Nvidia רוצה להיכנס אליכם לסלון: מכריזה על קונסולת משחקים חדשה

SHIELD-MADE-THE-GAME

בכנס המפתחים GDC 2015 חשפה חברת Nvidia את קונסולת ה-SHIELD החדשה שלה שתנסה להכנס לשוק הנשלט בידי מיקרוסופט וסוני. זה יקרה באמצעות שירות הסטרימינג החדש Grid שעשוי להביא בשורה חדשה לעולם הקונסולות

זוכרים את ההצהרה של אנבידיה על משהו שיגדיר מחדש את עולם המשחקים? אז ה"משהו" הזה כבר כאן, ובכנס המפתחים GDC 2015 היא חשפה את הקונסולה הנייחת הראשונה שלה, שתסתמך על טרנד הענן, עם שירות הסטרימינג Grid.

בדומה לקודמתה, קונסולת ה SHIELD החדשה תוכל להזרים משחקים מהטלוויזיה שלך או מהמחשב שלך, בתנאי שעל מחשבך מותקן כרטיס מסך מסדרת GeForce. הקונסולה מצוידת במעבד Tegra X1 החדש והעוצמתי של NVIDIA ומעבד גרפי Maxwell עם 256 ליבות!

בשביל להבין את עוצמת הקונסולה, מדובר בקונסולה עוצמתית פי 2 יותר מה- Xbox 360, בעלת פי שש יותר זיכרון RAM ודורשת חמישית מהחשמל (רק 5W-20W). בנוסף לכך קונסולת הSHIELD היא גם סטרימר לתכני טלוויזיה, סרטים, תמונות ומוזיקה ומסוגלת להזרים ברזולוציית 4K עם קצב רענון של 60 תמונות בשנייה ואם זה אינו מספיק על הקונסולה ניתן לשלוט בעזרת פקודות קוליות בצורה נינוחה וחלקה ביותר.

הקונסולה תגיע ביחד עם בקר SHIELD אחד (כל בקר כזה הוא בעל סוללה המחזיקה לארבעים שעות וניתנת לטעינה מחדש על ידי חיבור USB) ותעלה כמחצית מעלותה של קונסולה מסורתית- 199 דולרים אמריקאים.

Nvidia-Shield-Versus-Xbox-360
טבלת השוואה בין Xbox 360 ל-SHIELD

 שירות ה-Grid

Grid הוא שירות סטרימינג חדש המגיע לקונסולה החדשה. השירות מגיע בשתי וריאציות שונות, הראשונה היא מנוי רגיל אשר ייתן גישה לספריית משחקים חינמיים שתוכלו לשחק בהם כל עוד אתם בעלי המנוי ברזולוציית 720P וב30FPS. הווריאציה השנייה היא מנוי פרימיום אשר ייתן גישה לאותם משחקים אך ברזולוציית 1080P ו60FPS.

 

כל זה אפשרי בעזרת "חוות" שפזורות ברחבי העולם ובתוכן שוכנים מחשבי על של NVIDIA עם כוח עיבוד גרפי עצום שעליהם מותקנים המשחקים. שירות הסטרימינג של ה-SHIELD מזרים תוכן בהשהיה נמוכה(Low Latency), כלומר שהזמן שלוקח לתמונה להגיע מחוות המחשבים הוא כלכך קצר שהעין האנושית לא תבחין בו וכך נוצרת חווית משחק חלקה. מנכ"ל Nvidia חלק עם הקהל את תקוותיו לרמות שלהן הוא שואף להגיע:

Grid תעשה לגיימינג את מה שנטפליקס עשתה לסרטים ומה שספוטיפיי עשו למוזיקה

SHIELD-Grid-Comparison-to-Consoles
על הנייר: הירוק החדש עוצמתי יותר

ביום ההשקה הקונסולה תגיע עם קטלוג שכולל למעל 50 משחקים שונים וביניהם ניתן למצוא את:

  • Doom 3 BFG Edition
  • Crysis 3
  • The Talos Principle
  • Tales From The Borderlands
  • Resident Evil Revelations 2 (בנוסף לכך הוכרז שגם Resident Evil 5 יגיע ל-SHIELD)
  • The Witcher 3

אני חושש שעם רמת האינטרנט בארצנו הקונסולה הזו לא תהיה אפקטיבית. מה הן מחשבותיכם על הקונסולה החדשה?

[divider]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
15 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

רגע… לדבר הזה יש מעל 1000 GFLOPS שזה בערך כמו ה1100 שיש לXBONE ובמיוחד יותר מה140 שיש למחשב שלי(נשרף הכרטיס מסך עם ה1200) והם פאקינג רוצים שאני אעשה סטרימינג מהמחשב?
אני פשוט אפרק לדבר הזה את הצורה ואכניס את הטגרה X(אני יודע שזה לא אפשרי אז נניח ואני פשוט קונה כרטיס מסך במקום זה) למחשב שלי ואז אשחק לא בLOW LATENCY אלא בNO LATENCY!!!!
בשביל סטרימינג אני לא צריך חומרה כזו אלא משהו עם חומרה בעוצמה של NEXUS
וחוץ מזה אם יש לי מחשב חזק למה לעזאזל שאני ארצה את זה(מסך המחשב הקרוב הרבה יותר נוח מהטלויזיה הרחוקה ועם VR זה כבר לא משנה)

הם טוענים להיות העתיד של הגיימינג? גם אם יהיה לי אינטרנט סיבים אופטיים עדיין אני אשים לב לדיליי הנוראי של סטרימינג(מדובר כאן על תקופה שיוטיוב עוד עושה באפרינג אבל אונלייב עובד יחסית בסדר באיזה 150 ms) וחוץ מזה שזה לא יעבוד בכלל עם VR שכן שם הlatency זה כל מה שחשוב!

הסטרימינג הוא אינו מהמחשב שלך הוא מחוות מחשבים יעודית לסטרימינג של גיימינג. והם הדגימו את הסטרימינג באירוע הGDC, אתה מוזמן לההסתכל ולחזור להגיב:
https://www.youtube.com/watch?v=1rmkIWjgvug

רגע, הקונסולה הזאת תשמש כסטרימר בלבד או שיצאו עבורה משחקים על גבי דיסקים או באמצעות הורדה משירות האונליין בדומה לפלייסטיישן?

אם בכוונתך למשחקי AAA אני מאמין שלא כיוון שלקונסולה יש רק 16 GB זיכרון קשיח, ולפי דבר המנכ"ל ניתן להבין שהוא רוצה להיות הנטפליקס של משחקי המחשב

אז מה הקטע בקונסולה כזאת? למה שמישהו יקנה קונסולה שיכולה להפעיל משחקים רק באמצעות סטרימר מהמחשב (העוצמתי) הביתי? מי יקנה את זה??

הקונסולה הזו לא מפעילה משחקים מהמחשב הביתי, היא מסטרימה מחוות מחשבים של נווידיה(שהם מחשבי על, אין מחשב ביתי בחוזק שלהם, לפחות לא בבית הלקוח ההממוצע גם מבין שחקני המחשב) הדבר שהופך את הקונסולה הזו לכדאית לגיימרים של קונסולות היא העובדה שהם יכולו לשחק ב1080P ו60FPS. בארץ אמנם אני לא רואה לזה עתיד כי מבחינת תשתיות ומהירות אינטרנט ארצנו הקטנה הרבה מאחורה(למרות שדבר מעניין שקיימת חוות שרתים שלהם בתל אביב)

הבנתי, תודה רבה על התשובה המפורטת.
כעת נשאלת השאלה, איזה בדיוק משחקים תזרים חוות המחשבים הנ"ל של נבידיה? כל זמן שלא מדובר במשחקים רציניים (טריפל A כמו שאמרת), אז אני לא רואה סיכוי שהקונסולה הזו תאיים ולו במעט על הקונסולות של סוני ומייקרוסופט.

היא תזרים משחקי AAA

שרתים בתל אביב? נשמע נחמד אבל מה הסיכוי שהם לשירות הזה? ועדיין יש איזה 16 ms עם ת"א מנתניה ועם טיפה jitter זה כמו רמת תגובה של משחק שרץ ב20-30 FPS…
שזה לא רע בשביל מכשיר כזה חלש אבל עדיין לא אופטימאלי.
לי אישית מפריע הדיליי המעצבן בעכבר כשאני מחובר לטלוויזיה עם הלפטופ אז דבר כזה יציק מאוד.
אוליי זה יעבוד טוב כאשר חברת החשמל תסיים להתפרש בארץ

על מה אתה מבסס את הלייטנסי שלך, אתה ביצעת אותו על שרת בתל אביב כנראה אך לא על חוות השרתים המיועדת שלהם. בארץ אכן אני לא רואה לזה הצלחה גדולה כיוון שתשתית האינטרנט בארץ היא חרא. אבל במידה והתשתית הייתה טובה לא תהיה יותר סיבה לגיימרים של הקונסולות להישאר בקונסולות שלהם חוץ מהאקסלוסיבים כיוון שההזרמה שם על אותה איכות כמו מחשב

לא הבנתי, תהיה להם מערכת הפעלה משלהם כמו שיש לסוני ומיקרוסופט?

לא זו קונסולה מבוססת אנדרואיד בדומה לSHIELD הקודמים

אזיו קונסולה יפייפיה!

כיוון שעיצוב הוא לא הדבר העיקר אז לא הדגשתי את הנושא בכתבה 😛 אבל הם שמו דגש על העיצוב בקונסולה כך שמכל צד שתסתכל עליה היא תראה שונה

בעיצוב, הקונסולה שלהם הכי יפה שראיתי