שנה די מוזרה עבור סדרת קול אוף דיוטי, אולי משום שלראשונה בהיסטוריה שלה, אנחנו מקבלים המשך ישיר למשחק של שנה שעברה. בדרך כלל יש מין סבב כזה בין שלושת האולפנים הגדולים וכל אחד מביא את הסטייל הכל כך מזוהה איתו. אם מעריצים חיכו לכותר חדש בתת סדרת MW המוצלחת, זה לצערי לא קרה וקיבלנו השנה כאמור את Call of Duty: Black Ops 7 (בלאק אופס 7) שלא מביא איתו מהפכה או שינוי, כי זה קול אוף דיוטי וזה לא יקרה גם בעידן החדש של מיקרוסופט (Microsoft).
הכותר החדש הוכרז במהלך Xbox Games Showcase 2025 שהיווה חלק מאירוע Summer Game Fest 2025 והוא ממשיך את Black Ops 6 ובצעד קטן בהיסטוריה לוקח אותנו לשנת 2035 שבו יש עולם כאוטי של מלחמה פסיכולוגית וטכנולוגיה מתקדמת. Treyarch ו-Raven Software מבטיחים את “ה-Black Ops הכי גדול אי פעם”, עם קמפיין קואופרטיבי חדשני, מולטיפלייר מהיר וזומבים מסורתיים. אבל האם המשחק מצליח לממש את ההבטחות? אקצר לכם כאן ואגלה לכם שלא מדובר בבלאק אופס הכי טוב או גדול (מספר 2 הוא הגדול מכולם).
הקמפיין
הקמפיין הוא ״הניסיון הנועז ביותר של Treyarch עד כה״ לטענתה – סיפור קואופרטיבי ל-1-4 שחקנים שמתרחש בעולמות פסיכדליים ומשלב אלמנטים של הזיות והרפתקאות משותפות, עם סיום אפי בשם Endgame. הסיפור עוקב אחר יחידת JSOC בהובלת דייוויד מייסון (מילו ונטימיליה) בחקירה של חזרתו של רואול מנדז. הרעיון לשחק בקואופ מרענן ומאפשר חוויה חברתית, אבל בפועל זה מרגיש מבולגן ומתיש.
התחלת הקמפיין היא לא משהו שכבר לא ראינו בסדרה, אך היא גנרית. אתם נכנסים לנעליו של דיוויד מייסון, בגילומו של כוכב סדרת "גיבורים", השחקן מילו ונטימיליה (דמות מוכרת ששימשה כפרוטגוניסט גם ב-Call of Duty: Black Ops II), מפקד יחידת עילית משותפת למבצעים מיוחדים (JSOC – Joint Special Operations Command) ספוילר: המשחק מתחיל עם אולפן חדשות המסביר את המצב העולמי וצמד פרשנים מביא כמה צילומי לוויין ובמקביל מייסון נפגש בבית קברות עם חבר ותיק ושם אנחנו מגלים שפרנק ווד נהרג ובצעד הראשון שלכם בגזרת הגיימפליי אתם תתמודדו מול רובוטים וסייבורגים במשימה הראשונה שלכם.
זה אמנם מרגיש כמו התחלה מבטיחה כשמתחיל הגיימפליי אבל תגלו בהמשך שהמשימות קצרות מדי, הסיפור קופץ בין מציאות להזיות בצורה מבלבלת, והמבנה הלא-ליניארי גורם לתחושה של משחק Warzone-י במסווה של קמפיין. לבד זה פשוט מתסכל – AI חלש ולא עוזר, וההתמקדות בקואופ הופכת את זה למיועד רק לקבוצות. למרות הגרפיקה המרשימה וקטעי הפעולה המהירים, זה רחוק מלהיות הקמפיין הטוב ביותר בסדרה. לקמפיין מגיע ציון 7.
