המדריך השלם לקניית משחקים ברשת

חנות משחקים

תעשיית המשחקים עוברת בצעדים גדולים לעבר עתיד בו משחקים יימכרו ברובם באופן דיגיטלי,עד שזה יקרה, קיימים עדיין לא מעט משחקים אותם אתם יכולים לרכוש בחנות, עותקים פיזיים. המדריך הבא ינסה לכוון אתכם אל עבר העתיד הדיגטלי שכבר כאן כמה שנים, וייעץ לכם איפה ומתי קונים משחקים ברשת.

[dropcap]ה[/dropcap]דרך שבה אנו רוכשים משחקים בשנים האחרונות, הפכה לפשוטה ומהירה יותר. במקום ללכת לחנות או לחכות למשלוח מהדואר ואז לבצע התקנה ממספר דיסקים (7 במקרה של GTA V למשל), אנחנו יכולים להיכנס לחנות באינטרנט, לשלם ולהוריד את המשחק. אבל, לא רק ה"איך" אנחנו קונים חשוב, אלא גם ה"כמה". משחקים הם כידוע לא הוצאה קטנה, לפחות לא במועד ההשקה שלה, אבל אם נדע מהיכן לקנות ומתי, נוכל לרכוש משחקים במחירים נמוכים מאוד ולחסוך לא מעט כסף.

חנויות דיגיטליות לרכישת משחקים

חנויות מומלצות: GOG ,Steam, Origin, Uplay

אלו הן חנויות דיגיטליות של מפיצות משחקים (לדוגמה, Uplay היא של יוביסופט ו-Origin של EA) שמוכרות את המשחקים באופן ישיר. פשוט לקנות ולהוריד. בנוסף, לכל חנות יש תוכנה שנותנת שירותים נוספים מעבר למכירת המשחק כמו הוספת חברים, אצ'יוומנטים ועוד. המשחקים שנרכשים מחנויות אלה, יפעלו רק דרך התוכנה ממנה הם נקנו.

steam-new-record
סטים, החנות הדיגיטלית הגדולה והפופולארית בעולם

היוצאת מן הכלל בעניין זה היא GOG, שהמודל שלה הוא למכור משחקים ללא DRM, כלומר ללא תלות בתוכנה. התוכנה של GOG Galaxy – GOG, לא חייבת לפעול ברקע כדי לשחק במשחק, אך אם ברצונכם להזמין שחקנים לאונליין, להרוויח אצ'יוומנטים או לדבר עם חברים, אתם תרצו להפעיל את המשחק דרך התוכנה.

חנויות שמוכרות באנדל (חבילה) מוזל של משחקים

חנויות מומלצות: Humble Bundle, Bundle Stars, The Free Bundle

חנויות בסגנון הזה מוכרות באנדל של משחקים במחיר קבוע או בשיטת "שלם כמה שתרצה". את המשחקים אפשר להוריד ישר למחשב אבל לפעמים יש משחקים שנצטרך להפעיל רק עם מפתח שנקבל מהחנות. כדי להוסיף עניין, חלק מהחבילות שנמכרות מגיעות עם מכנה משותף שהוא משחקים של מפיצה או מפתחת מסוימת, משחקים בז'אנר או סגנון מסוים וכד'.

החנות הפופולארית בעולם לבאנדלים היא Humble Bundle שמציעה לעיתים דילים די מטורפים למספר משחקים בחבילה. מה שמייחד את החנות הוא האפשרות לתרום חלק מהעלות (הנמוכה) לאגוני צדקה בעולם.

מבצע טיפוסי בהאמבל באנדל
מבצע טיפוסי בהאמבל באנדל

The Free Bundle מציעים באנדלים של משחקים אינדי חינמיים, אך יחסית אנונימיים.

חנויות דיגיטליות לרכישת מפתחות (סידיקי) למשחקים

חנויות מומלצות: Green Man Gaming, Gamesplanet, GamersGate, GetGames

זאת הקבוצה הכי נפוצה מבין כל החנויות. הן לא מוכרות באופן ישיר את המשחק, אלא נותנות לכם מפתח לאחת מהחנויות של המפיצות ושם אתם מפעילים את המשחק. ל- Humble Bundle גם יש חנות למכירת מפתחות בשם The Humble Store.

לכל החנויות לרכישת מפתחות שהוזכרו כאן אין תוכנה ייעודית, פרט ל-Green Man Gaming, אך היא לא נחוצה כדי לשחק במשחקים ובעצם משמשת יותר כמו מנהל הורדות.

מבצעים

לאחר שאנו יודעים כבר היכן לקנות. שאלת העיתוי מגיעה, מתי כדאי?

בחנויות הדיגיטליות השונות תמיד יש מבצעים על משחקים, אבל המבצעים הגדולים באמת, מגיעים בתקופות קבועות כמו בחג המולד (15 לדצמבר עד תחילת ינואר) , ליל כל הקדושים (סוף חודש אוקטובר), חג הפסחא (אפריל – מאי) ועוד, ונמשכים כשבוע עד שבועיים. בנוסף, יש גם מבצעים גדולים לפני כניסת עונה חדשה וכך אפשר למצוא מבצעי תחילת קיץ (יוני – יולי) או אביב. יש גם מבצעים מאורגנים של מפתחת או מפיצה מסוימת ואפשר להשיג משחקים בהנחות של 50% ואף יותר.

ORIGIN-ON-THE-HOUSE

EA למשל, נותנת משחק חינם שמתחלף מידי פעם (כרגע היא נותנת את Zuma's Revenge) וגם יש מבצעים טובים על משחקים ב- Origin לעיתים קרובות.
כדאי מאוד גם לעקוב אחרי Humble Bundle, שלפעמים מציעים באנדל עם משחקים ממפיצות גדולות (כמו EA או SEGA) במחירים נמוכים מאוד. גם הבאנדלים הרגילים מציעים משחקים טובים, במחירים שלפעמים לא עוברים את ה-10$ ל-7 עד 10 משחקים ואף יותר, ואם אתם אוהבים לשחק בסמארטפון יש גם באנדלים שכוללים משחקים למובייל באתם מחירים ולפעמים פחות.

ב- Gamesplanet אין כמעט משחק שלא מגיע עם הנחה. החנות בעיקר ידועה במתן הנחות יפות של 20% ויותר על הזמנה מוקדמת של משחקים, אז אם אתם בטוחים שאתם הולכים לשחק במשחק מסוים, שווה לבדוק שם.

מבצעי sale סטים

ב- Green Man Gaming מקבלים את ההנחות המשמעותיות בעזרת קוד קופון שמקישים לפני הקנייה. אפשר לקבל בעזרתו עד 25% לרוב. את הקופונים להנחות תוכלו לקבל אם תרשמו לרשימת התפוצה של החנות או בעזרת חיפוש ברשת. יש להם גם את מועדון GMG VIP, שההצטרפות אליו היא חינמית ברגע שאתם פותחים משתמש, ושם תוכלו למצוא הנחות יפות על מגוון רב של משחקים.

עצה נוספת שתעזור לכם לחסוך – משחקים מסוימים יוצאים כעבור שנה בערך מההשקה שלהם בגרסה מחודשת עם כל ההרחבות והעדכונים שיצאו למשחק במהלך התקופה במחיר של המשחק המקורי ואפילו נמוך ממנו. אם תהיה לכם הסבלנות לחכות עוד, תהיה גם הנחה על הגרסה המחודשת של 50% ואף יותר. כך אפשר לקבל משחק מלוטש יותר, עם כל התוספות ובמחיר זול. כמובן שאופציה זאת תקפה למי שמעוניין לשחק במשחק אבל לא בכל מחיר.

איך לעקוב אחרי המבצעים

קודם כל, אתם יכולים לבנות רשימת משחקים שאתם מעוניינים בהם (Wish List) בחנויות השונות. בסטים יודיעו לכם כל פעם שמשחק שהוספתם לרשימה נמצא בהנחה וב-Gamesplanet תוכלו גם להציב מחיר מטרה שבו תהיו מוכנים לקנות את המשחק והחנות תודיע לכם כשהמשחק יתומחר במחיר שהצבתם.

באתר IsThereAnyDeal תוכלו לראות את המידע המקיף ביותר בנוגע להנחות על המשחקים ממגוון גדול של חנויות וגם תוכלו לראות את המחירים שבהם המשחק תומחר בעבר. במקרה שיש קופון הנחה ב-Green Man Gaming למשחק הוא גם יפורסם. בנוסף, תוכלו לראות נתונים נוספים על המשחק כמו איזה DRM נדרש למשחק, איזה הרחבות קיימות למשחק, קישור לביקורות על המשחק, סרטוני יוטיוב ועוד. אם תתחברו לאתר דרך משתמש הסטים שלכם, הוא ימשוך את רשימת ה-Wish List וכך תוכלו לראות האם המשחק כבר נמצא בהנחה בחנות אחרת. בנוסף תוכלו לבחור שהאתר יודיע לכם מתי המשחק נמצא בהנחה או במחיר שהצבתם מראש. אם אתם מעוניינים לקנות את המשחק מחנות מסוימת תוכלו גם לבחור לקבל התראות רק לגבי החנות הזאת או חנויות אחרות שמעניינות אתכם.

התוכנה Razer Cortex גם תעזור לכם למצוא מבצעים על משחקים ברחבי הרשת תחת הלשונית Deals. הלשונית מחולקת לארבעה לשונית נוספות:
Featured – כל ההמלצות והמבצעים הכי חמים
All Games – כאן תוכלו לחפש משחקים לפי ז'אנר, שם, גובה ההנחה ועוד.
Recommended – המלצות למשחקים ע"פ המשחקים שיש לכם במחשב.
Wishlist – חיפוש הנחות על משחקים מועדפים שלכם.

razer_cortex דילים

תוכלו גם לבחור באיזה מטבע המחיר יוצג. כדי ש- Cortex תעזור לכם לחפש הנחות על המשחקים המועדפים שלכם, תצטרכו כמובן להתחבר לחשבונות השונים דרך Cortex.

האם זה בטוח?

מכיוון שהקנייה של המשחקים דורשת הזנה של כרטיס אשראי, תמיד עולה השאלה עד כמה זה בטוח ועד כמה המקור שאני נותן לו את פרטי הכרטיס אמין. מי שכבר קונה משחקים באופן דיגיטלי יודע שבחנויות של המפיצות, אין מה לחשוש מפני הונאה של החנות ובמקרה של בעיה כזאת או אחרת, יש למי לפנות, בין אם זה לשירות הלקוחות או ברשתות החברתיות. החשש גובר יותר, כשרוצים לקנות מהחנויות שמוכרות רק את המפתח של המשחק ולא את המשחק עצמו.

דוגמה למקרה לא נעים שקרה: בשנה שעברה סטים מחקה 7500 מפתחות של המשחק Sniper Elite 3 שדווחו כגנובים ללא כל התראה מוקדמת. הקונים היו צריכים לפנות למוכרים לפיצוי והמפיצה חילקה DLC בחינם על עוגמת הנפש. לכן, כן חשוב לדעת ולשאול כשלא בטוחים אם המקור ממנו רוצים לקנות הוא אמין. מקרה כמו זה לא יכול לקרות בחנויות של המפיצות מכיוון ששם אתם מקבלים ישר את המשחק ולא את המפתח, לכן אנשים מעדיפים לפעמים ללכת על בטוח, אפילו אם זה עולה יותר. יש ברשת הרבה חנויות אמינות שבהן קיימים תמיד הנחות ומבצעים ולכן אין טעם לחפש מקומות שאף אחד לא שמע עליהם רק כי המשחק שאתם רוצים נמכר שם ביותר זול.

*הסקירה מתייחסת למשחקי PC.

[divider]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
14 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

מה אם cjs-cdkeys גם הוא לא חוקי?

ממליץ להוריד את האפליקציה הפשוטה bargain byte אפליקציה שעוקבת אחרי מבצעים באתרים הפופלריים. בנוסף ניתן לעשות רשימה משחקים אישית שבו אתה מגדיר מתי לעדכן אותך כשיש מבצע במחיר מסויים שאתה רוצה

נחמד שלא העלתם את nuuvem לכתבה, אני מניח שאתם לא רוצים מחירים בשליש מחיר.
מה גם שאוריג׳ין בלי vpn סתם לוקחים מחירים מופקעים. אם אתם משתמשים בvpn מקסיקני לדוגמה המחיר יורד ברבע באופן פלא.

נכון, אבל אין מדיניות ברורה בנושא הזה ואם מישהו יקבל באן בגלל שהוא השתמש בvpn, אני לא צריך לקחת אחריות על זה. בכל מקרה, לפעמים הם כן נותנים הנחות טובות על משחקים.

אף אחד לא קיבל באן מVPN דרך אוריג'ין.
אני משתמש בזה כבר כמה שנים(קצת יותר מ3) ולא קיבלתי שום באן.
חסכתי הרבה מאוד בזכות הVPN,זה כמעט חצי מחיר לכל משחק.
בנוגע לNUUVEM,קניתי שם את GTA V בהזמנה מוקדמת בפחות מ30 דולר. בלי בעיות ובלי כלום.
אז בתכלס המדריך הזה לא כל כך שלם.
ממליץ להוסיף את שתי האופציות האלו.

נראה לך הגיוני שאתר מקצועי יפרסם בכתבה אפשרות לרכוש משחקים באמצעות שינוי כתובת אייפי או דרך VPN?
קצת הגיון זה לא באמת חוקי

זה לא נגד הTOS של אוריג'ין אז כן.

כמו שבר אמר, שניכם טועים ב100 אחוז ומתבלבלים עם וואלב, שדרך אגב לא תעשה לכם כלום אם מדובר במספר הגיוני של 2-3 משחקים ( כל עוד אין נעילת איזור על המשחק עצמו שאז מי שיקנה דרך vpn פשוט יצא מטומטם).

איך אפשר לשנות את המחירים שם לדולר אמריקני?

איפה G2A?
אף אחד מהאתרים שנתתם לא מתקרב אליו במכירים.

מחירים***

אתה לא צריך לכתוב את התיקון בהודעה חדשה. יש לך לחצן "עריכה" ושם אתה יכול לערוך את ההודעה.

G2A? נראה לך שאתרים רציניים יתייחסו לאתר לא אמין כזה?
סיקור מעולה ברק. אתה חדש כאן? -_-

בדיוק כמו האתר הברזילאי שהביאו פה למעלה זה לא חוקי וטוב שלא הכניסו את שתיהן לכתבה