למה הורד GTA V מהמדפים באוסטרליה?

gtav-australia-main

לאחר תלונות הלקוחות עקב מכירת GTA V בסניפי Target באוסטרליה, המוצר הורד מהמדפים בחנויות בכל אוסטרליה, הסיבה המרכזית? אלימות מינית.

בהצהרה שהוציאה Target, נאמר:

בימים האחרונים ניהלנו שיחות עם לקוחות רבים שהביעו רמה מסוימת של אי נוחות מתוכן המוצג ב-GTA V, למרות שבניגוד לדעות אלו, היו גם אלו התומכים במכירת המשחק בחנויות שלנו ואחנו מכבדים את דעתם, אך עלינו לעמוד בדרישות רוב קהל הלקוחות שלנו ולהוריד את המשחק מהמדפים.

ההחלטה התמוהה להוריד את המשחק מהמדפים, לא התקבלה עם הבנה רבה בקרב רובה המכריע של קהילת הגיימרים האוסטרלית, במיוחד לאחר שלא מזמן עבר במדינה המחמירה מאוד בעניין התכנים המוצגים לציבור חוק שמאפשר מכירת מוצרי בידור כגון סרטים ומשחקים שמציגים תכנים למבוגרים ללא צנזורה תחת התגית המזהירה על תוכן בלתי ראוי : R18+. עד שהגיע החוק הזה, המון משחקים שמציגים תוכן למבוגרים צונזרו באוסטרליה, או פשוט נאסרו למכירה במדינה. לכן היה מאבק על מנת הפיכת המשחקים האלו לחוקיים, ועכשיו כאשר חנות מסוימת הולכת כנגד חוקיות המשחקים עליה נאבקו הגיימרים כל כך הרבה זמן, זה ללא ספק מכעיס.

אבל למה סרטים ומשחקים אחרים שגם הם עם תכנים למבוגרים ימשיכו להימכר בחנות? לטענת Target.. המקרה של GTA הוא יוצא מן הכלל:

גם במקרים אחרים יש אנשים שיוטרדו מהתוכן הנמצא בסרטים ובמשחקים לקהל בוגר יותר, אך אנחנו עדיין חושבים שזה בסדר למכור את המוצרים הספציפיים האלו, בניגוד לכך, במקרה של GTA V הקשבנו לדעת הקהל שרובה אמרה שהמשחק הוא לא מוצר שהם רוצים לראות אותנו מוכרים.

אז לפי Target, המון לקוחות פנו אליהם וביקשו להוריד את המשחק מהמדפים עקב המראות האלימים והקשים במשחק, אך האם זה באמת מה שהשפיע על הורדת המשחק מהמדפים?
באתר העצומות הפופולרי Change.org עלתה עצומה של מה שנראה כשלוש פעילות פמיניסטיות שנקראות ניקול, קלייר וקאט, שלוש הנשים פתחו עצומה שנקראת בתרגום חופשי: "טארגט, הורידו את GTA V מהמדפים – המשחק החולני הזה מעודד אלימות מינית ורצח נשים"
ופירטו בעצומה עצמה שכבר זכתה למעל 41 אלף חתימות:

זה משחק שמעודד את השחקנים לרצוח אנשים לבידורם, התמריץ הוא לבצע בנשים פעולות אלימות מינית לאחר מכן להתעלל בהן או להרוג אותן. המשחק מאפשר לקיים פעולות מיניות עם נשים ולאחר מכן הוא נותן לשחקנים את האופציה להכות באישה באגרופים על מנת להוציאה מהכרה, להרוג אותה עם מאצ'טה, אלת בייסבול ועוד על מנת לקבל את כספם בחזרה.

האם זה באמת מה שקורה במשחק? האמת היא שמאז GTA 3 חשפניות ונשים המוכרות את גופן הן חלק במשחק, אך לעולם המשחק לא עודד פגיעה בהן לאחר פעולות כאלו ואחרות, עם כך, האופציה אכן קיימת.

לדברים אלו הוסיפו שלושת הנשים:

חווינו בעצמו חווית תקיפה מינית, זה רודף אותנו ואנחנו מנסות ללא הרבה הצלחה לבנות את חיינו שוב מאז אותו מקרה, רק לדעת שמעשים כמו ניצול נשים מינית ואז רציחתן בשביל בידור ו"ספורט" מצטיירים כראויים במשחק זה דבר מחליא שאסור לעבור עליו בשתיקה, וזה גורם לנו לכאב ונזק גדול.

בעוד הן לא מציגות שום דבר שלא קרה, הן לא מציינות שהמשחק לא באמת מעודד לכך, ושאף יש משימה צדדית בה השחקן יכול להציל אישה מאונס.
בכל מקרה, תדמיינו לכם בעל תפקיד בכיר בטארגט אוסטרליה שלא יודע הרבה על GTA V חוץ מהמידע המובא בעצומה ואז נכנס לסרטון המצורף בעצומה שם נראה שחקן שמשתמש בשירותי הנאה מינית ולאחר מכן דורס את האישה איתה הוא קיים יחסים (אליו לא אקשר כאן בכתבה בגלל התוכן), זה לא נראה טוב בכלל וזה מביא לתמונה מוטעת על GTA V בכללי.
אין אישור ממשי לכך שטארגט הורידו את המשחק מהמדפים בגלל העצומה, ואי אפשר לדעת אם יודעים בטארגט על קיום העצומה בכלל, אך ניתן לשער שיש קשר ישיר או עקיף בין הפעולות של הרשת לבין העצומה.

GTA-V-HOOKERS

Rockstar נמנעה מלהגיב עד כה על העניין, אך אם הם ישחררו תגובה בנושא נדאג לעדכן.

Trevor-n-hookers

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

בואו אומר כזה דבר:

אני לא בא סתם להרוג סתם אנשים רנדומלים ב GTA V אני רוצה את המשחק בגלל מטרות אחרות לגמרי.
השורה התחתונה – אם אני לא הולך לשחק במשחק הזה שחיכיתי לו כבר יותר משנתיים בגלל שלוש בחורות שחושבות שאם אנחנו משחקים משחק שבו זה אפשרי להרוג נשים במכוון ולעשות בהן מעשים מגונים (קראתי את הפוסטים האמיתיים באתר change.org שהעלו למעלה) אנחנו פסיכופטים בואו נומר שהן כבר יכולות להחשיב את עצמן תקועות בתוך GTA V עם שחקן לא כל כך נחמד….

ולפי מה שהן כתבו בעצומה הנ"ל הן בעצמן עברו תקיפה מינית. אוקי אני מבין זה קשה אבל יש הרבה יותר אנשים בעולם שסתם להרוג נשים ולהתעלל בהן בכולה משחק מחשב זה על הזין שלהם ובצדק מאשר כאלה שזה כן.

קיצר חפרתי פה שעה כי זה נראה לי פשוט בלתי סביר בעליל שבגלל סתם איזה שלוש בנות יורידו מהמדפים משחק נחשק שכזה. הן השיגו בעצומה איזה 49 אלף תומכים שזה *** פאקינג כלום ***, מיעוט אבסולוטי לעומת כל האנשים בעולם שתומכים בהמשך מכירת המשחק. אם בגלל מיעוט שכזה מחליטים שמשביתים משחק שלמיליונים יצאה הנשמה עד שסוף סוף יכלו לשחק בו ברחבי יבשת שלמה אני פשוט בשוק. ככה שלא כדאי שזה יקרה גם אצלנו כי אם זה כן אני אתעצבן רצחחח ולא כדאי שאני אתעצבן עליהן למה.. טוב אמרתי כבר למעלה p:

האוסטרלים המסכנים, לא רק שמשחקים שם עולים המון, יש צנזורה להמון מוצרים, חלק מהמשחקים לא מגיעים לשם בכלל ועכשיו מורידים משחקים….מרחם עליהם 🙁

2
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x