המפרט של Xbox Scorpio נחשף רשמית

מיקרוסופט הזמינה את Digital Foundry מ-EuroGamer להצצה ראשונה ובלעדית לטכנולוגיה של קונסולת האקסבוקס הבאה המכונה בשם הקוד 'פרויקט סקורפיו', וכך נחשף המפרט המלא שלה וכן תמונות ראשונות של ערכת השבבים ומערכת הקירור. בסרטון של Digital Foundry למעלה ניתן הסבר ופרטים על כל הרכיבים.

'שישה Teraflops', זה המספר בו נקבה מיקרוסופט כשהכריזה על ה-Xbox Scorpio ב-E3 שנה שעברה, ולפי DF, היא עומדת במטרה. להלן המפרט:

  • מעבד: שמונה ליבות (x86) מותאמות במהירות שעון 2.3GHz.
  • מעבד גרפי: 40 יחידות עיבוד מותאמות במהירות 1172MHz.
  • זיכרון: 12GB GDDR5.
  • רוחב-פס הזיכרון: 326GB/s.
  • אחסון: דיסק קשיח 1TB בגודל 2.5".
  • כונן דיסקים: 4K UHD Blu-ray.

הקונסולה תשתמש בגרסה מותאמת ומשודרגת של מעבד AMD, ה-'Jaguar', אותו אחד שנמצא ב-Xbox One, PS4 ו-PS4 Pro. אצל הסקורפיו המעבד מהיר יותר מן השלושה האחרים, במהירות 2.3GHz הוא עוקף את מעבד ה-PS4 Pro ב-200MHz וה-Xbox One ב-450MHz, אבל עדיין נשאר עם מטמון של 4MB L2.

המעבד הגרפי, מבוסס חלקית על השבב של פולריס (AMD), מחזיק 40 יחידות עיבוד, מספר העולה על ה-36 של PS4 Pro. ויותר חשוב, מהירות השעון אצל הסקורפיו תהה 1172MHz לעומת 911MHz של PS4 Pro המתחרה. ב-DF מעריכים שהתוצאה תהיה ביתרון של 43% לאקסבוקס החדשה על פני ה-PS החדשה של סוני בסוגיית כוח עיבוד.

רוחב הפס של הזיכרון הוא 326GB בשנייה מה-12GB זיכרון RAM. חלק העריכו כי הקונסולה תשתמש ב-GDDR5X אך לא זה המצב והיא משתמשת בGDDR5. שמונה במתוך ה-12GB יוקצו למשחקים, בניגוד ל-5 של ה-PS4 Pro.

מהניתוח עולה שכל החלקים עברו התאמה/שדרוג של מיקרוסופט, כך שאף אחד מהם לא בסטטוס 'חלק מחשב' שאפשר לקנות ולבנות לבד. ממיקרוסופט נמסר שיותר משישים שינויים נעשו בצינור עיבוד הנתונים כדי להעלים את התחומים שהשפיעו לרעה על ביצועי משחקים בעבר.

באשר לפתרונות קירור, העיצוב בו בחרה מיקרוסופט היה תא אדים בדומה לעיצוב הרפרנס של NVIDIA בסדרת 10 החדשה; מה שאומר למעשה שכל החום ייצא מאחור, ולא נראה עוד פתחי אוורור למעלה. מיקרוסופט הוסיפה שגם משחקי Xbox One ו-360 ירוויחו מהכוח של סקורפיו, אך זה כבר תלוי במפיצות המשחקים.

Xbox One Scorpio תהיה הקונסולה החזקה ביותר כשתראה אור; תאריך ההשקה, המחיר ושמה הרשמי ייחשפו ב-E3 בקיץ הקרוב.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות