ביקורת משחק: הפרולוג של Life is Strange – התחלה מבטיחה

Life-is-Strange-review

ז'אנר ההצבע והקלק קיים מאז ומתמיד, משחקים במודל של עונה עם מספר פרקים שיוצאים בהפרש מסוים קיימים הרבה לפני The Walking Dead של Telltale, אבל מה שהעלה את המשחקים מהסוג הזה על הגל הוא The Walking Dead. מאז שחרורו, ראינו את טלטייל מתחילה כבר עונה שנייה, מכריזה על שלישית, משחררת עונה שלמה של The Wolf Among Us ומתחילה עוד 2 סדרות חדשות לגמרי. זה הזמן הכי טוב שיש גם למפתחות אחרות לנסות לעלות על הגל של הז'אנר שקם לתחייה. Dontnod ו-Square Enix מנסות כעת לעשות זאת עם Life is Strange, האם זה הצליח להן?

58F3063C6BE628BC7270F92527E6AAB3F2BA0E64 (1920×1080)

עלילה (אזהרת ספוילרים)
במשחק אנחנו נכנסים לדמותה של מקס קאופילד, נערה בת 18 שלומדת צילום, לאחר חמש שנים בהם לא הייתה בעיר בה גדלה, מקס חוזרת לעיר ולקולג' הנמצא שם. את המשחק אנחנו מתחילים בחלום של מקס, חלום בו היא על הר עם מגדלור, מסתכלת על סופת טורנדו שמאיימת להשמיד את העיר כולה, מהחלום היא מתעוררת בשיעור צילום שמתנהל כרגיל, בשיעור אנחנו גם נפגשים לראשונה עם מספר מדמויות המשנה שילוו אותנו במהלך הסיפור ומזהים את הטיפוסים איתם נתמודד.

בסוף השיעור מקס הולכת לשירותים לשטוף פנים ולהתרענן, מה ששם אותה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, כשהייתה שם היא הופכת לעדה למקרה ירי, נער בשם נתן פרסקוט ירה בנערה מסתורית, כאן מקס מגלה על היכולת שלה להחזיר את הזמן אחורה, ובכך להשפיע על פעולות שיקרו בעתיד בצורה משמעותית, לדוגמא? הצלחת חייה של הנערה שנורתה על ידי שינוי הגישה של מקס לאירוע שהתרחש.

הפרק הראשון לא מעניק לנו יותר מקצה חוט על העלילה, והוא מעלה לנו המון שאלות, לדוגמא, מי היא רייצ'ל אמבר, הנערה שכל התיכון מלא בפוסטרים על היעדרותה, מה קרה לה? לאן היא נעלמה?, מאיפה מקס קיבלה את הכוחות שלה? מה אומר החלום שהיא חלמה, והאם בעצם הוא יותר מחלום?

זה בנוסף להמון שאלות שהחלו לעלות בראשי בעודי משחק בפרק הראשון, לא ברור לי איך העלילות והשאלות יתחברו לתשובה אחת, אם בכלל זה יקרה, אבל הפרק הראשון הוא בסיס מצוין לעלילה שאם תבוצע כראוי, יכולה להצליח מאוד.

2048x864.resizedimage (1920×864)

משחקיות
המכניקה פשוטה למדי, אין יותר מדיי מורכבות במשחקיות, הדבר היחידי שאנחנו יכולים לעשות זה ללחוץ על דברים, לדבר עם אנשים וכמובן, לשחק עם הזמן. הפרק הראשון איננו מלא בפאזלים, היו ממש מעט, וגם הם לא היו מאתגרים בלשון המעטה, מה שאותי אישית אכזב מעט, מה שיאמר לזכות הפאזלים זה שהם השתמשו בעניין התנועה בזמן בצורה טובה, ויש סיכוי סביר שהפאזלים ממש לא קשים כדי שהשחקנים יתרגלו לפאזלים שדורשים משחק עם הזמן.

ניתן לקוות שבפרקים עתידיים באמת הפאזלים יחוו שיפור רציני, אבל עדיין אין לצפות לפאזלים שכוללים תנועה בזמן ברמת הפאזלים של Braid לדוגמא.
האינטראקציה עם חפצים ואנשים במשחק מבוצעת בצורה טובה למדיי אבל לא מושלמת, עניין חוסר סממן העכבר יכול להציק לעתים (סממן העכבר לא מופיע עד שמגיעים לעיגול מסוים על המסך משם מתקדמים), וניתן להרגיש שהמשחק בנוי בעיקר בשביל קונסולות.

E5C9C5F13AD5E4BFEC0C5ECE699B8D04D2F573CD (1920×1080)

הבחירות במשחק – בניגוד למשחקי טלטייל, פה אפשר לראות את תוצאות הטווח הקצר של כל בחירה, איך? בעזרת כוח החזרה בזמן כמובן, כמו כל בסיס טוב במשחקים מהסוג הזה, גם פה היו המון בחירות שישפיעו עלינו בהמשך המשחק בדרך שאנחנו לא ממש יודעים, אך התוצאה לטווח הקצר כמובן, מוצגת באותו הזמן. לאחר כל בחירה אנחנו שומעים את מחשבותיה של מקס על האירועים ועל בחירתה, לא משנה מה הבחירה, מקס תשאל שאלה שתערער אתכם, מה שמוסיף המון משקל לכל בחירה, ומצאתי את עצמי מתלבט מספר דקות במשחק אם לחזור לנקודת הבחירה ולפעול אחרת לאחר שראיתי את 2 התוצאות, הידיעה על מה הולך להתרחש לא מקלה על הבחירה, אלא עושה אותה הרבה יותר קשה. עניין הבחירות עתיד לקחת חלק גדול יותר בפרקים הבאים, והבחירות של הפרק הזה השאירו המון מתח וטעם של עוד, אחכה לזה בקוצר רוח.

0C3474F9BA61799F88C48C02C17FE4B761419C06 (500×281)

גרפיקה:
אין מה להגיד, Life is Strange נראה פשוט מעולה, הגרפיקה מפורטת והכל נראה פשוט טוב, מאוד טוב, היה קשה לא להתרשם מכמה מהרגעים במשחק. הצבעוניות של המשחק מאוד תואמת לעלילה ולמקום בו הסיפור מתרחש, העולם מאוד צבעוני וחי והוא מעביר בצורה טובה מאוד את חיי הקולג' התוססים ומלאי ההתרחשויות, והכניסה שלי לעולם Life is Strange הייתה יותר חלקה בעזרת הגרפיקה של המשחק.

16487182D2E8F12566F9131AF1149D921DBB7331 (1920×1080)

פסקול וסאונד: 
פסקול המשחק הוא פסקול מקורי שהולחן על ידי ג'ונתן מורלי, רובו מורכב מקטעים על גיטרה אקוסטית, הוא מרגיע מאוד ומוסיף את האווירה שהעולם דורש ממנו להוסיף על הצד הטוב ביותר, והוא מתאים כמו כפפה ליד למשחק.
הסאונד עם כך שהוא בסדר, לוקה בחסר, ניתן להבחין בחוסר סנכרון לעתים בין הסאונד לפעולות במשחק, uהבעיה המרכזית ביותר היא הדיבוב, תנועות השפתיים והמילים שנאמרות לא ממש תואמות, וזוהי בעיה דיי מציקה שיש לשים לב אליה, ואני מקווה שתטופל במהלך הסדרה.

9D39424DC267CC7B5636EC19CC1BCC46B44A1725 (1920×1080)

הביקורת נכתבה על גרסת המחשב. תודה להד-ארצי שסיפקה לנו עותק למשחק.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

ביקורת מעולה אתם יודעים אולי מתי משתחררים שאר הפרקים ?

תודה רבה 🙂
הפרקים משתחררים כל שישה שבועות, מה שאומר שבערך עוד 4-5 שבועות ישוחרר הפרק הבא.