ביקורת משחק: Evolve

evolve-gamepro-review

Turtle Rock Studios, יוצרת הסדרה המצליחה Left 4 Dead שחררה משחק IP חדש בשם "Evolve". נוסחת הקו-אופ עדיין כאן אך מקבלת שדרוג מכני וויזואלי. האם מדובר בפתיח ראוי שיהפוך לסדרה?

ברוכים הבאים לעולם של Evolve, עולם חדש של מלחמה שיתופית, ציידים מול מפלצות, ניחוחות חדשים של קרבות וצבעים, עולם בו אתם, ביחד עם עזרתם של החברים, מוזמנים לנסות ולנצח, קרב אחרי קרב.

לחברת Turtle Rock Studios שחתומה על סדרת הקו-אופ המאוד מצליחה בשם Left 4 Dead לקח יותר משלוש שנים לסיים את הפיתוח של המשחק החדש, הציפיות היו גבוהות, התארים שהמשחק זכה בהם לפני השקה היו רבים, ונותר רק לבחון האם הפוטנציאל הגלום בנוסחה שנראית מנצחת, הגיע לכדי מימוש.

קונספט

העולם של Evolve והמכניקה של המשחק מושפעים מאוד מסדרת L4D לטוב ולפחות טוב. הפחות טוב זה שאין הרבה מה לחקור או איך לחקור את העולם, כי למעט משימות "סולו" שמזכירות את אותן משימות סולו במשחק יריות אחר ("טייטנפול"), אין קמפיין אמיתי לשחקן יחיד.

המשחק בנוי למצב קו-אופ שיתופי, בו הציידים יכולים לבחור בין  4 קלאסים שונים: לוחם שרץ לתוך הקרב עם המפלצת, תומך לחימה אשר גם הוא נלחם אך גם בעיקר עוזר בתפיסתה של המפלצת וללוחם, הלוכד אשר משתמש בארנה שלו כדי ללכוד את המפלצת כמו בכלוב וכמובן המדיק אשר מרפא את הצוות, יש לכם ג'אטפאק אשר עוזר לכם לזוז מהר ובקלות ממקום למקום ונשקים שעוזרים לכם לשרוד את העולם וגם להרוג את המפלצת.

Evolve-Assault-Trapper-Medic-Support-Classes

מצד שני יש את המפלצות, 3 במספר כשכל אחת שונה מתוכן: גוליית הדמות הראשונה והפשוטה היא הולכת על 2 ונלחמת עם הידיים, הקרארקן שהוא דמות עם ראש תמנון שיכול לעוף ולהשתמש בברקים וכמובן ווריית' שמסוגל לשגר את עצמו ויש לו ידיים כמו חרבות שיכולות לחתוך את הציידים.

בנוסף, לבחירתכם שלוש דמויות, אם אתם מתחילים יש לכם דמות אחת לכל קלאס וככל שאתם מתקדמים עם הדמות אתם מקבלים דמות נוספת לאותו הקלאס ואז עליכם להשקיע בדמות החדשה שקיבלתם את הזמן ולהתקדם איתה כדי לקבל את הדמות הבאה משהו שלדעתי מאוד נותן עניין להמשיך, ולא רק זה כל דמות אחרת מתוך שלושת הדמויות של אותו הקלאס פועלת בצורה שונה כמו אצל הלוכד יש לכם מצד אחד את מגי שיש לה את המפלצת הכלבית בשם דייזי (כן יש משהו כזה במשחק) אשר הכלבה הולכת אחרי הכיוון של המפלצת וכך אתם יכולים בקלות למצוא אותה ובנוסף דייזי יכולה לרפא שחקנים/דמויות שנפלו ועומדות למות.

5391CAA0773CC1E64DAC9E0671C58A401DD2B32C (1360×768)

מה ששונה בין הדמות של מגי לבין דמות אחרת בקלאס הלוכד שהוא גריפין אשר משתמש במוטות שקולטות את המקום של המפלצת ברדיוס מסויים וככל שהוא שם יותר מוטות בכל השטח של המפה(עד חמישה) הוא מכסה את רוב השטח וכך קל לתפוס את המפלצת ,אך אצלו אין דמות צד כמו דייזי שנלוות אליו ועוזרת לו . השוני בין כל דמות בקלאס לא רק שהיא נכללת בלוכד היא נכללת לכל הקלאסים וכמובן גם אצל המפלצת מה שיוצר גיוון של טקטיקה ורעיונות בין קבוצות שונות כי יש דמויות שונות לאיך לצוד את המפלצת.

משחקיות / המולטיפלייר

מצב המשחק הראשי והכמעט יחיד כאן הוא קו-אופ, שבו אתם משחקים ציידים בו אתם צרכים לצוד מפלצות באמצעות שימוש בנשקים חזקים ומנסים לשרוד בעולם שרוצה להורגכם, ומה שמשאיר אתכם בחיים זו עבודת הצוות שלכם. לחלופין, אם אתם המפלצת עליכם לאכול מפלצות אחרות כדי לגדול וככל שאתם גדלים יותר, כך אתם מתחזקים ומהווים קושי רב לציידים, משמע, תוכלו להרוג אותם בקלות.

המולטי שלוקח בפעם הראשונה קבוצת שחקנים שנלחמים נגד שחקן אחד חזק משהו שלא ראינו כמעט עד היום ועושה את זה בצורה טובה. כל ארבעת הציידים צרכים ליצור שיתוף פעולה כדי לנצח את המפלצת ולהביסה, אך מצד שני אם אין התאמה ושיתוף פעולה בין השחקנים המפלצת יכולה להרוג את הדמויות בקלות.

המשחק כולל מספר מודים כמו משחק של חמישה ימים בו השחקנים בוחרים איזורים ובכל איזור יש משימות שונות כמו שבירת ביצי מפלצות בו הציידים צרכים להרוס אותן בזמן שהמפלצת צריכה להרוג את הצידים ובנוסף המפלצת יכולה לשחרר מהביצים מפלצות קטנות שיכולות לתקוף גם הן את הציידים. משימת ההצלה בו אתם צריכים לרפא מספר דמויות NPC שנפלו ולשלוח אותם חזרה אך המפלצת צריכה להרוג את כולם או להרוג את הציידים.

ויש גם את המוד הרגיל של הצייד, אם הציידים מנצחים במשיומות של אותו היום הם מקבלים בונוס שעוזר להם בתפיסת המפלצת או במשימה הבאה (שזה רנדומלי) ואם המפלצת מנצחת באותו היום אז המפלצת מקבלת גם בונוסים בהם זה יעזור למפלצת להקשות על הציידים וכך הלאה עד היום החמישי בו הציידים צרכים להגן על הגנרטורים מגל של מפלצות NPC קטנות והמפלצת הגדולה בה השחקן משחק.

325B0F407C85ED30E532330DAB5961909223D4D6 (1360×768)

מה שמאוד יפה בסגנון המשחק הוא שלא רק שהקבוצה שמנצחת מקבלת בונוסים יש גם סוף שונה בו מאפשר לראות מה קרה בגלל שאותה קבוצה ניצחה לדוגמא אם הציידים מנצחים מראים סוף טוב לאותו היום ואם המפלצת מנצחת מראים סוף רע לאותו היום משהו שמעוד מעניין בבחירת המשחק הזה. לא רק זה אלא שניתן לשחק את זה בצורת CO-OP או כמו שאני אומר לשחק בתור הציידים כשמולכם מפלצת AI.

הבעיה היחידה שמצאתי בסגנון זה הוא שלמרות שהמשחק נותן לכם משימות/מודים שונים לשחק בהם, עדיין אם אתם הורגים את המפלצת אתם ניצחתם באותו היום לא חשוב אם הרסתם את רוב הביצים או לא או אם הצלתם את רוב דמויות הNPC או לא… משהו שמאוד שובר את הרעיון שהמשחק מביא.

