"upgrade-insecure-requests" env=HTTPS כותרת שלי תכנים בדף

Assassin’s Creed Unity – מה חדש בתורת המתנקש?

assassins-creed-unity-release-date-28-october

Assassin’s Creed Unity שאחרי החשיפה בתערוכת E3 2014: מה נשתנה הלילה הזה?

בתור מעריץ מושבע של סדרת Assassin’s Creed ציפיתי בכיליון עיניים להצגה הראשית של Ubisoft. הלוט הורם מעל פריז של שלהי המאה ה-18, חושף אותה במלוא הדרה הדיגיטלי. במהלך הדגמת משחקיות חיה, עברו המפתחים על השינויים והחידושים אשר ייושמו במשחק החדש.

https://www.youtube.com/watch?v=9fAw2UGYut8

על פי יוביסופט, נבנה Unity מהיסוד עבור דור הקונסולות החדש ועבור מחשבים חדשים בהתאם (יפה שמישהו זוכר שמחשבים קיימים בשוק). כתוצאה מכך מערכות בסיסיות כגון מערכת הפארקור (כעת יש טיפוס מעלה ומטה בנפרד, דבר זה מאפשר שליטה רבה יותר ותכנון דרך מדויק יותר) והלחימה (חלפו עברו ימי ה-counter button) נבנו על מנת לאפשר שליטה מרבית ולהציב אתגר נוסף לשחקן. חידוש גדול נוסף הוא כמובן מצב קואופרטיבי של ארבעה שחקנים אשר ישולב בתוך המצב לשחקן יחיד (מישהו אמר Watch Dogs?) ויאפשר מגוון דרכים להשלמת משימות מורכבות.

חידוש זה הוא כמובן, ברוח אחוות המתנקשים (קונספט שמומש מ-AC Brotherhood עד עכשיו באמצעות אינטליגנציה מלאכותית) ואמור להוסיף חיות הן של העולם הפתוח, זאת כמובן, בתנאי שיהיו די פעילויות עבור השחקנים הייחודיות למצב הקואופרטיבי. אם כל זה לא הספיק לכם הרי שכבר לאחר ההצגה נחשף חידוש נוסף, מעתה לא יהיו עוד המשימות מוכתבות מראש, וכישלון בפעולה יגרום לפעולה אחרת (במקום לפסילה). אלו חדשות משמחות במיוחד, מעתה והלאה משימות המעקב (אשר נחשבו ע”י רבים לעקב אכילס של הסדרה) יהפכו מרתקות בשל השפעת תוצאותיהן על המשך המשחק ובשל היכולת לשחקן אותן במגוון צורות ודרכים (התגנבות, מרדף פארקור ברוטאליות ועוד).

צעד זה נעשה בהתאם למגמה מכוונת של Ubisoft, על פיה במשחק זה יקבל השחקן לידיו את האפשרות לעצב את המתנקש שברשותו כרצונו. יחד עם זאת, סיפורה הדמות הראשית והלך רוחה עדיין יהיו קבועים והמחסל התורן הפעם הוא ארנו (Arno).

פרטי העלילה אשר נחשפו עד כה מצביעים על סיפור “קלאסי יותר” במסגרתו טראומה בעברו של ארנו הניעה אותו להצטרף למסדר המתנקשים ולרדוף אחר הצדק ברחובות (וגגות) פריז. סיפור זה כאמור, דומה מאוד לסיפורם של אציו אלטאיר וקונור (בכל אחד מהם אגב, הטראומה הייתה אובדן אחד ההורים) ולכן גם המתנקש שעולה ממנו יכול להצליח כפרוטגוניסט כמו אציו או להיכשל כמו קונור (Ubisoft מבטיחה דמות מעניינת ורבת רבדים, אני סקפטי על סמך ניסיונות העבר, אבל מחכה ונראה…).

למרות הטורנדו של חידושים ואפשרויות, בעודי צופה בטריילרים השונים, עדיין הרגשתי בבית, וזו כמובן הרגשה חשובה. הסכנה הממשית בעיצוב מחדש הוא אובדן הזהות הישנה, תחושת השייכות והאלמנטים המוכרים. נכון לרגע זה נראה ש-Ubisoft לא מתכוונת לשנות לחלוטין את פני הסדרה, אלא להכניס רוח רעננה על מנת לסחוף מעריצים ישנים וחדשים. עד היום קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר הייתה בין AC ל-ACII במסגרתה עבר המשחק שינויים רדיקלים אך נשאר נאמן לרוח המקור, התוצאה, הצלחה מסחררת והמשחק הטוב בסדרה. לשם בדיוק החברה ב-Ubisoft צריכים לכוון, חוויה חדשה ומרעננת, עם ניחוח של בית.

אז מה נשתנה הלילה הזה? הכל ולא כלום…