מולטיפלייר
למרות כמה כותרים בלתי נשכחים בעיקר מהגלגול הקודם של הסדרה, קול אוף דיוטי מאז ומתמיד הייתה בסדרה שמבוססת על מצב האונליין – המולטיפלייר. המולטי של שנה שעברה היה טוב, לא מבריק ולא מהפכני כי לא באמת צריך וגם Black Ops 7 זוהר במולטי. 16 מפות 6v6 ו-2 מפות 20v20 בלאנץ’, עם מערכת תנועה Omni משופרת שמאפשרת קפיצות קיר, ספרינטים דינמיים וניווט חופשי יותר. המפות צבעוניות ומגוונות יותר משנה שעברה, מה שנותן תחושה רעננה אחרי BO6. מערכת ההתאמה “Open Moshpit” מפחיתה את ה-SBMM ומאפשרת משחקים כיפיים יותר, ואפשר להגיד שגם הלובים יחסית יציבים.
בין המפות החדשות בולטות Homestead (בית ילדותו של דייוויד מייסון באלסקה תחת זוהר הקוטב), The Forge (מתקן R&D של The Guild על רציף), ו-Den ו-Retrieval שזכו ליופי של עיצוב. קיבלנו גם כמה מהמפורסמות של Black Ops 2: Raid, Hijacked ו-Express – מעודכנות לשנת 2035 אבל שומרות על הזרימה של המשחק החדש.
מערכת התנועה Omni משופרת מוסיפה Wall Jumps (עד 3 ברצף) ו-Wall Running, מה שהופך את הקרבות למהירים ומגוונים יותר – קפיצות קיר ליתרון גובה, דייבים צוללים וסיבובים 360 מעלות בזמן ירי. Tactical Sprint הפך לפרק מיוחד, מה שמאזן את הקצב ומפחית כאוס מוגזם. כל המפות בנויות בשלושה נתיבים (three-lane) שמעודדים אסטרטגיה ופעולה מהירה.
מצבי משחק מגוונים: קלאסיקות כמו Team Deathmatch, Domination, Hardpoint, Kill Confirmed, Search & Destroy, פלוס חדשים כמו Overload (6v6 עם מכשיר שצריך להעביר לאזורי אויב) ו-Skirmish (20v20 עם משימות דינמיות). מצב Open Moshpit כברירת מחדל מפחית SBMM משמעותית, מה שיוצר משחקים מגוונים וכיפיים יותר – לובים מתמשכים (persistent lobbies) מוסיפים חברתיות. 5 39 10
30 נשקים בלאנץ’ שהם די מאוזנים – ARs, SMGs, LMGs, סנייפרים ועוד – עם Overclock שמשדרג ציוד וסטריקים במהלך משחק. פרוגרסיה מאוחדת (גם מקמפיין וזומבים), Weapon Prestige לקאמואים ומאסטרי, ושיתוף בילדים. יש קצת בעיות ספאון ראשוניות ופלינץ’ מוגזם, אבל RICOCHET anti-cheat עובד נכון להיום טוב והלובים כפי שציינתי קודם, יציבים.
בשורה התחתונה זה מולטיפלייר מעולה מלוטש ואפילו ממכר ומושלם לשחק עם חברים, ואם אתם אוהבים CoD קלאסי עם טוויסט מודרני, זה מולטי בגדר חובה. הציון של המולטי – 9.
זומבים
לא קיים משחק קול אוף דיוטי של חברת טריארק ללא זומבים, כי בכל זאת, היא זאת שהמציאה את המוד הזה והייתה הראשונה להכניס אותו לסדרה. הפעם מוד הזומבים חוזר ליסודות הרנד-בייסד עם המפה הגדולה ביותר בהיסטוריה של Black Ops – “Ashes of the Damned” ב-Dark Aether. מצבי Survival, Cursed ו-Dead Ops Arcade 4, והאווירה הפסיכדלית עם אויבים חדשים כמו Ravagers ו-Zursa די מרשימה. 12 פרקס, Ray Guns חזקים וסאונד עוצמתי הופכים את זה לחוויה כייפית.

