשחק לסוג של קול אוף דיוטי רק עם טוויסט.

TitanFall respawn  02

כלוחם רחוב, השחקנים הם על תקן עכברים – קשה לפגוע בהם והם מתרוצצים מצריפון מפורר אחד למשנהו. הטיטאנים מצד שני, על תקן ההחתולים השמנים, שלמרות שהם יכולים לנוע יחסית מהר לגודלם, הם עדיין מתנהלים בכבדות אך בתחושה של תסיסה מתמדת. כחייל אתה יכול לרוץ על קירות, לקפוץ עד לגובה מסוים די בקלות. להיות זריז, שחקני CoD יודעים. הלחימה בקרקע עשויה להפוך ליעילה להפליא, גם כאשר אתם נלחמים מול "הטיטאנים" האימתנים, לבושי חליפות משוריינות גדולות , עדיין יש לכם סיכוי.

TitanFall respawn  06

השושלת של respawn ניכרת במבט חטוף על הטייסים (חיילים)  ב Titanfall. זה נראה כמו חוויה מאוד מהירה, עצבנית שמתנהלת בשדה הקרב כחייל רגלי, שמזכיר את הסגנון של זאב בודד במשחקים של  Infinity Ward (הגלגול השני והמשמעותי של respawn) ב Call of Duty. מאחר ואין כאן קמפיין למצב יחיד אלא רק משחק רשת שמכיל אלמנטים של סינגל-פלייר,

המבחן האמיתי של ריספאון במשחק יהיה האיזון בין שני הכוחות הללו. הטיטאנים, אסור שיהיו חזקים מדי (OP) וכנ"ל החיילים, שהזריזות שלהם ועודף של יכולות עשויים להוות יתרון משמעותי בשדה הקרב.

TitanFall respawn  07

Call of Duty פלוס

הערך המוסף שמשחק כמו Titanfall יכול הביא לז'אנר הוא היכולות שמתאימות במיוחד לסגנון שלו. קיימת אפילו יכולת של טלקינזיס מגנטית להפסקת אש אויב. במובן של מלחמה בין 2 אויבים ובמקרה שלנו מדובר בשלושה, החיילים במשחק ישחקו בסגנון CoD בדגש על מהירות ולעיתים התגנבות ואילו הטיטאנים שחשופים בגלל גודלם, יאלצו לפתח סגנון התקפה והגנה בהתאם לקלאסים שלהם.

ריספאון מבטיחה מבחר גדול של כלי נשק ואפילו אקדח שיכול להינעל על מטרות בטווח קצר בעל יכולת להפעיל Headshot אוטומטי. אל תחשבו שזה יהיה קל לשימוש, משום שיעד שנע במהירות בקלות יכול לשבש בקלות את תהליך הנעילה. במקום זאת, יהיה עדיף להשתמש בכלים חשאיים נגד יריבים.

TitanFall respawn  01

המשחק שמפותח על מנוע Source משופץ, יאפשר להגיע בקונסולות לפריימים גבוהים לשניה, כנראה 60. ב-PC נקבל אפשרויות גרפיקה מתקדמות, אל כנראה שהמשחק הזה לא ידבר בשפה גרפית גבוהה. Titanfall יכיל מפות גדולות יותר מ-Call of Duty אך מספיק קטנות בשביל להכנס לאווירת אקשן שתתאים לסגנון ה- Fast-Paced שאנחנו מכירים.

Titanfall צפוי להשתחרר באביב 2014, הרבה אחרי הרעש הגדול שיעשו Call of Duty: Ghosts ובאטלפילד 4, וזה מועד נבון מבחינת respawn שכן, האביב בדר"כ יבש ממשחקי יריות מגוף ראשון גדולים.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

כל הכבוד
אחלה כתבה
אשים על המשחק הזה עין

יש אפשרות באתר לראות את הכתבות האחרונות שהעלו?, כי נגיד אני רוצה לראות כתבות שנכתבו לפני כמה ימים .

יש לוח שנה בעמוד הראשי

בטור הימני די למטה

תוכל ללחוץ על איזה יום שאתה רוצה כדי לקבל חדשות

נעלה בקרוב עמוד מיוחדת בשם טיימליין
שכמו בפייסבוק יציג את החדשות על פי ימים בצורה מסודרת