אקסל רוז הפסיד בתביעה נגד Guitar Hero

חברת Activision רושמת ניצחון בבית המשפט, שדחה את תביעת סולנה (לשעבר) של Guns N' Roses, אקסל רוז.

axl-rose-guitar-hero
You (20m) could be mine

הכל התחיל בשנת 2007, כששוחרר המשחק Guitar Hero III: Legends of Rock, אחד השירים שנכללו במשחק היה 'Welcome to the Jungle', של להקת  'Guns N' Roses'.

בשנת 2010, שלוש שנים אחרי יציאת המשחק, אקסל רוז הגיש תביעה בסך 20 מיליון דולר נגד חברת Activision, וטען כי השימוש בדמותו של סלאש, גיטריסט הלהקה, לא היה חלק מההסכם שלו מול החברה. אקסל טוען כי החלק הזה של ההסכם, היה זה ששכנע אותו לחתום.

Guitar-hero-iii-cover-image

מה שהרתיח אותו היה השימוש בדמותו של סלאש בצורה "מוגזמת" לדבריו, דמותו כיכבה על עטיפת המשחק ודמותו התנוססה על כל הפוסטרים של המשחק ברחבי העולם. אקסל עוד טען כי לא רק שדמותו של סלאש גם היתה דמות שניתן לשחק אותה, אלא מאוחר יותר, המשחק איפשר להוריד את השירים: "She Builds Quick Machines," "Slither," and "Messages", השייכים להרכב שהקים סלאש ביחד עם חבריו ל-GNS, דאף מקגן ומאט סורם, להקת Velvet Revolver. סולן הלהקה היה סקוט ווילנד (Stone Temple Pilots), אגב.

velvet-revolver להקת
להקת Velvet Revolver

אקסל רוז, היה בעבר סולנה של להקת ההארד רוק Guns N' Roses ונחשב לאחד מכוכבי  הרוק הגדולים והפופולרים בעולם. רובים ושושנים התפרקה באופן רשמי בשנת 1996, כשאקסל רוז הכריז בנוגע לשאלות על עתיד הלהקה: "There is no such place paradise city". הפירוק רקם עור וגידים עוד בימי הלהקה הראשונים, כשאקסל רוז החליט שזכויות היוצרים ליצירות הלהקה, יירשמו על שמו. בשנת 1993 כשהלהקה סיימה את סיבוב ההופעות הארוך ביותר בהיסטוריה של הרוק, סיבוב שארך 28 חודשים, החלו חברים לאט לאט לעזוב את הלהקה, סלאש עזב ב 1996.  הלהקה הופיעה בישראל ב- 1993, הופעה הזכורה לרעה. ובשנה שעברה, עם ההרכב החדש.

Chinese Democracy

האלבום האחרון של אקסל רוז, Chinese Democracy, שוחרר ב-2008 ונחל כישלון. למרות שכל חברי הלהקה הוחלפו, אקסל רוז עדיין משתמש בשם Guns N' Roses.

המשחק Guitar Hero III: Legends of Rock, שבר שיא של כל הזמנים בשנת 2009, כשהפך למשחק המולטי-פלטפורמה הראשון שהכניס מיליארד דולר. הסדרה Guitar Hero כבר לא קיימת, אקטיוויז'ן הודיעה על סיומה.

תביעות נוספות נגד Guitar Hero:

  • חברת Gibson, יצרנית הגיטרות, מפסידה לאקטיוויז'ן בתביעה על פטנט שפיתחה ב-1999 ושטענה שנגנב ממנה. גם Harmonix, Viacom נתבעו ע"י גיבסון.
  • להקת No Doubt תבעה את אקטיוויז'ן בשנת 2009 על הפרת הסכם הקשור לתוכן המשחק Band Hero. שני הצדדים הגיעו לפשרה בסוף 2012.
  • Adam Levine, סולן להקת Maroon 5, תבע בשנת 2011, את אקטיביז'ן, על שימוש נרחב בדמות שלו במשחק Band Hero, שימוש המפר את ההסכם ביניהם. עדיין לא נסגר.

מקור: The San Marino Tribune

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות