אינטל מעלה הילוך: כרטיס המסך Xe-HPG יתחרה מול RTX 3080 ו- RX 6800 XT

ישועה בעתיד לחוסר המלאי? כרטיס ההיי-אנד לגיימינג של אינטל נחשף בתמונה ראשונה והשמועות מדברות על כך שהוא יתחרה ישירות בכרטיסי הדגל של AMD ואנבידיה


היוטיובר Moore’s Law is Dead ("חוק מור מת"), שמקורותיו לגבי חברת אינטל היו אמינים בעבר, פרסם תמונות של דגם ES (סמפל בדיקה- engineering sample) מוקדם של כרטיס המסך השולחני של אינטל מבוסס Xe-HPG. הדגם שצולם מכמה זוויות מצויד ב -512 יחידות עיבוד, מה שאומר שמדובר בדגם החזק ביותר עליו עובדת החברה.

על פי המידע החדש, כרטיס הגיימינג של אינטל Xe-HPG עשוי לכלול תדרים של עד 2.2 ג'יגה הרץ, קצת יותר גבוה מאלה של אנבידיה (NVIDIA), אך בטווח הנוכחי של AMD Radeon RX 6000. הדגם שנבדק מכיל זיכרון GDDR6 בגודל 16GB עם זיכרון-בס של 256 סיביות, שכבר אושר קודם לכן באמצעות מקורות מרובים. נתונים לגבי צריכת החשמל המירבית (TDP) של הכרטיס מצביעים על עד 275 ואט. הכרטיס כולל 2 מחברי חשמל עם 8 פינים ו -6 פינים. טווח ה- TDP חל כמובן על דגמי כרטיס הגיימינג לנייחים.

Intel Xe HPG DG2 512EU

על יצור הכרטיס תהיה אחריות TSMC ותהליך היצור יהיה 6nm, השמועות גורסות כי הכרטיס המדובר יתחרה ישירות בכרטיסי הדגל של 2 החברות המובילות (והיחידות) בתעשייה, AMD ואנבידיה. הכוונה היא שהכרטיס יציע ביצועים בין כרטיסי המסך GeForce RTX 3070 ו- RTX 3080 מבית NVIDIA או שישתוו ל- RX 6800 XT של AMD.

Intel Xe HPG 3080 6800XT

מעניין לציין גם כי אינטל עובדת על מתחרה לטכנולוגיית ה DLSS של אנבידיה, אשר נקראת באופן פנימי XeSS. המשמעות היא שמשפחת כרטיסי המסך של אינטל DG2 תומכת במעקב אחר קרניים מואצות בחומרה (רייטרייסינג), כמו גם בטכנולוגיית שדרוג ברזולוציה משלה. אין זה אומר ששתי התכונות יהיו זמינות לקהל הרחב עם ההשקה.

לקריאה נוספת:

"Moore’s Law is Dead" לא מזכיר תאריך השקה אפשרי לדגם הספציפי, אך הוא אומר כי סביר להניח כי הכרטיס לא יהיה מוכן לפני הרבעון הרביעי של השנה. יש לצפות לזמינות רחבה יותר בשנת 2022.

מקור: videocardz


כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפה בכל התגובות