ביקורת אוזניות גיימינג: SteelSeries Siberia v2 Heat Orange

SteelSeries-Siberia-v2-Heat-Orange-ביקורת

אוזניות הSiberia V2 של חברת סטילסיריז מציעות איכות שמע יוצאת דופן ביחס למחיר, ונחשבות לאחד מזוגות האוזניות הנוחות ביותר בעולם משחקי הוידאו. אך הן נטולות חלק מן המאפיינים המתקדמים אשר קיימים בשוק אוזניות הגיימינג כיום (כמו היכולת להפיק צליל היקפי) ועד לאחרונה היו גם נטולות אורות צבעוניים (מאפיין חשוב, ככל הנראה, לגיימרים באשר הם). חברת סטילסיריז יצאה בגרסא מחודשת לאוזניות הV2 הותיקות- הSiberia V2 Heat Orange, הפעם גם עם אורות צבעוניים. אך האם הגרסא המחודשת מצליחה לעמוד במבחן הזמן? 

חברת סטילסיריז הדנית היא אחת מיצרניות אביזרי המחשב השקטות ביותר בעולם הגיימינג. היא אינה מוקפת מעריצים כמו חברת רייזר האמריקאית, ואינה משיקה כל מוצר חדש ברעש וצלצולים. היא גם, עד לאחרונה, מיעטה לעטר את מגוון מוצריה בשלל צבעים, צורות, ואורות שונים ומשונים. היא מאז ומתמיד הייתה עסוקה בעיקר באביזרים שעושים את העבודה, ועושים אותה טוב.

בעולם הגיימינג המקצועי חברת סטילסיריז בעלת דריסת רגל גדולה בהרבה מאשר בעולמו של הצרכן הממוצע, בעיקר בגלל שהחדשנות והאיכות לעתים רבות באות על חשבון המראה החיצוני, ומאפיינים "מיוחדים" אך חסרי תועלת. אוזניות הסייביריה V2 של חברת סטילסיריז הן בין זוגות אוזניות הגיימינג הפופולריות ביותר בקרב שחקני וידאו, ובעיקר בעולם הגיימינג המקצועי (לא לחינם חברת סטילסיריז הייתה אחת התומכות הראשיות בסרט הדוקיומנטרי Free to Play, אשר תיעד את חייהם של מספר שחקנים מקצועיים), והן נמכרות בארץ במספר רשתות מובילות.

קיבלנו אלינו לבדיקה את דגם הHeat Orange, אשר כולל מספר שיפורים מעל הדגם הבסיסי, וכאמור, כולל גם אורות צבעוניים. האם הוא יצליח להאיר את דרכו אל ליבנו? הצטרפו אלינו בבדיקה.

כתום עולה

Steelseries-Sybiria-V2-04

הדרך הכי קצרה לתאר את הSiberia V2 Heat Orange (אשר מעתה יקראו סייביריה V2, בקיצור), תהיה לאמר שהן "עושות את העבודה". זהו אינו דבר רע בהכרך, ואין הכוונה לאמר שהן עושות את העבודה באופן לא טוב; ההפך הוא הנכון, הסייביריה V2 הן זוג אוזניות מעולות מבחינת האופן בו הן מתפקדות.

מבחינת המראה החיצוני, לעומת זאת, איך אומר זאת בעדינות.. הן אינן נאות במיוחד. סטילסיריז, בגירסא מחודשת זו, ניסו לקפוץ על טרנד ה"אורות הצבעוניים" שמובילה חברת רייזר, והוסיפו לאוזניות שש עשרה נורות לד צבעוניות בכל צד. צבעוניות היא אולי לא המילה הנכונה, שכן הנורות מאירות בצבע אחד, וצבע אחד בלבד- כתום (ועל כן השם, למי שעוד לא הבין- Heat Orange). כמובן שבענייני צבע צריך לשמור על אובייקטיביות מסויימת- לא כל צבע שנראה טוב לי, יראה טוב לאחר, ולהפך- אבל לעניות דעתי הצבע הכתום נראה פשוט מזוויע.

אני מצליח, אולי, להבין את הכיוון שאליו הלכה חברת סטילסיריז- "אוזניות השטן", גחלים בוערות אשר מאירות בשני צידי האוזניות. כל זה טוב ויפה, חבל רק שהן נראות יותר כמו קונוס תנועה, מאשר מנגל בוער. משהו בגוון של אותו הצבע הכתום, על רקע הפלסטיק השחור ממנו עשויות האוזניות, יוצר את התחושה ההפוכה מזאת שצריכה להיווצר- במקום לשדר יוקרה הוא משדר זילות.

גם אם נניח לשניה לעניין הצבע, נותרות מספיק בעיות בשפת העיצוב של הסייביריה V2- הפלסטיק השחור והמבריק נראה זול ומצועצע, העיצוב חסר זרימה ובנוי בזוויות משונות, אפילו הקשת, אשר עשויה ממתכת (חוק ברזל- מתכת לעולם תראה טוב יותר מפלסטיק), כוסתה בשרוול מגומי. הסייביריה V2 נראות בדיוק כמו משהו שמעוצב "בשביל גיימרים" על ידי מישהו שלא מבין גיימרים- הן נראות כמו צעצוע לילדים; הן חסרות לחלוטין את האלגנטיות של אוזניות הCarcharias של חברת רייזר, לדוגמא, או את העיצוב הלא שגרתי של אוזניות הF.R.E.Q של חברת מד קטץ. נראה כי סטילסיריז ניסתה לעשות צעד בכיוון הנכון, אך סיימה רחוק מאוד מהמטרה. ושוב, כמו שכבר אמרתי, עיצוב הוא עניין אישי, ויתכן ודגם הHeat Orange דווקא ימצא חן בעיניכם, אני לא שופט אף אחד.

Steelseries-Sybiria-V2-13
אה.. לא תודה

טוב, אז עכשיו שהוצאנו את הרע מהדרך, בואו ברשותכם נעבור אל הטוב. ומה טוב בסייביריה V2? כמעט כל השאר. נתחיל בעיקר- איכות השמע של האוזניות היא משובחת במיוחד. בעבור המחיר הנמוך (יחסית) שבו הן נמכרות, הן מציעות איכות שמע בהירה וברורה, עם במת קול רחבה (כלומר, צלילים שצריכים להשמע רחוקים ישמעו רחוקים באמת) ודגש נפלא על התדרים האמצעיים. הבס אינו מודגש או מוחצן באופן מיוחד, כך שאלו ממכם שאוהבים באס "בועט" עלולים להעדיף זוג אוזניות אחר. אני, באופן אישי, מעדיף את הצליל הטבעי שמייצרות האוזניות על גבי אוזניות רוויות בס וחסרות איזון.

בשמיעה של מוזיקה וצפיה בסרטים האוזניות מפיקות צליל מדוייק ועשיר בפרטים- זוהי לא בדיוק מערכת סראונד סאונד מושלמת, והן גם לא אוזניות לאודיופילים, אבל צלילים שנעלמים באוזניות גיימינג אחרות (עקב עודף באס, או איכות נמוכה) מופיעים מחדש בסייביריה, והדגש על התדרים האמצעיים אומר שקולות שירה וגיטרות מקבלים את מרכז הבמה (תופעה נדירה בקרב אוזניות גיימינג). אפילו בזמן משחק, הסאונד הטבעי נותן יתרון קל למי שנוטה להקשיב לקולות הרקע אשר עלולים להתריע על אוייב מתקרב, מכיוון שניתן לשמוע אותם באופן יותר ברור מעל לקולות הירי (אשר נוטים להיות רוויי בס). בסופו של דבר, החוויה הכוללת היא עשירה ונעימה יותר, במיוחד כאשר פס הקול של המשחק כולל יצירות מוזיקליות מורכבות, כמו לדוגמא במשחקים כמו סקיירים.

Steelseries-Sybiria-V2-05

אוזניות הסייביריה מגיעות עם כרטיס קול משל עצמן, אשר נמצא בקצה הכבל ומתחבר ישירות אל שקע הUSB של המחשב. כרטיס הקול הייעודי, אשר מיוצר על ידי חברת סטילסיריז, נותן לאוזניות הסייביריה יתרון עצום, מכיוון שהן מסוגלות לעקוף את כרטיס הקול הנמצא במחשב, שעלול להיות באיכות ירודה, ולהשמיע צלילים באיכות גבוהה הרבה יותר מאשר יכלו בלעדיו. יתרה מכך, סטילסיריז מסוגלים לשלוט באיכות השמע באופן מוחלט- החל בכרטיס הקול הייעודי, דרך התוכנה השולטת בו, ועד האוזניות עצמן. התוצאה היא, כאמור, צליל משובח באמת, צלול ועשיר בפרטים. לצערנו, כרטיס הקול מסוגל להתחבר דרך שקע הUSB בלבד, מה שאומר שאין אפשרות לחבר את האוזניות ישירות לשקע 3.5 מ"מ רגיל, כמו זה שנמצא במכשירים סלולריים או נגני MP3 (ישנם מספר דגמים בהם כרטיס הקול אינו מובנה ישירות בכבל, אך לא בדגם הHeat Orange).

כך שאם ציפיתם להשתמש בהן כאוזניות לכל דבר, אתם עלולים להתאכזב. זוהי מכה קטנה לאוזניות הסייביריה V2 (מכה אנושה בעיני חלק ממכם, אני מנחש), אך יתכן והתועלת שנובעת מכרטיס הקול המובנה שווה את ההקרבה של היכולת לסוע איתן באוטובוס בדרך לעבודה (מה גם שעם איך שהן נראות, כלל לא בטוח שתרצו להוציא אותן מהבית).

גשר צר מאוד

Steelseries-Sybiria-V2-06

המנגנון המעניין והמקורי ביותר בסייביריה V2 (על אף היותו קיים בדגם זה מזה שנים רבות) הוא המנגנון היוצר את הקשת. הוא בנוי משילוב של שני רכיבים- ישנה הקשת העליונה העשוייה מאלומיניום (עטוף בגומי) ומחברת בין שני צידי האוזניות, ותחתיה מערכת מתלים אשר מונחת על ראשו של המשתמש ונושאת במשקל האוזניות. מערכת המתלים נושאת במשקלן של האוזניות באופן מפתיע, כמעט בלתי מורגש, ונעזרת בכוח שמפעילה הקשת, אשר לוחצת את האוזניות לצידי הראש. יחדיו הן יוצרות התאמה כמעט אוניברסלית- כל מה שתצטרכו לעשות על מנת להתאים את האוזניות במדוייק למידת ראשכם הוא פשוט להניח אותן על ראשכם, ומערכת המתלים תעשה את כל השאר.

אין צורך להתעסק בקשת או לערוך אילו שהם שינויים, מכיוון שהמתלים דואגים להחזיק את האוזניות בכל גובה שתעצרו אותם. זהו מאפיין כמעט ייחודי לאוזניות הסייביריה V2, והקלות שבה הן מתאימות את עצמן לגודל ראשו של המשתמש כמעט לבדה הופכת אותן למנצחות בעיני. האוזניות אטומות היטב לרעשים חיצוניים תודות ללחץ אשר יוצרת הקשת, מה שמסייע לאוזניות להשמע טוב גם בסביבה רועשת, ומערכת המתלים מונעת מצב בו האוזניות מתארכות תוך כדי שימוש. יחד עם האטימה הטובה נוצר גם מעט לחץ על האיזור שעליו מונחות האוזניות, ולאחר מספר שעות משחק החלה להיווצר תחושה קלה של אי נוחות, אשר אילצה אותי להוריד את האוזניות למספר דקות על מנת לתת לאוזניים מנוחה, אך זוהי תופעה שעלול להעלם עם הזמן, לאחר שהאוזניות יתרחבו מעט. מילת אזהרה- במקרה האישי שלי האוזניות התגלו כקטנות מדי, או יותר במדויק, מתאימות בקושי לגודל הראש שלי, בצורה שהקשת המתכתית הייתה צמודה למערכת המתלים, ולראשי.

