הכירו את Darkest Dungeon

 

Darkest Dungeon LOGO

לפני מספר ימים שוחרר לגישה מוקדמת המשחק Darkest Dungeon, הזדמנות להכיר אותו מקרוב

משחקים שמגיעים לגישה מוקדמת הם כמו חרב פפיות מצד אחד זה מאפשר למפתחים לגייס כסף למשחק ולהוציא אותו לאור ומבלי שירות זה כנראה שהמשחק לא היה מפותח אך מצד שני אין הבטחה אמיתית באיזה מצב המשחק ישוחרר כי בכל רגע המפתחים יכולים להגיד: "טוב סיימתי", ולשחרר את המשחק גם אם אינו גמור.

בדיוק בגלל סיבות אלו אני לא נוהג לכתוב על משחקים שמגיעים לגישה מוקדמת אילולא הם נראים מבטיחים ביותר, עם תאריך יציאה קרוב או מלווים ברעיון מדהים שפשוט שווה לספר, או אם הם מנוהלים ע"י מפיצה בעלת שפע משאבים כמו בכתבה שלנו על Mordheim.

לפני מספר ימים נחת לו בחנות סטים לגישה מוקדמת משחק שהיה אנונימי בשבילי בשם Darkest Dungeon ולאחר כמה ימים של מחקר קטן אני מרגיש בטוח מספיק לשתף אותכם בפרויקט היפה והייחודי הזה.

Darkest Dungeon הוא משחק תפקידים מאתגר שבו אתה תנהיג חבורה של גיבורים ותאלץ להתמודד עם קשיים רבים כגון: נזק פיזי ונפשי. חמש מאות רגל מתחת לאדמה לא תלחם גם באויבים שלא תוכל לתאר אלא גם ברעב, מחלות והלחץ הבלתי פוסק מן החשכה. Darkest Dungeon מתמקד על אנושיות ופסיכולוגיה ושואל: איזה מחיר גובה ההרפתקה מן הנפש?

האם השלל המובטח שווה את הנזק לנפש העדינה של האדם?
האם השלל המובטח שווה את הנזק לנפש העדינה של האדם?

Darkest Dungeon הוא אינו משחק סלחני כלל בעבור טעות כנראה שתשלם ביוקר כיוון שאם אחד מגיבורך מת, הוא אינו יכול לחזור לחיים ואיבדת את כל ההשקעה שהושקעה בו לתמיד, המשחק מציג לנו מגוון רחב של גיבורים עם שלל מקצועות ויכולות שונות אם שני גיבורים מאותו מקצוע אין זה אומר שיכולותיהם יהיו זהות! ואם זה לא מספיק לכם לכל גיבור ישנם מאפיינים ייחודיים משלו אשר הוא מגיע איתם או משיג אותם במהלך הרפתקאותיו.

כל דמות במשחק היא עולם ומלואו
כל דמות במשחק היא עולם ומלואו

ב Darkest Dungeon תבלו את רוב זמן המשחק בניהול הגיבורים שלכם והעיירה שלכם או בהרפתקאות בצינוקים השונים שהמשחק מציע. ניהול הגיבורים במובן שמלווה במחשבה רבה אך המשחקיות בבסיסה פשוטה, קניית גיבורים חדשים או סילוק גיבורים ישנים, שליחת הגיבורים לפעילויות על מנת להפחית את הלחץ (דבר גם עולה לא מעט זהב) הנפשי שלהם ושדרוג הבניינים (בעזרת משאבים המושגים מהרפתקאותיך).

החלק בו המשחק מתבלט הוא כאשר אתה יוצא להרפתקאות בצינוק שכוח אל על מנת להשיג שלל! לכל מסע יכולים לצאת רק 4 גיבורים אשר מסודרים במקומות מימין לשמאל (כאן זה מקום חשוב לציין במידה ולא ראיתם את הסרטון הקרבות במשחק הם 2D ונערכים ע"פ מקומות הגיבורים, תוכלו לראות כך בתמונה בהמשך) לפי המקומות בהם יוצבו בקרב, לאחר מכן תצטרכו לבחור צידה לדרך (וכמובן היא עולה זהב) כגון: אוכל, לפידים או אביזרים למיניהם ואתם מוכנים לצאת לדרך! לכל צינוק יהיה אתגר משלו כגון: להרוג את כל האויבים בצינוק או לחקור מאה אחוז מהחדרים.

תחילת ההרפתקה בצינוק
קרב בצינוק מיד לאחר עזיבת החדר הראשון

לאחר שתכנסו לצינוק אתם תהיו מוצבים בחדר הראשון וממנו תצאו לחקור את שאר הצינוק. בכניסה לכל חדר ישנו תכולה מיוחדת משלו 000 (חבורת אויבים, אירועים מיוחדים וכו') או שהוא ריק. במעבר בין חדרים תצטרכו לעבור ארבעה משבצות שונות שבכל אחת מהן ישנו סיכוי להיתקל במלכודות, אוצרות, אויבים או כלום בנוסף לכך כל מעבר במשבצות או כניסה לחדר מסמלת מעבר זמן סמלי שמוריד את רמת התאורה בצינוק, שביחד מוריד לך את הבונוסים שאתה מקבל או מריע לך.

על מנת להעלאות את התאורה תאלץ להשתמש ביכולות גיבורך או לפידים. מערכת הקרבות במשחק היא מעניינית ביותר, הקרבות נעשים בתורות אך לא לפי קבוצה א' ואז קבוצה ב' המשחק מגריל לפי סטטיסטיקה של מהירות דמות איזו דמות תשחק קודם מה שמכניס במידה מסוימת דינמיות לקרבות. כמו כן המיקום הפיזי של הדמות שלך בשורה הוא גם משנה כיוון שכל יכולות יכולה להיות מופעלת רק ממיקום מסוים או טווח של מיקומים לדוגמה: מיקום אחרון עד שני.

מגוון היכולות במשחק מעניין ביותר ולחלק מן היכולות יש השפעות שיכולות להוביל לשילובים מסקרנים כגון יכולת ה Dualist Advance שבנוסף לירי על האויב היא מקדמת את הדמות משבצת אחת קדימה (שינוי מקום דמות לוקח תור וזה למה יכולת זו חזקה כלכך כמובן יש ליכולות זו חולשה כמו לכל יכולת מיוחדת במשחק). אם אתם רוצים להתרשם בעצמכם אתם מוזמנים לצפות בגיימפלי הבא:

*המשחק אינו בגרסתו הסופית כרגע הוא בגישה מוקדמת אם יש בכם חששות מן המפיצה/מפתחת או עתיד המשחק מומלץ לא לרכוש ולחכות לגרסתו הסופית

מה אתם חושבים על Darkest Dungeon? שתפו אותנו בתגובות!

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות