ביקורת משחק: מורטל קומבט X הוא הדם החדש

MKX-REVIEW

אלים ונפלא, עקוב מדם ומהנה, יפייפה ומחוספס, אך האם מורטל קומבט X מספק את הסחורה גם הפעם?

מורטל קומבט הוא זיכיון משחקי לחימה הידוע בשל רמת האלימות השערוריתית, כי אם כבר 'מכות', אז עד זוב דם, והדם הוא גם חלק בלתי נפרד מהמשחק החדש בסדרה, גם התוכן העשיר.

הקונספט העלילתי נשמר והמשחקיות מהודקת

אפשר להגיד די בבטחה שמורטל קומבט הקודם בסדרה, שידוע יותר בשמו 'מורטל קומבט (9)', הצליח להחזיר רבים מהמעריצים שנשרו באכזבה מסוימת, במיוחד אחרי שני הכותרים הקודמים-  'מורטל קומבט ארמגדון' מ 2006 שהיה פשוט חלש ולא הכיל אפילו את המהלכים הסופיים, הפטאליטיז, וכמובן משחק הקרוס-אובר הלא ברור Mortal Kombat vs. DC Universe.  לעומת זאת, ההצלחה של הכותר הקודם היתה תוצר של סיפור מרתק, גיימפליי הדוק ומודים מגוונים, סיפקה מספיק דלק למנוע ההייפ של הסדרה שידעה עליות ומורדות עם השנים, בעיקר כי מתחרים התחזקו, וכי קם כבר דור חדש של שחקנים שלא מסוגל לזכור חסד נעורים, כי הוא בקושי נער… והנה הוא כאן, מורטל קומבט מספר 10, שמגיע לדור הקונסולות הנוכחי ולמחשב האישי והחדשות הטובות הן שהוא לא נופל מקודמו, ובכמה פרמטרים גם מצליח להתעלות עליו.

Mortal Kombat X  gamepro review

חברת הפיתוח NetherRealm שהיא הגלגול האחרון של המפיצה והמפתחת המיתולוגית של משחקי הארקייד וכמובן סדרת מורטל קומבט בראשיתה, Midway Games, מצליחה לשחזר את ההצלחה של הכותר האחרון עם סגל רחב של דמויות ולוחמים ועם משחקיות לא מתפשרת ויש גם עלילה מספקת שתיתן לכם סיפור מסגרת ותהיות על המשכה בכותר הבא.

עלילת הכותר הקודם שהצליח לעשות סדר בבלאגן שיצרו המשחקים הקודמים, ממשיכה ב MKX וגם היא נשנענת על סיפורים ואגדות של ממלכות, אלים, ואנושות, והיא מחולקת לתריסר פרקים המתרחשים לאורך למעלה מ 20 שנה. NetherRealm ידעה שהיא חייבת להמשיך הקונספט המסודר של הקו העלילתי עם דור חדש של לוחמים, צאצאי לוחמים, כמו קאסי קייג', טקאשי טקדה, קוטאל קהן ועוד, לצד דמויות הקלאסיות והאהובות כמו סאב-זירו, סקורפיון, ג'וני קייג' ועוד רבים אחרים, סך הכל 24 דמויות. אך יותר מכל, היא מבינה שהעלילה מאפשרת לשחקנים להיכנס לנעליהם של הלוחמים והדמויות במשחק, כך נוכל לעמוד על איכויות הלחימה של אלה החדשות.

Mortal Kombat X ביקורת משחק

מורטל קומבט X הוא משחק מכות קלאסי ואלים שמשלב דמויות מוכרות שניחנים במהלכי משחק, הקומבואים וכמובן המהלכים הסופיים של כל דמות, הפטאליטיז. תכונה נוספת שהוחזרה לסדרה היא הברוטליטיז, המיני מהלכים סופיים שמצריכים קצת יותר ריכוז בכדי לעמוד בדרישות שלהן, אך כשזה מצליח זה פשוט אדיר.

וריאציות, אונליין ומה שביניהם

למרות שהמשחק החדש מתיימר להיות "נגיש לכולם", זה לא הכי מדויק כי אמנם כל אחד יכול פשוט להכנס למשחק וללכת מכות עם שימוש במהלכים כאלה ואחרים אבל להתמחות בתרגילים ועוד עם האופציה החדשה שמצריכה מיכם שימוש נכון של מהלך בהתאם לוריאציה שלו (אלים/מחושב וכו'), המשימה לא קלה בכלל.

וריאציות - התוספת החדשה
וריאציות – התוספת החדשה

לשחקנים שהתנסו במצב האונליין מהכותר הקודם, אין הרבה הפתעות מלבד כמה מתיחות פנים ש NetherRealm עשתה למולטי. לשחקני ה PC שמתכוונים לנסות את המולטי, קחו בחשבון שגם עם הפאצ'ים האחרונים המשחק עדיין סובל מלאגים, לא משנה איזו מהירות אינטרנט יש לכם.

המודים הפופולארים והמהנים ביותר הם ה King of the Hill שכמו במשחקים אחרים ישלח אתכם להדיח את השחקן המוביל, ו Faction Wars שהקונספט שלו מענין והוא מנסה להביא משהו חדש- בחירת פלג שמקנה לקבוצה שלכם בונוסים ונקודות, אך התחושה היא שהוא לא בשל בשביל לתפוס שחקנים שמחפשים את המודים ה"פשוטים" יותר.

living-towers-mortal-kombat-x

בנוסף,  מצב מגדל אונליין שמחולק לשלושה זמנים, שבו אתם אמנם משחקים נגד מחשב אך במקביל אליכם שחקנים אחרים גם כן מנסים לעלות למעלה בסולם האתגר, הוא אחד הממכרים.

מורטל קומבט X עובד נהדר בקונסולות הנוכחיות,  ה PC עדיין לא שם

מורטל קומבט X הוא המשחק בעל העיצוב המרשים ביותר עד כה בסדרה, כשכל אחת מעשרים וארבע הדמויות, היא מאוד מפורטת והאנימציות של כולן מלוטשות ללא רבב. הסגנון האפל והאלימות שצועקת מהמסך מצליחים לבדל את המשחק מכותרים מתחרים אחרים ואת זה אף אחד לא הולך לקחת בקרוב מהזיכיון.

Mortal-Kombat-X-Kotal-Kahn

אגלי הזיעה מטפטפים מגופו של הדמות וזה נראה אמיתי, הלבוש שבחרתם לדמות היא ברמה הגבוהה ביותר, והרקע, הסביבות והעיצוב האומנותי של התפאורה הם לא פחות ממדהימות. דרישות המערכת שפורסמו למשחק הן בגדר הסבירות, ומחשבי גיימינג בינוניים אמורים להריץ אותו ברזולוציה 1080p ואף לקבל 60fps, ובכך לקבל גרפיקה זהה ל PS4. אבל, זה לא באמת קורה: השקת המשחק לוותה בבעיות רבות, ואחרי שניסיתי את המשחק בקונסולה (PS4), את הביקורת עשיתי על גבי המחשב ויש הבדלים שמצריכים התייחסות.

מורטל קומבט X עובד נהדר בקונסולות הנוכחיות אך ב PC זכיתי כבר לקריסות, ירידה חדה בפריימים, וקשה שלא לחוש בחוסר האופטימיזציה של המשחק בגרסה זו כרגע. מאחר ומדובר בפורט, כלומר גרסת קונסולות שעברה הסבה למחשב, היה כדאי לחברה ללשקול שחרור גרסה זו במועד מאוחר יותר.

ייאמר לזכותה של המפתחת שהיא משחררת עדכונים ותיקונים למשחק, כשהעדכון האחרון לגרסת המחשב שאילץ שחקנים להוריד לא פחות מ 15GB בנסיון לתקן מספר בעיות, אבל העניק להם 10,000 מטבעות Krypt Koins. בשלב זה, הייתי ממליץ לשחקני ההארדקור שנכנסים למולטי וחשוב להם כל פריים לשניה, ל'הוריד פרופיל גרפי', גם אם זה בא על חשבון הויזואליות.

mkx_screenshot_PC

גזר דין:

בעידן בו משחקים יוצאים אל האור אחרי שהמעריצים כבר יודעים עליהם כמעט הכל, גם החשיפות למורטל קומבט X, כמו חלק גדול מהדמויות, היה כבר ידוע מראש. את זה שמורטל קומבט X עושה את מה שהוא יודע הכי טוב לעשות וזה לספק למעריצים את משחק המכות האלים והעשיר בתוכן שיעניק גם לשחקני ההארדקור עניין ושעות רבות של חוויה שלא קיימת במשחקי לחימה אחרים, קשה להעביר בטריילר או תמונות. החוויה האמיתית מחכה לכם במשחק המכות של השנה.

[divider]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

נהנתי לקרוא את הביקורת ולמרות שהחלטתי לקנות GTA V למחשב, הדלקתם אותי שוב!

תודה על הסקירה. אני מת לשחק בו אבל הוא לא יעבוד אצלי במחשב
אם תוכלו אשמח גם לסקירה על GTA V. יישר כוח

גיימפרו וגיטיאיי חברים טובים 🙂
אני כמעט בטוח שהסקירה שלהם ממש בקרוב.
גיטיאיי 5 משחק מטורף אגב!

כמו שידידינו GameRovich אמר, הביקורת ל-GTA V תצא בקרוב, יש למה לחכות 🙂