הדקו חגורות; גביע העולם ב- Overwatch יוצא לדרך

Overwatch_World_Cup

"שימו לב חיילים וחיילות, הרפתקנים, מדענים ואנשים מוזרים אחרים — גביע העולם ב-Overwatch מחפש גיבורים…וזה תלוי בכם מי יענה לקריאה."

כך פתחה בליזארד את הודעתה הרשמית והחגיגית המכריזה על אירוע גביע העולם ב-Overwatch בחסותה ומימונה, בו צפויות להשתתף כ- 60 מדינות מכל רחבי העולם, וגמר שייערך בתערוכת Blizzcon הקרובה שצפויה להתקיים בנובמבר.

ow1
בליזארד מציינת כי ישנם ארבעה שלבים בטרם יקבעו הקבוצות שישתתפו בתערוכת Blizzcon; השלב הראשון הוא שלב ההכרזה על התחרות, שלב שאין צורך להרחיב עליו במילים…השלב השני הוא שלב ההצבעה אשר יקנה לקהילה יכולת לקבוע מי הם המועמדים שייצגו את המדינות שלהם, כאשר כאן כדאי להעביר שתי נקודות חשובות, האחת היא: ניתן להצביע למועמד באותה מדינה שאליה משויך חשבון ה-Battle.net שלכם, ובנוסף רשימת המועמדים תהיה מורכבת מדמויות שהן לא בהכרח רק שחקנים מקצועניים, אלא גם דמויות מוכרות אחרות, לרבות אף שחקנים מקצועניים במשחקים אחרים…באופן די מוזר; כמו לדוגמה במקרה הזה בו השחקן FORG1VEN מהמשחק League of Legends מוזמן להתחרות בגביע העולם שמתקיים במשחק Overwatch.

השלב השלישי הוא שלב המוקדמות ברשת כאשר בסופו יקבעו מי הן 16 הקבוצות שיתחרו בתערוכת Blizzcon, ולבסוף השלב הרביעי והאחרון, הכרזת הקבוצות שיסעו לתערוכה עצמה, כמובן בסיוע ומימון של המארחת.

ow2

בבליזארד לא מתייחסים לאירוע כאל אירוע eSports, אלא סוג של פעילות קהילתית בה הקהילה בוחרת את השחקנים המשתתפים, ולבסוף זוכה לראות אותם מייצגים את מדינתם. וכדי שלא נטעה בטעות לחשוב שמדובר בתחרות, אז לא, גם פרס כספי אין פה.

מצד אחד האירוע נחשב לתחרות, ומצד שני מדובר בתחרות שאין בה פרסים, מלבד כמובן  אותו ערך ההשתתפות של כל המעורבים בתחרות, שחלילה לי לזלזל בו.

אין ספק שהאירוע יזכה לחשיפה רבה, ובטח יהיה מספר לא מבוטל של שחקנים מקצועניים, או כאלה שרוצים להיות מקצועניים, או דמויות מוכרות בעולם ה-eSports כפי שצוין, שיקחו חלק בו. מצד שני, קשה גם שלא לשים לב לכך שבבליזארד נוקטים בגישה מאד שמרנית בנוגע למעורבותם בקהילת ה- eSports של המשחק, מה שמתבטא בעיקר בעבודה מאחורי הקלעים, כאשר עיקר ההשקעה בפרסים עד כה מגיעה בעיקר מבחוץ.

כך או כך, יהיה מעניין לראות איך העסק יתגלגל.

ow3

 

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות