סוף עידן? EA שוקלת להפסיק להשתמש בשם FIFA במשחקי הכדורגל שלה

למנכ"ל EA נמאס מהשם FIFA, מילה בת 4 אותיות שעולה לחברה מיליארדים ומגבילה את משחקיה

באוקטובר שנה שעברה, נחשף ש-EA שוקלת לוותר על השם פיפ"א (FIFA) ממשחקי הכדורגל שלה בעתיד. ה"ניו יורק טיימס" טען אז כי הדבר נובע בעיקר מעלויות הרישוי. פיפ"א ביקשה מ-EA לשלם כפול ממה שהיא כבר עושה כדי להשתמש בשם. בשביל לסבר את האוזן, מדובר על תשלום עצום של מיליארד דולר כל ארבע שנים, רק עבור הזכות להשתמש בארבע האותיות האלה בחזית הקופסה.

FIFA 22- האחרון בסדרת פיפא?

EA רוצה את נייקי, לא רק את אדידס

מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון, חשף כי הוא מאמין שלחברה עדיף לסיים את מערכת היחסים שלהם עם פיפ"א, מכיוון שהרישיון מהווה "מכשול".

כשאנחנו מסתכלים על העתיד, אנחנו רוצים להגדיל את הזיכיון, ולמרבה האירוניה רישיון פיפ"א למעשה היווה מכשול לכך. השחקנים שלנו אומרים לנו שהם רוצים יותר מותגים תרבותיים ומסחריים הרלוונטיים להם בשווקים שלהם. מגוון רחב יותר שמוטמע במשחק […] מותגים כמו נייקי. אבל בגלל שלפיפ"א יש מערכת יחסים עם אדידס, אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה".

[the_ad id="54493"]

הוא המשיך והסביר שהתוכן ש-EA רוצה להכניס למשחקים, כולל מצבי משחק חדשים, מעוכב על ידי הרישוי של פיפ"א. למשל, ההגבלה במשחק 11v11.

רישיון פיפ"א שלנו למעשה מנע מאיתנו לעשות הרבה מהדברים האלה. שוב, פיפ"א הוא רק השם שעל הקופסה, אבל הם מנעו את היכולת שלנו להסתעף לאזורים ששחקנים רוצים. אנחנו צריכים רמה של חופש להיות באמת יצירתיים, חדשניים ולהתנסות בשוק

החלופה: EA Sports FC

עוד הוסיף ווילסון וטען כי לשחרר באופן עקבי משחק חדש בכל שנה הוא "לעשות דברים מהר", אבל היי, מה אני יודע. כך או כך, נראה יותר ויותר סביר שנראה את משחקי פיפ"א ממותגים כ"EA Sports FC". החברה רשמה בעלות על שם זה באוקטובר.

הסכם החסות הנוכחי של EA ל- FIFA נחתם לפני כעשור ויסתיים בשנה הבאה לאחר המונדיאל בקטאר. EA האריכה את החוזה שלה מול 'פיפפרו' (FIFPro), איגוד שחקני הכדורגל העולמי FIFPro, שמעניק לה גישה לדמויות ולשמותיהם של כדורגלנים מקצועיים. FIFA 23 יגיע או לא? כנראה שכן, סיכוי גדול שהוא יהיה האחרון בסדרת פיפא.

מקור:  VGC

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

הכלבים האלו לא רוצים לשלם עבור הזיכיון של השם מיליונים
גם ככה PES מת והם יודעים את זה
אז למה להשקיע בשחקנים?

צודק! EA תמיד חושבת על הכיס השמנמן שלה חחח

אלאק שם עם 4 מילים. זה פיפא! כל העולם מכיר. מנכ״ל מנסה לקבל מחיר טוב לרשיון