Call of Duty: Ghosts – פרטים חדשים על העלילה, גיימפליי, חידושים ועוד

לקראת תערוכת E3 2013 קיבלנו מידע רב על מצב הקמפיין לשחקן יחיד של הכותר הבא בסדרה Call of Duty: Ghosts. אין קשר עלילתי ל-MW3 או לסדרה בכלל, כך שהדמות של “גוסט” לא קיימת. שדה קרב חדש- עמוק מתחת למים.

בחודש שעבר, אקטיוויז’ו סיפקה רק הצצה חטופה למה שצפוי לנו במשחק Call of Duty: Ghosts, הכותר החדש בסדרה שאמור להכין את הקרקע עבור הדור הבא של הזכיינית על ידי החדרת מנוע “חדש” ומשופר ושחרור פרטים נסתרים לגבי הדמויות והסיפור החדשים שלה.

סקוט לאו מהאתר IGN ביקר במשרדי אינפיניטי וורד וצפה בהדגמות למצב הקמפיין של המשחק Call of Duty: Ghosts, ולקראת תערוכת E3 2013, הוא העלה את רשמיו

סיפור העלילה

המשחק החדש מתמקד בחיילים שגדלו בארצות הברית ושרדו אחרי שבתיהם נהרסו על ידי “אירוע מסיבי לא מוגדר”. בעוד אינפיניטי וורד שומרת על נסיבות האסון, היה אפשר ללקט כמה פרטים מהמצגת וההערות שסיפקו המפתחים.

אירוע האסון אינו מבוסס על הנשורת הגרעינית של מלחמת העולם השלישית (MW3). לא רק שזה סכסוך חדש לחלוטין, כל הקשר אל היקום הלוחמה המודרנית נותקו. האירועים של הלוחמה מודרנית מעולם לא קרו, כולל הדמויות ובראשם סיימון “גוסט” ריילי. השימוש בדמות שדמתה ל”גוסט” באחת התמונות היתה שירות למעריצים בלבד, לא יותר.

Call of Duty Ghosts E3 Campaign 07

המלחמה עם אויביה של ארה”ב בדרום תופסת את מרכז הבמה של העלילה, לפחות בחלק הראשון של המשחק. הגיבור שלנו ואחיו עושים את דרכם דרך 10 קילומטרים מצפון לסן דייגו, איזור שומם עם שרידי בתים וכבישים מהירים שקרסו.

האולפן לוקח את ההזדמנות הזאת כדי לחקור את האויבים חדשים המבוססים על אקלים הגיאופוליטי המודרני יותר. לא יהיו אויבים רוסים ב Call of Duty: Ghosts, ושחקנים נמצאים כעת מול “משאב עשיר” של מדינות, עמים, שפע נפט, בעיקר של דרום אמריקה.

Call of Duty Ghosts E3 Campaign 10

Call of Duty Ghosts E3 Campaign 05

קטעי ההתגנבות של השחקן שמנווט את השטח הבהירו כי שטח זה נמצא עכשיו במחלוקת בין ארה”ב וסיעה לא מוגדרת. התקדמות דרך השלב, מביאה את השחקנים לעבר מכתש גדול, שם תתכנס חוליה קטנה מעוטרי מסכות גז לעבר המשימה הבאה שמזכירה באופן ברור את אחת המשימות הטובות ביותר בסדרה בכל הזמנים, “All Ghillied Up” מ- Call of Duty 4: Modern Warfare.

הכלב

הפעם, במקום חליפת Ghillie, לשחקנים יוצג כלי חדש – כלב השירות הצבאי הידוע לשמצה. אחרי הכמות המוזרה של תשומת לב שניתנה לכלב, הקהילה כבר תוהה איך יהיה מקום לארבעת חברי הצוות במשחק. רצה גורלו, והכלב הוא לא יותר מאשר בן לוויה AI – זה הסקאוט סיור למרחוק ונשק קטלני שנשלט על ידי השחקן באמצעות עינית דמוית טאבלט.

על הנייר, הרעיון אולי נשמע מגוחך, אבל על פי Infinity Ward, העסק הזה מבוסס כולו על השימוש בחיים האמיתיים של כלבי שירות של צוותי לוחמה מובחרים בחיל הים. בגרסת המשחק השליטה בכלב תהיה ישירה יותר, ותאפשר  לשחקנים לנווט את הכלב בדיוק כמו במציאות. פונקציות אחרות של הכלב: סיור והסחת דעת.

עמוק מתחת למים יש גיימפליי חדש

החלק השני של ההדגמה, התמקד במשימה מתחת למים. משימות שנקבעו מתחת לים אינן דבר חדש עבור הזיכיון, אלא שברוחות רפאים, הסביבה היא לא רק משמשת ככלי לחדירה סמויה, אלא למעשה מדובר ב שדה קרב, שכולל חילופי אש, סכנות סביבתיות, ועוד. כששחקן התקרב, חברו (AI) הזכיר לו שרובה הסער שלו מתחת למים – APS מתוצרת רוסית, שבמצב הזה הוא חלש וידרוש כמה יריות על מנת להרוג אויבים. כצפוי, גיבורינו מתגלים וחילופי האש נכנסים לקצב.

מה שמעניין ביותר הוא כיצד אינפיניטי וורד עשתה שימוש יצירתי בסביבה כדי ליצור מחדש את החוויה של מתחת למים. אויבים ושחקנים תופסים מחסה מאחורי סלעים ושוניות. כדי לשבש את המונוטוניות של הסדרה במצב של חילופי אש, Call of Duty: Ghosts מציג איום חדש: סונאר. כשכוח האויב הגדול מודע לנוכחות השחקן, צוללת קרובה מתחילה ליצור את גלי הקול מתחת למים ברמה גבוהה, אשר גורמים  נזק לשחקן ואפילו שולחים רעידות דרך הסביבה.

Call of Duty Ghosts E3 Campaign 01

כדי להישאר בחיים, השחקן חייב לשחות ממחסה למחסה כדי להגן על עצמו מהסונאר, ממש כמו שהייתם נמנעים ממסוק תקיפה בגובה פני קרקע.

Call of Duty: Ghosts נראה ומרגיש כמו Call of Duty למרות היותו כפוף לביקורת השכיחה ביותר של הזכיינית, צריך לזכור שעקביות היא גם המקור לפופולריות של הסדרה. המפתחים לא הולכים לשבור את נוסחה, אלא רק  ינסו למנף את יכולות הדור הבא והבאת סיכוי להתחלה חדשה עם סיפור חדש ודמויות חדשות.

Call of Duty Ghosts E3 Campaign 06

החברה רמזה בשבוע שעבר כי פרטים על המולטיפלייר (מצב מרובה המשתתפים) ייחשפו רק בחודש אוגוסט, שלושה חודשים לפני השקתו ב -5 בנובמבר.

לא לשכוח שהיום, מאוחר יותר יתקיים שידור חי של תכנית בשם Call of Duty: Ghosts – All-Access שבה נקבל פרטים חדשים וגיימפליי ראשון . יום ראשון 9/6 שעה 21:30 שעון ישראל, כאן.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

זה יהיה במולטי?

לא נראה לי
המולטי יהיה רגיל

הסרטון הזה גם הצצה חטופה

אה.. נקבל היום עוד .:)