וואלב, אני יודע מה עשית בקיץ האחרון

ככה זה מתחיל, וככה זה נגמר. כסף.
ככה זה מתחיל, וככה זה נגמר. כסף.

כולם מחכים ליום הזה בשנה, היום החמים, עטוף המזגנים, היום שבו הרשת מתחילה לפשוט רגל – מבצעי הקיץ של סטים

טוב נו, לא כולם, בעיקר הלקוחות התמימים שלא יודעים שהם יוציאו יותר כסף ממה שהתכוונו תחילה, אז סימנו את הלקוחות התמימים שרוצים במבצעים, ואז יש את וואלב שמקבלת בידיים פתוחות ובשמחה את כל המספרים. אז במי בדיוק וואלב פוגעים על הדרך אל הכסף?

מבצעים בסדר גודל שכזה פוגעים קשות באתרי CD-Key, ולכן, השנה שמתי לב שאתרים גדולים כמו GreenManGaming, ו-GamersGate ערכו סיילים בעצמם, וסיימו איתם מספר ימים בודדים לפני שאלו של סטים החלו.
אז לאחר שפגענו באתרים שסוחרים במפתחות למשחקי סטים, אל מי נעבור?.. מי ה-כ-י אוהבת כסף, ולא אוהבת לראות מחיר נמוך? אפשר לסכם בשתי אותיות בלבד: EA.

מי שעומד בראש התוכנה מחוללת הנסים של EA (אוריג'ין), דייויד דימרטיני, טען בשנת 2012 שהמבצעים הנערכים בסטים מורידים מערך המשחקים,
וכשנשאל "היכן עומדת אוריג'ין כרגע?", ענה:

אוריג'ין נמצאת בשיפור תמידי, ואנחנו חוגגים שנה לפתיחתה. כשאתה מסתכל ורואה את הפיתוח מחודש לחודש זה קשה ללקוחות לראות מה אנחנו עושים, לראות את התמונה הגדולה והכוללת. כשאתה מסתכל רק על השנה, עשינו כמות עצומה של עבודה יסודית, ווידאנו שיש לנו יכולת אמינות גבוהה, ריפדנו את הסחורה, הוספנו פיצ'רים כמו חברים, וצ'אט, ושימוש בתוכנה תוך כדי משחק, שמירה בענן, אפשרות של רכישה בתוך המשחקים. כל אלו הם חלקים יסודיים.

גייבן, מנכ"ל וואלב, מיהר לענות:

כן, אבל מה כל כך מלהיב בפיצ'רים הללו?

שיחה מרתקת בין השניים, וכמובן שכמה ימים לאחר מכן, אוריג'ין החלו במסע מבצעים משלהם, ועוד עכשיו יש גם משחקים שהם מחלקים בחינם זמנית. ולאחרונה גם הוסיף המנכ"ל החדש ש..ובכן, לא אכפת לו מה הסכום שתשלמו לו על משחק.
ולמי שמכם לא הבין למה אני חושב שאוריג'ין היא אכן תוכנה מחוללת נסים ונפלאות:

והתשתית שלי זה הוט.
והתשתית שלי זה הוט.

במי עוד המבצעים בסטים פוגעים? במפתחים? במפיצות? אותם וואלב מפצה, המבצעים הגדולים האלה פוגעים בלקוחות.
אותם לקוחות נחמדים, אנשים טובים (אלא אם אתם רואים שקבלו מתישהו באן VAC בפרופיל שלהם) שכוונתם התמימה היא לקנות מוצר בידורי, משחק, מהחנות הדיגיטלית הפופולארית ביותר שעוסקת בנושא.
וואלב הצליחה להכנס לכיס של כל משתמש קבוע בסטים (בסביבות ה-5 מיליון אנשים) על ידי האירוע, "הרפתקאת קיץ", היא כמובן שילבה באירוע הזה את הקלפים – ופה היא מניחה את ידה על כספנו:
ק-ל-פ-י-ם. באירוע זה, חמישה קבוצות, הקבוצה שיש לה הכי הרבה נקודות היא במקום הראשון, ומקבוצה זו נבחרים 30 אנשים אקראיים שיזכו ב3 משחקים שהם רוצים, הקאץ'? משתמש צריך לעזור לקבוצה ולתרום לפחות נקודה אחת כדי להכנס להגרלה, אז איך נכנסים בדיוק להגרלה? התשובה היא כסף.

  • קונים/טרייד קלפים ויוצרים Badge – מקבלים נקודה אחת.
  • קונים/טרייד קלפי Foil יקרים-על ויוצרים Badge – מקבלים עשר נקודות.
  • משיגים קלפי "הרפתקאה" ויוצרים Badge – מקבלים עשר נקודות.
  • משיגים קלפי "הרפתקאה" Foil יקרים-על – מקבלים מאה נקודות.

