רשמים מהבטא: Overwatch הוא הפצצה הבאה של בליזארד

12188450_10207002056383445_598077640_n

Overwatch הוא המשחק הגדול הבא של בליזארד שכבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. יצא לנו לנסות את הבטא הסגורה של המשחק, וכבר נגלה שהחלק הקשה במשחק, הוא לצאת ממנו…

ביום רביעי האחרון, 28 לאוקטובר, בשעות הבוקר המוקדמות, הגיעה אליי למייל ההודעה המשמחת שגם האתר גיימפרו נכלל ברשימת המוזמנים לבטא של Overwatch, ומאז, אני חושב שמצאתי את המשחק שחיפשתי, הרבה מאוד זמן. Overwatch הולך להטביע חותם בז'אנר ה-FPS מבוסס הקבוצות הפופולארי, ויש לו את כל הסיבות להצליח.

מי אתה Overwatch?

בעברי, הייתי שחקן TF2 תחרותי, נהנתי מאוד מהמשחק עד לנקודת השבירה, בה המשחק הפך לחינמי וקהילת המשחק הוצפה על ידי שחקנים חינמיים שמחפשים כובעים, כובעים, ועוד כובעים במקום באמת לשחק. מאז, אני מסתובב כחסר בית בכל הנוגע לז'אנר הספציפי הזה של משחקי FPS, אף משחק לא הצליח להשלים את החסר והכל הרגיש פחות טוב. ואז.. אז הגיע Overwatch.

Overwatch הוא משחק יריות מגוף ראשון שנורא מתבסס על משחק קבוצתי. ישנם 18 גיבורים במשחק, שמתחלקים לארבעה קלאסים: Tank, Defense, Support ו-Offense. כל קלאס מביא את התוספת המשמעותית שלו להרכב הקבוצה, ובמקרים מסוימים יהיה חוסר בגיבור אחד מסויים, ולא בקלאס מסוים של גיבורים (אתם בקבוצה בלי Medic? יהיה לכם הרבה הרבה יותר קשה).

כרגע יש במשחק שני מודים "שחיקים", הראשון הוא Payload, מוד שלא יהיה זר להרבה ששיחקו משחקים בסגנון (בעיקר TF2), במוד הזה יש 2 קבוצות, אחת זו קבוצת ההגנה ואחת זו קבוצת ההתקפה. קבוצת ההתקפה צריכה להניע אובייקט מנקודת ההתחלה לסיום בכמה דקות (יש צ'קפוינטים בדרך שמאריכים את תקופת הזמן), וקבוצת ההגנה כמובן, צריכה למנוע מהקבוצה התוקפת להזיז את האובייקט בכל מחיר.

המוד השני שזמין כרגע למשחק הוא Point Capture, במוד הזה יש שתי נקודות (A ו-B) וכמו ב-Payload, שתי קבוצות, קבוצת הגנה וקבוצת התקפה. על קבוצת ההתקפה לכבוש את שתי הנקודות בזמן קצוב, במכה אחת או ב3 צ'קפוינטים. אם קבוצת ההגנה לא מצליחה למנוע מקבוצת ההתקפה לכבוש את הנקודות עד תום הזמן, קבוצת ההתקפה מנצחת.

הקלאסים (צעדים) הראשונים שלי

מאז המשחק הראשון, הקסם במשחק שבה אותי, הגרפיקה הקרטונית הכניסה אותי חזק לאווירה ביחד עם הגיבורים הצבעוניים והמפות שלקחו אותי לכמה יעדים אקזוטיים (מצרים, לדוגמה). המשחק הזה הוא מסוג המשחקים שקל ללמוד אותם, אך קשה להתמקצע בהם. לאחר התנסות עם כמה גיבורים, בחרתי את ה-Widowmaker, הצלפית מבין גיבורי המשחק, הנשק שלה הוא אחד הנשקים היותר מעניינים שפגשתי במשחקי מחשב.