מיותר לציין שלאחר שעה או שתיים החיכוך הפך את החוויה לפחות מנעימה, ולא הייתה שום דרך להרחיב או להגדיל את הקשת בשום צורה. אני אמנם בחור גבוה ורזה באופן יחסי, אך לא בצורה קיצונית, ולא צריכה להיות שום סיבה שהסייביריה V2 לא יתאימו לכל ראש (בחיי, כל מה שצריך זה עוד כמה מילימטרים בכל צד). בשורה התחתונה הסייביריה V2 עושה עבודוה טובה מבחינת נוחות והתאמה, הן אינן בלתי מורגשות, אך הן נוחות מספיק, ומספקות אטימה שיכולה להיות ההבדל בין חיים למוות (או לבין "לשמוע את פס הקול" או "לא לשמוע את פס הקול") בזמן משחק במקום רועש, כמו מסיבת רשת לדוגמא (כן, אני יודע שנדיר שהן קורות בארץ, אבל מותר לחלום, לא?). יתכן גם ואילו סטילסיריז הייתה משקיעה בריפוד מעט עבה יותר, או ריפוד עשוי בד, כל בעיות הלחץ ואי הנוחות היו נעלמות כאילו לא היו (אני אומר זאת בידיעה, כמובן, שהדגם החדש בסדרת הסייביריה כולל ריפוד עבה יותר באופן משמעותי, אך בלי למדוד אותן אין לי שום דרך לדעת אם הן נוחות יותר).

Steelseries-Sybiria-V2-03

מילה אחרונה וטובה על המיקרופון שסטילסיריז הואילה בטובה להוסיף: כאשר לא בשימוש, המיקרופון יכול להתקפל ישירות לתוך האוזניה השמאלית, הרחק מפיו של המשתמש. שינוי מרענן מכל דגמי האוזניות בהן המיקרופון נשאר תלוי לצד האוזניות (או, יותר גרוע, אל מול פרצופו של המשתמש), ופתרון אלגנטי למדי. כאשר הוא כן בשימוש, המיקרופון ניתן לשליפה והתאמה בקלות ובמהירות, מה גם שהמיקרופון קולט רעשים היטב גם כשהוא מקופל, כך שבאופן מעשי יתכן וכלל לא תצטרכו למשוך אותו החוצה על מנת להשתמש בו. גולת הכותרת של המיקרופון היא יכולתו לסנן רעשי רקע, וזאת, שוב, בזכות כרטיס הקול הייעודי, אשר עושה את עבודת הסינון באופן אוטומטי. יכולת הסינון עובדת בצורה מצויינת, גם אם היא מוגבלת בכמות הרעש אותו הייתה מסוגלת לסנן. בכל זאת, תכונה מבורכת, ואחת שודאי תבוא לידי שימוש בהזדמנות כזאת או אחרת (מסיבת רשת, מישהו?).

גזר דין

Steelseries-Sybiria-V2-12

הסייביריה V2 הן זוג אוזניות נהדרות. מעל הכל הן עושות מה שזוג אוזניות טובות צריכות לעשות- הן מפיקות צליל ברור וצלול,  עם במת קול רחבה, ועושר בפרטים. הן נוחות לחבישה (רוב הזמן), בעיקר תודות למנגנון המתלים הייחודי שלהן; הן עמידות לנזק, ניתנות לשליטה ותכנות, וכוללות תכונות מתקדמות (ושימושיות!) ביותר ביחס לתג המחיר שלהן, כמו מיקרופון מבטל רעשים. חבל, אם כך, שהן כל כך מכוערות.

המחיר הרשמי של האוזניות בחו"ל הוא 119$, בארץ המחיר הוא כ 450 שקלים.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
13 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

היו לי אותם לשנה וחצי והשמאלית הפסיקה לעבוד בלי סיבה
PLEASE

יש לי אותם בלבן עם אורות כחולים, חוץ מזה שה USB נהרס פעם אחת אני ממש מרוצה

תודה על הביקורת המקצועית
אולי תוכל לענות לי איך האוזניות במוסיקת רוק/רוק כבד?

למה שלא תידברו על
Steelseries Siberia-Elite הם יותר חדשות ויותר טובות ?

אולי כי עולות כפול? 900 שקל בבאג נראה לי מוגזם לאוזניות!!

מוגזם אבל שווה את האיכות

עוד לא קיבלנו אותן לבדיקה 🙂

ביקורת מצוינת
איפה קונים? כמה עולה??

אייבורי עולה 450

מה המחיר?

עודכן.

לפי דעתי הם נראות מעולות. אגב, אם אתה לא אוהב את שילוב הצבעים תוכל לנסות את הFrost Blue שלהם. אותן אוזניות בצבע שונה.

נכון מאוד. יכול להיות שהפרוסט בלו נראות יותר טוב. עניין של טעם.