מיקרוסופט הכריזה על קונסולת Xbox One

הקונסולה החדשה של מיקרוסופט הוכרזה באירוע שנערך היום ברדמונד, וושינגטון.  Xbox One הוא שמה, אך להבדיל מקודמתה ה-360, היא לא תתמקד רק במשחקים.

XBOX ONE הוכרז
דון מטריק חושף את האקסבוקס ONE

חברת מיקרוסופט יכולה לסמן “וי” על עוד אירוע הכרזה גדול, כי היא עברה אותו בשלום ונראה שכולם מרוצים. את המשחקים הגדולים מיקרוסופט שומרת לתערוכת E3.

בשנת 2005 החברה השיקה  את ה-Xbox 360  כמכונת המשחקים האולטימטיבית לגיימרים, אבל איפשהו באמצע מחזור החיים הארוכים של החברה כיצרנית חומרה בעיקר וגם תוכנה לתעשיית המשחקים, היא החליטה הפעם למקד במאמצים רבים את הפיכת ה-Xbox One החדשה לקופסת הבידור הטולטימטיבית. וזה מוקד אירוע ההכרזה הערב, מיקרוסופט לוקחת צעד גדול מאוד בהחדרת קונסולה חדשה, דור שלישי שלה, שתוכננה מהיסוד לעשות הרבה יותר מאשר רק משחקים.

2013 XBOX ONE

ברובו של הערב דיברו על בידור, תכניות, סקייפ, שליטה קולית, קינקט, ה-SmartGlass ואפשרויות שיתוף. ואם היה לנו נדמה לכמה שניות שבוני רוס, שעלתה לבמה מוארת ברקע של הסדרה הכי גדולה של מיקרוסופט – Halo, תכריז במפתיע על כותר חדש ומסעיר במיוחד, קיבלנו דווקא משהו אחר. היילו הופכת לסדרת טלוויזיה שמעורב בהפקה שלה, לא אחר מאשר סטיבן שפילברג. שם הסדרה- Halo : The Television Series.

סדרת-טלוויזיה-היילו-אקסבוקס-חשיפה

את האירוע התכבד לפתוח דון מטריק, סגן נשיא מיקרוסופט ואחד האנשים שאחראים להצלחת Xbox 360. להבדיל מהאירוע של סוני שהכריזה על ה-PS4, אך לא הציגה אותה בכלל (עד הים אגב), דון ניגש ישר לענין וחשף את הקונסולה החדשה, את שמה ואת הבקר החדש והקינקט 2.0, כי אין למיקרוסופט מה להסתיר.

 

מפרט טכני

מארק ויטן, סגן נשיא  ה-Xbox Live חשף את המפרט הטכני אל Xbox One שדי תואם למפרט הטכני שנחשף כבר בינואר, למרות שלא קיבלנו מפרט טכני מלא:

מעבד גרפי עם 8 ליבות, 8GB זכרון (DDR3), כונן קשיח בנפח 500GB , כונן בלו-ריי וחיבור-USB 3.0.

Xbox One טכני

להבדיל מהקונסולה הקודמת, שבב אחד של 40 נאנומטר אחראי על כח העיבוד של CPU וה-GPU לעומת שני שבבים של 90 נאנו מטר בקודמת. מודול מותאם אישית SOC (מערכת על שבב) שנעשה על ידי AMD יכיל מעבד / כרטיס מסך , זיכרון, controller logic, ה-DRAM, ומעבדי אודיו, המתחברים ישירות לגוף הקירור. אז איך האקסבוקס החדש מול הפלייסטיישן 4?

ps4 xone מפרט טכני

מלבד מערכת ההפעלה למשחקים, Xbox One תגיע עם מערכת הפעלה ייעודית של חלונות 8 לאפליקציות ומערכת הפעלה נוספת ששאמורה לחבר בין השתיים.

בקר השליטה

מארק ויטן הגדיר את בקר השליטה החדש כ D-Pad שעוצב מחדש. וזו הגדרה מדויקת. הבקר של הקונסולה החדשה נראה דומה לבקר Xbox הקודם, עם מעט שינויים. יש לבקר את הכפתורים האנלוגיים וקצת טקסטורות בצדדים שנראים כמו ציפוי גומי מחורר.

xbox-one-controller

 

 קינקט 2.0

Xbox One יכלול חיישן Kinect חדש, הקינקט החדש תומך בוידאו 1080p בקצב של 30 פריימים לשנייה, ומציע 60 אחוזים שדה רחב של נוף, הודות לנתוני תפוקה של 2GB לשנייה.

xbox_ONE קינקט

“זמן טיסה של” טכנולוגיה חדשה מאפשר לחיישן למדוד את הזמן שלוקח לפוטונים כדי להקפיץ את השחקנים, וכי היא משתמשת בטכנולוגיית אינפרא אדום, זה עובד גם בחדר חשוך. החיישן החדש הוא גם הרבה יותר מדויק – הוא מסוגל לקרוא את האיזון של אדם והעברת משקל, והוא יכול למדוד את הדופק בזמן פעילות גופנית. מערך של מיקרופונים יעשה עבודה טובה יותר עם הקול שלכם, אפילו בחדר צפוף.

Xbox Live

15 אלף שרתים מכסים היום את האקסבוקס לייב, והערב הודיעה מיקרוסופט כי המספר הזה הולך להתגמד אל מול 300 אלף שרתים שישרתו את האקסבוקס-לייב בקונסולה החדשה. התכונות הבסיסיות של החברות והמנויים לשירות לא תשתנה.

XBOX ONE LIVE

עמוד 1: הכרזת Xbox One מפרט טכני ובידור

עמוד 2: המשחקים של Xbox One

[divider]

1 2העמוד הבא

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אלופים אתם תודה!