ה-Steam Box של Valve בצרות? החברה פיטרה 25 עובדים

מספר דיווחים ברשת טוענים כי Valve פיטרה 25 עובדים במחלקת האנדרואיד שלה וכמה מהנדסי חומרה. Jason Holtman, המנהל העסקי, עזב את החברה. תגובת Gabe Newell : "לא מבטלים שום פרויקט".

הדיווחים החלו אתמול בערב בעקבות ציוץ בטוויטר של מהנדסת החומרה ג'רי אלסוורת', שאמרה שהיא פוטרה מוקדם יותר באותו היום. אלסוורת' היתה מעורבת בפיתוח Steam's Big Picture Mode, כמו כן, החלה לעבוד על חומרת משחקים של הדור הבא בValve, ובמיוחד על בקרי ה- PC והפיכת מקשי מקלדת ועכבר שיותאמו לבקרי משחקים ובאופן כללי לאופטימיזציה של מערכת השליטה הנוכחית לבקרי המשחק העתידיים של החברה. Jeri Ellsworthמאוחר יותר, דיווח האתר Gamasutra כי מספר עובדים פוטרו מהחברה, בהתבסס על מקורות שטענו כי החברה ניצת כעת אל מול "החלטות גדולות". עוד נאמר באתר כי הקיצוצים יהיו על פני מספר מחלקות, ביניהן, הנדסת חומרה וסניפי פיתוח של Android בחברת Valve.

משתמש באתר הפורומים Quarter to Three טען כי "מקורות באזור" דיווחו כי 25 עובדים פוטרו מהחברה, אם כי מספר זה לא אושר.

האתר Develop מדווח כי המנהל העסקי של Valve,  ג'ייסון הולטמן, גם עזב את החברה. הולטמן הצטרף Valve בשנת 2005, שבו הוא עבד על יצירת שיתופי פעולה עם מפתחים כדי לקבל משחקים לפלטפורמת Steam. לא ניתן הסבר לעזיבתו של הולטמן. הפרופיל שלו כבר הוסר מהאתר של Valve.

Steam-box-VALVE

גרי ניומן, יוצר המוד המפורסם Garry’s Mod, צייץ בטוויטר שלו כי מבדיקה שביצע באמצעות הכלי Diff Checker, לאותו עמוד של Valve חודש אחורה, מעלה כי  9 שמות כבר לא קיימים, וסביר להניח שהם חלק מהמפוטרים.

Garry Newman

ואלה השמות:

  • Moby Francke
  • Jason Holtman
  • Keith Huggins
  • Tom Leonard
  • Realm Lovejoy
  • Marc Nagel
  • Bay Raitt
  • Elan Ruskin
  • Matthew Russell

עכשיו, נשאלת השאלה, האם הפיטורים היחסית גדולים בחברת Valve, מרמזים על קשיים מסוימים או על חוסר שביעות רצון מפיתוח אחד משני המוצרים האחרונים והגדולים שלה: ה-Big Picture Mode וכמובן, קונסולת ה Steam Box?  גייב ניואל, האיש וה- Half-Life, מכחיש מכל וכל.

תגובת Valve:

Gabe Newell, ממייסדי החברה, מעניק תגובה לאתר engadget, ומצהיר כי החברה לא הולכת לבטל שום פרויקט. "בדרך כלל אנחנו לא מדברים על נושאי כוח אדם בחברה. נראה שיש כמות יוצאת דופן של ספקולציות לגבי כמה מהשינויים האחרונים כאן, אז חשבתי שאני רוצה לעשות את הצעד החריג לפנות אליהם. לא, אנחנו לא מבטלים את כל הפרויקטים. לא, אנחנו לא משנים שום עדיפויות או פרויקטים שעסקנו בם. לא, זה לא קשור לסטים או לינוקס או חומרה או משחק. אנחנו לא הולכים לדון בנוגע למישהו מסוים שכבר לא עובד כאן."

Gabe-Newell-3
גייב ניואל, האיש והאגדה

קונסולה Steam Box שהוכרזה בשנה שעברה, סיפקה בהתחלה את הרושם כי לא תתיימר להתחרות בקונסולות המסורתיות כמו ה Xbox או ה-PlayStation 3, אלא תנסה להתמודד עם הApple TV של חברת אפל. אולם, אחת ההצהרות האחרונות של גייב ניואל , מכוונת הרבה יותר גבוה, והוא טוען כי מדובר בסוג של מחשב לסלון הביתי ויתחרה ראש בראש מול הקונסולות החזקות בשוק: "החומרה של הקונסולה שלנו תהיה חזקה ותעמוד בקו אחד עם הדור הבא של הקונסולות".

Steam-box-Slimjims-Edit

ה-Big Picture Mode הוכרז בכנס מפחתי המשחקים 2011 (GDC), פונקציית ה-Big Picture מאפשרת אופטימיזציה לרזולוציה של משחקים כך שיוכלו לרוץ על מסכי HD , ללא איבוד משמעותי של הגרפיקה. השליטה היא באמצעות בקרי משחק, יש כבר לא מעט משחקים שתומכים בכך.

מקורות:

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות