Close Menu
GameProGamePro
  • ראשי
  • חדשות גיימינג
    • ביקורות
    • PC
    • XBX
    • PS5
    • PS5 Pro
    • Switch
    • מובייל
    • VR
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
  • אודות
  • יצירת קשר
פייסבוק Threads X (טוויטר) Instagram WhatsApp Telegram
  • אודות
  • צור קשר
  • פרסמו אצלנו
X (טוויטר) פייסבוק Instagram YouTube Threads WhatsApp Telegram
GameProGamePro
  • חדשות
    • PC
    • PS5
    • XBSX
    • Switch
    • מובייל
    • VR
    • ביקורות
  • גיימינג
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
    • סדרות טלוויזיה
    • קולנוע
GameProGamePro
  • חדשות
    • PC
    • קונסולות
      • PS5
      • XBSX
      • Switch
    • ביקורות
    • סקירות
  • גיימינג
  • טכנולוגיה
  • בידור ופנאי
    • סדרות טלוויזיה
    • נטפליקס
    • קולנוע

אנבידיה מפחיתה את ייצור כרטיסי RTX 50 לטובת שבבי AI

איתי בן טוב3 ביוני 2025אין תגובות
בניין עם לוגו של חברת אנבידיה
חברת אנבידיה (תמונה: Getty Images)
שיתוף
פייסבוק טוויטר Telegram WhatsApp העתק קישור

חברת אנבידיה ׁ(Nvidia), המובילה העולמית בתחום השבבים הגרפיים, נמצאת במרכז דיווחים חדשים המצביעים על שינוי אסטרטגי משמעותי: החברה מתכננת להפחית את ייצור כרטיסי המסך מסדרת GeForce RTX 50, המבוססים על ארכיטקטורת Blackwell, ב-20% עד 30%, תוך העברת משאבי ייצור לשבבי AI, כגון ה-GB300. המידע, שמגיע ממקורות בתעשייה, מעורר חששות בקרב גיימרים לגבי זמינות ומחירים של כרטיסי מסך מתקדמים.

על פי דיווחים ממקורות בשרשרת האספקה, כגון Board Channels, החברה מתמודדת עם מגבלות קיבולת ייצור במפעלי TSMC, המייצרת את השבבים שלה בתהליך 4N. עם ביקוש הולך וגובר לשבבי AI, המהווים את עיקר ההכנסות של החברה (מקטע מרכזי הנתונים), NVIDIA נאלצת לתעדף את ייצור השבבים כמו GB200, B40 (מותאם לשוק הסיני) וה-GB300, שצפוי להיכנס לייצור המוני בסוף 2025. כתוצאה מכך, ייצור כרטיסי ה-RTX 50, שמיועדים בעיקר לגיימרים, נדחק לשוליים.

הפחתת הייצור כבר החלה להשפיע על השוק, כאשר דיווחים מצביעים על ירידה של כשליש במשלוחי כרטיסי RTX 50 בסין בחודש יוני לעומת מאי. הסיבה המדויקת אמנם אינה ברורה לחלוטין, אך נראה כי ההחלטה קשורה למגבלות ייצור ולרווחיות הגבוהה יותר של שבבי AI לעומת כרטיסי גיימינג.

השפעה על גיימרים

ההחלטה של NVIDIA לעדכן את סדרי העדיפויות שלה עשויה להשפיע על שוק הגיימינג בכמה דרכים:

  • זמינות מוגבלת: כרטיסי RTX 50, כגון RTX 5080 ו-RTX 5090, כבר סובלים ממחסור במלאי ומחירים גבוהים. הפחתת הייצור עלולה להחמיר את המצב, ולהוביל לעליית מחירים נוספת בשל היצע נמוך. לדוגמה, דיווחים מציינים כי קמעונאים כמו Overclockers UK מכרו 500 יחידות של RTX 5090 ביום אחד במחיר של £1,870, מה שמעיד על ביקוש גבוה ומלאי מוגבל.
  • מחירים גבוהים: עם ירידה בהיצע, קמעונאים עשויים לנצל את המצב ולהעלות מחירים, מה שמקשה על גיימרים לשדרג את המחשבים שלהם. משתמשים בפורומים כמו NeoGAF ו-Reddit הביעו תסכול מהמחירים הגבוהים של RTX 5080 ו-5090, כאשר חלקם מרגישים שגיימינג ב-4K הופך לבלתי נגיש.
  • תחרות מוגברת: המהלך עשוי לפתוח הזדמנויות למתחרות כמו AMD ו-Intel. שמועות מצביעות על כך ש-AMD עשויה להשיק את Radeon RX 9080 XT, כרטיס מתקדם עם 32GB זיכרון GDDR7, שיכול להתחרות ב-RTX 5080 במחיר תחרותי יותר.
RTX 5090 CES
תמונה: אנבידיה

מדוע NVIDIA מתמקדת ב-AI?

התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה ולבטח רובכם יודעים אותה. ההחלטה של NVIDIA להפחית את ייצור כרטיסי הגיימינג אינה מפתיעה בהתחשב בהכנסות העצומות ממקטע ה-AI. מקטע מרכזי הנתונים של החברה, הכולל שבבי AI כמו GB200 ו-GB300, הכניס מעל 30 מיליארד דולר ברבעון האחרון, לעומת צמיחה של 15% בלבד במקטע הגיימינג. עם מגבלות ייצור ב-TSMC והגבלות יצוא של שבבי AI מתקדמים לסין, NVIDIA מתמקדת במוצרים שמביאים רווחיות גבוהה יותר, כמו ה-B40 המותאם לשוק הסיני.

למרות שמדובר במהלך הגיוני מצד אנבידיה, קהילת הגיימינג מגיבה בדאגה ובתסכול. בפוסטים ברשתות החברתיות, כמו זה של @SolidNSnake1985 ב-X, משתמשים מביעים חשש ש-NVIDIA נוטשת בהדרגה את שוק הגיימינג לטובת AI. “זה רק עניין של זמן עד שיגידו שלום לגיימינג לחלוטין”, כתב משתמש ב-NeoGAF. אחרים טוענים כי המצב הנוכחי גרוע יותר ממשבר הקריפטו לפני חמש שנים, שגרם למחסור בכרטיסי מסך.

ההחלטה של NVIDIA עשויה להשפיע על שוק הגיימינג בטווח הקצר והארוך:

  • טווח קצר: צפי לעליית מחירים ומחסור בכרטיסי RTX 50, במיוחד בדגמים מתקדמים כמו RTX 5090. גיימרים עשויים לפנות לאלטרנטיבות של AMD או Intel, או להמשיך להשתמש בכרטיסים ישנים יותר כמו RTX 3080Ti.
  • טווח ארוך: אם AMD ו-Intel יצליחו לנצל את המצב ולהציע כרטיסים תחרותיים במחירים נוחים יותר, NVIDIA עלולה לאבד נתח שוק בקרב גיימרים. עם זאת, החברה ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות AI לגיימינג, כמו  DLSS 4 ו-Neural Rendering, מה שמצביע על כך שהיא לא נוטשת לחלוטין את השוק הזה.

ההחלטה של NVIDIA להפחית את ייצור סדרת RTX 50 לטובת שבבי AI משקפת את סדרי העדיפויות החדשים של החברה, שבה הכנסות ה-AI עולות בהרבה על אלו של הגיימינג. בעוד שטכנולוגיות כמו RTX Neural Shaders ו-DLSS 4 ממשיכות לשפר את חוויית הגיימינג, גיימרים עלולים להתמודד עם מחסור במלאי ומחירים גבוהים יותר בטווח הקרוב. כדאי לעקוב אחרי ההתפתחויות בשוק, במיוחד עם ההשקה הצפויה של כרטיסי AMD מתקדמים, שעשויים להציע אלטרנטיבה משתלמת יותר.

מקורות: NeoGAF, TweakTown, CNBC, PCMag

קישור המוביל לערוץ הטלגרם של גיימפרו
AI DLSS 4 GB300 GeForce RTX 50 Nvidia GeForce RTX 5000 RTX 5080 RTX 5090 TSMC אנבידיה ׁ
ערוץ ה-Google News של גיימפרו ערוץ ה-WhatsApp של גיימפרו
שיתוף טוויטר פייסבוק Telegram WhatsApp העתק קישור
מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות
GamePro
RSS Threads פייסבוק X (טוויטר) WhatsApp Telegram
  • רוטר מבזקי חדשות
  • רוטר סקופים
  • לוח שנה עברי
  • אתר זה נבנה ועוצב על-ידי קידומא | דיגיטל קריאייטיב
כל הזכויות שמורות לגיימפרו ישראל © 2025

הקלידו מילת חיפוש

wpDiscuz