אבל יש קצת בעיות, כמו זה שהנשקים נחלשים אחרי ראונד 25, חזרה על מכניקות מ-BO6 (ארמור, קראפטינג) וחוסר באוגמנטים. אבל המפה עצומה, העיצוב האומנותי מרשים וה-Easter Eggs מורכבים ואם יש משהו שמתקרב במעט ל BO2 האגדי, זה הזומבים.
אני ממליץ לכם להתנסות במוד הזומבים השנה למרות שאני יודע שרובכם מדלגים על הקמפיין והזומבים וישר קופצים למולטי. ציון הזומבים – 8.
גרפיקה וסאונד
הקונסולות עשו כברת דרך ארוכה בשנים האחרונות בכל מה שקשור לגרפיקה לעומת המחשב, ולמרות שלעולם הן לא תצלחנה להגיע לאותה רמה, הם די קרובות. מבחינה טכנית, המשחק מציע רזולוציות ושני מצבי ביצועים כמצופה ממשחק AAA בקונסולות הדור הנוכחי. עם זאת, בעיות האופטימיזציה הנוכחיות גורמות לכך שרבים מהשחקנים לא חווים את מלוא הפוטנציאל הגרפי של המשחק ב-Xbox Series X.
שימו לב שיש שני מצבי גרפיקה במשחק, מצב 60 הרץ (״איכות״): המשחק פועל ברזולוציה דינמית שמגיעה לשיא של 1440p (Quad HD), ולאחר מכן משודרגת ל-4K (2160p). ומצב 120 הרץ (״ביצועים״): במצב זה, המשחק מוריד את הרזולוציה הפנימית ל**-1080p (Full HD) דינמי**, שגם היא משודרגת ל-4K במכשירי תצוגה תואמים. מעל כל זה יש את טכנולוגיות שיפור תמונה: המשחק משתמש בטכנולוגיות שדרוג רזולוציה כמו AMD FSR Redstone (במיוחד עבור השתקפויות ותאורה ב-ray tracing) וב-FidelityFX CAS (Contrast Adaptive Sharpening) כדי לחדד את התמונה הסופית לאחר השדרוג. למי שהמשחק נראה לו מטושטש (במיוחד במצב 120 הרץ), ממליץ לכם לכבות הגדרות טשטוש תנועה (motion blur)
הגרפיקה בעיניי פשוט יפה לעין – תאורה דינמית, תמיכה ב- HDR ותמיכה ב-Ray Tracing (רפלקציות במולטי) עושים כאן עבודה טובה. המפות צבעוניות ומפורטות, ובאופן כללי קול אוף דיוטי של השנים האחרונות נראה פשוט מרשים ויזואלית (עם זאת, החדש פחות מרשים מבאטלפילד 6).
באשר לסאונד של המשחק החדש, הפסקול פשוט מצוין, אפקטים רועמים (ראונד צ’יינג’ בזומבים מדהים) ודיבוב שחקנים הוליוודיים ברמה גבוהה כמו מייקל רוקר המצוין שזכור כצייד ״יונדו״ ב"שומרי הגלקסיה", וקירנן שיפקה מ״מד מן״. ציון גרפיקה וסאונד – 8.
לסיכום
Black Ops 7 לא מאכזב או גרוע אבל הוא לא משהו שחובה לקנות, במיוחד למי שמגיע מבלאק אופס 6. יש פה חבילה ענקית של מולטיפלייר וזומבים שמצילים את החסרונות בקמפיין הדי מאכזב. אם אתם מחפשים שעות של כיף ומשחק יריות חדש ומרענן, בלאק אופס 7 עשוי להיות התשובה לכך. הקמפיין? דלגו עליו והתמקדו בשאר.
ציון סופי: 8/10
ביקורת - Black Ops 7
Black Ops 7 לא מאכזב או גרוע אבל הוא לא משהו שחובה לקנות, במיוחד למי שמגיע מבלאק אופס 6. יש פה חבילה ענקית של מולטיפלייר וזומבים שמצילים את החסרונות בקמפיין הדי מאכזב.



