ביקורת: Broken Age – Act 1 – טים שייפר לא מאכזב

broken-age-ביקורת-משחק

Broken Age הוא משחק שהתחיל את דרכו בשם הקוד Double Fine Adventure כפרוייקט בקיקסטאר עם מטרה צנועה של 400,000$ היה הצלחה מסחררת מצעדו הראשון כאשר מתוך המשחק גייס 3.3 מליון דולר כפרוייקט בקיקסטארטר עוד לפני שהיה לו בכלל שם, ניתן לשער שזה בגלל בחור אחד ושמו הוא טים שייפר, שאחראי על משחקי הרפתקאות אגדיים כמו Monkey Island ו-Grim Fandango ויותר מאוחר על משחקים כמו Brutal Legend ו-Psychonauts, טים ידוע ביצירתיות שלו, בכתיבה המבריקה שלו ובעולמות הקסומים והמדהימים ביופיים שהביא בכל משחק. השם הוביל המון מעריצים לתמוך במשחק עוד מההתחלה וזה מה שהביא לנו לעולם את Broken Age, אחד המשחקים המבריקים והטובים ששיחקתי בחיי.  

עלילה

המשחק עוסק בשני ילדים ממקומות שונים לחלוטין, שאי (Shay) וולוריה או וולה (Vella). שני הילדים האלו תקועים ברוטינת חיים מתסכלת והם רוצים להלחם ולצאת ממנה. שאי הוא ילד שגר על ספינת חלל, עם אמא ואבא שהם בעצם מחשב בצורת שמש וירח שלא נותנים לו להתגבר כמו ילד רגיל, האמא הממוחשבת מתייחסת אליו כמו ילד קטן ולא נותנת לו להתגבר, היא מאכילה אותו, מקלחת אותו ומתנהגת אליו כמו אל ילד קטן. כדי שירגיש שהוא עושה משהו יש ארבעה משימות קבועות שהוא יכול לבצע על מנת להציל תושבים בספינה, אך כמובן שכולן מזויפות וכדי לפתור אותן הוא צריך לעשות דברים מאוד מטופשים כמו לאכול גלידה או.. להתחבק. לשאיי נמאס מרוטינת החיים הקבועה שלו והוא מחליט לברוח ממנה, לא ארחיב יותר מזה כי זה יהרוס את חווית המשחק אז פשוט אעבור לעלילה של וולה.
וולה היא נערה שגודלת בכפר בו כל ארבע שנים מקריבים מספר נערות למפלצת ים אימתנית שנקראת מוג צ'ורטרה, אם לא מקריבים למוג צ'ורטרה מספר נערות כקורבן פעם בארבע שנים, הוא ישמיד את הכפר. אבל וולה שונה מכל השאר, היא היחידה שקיבלה שכל כדי להבין שזה לא בסדר, ואומץ כדי לנסות לעשות משהו בנידון, מה שמוביל אותה להחלטה שהיא זו שתהרוג את מוג צ'ורטרה ותסיים את הסיפור העצוב הזה אחת ולתמיד.


עלילת המשחק היא עלילה עוצמתית וחזקה יותר מכל מה שיצא לי לראות קודם, והמשחק מעביר לנו את ההרגשה שברוטינת החיים של כל אחת מהדמויות בדרך מחברת שגורמת גם לנו להתבאס מהמצב הקיים הזה, ואת הלהט לצאת ממנו כמה שיותר מהר. העלילה כל כך טובה, והסוף כל כך מעצבן (בדרך הטובה) שהיה לי חשק פשוט לחנוק מישהו בגלל שחילקו את המשחק לשני חלקים, כאשר החלק השני ייצא יותר מאוחר השנה.

משחקיות

אין יותר מדי משחקיות במשחקים מהסוג הזה, הדבר היחידי שתמצאו את עצמכם עושים זה לוחצים על אובייקטים, זזים ומדברים. אך כל אלו מבוצעים בדרך חלקה וטובה כך שכל מעריצי ה-Point & Click יאהבו את השליטה והמערכת במשחק. החלק המרכזי בחווית המשחק הוא כמובן ה-"פאזלים" שדורשים כמובן חשיבה מחוץ לקופסה, הבנה ולפעמים גם מזל. יש לומר שהחלק הזה טיפה מאכזב, מכיוון שרוב הפאזלים דיי פשוטים, ולא נתקעתי על אחד מהם יותר מדיי זמן, אך למרות שהם דיי פשוטים, הם היו בדיוק ברמת הקושי בה לאחר כל פתירת פאזל הרגשתי סיפוק גדול וטפחתי לעצמי על השכם.
החלק השני המשמעותי במשחק הוא הדיאלוגים, בכל פעם שתגיעו לאחד יהיו לכם מספר אפשרויות לתשובה, הדיאלוגים כתובים בצורה מעולה: שנונים, מצחיקים ובנויים טוב, וכל פעם מחדש אהבתי את הכיוון אליו הדיאלוגים עם דמויות אחרות במשחק הגיעו. אם כבר דיברנו על הדמויות בצד, כל דמות משנית לא משנה כמה היא חסרת משמעות, היא בעלת סיפור עמוק שמביא לנו מספיק רקע כדי לאהוב, לשנוא ולהזדהות גם עם דמויות משניות חסרות טעם.

גרפיקה

לא משנה כמה אדבר על הגרפיקה במשחק, בחיים לא אוכל להסביר כמה קסומה היא. הגרפיקה במשחק פשוט הדהימה אותי כל פעם מחדש והצליחה להכניס אותי לאווירת המשחק הקסומה שמגיעה היישר מדמיונו של טים שייפר. העולם קסום ומזכיר מאוד את העולמות מהמעשיות בסיפורי הילדים, ולכל אזור במשחק יש את המאפיינים המייחדים שלו ומרגישים את המעבר בין האזורים. בקיצור, הגרפיקה במשחק מושלמת, ואני לא יכול לחשוב על דרך אפשרית לשפר אותה.

פסקול וסאונד

בהמשך לגרפיקה הקסומה והמדהימה, הפסקול המבריק שהלחין גם המלחין של משחקים אחרים של טים שייפר כמו Psychonauts, Grim Fandango ומשחקי Monkey Island – פיטר מקונל. פשוט מתאימה לכל רגע במשחק בצורה מושלמת, המוזיקה מולחנת כל כך טוב שאין לי בעיה לשמוע אותה גם בלי קשר למשחק. השילוב המדהים של הגרפיקה המושלמת והמוזיקה המבריקה יוצר עומק מטורף במשחק ומכניס את השחקן חזק מאוד לעלילה המדהימה במשחק. ללא ספק, עבודה מעולה של המלחין.


הדיבוב במשחק מבוצע בצורה מעולה, עם מדובבים מעולים כמו ג'ק בלאק (Brutal Legend) ואלייג'ה ווד (שר הטבעות וההוביט). והקאסט היוקרתי ללא ספק משתלם מכיוון שבמשחק יש עבודת דיבוב מעולה.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אחלה ביקורת
ממליץ מאוד על המשחק

עשית לי חשק לשחק חחח שווה את הכסף|?

ללא ספק 🙂 משחק מדהים!

צריך לדעת אנגלית כדי להינות מהמשחק? אם אני לא יודע אנגלית ברמה גבוהה מספיק אז אני לא יבין כלום ויהיה לי משעמם?

אין צורך בדיבור שוטף בשפה גבוהה באנגלית, איך אתה מגדיר רמה גבוהה?