יש גם את אפשרות הגניבה של הנקודות, איתה ניתן לגנוב 100, 500 או 1,000 נקודות מקבוצה אחת ולהעביר אותה לקבוצה שאנחנו רוצים, וגם זה, עולה לנו כסף, ומביא את הכסף הזה לוואלב, בזאת אסיים לכתוב על איך וואלב מוציאה מאיתנו כסף, כי הכל כתוב כבר כאן,
אבל בכל מקום שיש מי שמפסיד כסף, יש גם את מי שמרוויח, אז… מי בדיוק מרוויח מכל הסיפור הזה של הקלפים וכל הרב-שטויות שסטים מציעה לנו מעבר לצד הבידורי?
המפתחים והמפיצות שכבר הזכרתי, והחברה של גייבן; בכל מכירה של חפץ (כרטיס, אמוטיקון, רקע וכו') יש מס של 12%, וכך עובד השוק בסטים, בפעם האחרונה שבדקתי, 10% הולכים אל המפיצה, והשאר אל וואלב, כלומר, לחברות עכשיו יש יותר מוטיבציה לשחרר את משחקיהן בחנות של וואלב, עוד כסף, וזה עסק שאני מגדיר "מסריח" במיוחד כשרובן מציעות לנו לקנות חבילות הרחבות למשחקים שלהן, או אפילו במקרים מסוימים גם רכישות בתוך המשחק.

ביקרתי בדף הזה כמה פעמים, my bad.
ביקרתי בדף הזה כמה פעמים, my bad.

הו, וואלב, עלית לי על העצבים בזמן האחרון, נתחיל מהקלפים – החרטא ברטא של הרמות בסטים זה… חרטא ברטא, כן, והפעולה שצריך בשביל לעלות רמות: לבזבז כסף על כרטיסים.
ולאחר מכן מגיח ה-Steam Family Sharing, שמאפשר לחלוק ספרייות עם 'משפחה' (ואני לא בטוח שאם אתם קוראים לחבר שלכם "אחי" הוא בן משפחה, וגם "כל עם ישראל אחים" לא תופס בסטים)
הפונקציה של השיירינג הוקטנה והפכה להיות כה מזערית, ניתן לחלוק רק עם עד חמישה אנשים את הספרייה, ואם מבטלים להם את השייר, צריך לחכות 90 יום (!) אם רוצים להחזיר, זה משוגע.
והדובדבן שבקצפת, הוא ה-event שהיה בשבוע וחצי האחרון, שמטרתו הייתה יחידה: כסף. אני חושב שוואלב עשו יותר כסף מהטריידים בשביל כרטיסים וכדומה מאשר מכירת המשחקים בסטים.
הנה הניקוד הסופי ליום המלחיץ שהיה, אחרי שעקבתי 24 שעות ביממה ביום האחרון, והיום האחרון היה צמוד ביותר, עם הפרשים של פחות מחמישים בין קבוצה לקבוצה מדי פעם:

ואני התחלתי לפנטז על משחקים בחינם. לא קיבלתי.
ואני התחלתי לפנטז על משחקים בחינם. לא קיבלתי.

ולחלק שהכי חשוב בשופינג, הקניות, הסלסלה שלי כללה בסייל החולף את המשחקים הבאים:

Democracy 3 – רק 8.5$, מחיר הגון למשחק הזה, שהוא מאוד בסיסי, על אף שרואים שישבו שם וחשבו מה לעשות לא קצת.
Call of Juarez Gunslinger – אחרי ששיחקתי בדמו באקסבוקס, הרגשתי שזה בזבוז לא לקנות את המשחק הזה ב-10 שקל.
Mass Effect 1&2 – לא יצא לי לשחק עדיין, לא יצא לי גם עד שאסיים את גאנסלינגר.
The Stanley Parable – מצטער שלא קניתי במחיר המלא. הסוף.
Brothers – ובכן.. אני בדיוק הזמנתי שלט חדש כך שאוכל לשחק במשחק כמו שצריך (ובעוד משחקים כמובן)
Risk of Rain – קיבלתי מגיא (בחור שאתם לא מכירים)

רק משחק בודד לא היה במבצע גדול,
Company of Heroes – המשחק הראשון, תענוג, יש לי עליו כמעט 200 שעות רק מ share, וציפיתי שיהיה עליו 80%, לצערי לא היה.

ומעתה אני מחכה ליום הקריר, הגשום, עטוף השמיכות, הסייל של החורף.

מה אתכם אנשים? מה אתם קניתם? ממה אתם התאכזבתם?
[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
11 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

חחח אתה רציני אתה כותב כבר שעה כמה סטים חרות כמה לא כדי לקנות מהם בלה בלה בלה ואז בסוף כותב לנו מה אתה קניתה מאותם "הנוכלים" שכתבתה עליהם XDDD 😐

חחח
אני כתבתי על השיטה שמצאה וואלב לסחוט כסף מאנשים ועל שהיא לא צודקת, אבל אין לי בעיה עם המכירה של המשחקים והם דורשים על רוב המשחקים במבצעים מחיר הוגן בעיניי.
הבעיה יותר היא לאן וואלב מתכננת להתקדם עם השיטה הזו, איזו הפתעה היא מתכננת לנו פעמים הבאות.

חחח מצד אחד צודק הם לוקחים כסף על כלום מצד שני אל תשכח שהם גם חברה שצריכה להרוויח כסף מאנשים פריירים שקונים עוד ועוד קלפים רק כדי לנצח בשביל שירגישו טוב עם האגו שלהם ולי אין בעיה עם זה יאללה וואלב בהצלחה לעשות כסף מפריירים
לי אין שום מילה רעה על וואלב המחירים נמוכים האהבה שלהם לגיימרים במיוחד לגיימרי מחשב ענקית הם מנסים להציל את עולם הקונסולות מקריסה מגעילה ושתלטנית של 2 המותגים הגדולים שעשו קונסולות עם מערכת שהייתה מתאימה אולי לפני 3+ שנים והם עוד רוצים אותם ל10 שנים לתקוע אותנו עם החרא הזה ואז גם המחשב נשאר במקום כי כללל החברות הולכות קודם שיתאים לקונסולות?!!?
קיצרררר וואלב אחלה חברה ,פה ושם דבר קטן אז מה גם הם לא מושלמים גם אתה ואני לא, הם עושים כסף אנשים קונים ,בהצלחה להם 🙂
היקר שהם זולים נוחים ובאמת אכפת להם מהגיימרים גם של המחשב ולא רק מהקונסולות זה כבר 99% ממה שאני וכל גיימרי המחשב רוצים! 🙂

origin היה יותר טוב אם הוא היה מציע תשלום בדולרים ולא ביורו, כי יש הבדל ענק בין 60 יורו ל60 דולר.

אני מסכים עם הכתבה אבל בחלק של שיתוף המשפחה זה מאוד הוגן משפחה בדרך כלל לא עולה על 5 ילדים וגם אז לא כולם משחקים בסטים או שבדרך כלל יש חשבון סטים אחד שכל האחים משחקים ומקסימום חולקים אותו עם איש 3-4 בני דודים זה דיי והותר

והקטע של צריך לחקות 90 ימים אחרי עזיבה זה דווקה מאוד צודק ומונעה ניצול לרעה של הפונקציה הזאת בסטים

גם אני שונא את סטים ומעדיך את אוריג'ין שלדעתי מהיר יותר וגם נוח יותר אבל טעון בו עוד שיפורים.
מה שכן וואלב באמת רק לוקחים כסף וזה מעצבן וגם החברות הקטנות אין להם מה לעשות הם חייבות ללכת וואלב כי אין להם דרך אחרת לפרסם את המשחק שלהם לדוגמא מיינקראפט שהיא התפרסמה בצד והרוויחה הרבה יותר ממה שהייתה מרוויחה עם וואלב.
עשית קנייה יפה אני כהרגלי לא קונה כלום כי אני אוהב לקנות משחקים גדולים שאשחק בהם ולא משחקים קטנים כמו זה.
בקיצור אני מחכה לrainbow 6 ולGTA V ונראה אולי רק אולי הcod החדש לא יהיה גרוע אבל רק אולי

אני עדיין אוהב את Steam, אחרי שנים של שימוש זו התוכנה הכי נוחה לי, Origin מהצד השני.. הדבר היחיד שמושך את העין שלי אלו השרתים (כבר הראתי בכתבה שטייטן פול ירד לי במהירות של 75 מגה לשניה חחח)

אני מוריד רק מ- Gamers gate. הספיקה לי פעם אחת שמשחק שהורדתי מsteam לא עבד והם לא היו מוכנים לתת החזר בעוד שאותו משחק עבד מצוין כשהורדתי מ- gamersgate.. אז אני עם steam סיימתי 🙂

אני קניתי את
game dev tycoon
dishonored
ace of spades
trine 2
כולם ביחד עלו לי משהו כמו 17 דולר. הספקתי לנסות את כולם חוץ מtrine ,ואני ממליץ עליהם בחום. משחקים מוצלחים ששווים כל אגורה.

משחקים מצוינים! יופי של קנייה אחי

תהנה, דיסהונורד אחד המשחקים היפים.