EA רוכשת את מפתחת Titanfall

חברת אלקטרוניק ארטס רוכשת את חברת ריספאון בסכום כולל של 445 מיליון דולר

כברת דרך ארוכה עברו האנשים הבכירים שיושבים בראש חברת ריספאון (Respawn), עד להודעה על רכישתה על ידי חברת EA בסכום של 445 מיליון דולר. התשלום יחולק ב-151 מיליון במזומן פלוס 164 מיליון באופציות לעובדים ועוד 140 מיליון דולר בונוסים בהתאם לביצועי החברה בעתיד (עד שנת 2020).

חברת ריספאון הוקמה בשנת 2010 על-ידי יוצאי חברת הפיתוח “אינפיניטי וורד” (יוצריה המקוריים של סדרת קול אוף דיוטי) ובראשם וינס זאמפלה שמכהן עד היום כמנכ”ל החברה ושותפו לאורך השנים, ג’ייסון ווסט. את המשחק הראשון שלה, טייטנפול, חשפה החברה 3 שנים לאחר היווסדה והיום אנחנו כבר אחרי הכותר השני שלה. למרות הביקורות הטובות לשני המשחקים, המשחקים לא זכו להצלחה גדולה במכירות.

חברת אינפיניטי וורד (IW) הוקמה בשנת 2002 על ידי יוצאי חברת “2015” כדי לפתח תשובה מוחצת למשחק היריות המצליח “מדאל אוף הונור” (Medal of Honor: Allied Assaul) שהפיצה חברת EA, והמשחק הראשון שהיא פיתחה נקרא “קול אוף דיוטי” והוא שוחרר בהפצה של אקטיוויז’ן ב-2003. המשחק זכה להצלחה אדירה ואקטיוויז’ן דאגה לספח את החברה אליה בחוזי הפצה לשנים ארוכות.

השאר כמובן היסטוריה וחברת EA כבר מזמן הזניחה את המותג MOH, אך אפשר לראות ברכישה הזו של ריספאון סוג של סגירת מעגל. אנדרו ווילסון, מנכ”ל EA הגיב לעסקה:

שותפותנו הוותיקה מעוגנת ברצון משותף לדחוף את הגבולות ולספק חוויות חדשות וחדשניות עבור שחקנים ברחבי העולם. ביחד, הבאנו את זיכיון טיטנפול, ועכשיו עם צוות Respawn שהצטרף ל EA, יש לנו תוכניות מרגשות להשיג דברים מדהימים עוד יותר בעתיד.

וינס זאמפלה, שחתום אולי באופן כמעט מוחלט על הצלחתה של סדרת קול אוף דיוטי רמז כי העסקה לא נבעה מקשיים כלכליים:

הרגשנו שעכשיו הגיע הזמן להצטרף לחברה מובילה בתעשייה שמביאה את המשאבים והתמיכה הדרושים להצלחה ארוכת טווח, תוך שמירה על התרבות והחופש היצירתי שלנו. EA הייתה שותפה מצוינת לאורך השנים עם טיטנפול וטיטנפול 2, ואנחנו נרגשים לשלב את החוזק שלנו. זהו הצעד הבא הגדול עבורנו ועבור הגיימרים.

ההודעה על הרכישה גם מאשרת כי ריספאון עדיין עובדת על המשחק שלה בזיכיון מלחמת הכוכבים, אשר הוכרז בחודש מאי 2016. חדשות אלה מגיעות רק כמה שבועות לאחר ש- EA הודיעה שהיא סוגרת את האולפן Visceral Games.

מקור: news.ea.com

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

EA ידוע בהתנהגות ההזויה שלה לקנות חברות מצליחות ולחסל אותם כליל. EA הרסה את כול מה שהיה טוב בגיימינג וחבל