כאשר יורים בנשק ללא כוונת בעזרת הלחצן השמאלי, הוא רובה אוטומטי (לא רע בכלל) כאשר מכוונים הנשק הופך לרובה צלפים לכל דבר. הצלף לא חזק ומרשים מהרגע הראשון, במהלך הכיוון הוא "טוען" את כוחו מ-0 אחוז ל-100 אחוז במהירות כאשר ככל מספר האחוזים גבוה יותר, כך הנזק שתבצע הירייה גדול יותר, המד גם מתאפס לאחר כל ירייה מה שמאלץ קצת סבלנות והרבה ערנות.

דמויות "רגילות" דורשות ירייה אחת בראש בטעינה של 100 אחוז לחיסול, ודמויות טנק דורשות קצת יותר עבודה (3-4 יריות טובות).

עוד בארסנל של ה-Widowmaker, וו אחיזה להגעה למקומות אסטרטגיים ומוקש שמשחרר גז רעיל לכל מי שיהיה ברדיוס שלו. היכולת המיוחדת של ה-Widowmaker היא היכולת להרכיב משקפיים שיראו את כל האובים, גם מאחורי קירות, מה שעוזר מאוד לכל צלף שמחפש את הראש הבא על הכוונת.

mercy-overwatch-girl

דמות נוספת ששיחקתי ונורא נהנתי ממנה היא Mercy, היא הדמות שבעצם משחקת את תפקיד ה-Medic ב-Overwatch והיא אחת הדמויות היותר חשובות ויותר מהנות במשחק. הרבה אנשים פחות אוהבים לשחק דמויות בסגנון הזה, בעיקר מהסיבה שהן דמויות שבעצם מקדישות את חייהן לתמיכה ורק לתמיכה בשאר חברי הקבוצה, אלמנטים התקפיים אכן קיימים למקרים "דביקים" אך המטרה היא לא להשתמש בהם אף פעם.

האם לשחקנים שמעדיפים להיות אלו שהורגים ושבאור הזרוקורים יש מה לחפש בדמות שהיא כל-כך ממוקדת תמיכה? על הרבה משחקים אחרים, אני אגיד לכם שלא, אבל ב-Overwatch התפקיד הזה הוא כל-כך כיף ומהנה, שגם שחקן שאוהב להיות ההוא המטורף עם רצפי הריגות שמגיעים ל-20 ויותר יהנה.

השינוי המבורך בדמות המרפאת שמביא Overwatch הוא הצורך לשנות את סוג התמיכה בשבריר שנייה, מה שהופך את המשחק בדמות כזאת להרבה יותר מעניין. מה הכוונה? אז ככה, למרסי יש שתי אופציות ב"רובה" התמיכה שלה, האופציה הראשונה היא להחזיר חיים לחברים בקבוצה (החיים לא חוזרים אוטומטית במשחק), והשנייה היא לתת בוסט לנזק שעושה חבר הקבוצה ביריות שלו.

הצורך המתמיד לבחון את שני סוגי החיזוקים הופך את המשחק כדמות המרפאת לאחד הדברים היותר מעניינים במשחק וזה משהו שלבליזארד מגיעות הרבה נקודות עליו. מרסי יכולה גם להחיות אויבים במהלך המיוחד שלה, דבר שעשוי לעשות את ההבדל בין נקודה שנכבשה לבין נקודה שעדיין בידי הקבוצה המגנה, ובכלליות לשנות את הקצב בכל קרב.

הממשק ידידותי

מעבר לקלאסים שיצא לי לשחק, אדבר קצת על הממשק הכללי של המשחק. המשחק נורא ידידותי לשחקנים שחדשים לסוג המשחק הספציפי של Overwatch, לדוגמה, במסך בחירת הגיבורים בקבוצה, בצד ימין של המסך יופיעו הערות על מבנה הקבוצה כמו "No support Heroes" או לחילופין "Too Many Snipers". מה שיוביל לדיון קצר בצ'אט הקבוצתי ולבסוף לבניית הקבוצה המושלמת למשימה.

בנוסף, טיפים להתמודדות עם דברים שהרגו אתכם יופיעו בצד שמאל העליון של המסך ברגע שתחזרו לשדה הקרב, נהרגתם על ידי היכולת המיוחדת של Solider76 לדוגמה? המשחק יציע לכם את הדרך המושלמת להימנע מהמוות הזה בפעם הבאה.

הקהילה מבינה עניין

דבר נוסף שנורא נהנתי ממנו הוא הקהילה, השיח לפני קרב, במהלכו ואפילו בסופו הוא שיח נורא בוגר וענייני כיאה למשחקים מהסוג הזה. הערות, הארות, בקשות ועוד יעלו בצ'אט הקבוצתי ויאפשרו התארגנות מקצועית ויעילה יותר, שיח נכון מוביל לנצחון. הדבר המדאיג היחידי פה הוא שהקהילה כרגע נורא מצומצמת ומורכבת בעיקר מסטרימרים, עיתונאים ושחקנים נורא וותיקים, והקהילה כרגע לא משקפת את הקהילה שעשוי לצבור המשחק בעתיד. כך או כך, אני מאמין שהקהילה תמצא פתרונות להפרדה בין השחקנים שהם יותר נוטים לקז'ואל ובין האלו שמחפשים את המשחקים הקצת יותר תחרותיים.

הדינמיקה המדהימה בין הקלאסים

עוד משהו שמוסיף המון לקבוצתיות במשחק הוא העיצוב הכמעט מושלם של הדמויות, במיוחד אלו שתומכות. הדמויות מעוצבות בצורה טובה כל-כך שכל דמות מרגישה חיונית, אך לעתים המשחק יאלץ את השחקן לצאת קצת מאזור הנוחיות לטובת הקבוצה, או פשוט להתמקצע בכמה דמויות. כל קרב מרגיש שונה בהתאם למטרה הקבוצתית ולמבנה הקבוצה הנגדית.

קשה להיות קבוצה שתוקפת בלי טנק שיגן על התוקפים ויניע את הכוח, קשה להיות קבוצה מגנה בלי דמות מרפאת, וקשה להתמודד עם צלף בלי צלף נגדי. הצורך להרגיש ולשמש בורג חשוב במערכת לעתים רבות יגבר על הצורך להיות מסמר הערב עם רצף ההריגות הכי גבוה, ואפילו אם מישהו הוא לא השחקן עם הכי הרבה הריגות, הוא ימנה בין השחקנים שהכי תרמו לקבוצתם בסוף המשחק, מה שמתגמל גם את השחקנים שבאמת מחפשים לשחק קבוצתי יותר. וזה, מה שבסופו של דבר, הופך את Overwatch למשחק הקבוצתי הטוב שהוא, ואולי הכי טוב שאי פעם היה.

אםהגעתם לחלק זה בסקירה שלי ואתם מאוהבי ז'אנר ה-Team Based FPS, כנראה שגם בלעדי ההבטחה שלי שמגובה בנסיון, לא תהססו בנוגע לקניית המשחק בעתיד, ואם אתם כאלו וכן מהססים, אני ממליץ לכם בחום להפסיק. אני יכול להגיד באמונה שלימה ש-Overwatch יכבוש את עולם הגיימינג ברגע שישוחרר, ויספק לא רק את אוהבי הקבוצתיות אלה גם את אלו שאוהבים להיות רוצחי סולו. זו לא הכתבה האחרונה שלי על הבטא של Overwatch, כתבות נוספות יגיעו בהמשך, אם כמובן, אצליח לצאת… מהמשחק, שזה בנתיים הדבר שאני הכי מתקשה בו, אקווה שכך זה גם ישאר.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

זה המשחק שאני מחכה לו בטירוף
מצי נראה לכם שיצא בערך? שנה הבאה?

אם זה בליזארד אז קח בחשבון שהדבר היחיד שלא מענין אותה זה לשחרר את המשחק כמה שיותר מהר וזה טוב לשחקנים

סקירה מעולה ספיר -_-
מקנא בך שאתה משחק כבר. שמתי עין על המשחק הזה הרבה זמן

3
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x