גרפיקה

המשחק נראה טוב ויזאולית, כלומר הגרפיקה יפה וחדה, הטקסטורות מושקעות וזה לא מפתיע כי מדובר במנוע גרפי מרשים בשם CryEngine (שעליו מבוסס קרייסיס 3 ועוד). גם המפות נראות טוב וישנן כאלו שנראות מדהים ושונות מכל המפות האחרות במשחק שנראות קצת אותו הדבר או אותו המקום ,לדוגמה מפה שלמה שחצי ממנה זה יער ירוק וחצי שני זה שלג. עיצוב הדמויות מאוד מפורט כל דמות שונה מהשנייה וכך גם בעניין של המפלצות, משהו שמשתלב מאוד יפה עם העולם של Evolve.

evolve graphics

עוצמתו של המנוע הגרפי של חברת קרייטק לא בא לידי ביטוי כי המנוע מצטיין בויזואליות שלו באור יום במיוחד, ומאחר והמשחק שלפנינו אפל, המנוע מצליח לייצר גרפיקה יפה ואיכותית במיוחד בפיצוצים ברקע, אך אנחנו יודעים שהוא מסוגל להרבה יותר.

סאונד

הסאונד של הנשקים מצוין ישנם נשקים שנשמעים כאילו הוצאו מסרטי הקולנוע וגם המגוון של הצלילים הסביבתיים המסצנים לנו את מיקום האויבים, עשיר. הדיבוב של הדמויות מעולה, הן תמיד מגיבות למה שקורה בסביבה ומודעות לכל פעולה, הדיבוב נשמע מצוין תמיד בתחילת המשחק לפני שהציידים יוצאים לצוד יש דו שיח בין הדמויות שנמצאות בקבוצה ובגלל שיש מגוון של דמויות בכל קלאס כך גם הדו שיח משתנה(ישנם גם שיחות שמצליחות להצחיק) משהו שמכניס אותך לעולם של Evolve ונותן כמעת רקע לכל דמות.

64C30AE4EBEE425A87DF183DCAE5B47D3281BC4E (1360×768)
השיחות שמתפתחות לפני שהציידים מתחילים לשחק.

לסיכום

Evolve הוא משחק טוב שמצליח להעביר שעות רבות של הנאה ועדיין אני עוד משחק בו עם חברים. אם אתם אוהבים את Left 4 Dead ויש לכם חברים לשחק איתם זה יעביר גם לכם שעות רבות של הנאה, אך אני מאמין שמי שלא אהב את L4D, לא ימצא פה משהו שיעניין אותו כי מדובר כאן על אותם היוצרים וזה מורגש במשחק.

אין ספק שתעשיית הגיימינג צועדת לעבר עולם מלא בתוכן, אך כזה שמגיע בחלקים ובסופו של דבר מגיע בתשלומים. המקרה שלנו אינו שונה. הרחבה (DLC) אחת כבר שוחררה ביום ההשקה ובעתיד יצאו עוד ארבע דמויות חדשות של ציידים ומפלצות וסקינים למפלצות…שלצערי, יעלו כסף.

עידן הDLC עדיין כאן והוא משאיר טעם רע בפיהם של שחקנים שרכשו משחק במחיר מלא, חשיבה לטווח ארוך בדגש על קהילה והתמורה שהיא מקבלת בחזרה, היו צריכים להילקח בחשבון.

[divider]

 

Review Overview

משחקיות ומולטיפלייר - 8.5
גרפיקה - 8.5
פסקול וסאונד - 8
קונספט ועיצוב אמנותי - 8

8.3

קונספט מוצלח ליוצרת שכבר הוכיחה את עצמה למעט תוספות הכרוכות בתשלום עתידי, המשחק מומלץ

User Rating: 2.62 ( 6 votes)

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
9 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

תודה על הביקורת
אני אישית לא מתקרב למשחק שהוא רק אונלין כי אני אוהב סינגלפליי

"הסרטים הישנים של הטורף מהנוסע השמיני"
תרשו לי לתקן אתכם, הטורף הוא לא החייזר המופיע בסדרת הנוסע ה-8. זוהי טעות נפוצה ולמעשה החייזר הקטלני בסדרת 'הנוסע השמיני' הוא הנוסע השמיני עצמו. הוא נקרא ככה כי הוא היה הנוסע השמיני בחללית של 7 אנשים. הטורף זוהי דמות חייזרית אחרת שמשתלב עם הנוסע השמיני רק בקרוס-אובר חיצוני לסדרות של שניהם.
מוזר לי שטעיתם ככה בעוד שרק לפני כמה ימים כתבתם על הטורף כתבה.

נראה לי שהם ערכו את הביקורת כי פורסם משהו לא מוכן או משהו כזה וכבר אין על הנוסע השמיני כמו שאני רואה

שיט בסוף כל חברות המשחקים יהיו כמו ACTI ו- EA…

יחסית לשאר הביקורות שלכם אני חייב להגיד שזאת לא הייתה משהו….. בתור מישהו שזאת הפעם הראשונה שרואה ביקורת על המשחק המסוים הזה אני לא חושב שהבנתי את כול מה שניסיתם לומר כאן… למשל, הבעיה הכי גדולה שהדגשתם הייתה שהם משחררים סקינים בכסף – יש מאות משחקים ( גם בורדר של 2K) שעושים את זה ( גם החלק של הדמויות ) וסך הכול בישבל משחק ( שלפי מה שהבנתי ) אין לו ממש עלילה אז כנראה היוצרים הבינו שהמשכיות לא תהיה לכן כדאי להם לחשוב על איזו דרך שבה הם יוכלו לעשות קצת "אקסטרה" מהמשחק הזה וגם הדגשתם שזה רק סקינים – או במילים אחרות – מי שלא רוצה לא חייב.

דבר נוסף – "הדברים שפחות אהבנו" בעצם לא כלל שום דבר שקשור למשחק חוץ מהעובדה שהם יוציאו DLCs – מה לגבי באגים, בעיות טכניות ( שרתים למשל ), אם יש אפשרויות רבות במשחק הזה ( התקדמות), אולי הסבר גם למה מתחת לכותרת של "הדברים שפחות אהבנו " החלטתם שאתם נותנים הסבר על המודים של המשחק בלי להדגיש בכלל מה ה"דברים שפחות אהבתם בהם" כי בתור מישהו שלא שיחק במשחק הזה אין לי מושג מה "אבל עם כל עניין הבחירה אין אפשרות לשחק את המפלצת אם אתם משחקים ביחד עם חברים בתוך שרתים שזה עד 4 חברים בפארטי משהו שמאוד לא סיפק את העניין כי עליי לשחק או חמישה חברים בקבוצה או לשחק לבד כדי לשחק את המפלצת וגם זה נכלל בעניין העדפות שלך ושל השחקנים האחרים וברמה שלך מפני שחקנים אחרים, מה שמצאתי שבתור המפלצת היה לי קשה להשיג את כל המפלצות בקלאס הזה." אומר.

בקיצור, אישית, לא הבנתי כמעט כלום בקשר למשחק ואולי עדיף לכם לעשות עוד ביקורת על המשחק הזה…

אהלן למי באמת יש כח לחשוב על שם 🙂
היה באג בעריכה של הביקורת. מה שפורסם זה גרסה מוקדמת של הביקורת, וכעת היא עודכנה לגרסה הנכונה, אתה מוזמן להציץ (אם יש לך כח …)

שמח שתיקנתם את זה ובסוף יצאה לכם אחלה כתבה 🙂

תכלס העניין עם ה-DLC באמת לא כזה נורא. זה בסה"כ סקינים שלא משפיעים על כלום והם לא חובה בכלל. מי שלא מעוניין, מוציא רק 60$ על המשחק וזהו. הבעיה היא הכסף שיגבו על התוספת למפלצות חדשות.

בכל מקרה אני לא מאמין שהמשחק הזה ייפתח קהילה רחבה, ובסופו של דבר הוא לא יחזיק מעמד בשוק לאורך זמן. בטח ש-L4D עדיין הולך חזק ובורדרלנדס מספק חווית קואופ טובה מאוד. ואני לא מדבר על שאר המשחקים הגדולים שהולכים לצאת במהלך השנה

למען האמת לדעתי הבעיה העיקרית שלהם היה בעיית יחצנות. כיוון שהצורה שבה הם עושים את ההרחבות של המפלצות היא כזאת שגם אם אין לך את המפלצת תוכל להילחם נגדה ובכך אתה לא יוצר קרע בקהילה. הבעיה שלהם היא כל הגרסאות המשונות להזמנה המוקדמת וההכרזה מראש שיצאו הרחבות למפלצות חדשות שגורמים לשחקן להרגיש כאילו עובדים עליו, אבל למען האמת חבילות הרחבה היו חלק אינטגרלי כבר הרבה זמן. אני מאמין שאם היו נותנים לשחקנים לשחק ולחרוש את המשחק תקופת זמן של כמה חודשים ואז היו מכריזים על המפלצות הכל היה נראה אחרת